Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Endurance kilpuri

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Endurance kilpuri

    Nyt tarttis arvon raadin tietoutta,aiho olis coupe quattro 20v -90,
    endurance säännöt kieltävät nelivedon mutta nelivedosta saat tehdä kilpurin,kysehän on luokka jossa lukot on kielettyjä,kuinka käy jos poistan etuvetarit,meneekö auto metriäkään eteenpäin jos poistetaan lukot jos niitä nyt sielä onkaan(en ole vielä päässyt tutkimaan)

    aihio kiinnostaa sen tähden että kun siinä on taittuva takasilta niin kuin bemareissa, niin luulis säätö mahdollisuuksia olevan paremmin kun meidän vanha 90 audissa (etuveto) Ja moottori on sallittu 170 hv tehdasvakio,toki siihen saa sitten jotain pientä tehdä, mutta säännöt sanoo että max oliko 128kw vakiona

    #2
    Ei liiku metriäkään ilman toimenpiteitä. Torsenille kemppiä niin alkaa liikkumaan. Mahtaa olla melkonen rata-auto takavetosena...

    Comment


      #3
      Miten tuon kauniisti sanoisi, etten paljon huonompaa aihiota lajiin keksisi. (minulla on ollut coupe q 20V)

      Comment


        #4
        Jos endurancea meinaa konsernimerkillä ajaa niin kallistuisin sen P-merkkisen suuntaan. Nepanepa on peruskäytökseltään hyvä mutta kuluttaa loivasti liikaa. Silti mieluummin nopea kuin taloudellinen. :) Tai pahasti etupainoinen..

        Comment


          #5
          kallistuisin sen P-merkkisen suuntaan. Nepanepa on peruskäytökseltään hyvä mutta kuluttaa loivasti liikaa.
          Voisko tämän kertoa ilman koodikieltä :) Olen ymmärtänyt kuitenkin että teillä leikkiautona Porche?
          Viimeksi muokannut porkkis; 3.2.2012, 10:23.

          Comment


            #6
            Jep, 2006 ajettiin eka kisa Porsche 944:llä endurance saloonissa. Pari-kolme vuotta meni sen saamiseksi luotettavaksi mutta nyt se on ollut aika hyvä peli. Suorilla ei ehdi penareitten kyytiin mutta mutkissa ja jarruissa ne on monesti tien tukkona. Meidän tiimin (vajavaisesti päivitetyt) sivut löytyy www.hubracing.fi

            Comment


            • #7
              Joko pian haetta tämän quattron sinne tontille, vai haittako jo? Vois tulla pällistelemään, kun ainakin 10pv ens kuuta olisin menos seinäjoelle päin ja tämä olis siinä välis ;)
              Viimeksi muokannut Mehtala; 30.10.2010, 01:11.

              Comment


              • #8
                Ei midän 90 audi jäänyt kenekään jalkoihin ne kerrat kun alusta oli säädöis,toki nyt puhutaan racing luokasta,se mitä sinä oli parempaa muihin merkehein oli ylivoimaisesti suurin tankki 70L, mutta kun laittoi tunkin kynnyksen alle ja tunkkas ylös,mahtui vielä 10L lisää(80L)startis.

                Jarrut oli myös todella hyvät jopa vakio paloilla(useat tiimit jopa salooni porukkaa kävi kysymässä mitkä jarrut teillä on,kun olivat huomaneet kuinka myöhään pystytään jarruttamaan.Harmittamaan jäi että parhaimat tulokset tuli ennen kuin autolle tehtiin kulku puolelle mitään,sitten niin sanotusti paranneltiin alustaa ja viritettiin,mutta virityksen tuloksia ei nähty kun alusta meni huonomaksi.

                Nyt pitää muistaa myös että muuta ei tehty koneelle kun laitettiin vanhan mallin coupe quattron pakosarjan ja keskiseltä ramilta ostetun joku ottering nokan,ja näiden pienten toimenpideiden ansiosta kulku muttui paljon.Loppu vetona totean että raicing luokaan 90 tyyppi 2,3 audi on varteen otettava aihio,minimipainokin saavutetaan(1050kg)meillä oli 1059kg kun oli pissapoika täynnä,radio kiinni,keskuslukot,takaspoileri,sisälikasuojat paikoilaan,ja kaikki massat.

                Että ihan vain näitten kokemusten periaatteilla,vois miettiä tota coupe quattroa tai sitten etuvetoista 20v coupea.

                Comment


                  #9
                  Jeps, reisinki-puolella hyvillä jarruilla ja isolla tankilla oleva auto on kilpailukykyinen. :) Saloonin puolella tankin ja linjaston yhteiskoko ja tankkausmäärä on rajattu (26/20 litraa) joten kulutuksella on jonkin verran enemmän merkitystä. Me ajetaan vakiolevyillä mutta Ferodon DS2500 paloilla. Tiedä sitten onko hyvät jarrut niiden vai lähellä 50-50 olevaa painojakauman syytä. Paino meilläkin on lähellä minimiä 1050 kg:aa. A-mallin nepanepa on helpompi saada lähelle minimiä kuin 85.5.

                  Comment


                    #10
                    Joskus vuonna 2001-2002 Racing luokassa muutaman vuoden ajaneena tulee paljon mieleen. Siihen aikaan Sierrat ja vanhat Volvot oli kovaa huutoa. Miettikääpä niitten ajo-ominaisuuksia ennen kuin sanotte ettei ysikymppi ole mistään kotoisin radalla :)

                    Comment


                      #11
                      Sanoisin että tuo coupe ei ole yhtä hyvä koppa kuin sedan. Siinä on pienempi tankki ja olen sitä mieltä että koppa on löysempi. Toki kaarillahan se jäykistyy. En tiedä onko takavedossa ideaa korissa, joka on etu/nelivetoiseksi suunniteltu. Kyllä senkin varmaan tietysti saa pelaamaan kun aikansa säätää. Eikä noissa kisoissa nyt niin mahdotonta merkitystä taida sillä aihiolla olla, kunhan tietää mitä sen kanssa sitten tekee. :)

                      Comment


                        #12
                        Jotensakin minulle on jäänyt sellainen kuva että Racing luokassa on enemmänkin kyse siitä aidosta endurance-meiningistä eli siitä että saa sen vehkeen kestämään sen 6 tuntia kerrallaan. Vieläkö nykyään ajetaan välissä yksi 12 tunnin stintti?

                        Comment


                        • #13
                          Tarkoitus olis tehdä saloon luokaan auto,jos race luokassa jatkaisin,niin siihen tiedän jo nyt lääkeet,mut auto menis joka kisan jälkeeen,jos meillä olisi aihiot samat kun ruotsis (sedan/coupe etuvedot 20v 200/400 euroa niin sitten ei niin väliä,suojalla yritettäs pitää,kun ei se kauppa nyt sielä ole samaa kun jokkikses.

                          Comment


                            #14
                            Mitäs noi hinnat on nykyään? Vieläkö 700€?

                            Comment


                            • #15
                              Sama kuin jokkikses 1150 euroa

                              Comment


                                #16
                                No niin, taidan olla tulossa vanhaksi. Ennenvanhaan 4000mk oli sopuhinta niistä kipoista...

                                Comment


                                • #17
                                  on se kumminkin pysynyt endurances aisois toi rakentelu,tiedän että 2000 eurolla tekisin race luokaan voittaja auton audista,mutt jokkikses vaatii jo varmaan 5000 euroa jos piisaa arvokisois.

                                  Comment


                                    #18
                                    huippu autot lähempämä 10000eur

                                    Comment


                                      #19
                                      Eiks tuohon jo kannattais lähteä mukaan jollai diisel käyttösellä vehkeellä? Teho ja kulutus olis sopivassa suhteessa. :)

                                      Comment


                                        #20
                                        eikö ne riiselit händikäpätty?

                                        Comment


                                        • #21
                                          Se on totta mitä kessu sanoi että 10000 huiput,eikä taida riittää huippuautoihin,mutta silloin puhutaan salooni autosta,pitää musta että kun puhutaan enduracesta niin siinä ajetaan kahdes eri luokas,nyky käytännös ne ovat yhteislähtöjä max 56 autoa lähtöviivalla,säännöt sallivat tällä hetkellä salooniin -90 ja siitä vanhempaa diesel kalustoa,joten kovin montaa tehokasta värkkiä ei tainut vielä silloin olla,mutta sitten taas race luokassa on sallittuna autot -oliko se nyt -95 ja vanhemmat ja turbolla,mutta siinä luokassa on vakio tankki sallittu,joten ei taida olla etua kovin paljon,ja myyntivelvoite race luokassa jarrutaa paljon kehitystä.

                                          Comment


                                            #22
                                            Nopeimmat ja parhaiten rakennetut E36 BMW:t lienee yli pitkälti yli 10.000 euron autoja mutta voi siellä pärjätä hyvin paljon halvemmallakin kalustolla. Esim. E-Kadettit tuntuu olevan osaavissa käsissä nopeita, luotettavuudesta ei sitten voi välttämättä sanoa samaa. Nopeushan Endurancessa ei ole se juttu vaan oikea taktiikka ja sopiva polttoaineen kulutus. Salooneissa kun saa tankata kerrallaan 20 litraa niin kuuden tunnin kisassa tulee 5 - 7 tankkauspysähdystä vähän radasta, autosta ja kelistä riippuen. Tankkaus kestää vähintään 3 minuuttia (säännöissä määrätty aika) + varikolle sisään ja ulostulot. Esim. Alastarossa on käytetty ylävarikkoa ja tankkauskierros on reilut 5 minuuttia tavallista kierrosta hitaampi. Silloin voittaa aika paljon (noin 3,5 kierrosta) jos voi ajaa kisan läpi yhden tankkauksen vähemmällä kuin joku toinen kilpakumppani.

                                            Dieseleitä ei radalla ole hirveästi näkynyt. Yksi MB 190 siellä on ollut nyt parissa viime kisassa jossa ollaan itsekin oltu mutta muita ei tule mieleen. Sellaisella on komeaa ajaa kun on kojelaudassakin jalopuut. :) Kattava setti kuvia tämän kauden kalustosta löytyy esim. 3.10. Alastaron kisan kuvakoosteesta osoitteesta http://race.kuvat.fi/kuvat/Momo+Syys...t+tulossa/?n=0

                                            Comment


                                            • #23
                                              Yksi diesel peli on ollut myös mukana jolla on myös botniaringin race luokan rataennätys voimassa 1:23.573
                                              ajettu vuonna 2005.Team 1000 ja autona mitsu galant TD.

                                              Vastaavasti botniaringin saloonin rataennätystä pitää hallussaan Joyride honda civic 1:22.942 ajettu 2008

                                              Comment

                                              Working...
                                              X