Tässä meidän pajalla pyörii vaihtelevasti 1-3 sellasta henkilöä jotka pystyy tommosen vesiharavan hitsaamaan. Mulla on tossa pihalla semmone referenssikin mistä voi mallia ottaa. Oon huomannu että toveri Hammu on kans aika haka kolvailee alsaa. Lehtosen Antti tulis kanssa mieleen näin äkkiseltään. Kaikki semmosia henkilöitä kellä on vitoskone(ita) omissa nurkissa malliks. Toi kun on semmonen käkkyrä mikä kulkee rahtipussissa aika kätevästi sinne&tänne niin ei oo pakko välttis ukkoo ja kolvia roudata.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
220VT -palapeli
Collapse
X
-
-
Kiuas viimein vaihteistoon asennusta vaille valmis, luulisin. Vesiletkut kiinni, muös jälkijäähypumppu. Pakopuoli läjässä. Nakuanturitkin meni paikoilleen, kun oli tilaa.
Mikäs tässä nyt vielä unohtuu, mikä voi mennä perseelleen? Jakopään suojamuovista puuttuu mutterit, mutta ne saa paikalleen koneen ollessa tuvassa. Öljyjäähyn letkut kannattanee laittaa paikalleen vielä pukissa?
Comment
-
Kyllähän ne voi laittaa ja kaikki muutkin apulaitteet mitä siihen tulee. Aikalailla kaikkine romuineen tulee pois/menee sisään.
Comment
-
Laatikon kanssa paininut tässä nyt muutaman tunnin. Huulille sen saa, muttei perille, vaikka kuinka pyörittelee. Vetarin laippoista pyöritellen ei ota boorit vielä kiinni, joten kytkinakselin pää jää johonkin. Kuinka hemmetin linjassaan tuon 016:n tarvii olla, että menee tupaan?
Comment
-
Kyllä se lopsahtaa ihan nätisti kun kaikki linjassaan - kytkinakselin poorien bäät saattaa yrittää kaivaa itseään levyn booreihin jos vähänkin vinossa - mittaa vaikka jollain tulkki palalla kytkinkopan etäisyys lohkoon kun haet linjaa. Levyn keskityksen kanssa ei voi olla liian neuroottinen. :-)
Comment
-
Vaihteisto ja moottori sanoivat tahdon, kun vähän suostutteli. Kierretankoa ja erinäisiä pultteja se vaati, mutta perille meni. Konetta pyörittäessä kardaanin laippa ainakin pyörii, joten kai niillä jokin yhteys on.
Paketti oli jo hyvää vauhtia käymässä taloksikin, mutta jäykempien moottorin tukityynyjen mukana tulleista pulteista toinen on liian iso moottorin korvakon reikään. M12 pultti ei mahdu läpi vähän yli 11 mm kolosta. Ei auta kun avartaa. Eikä muuten ollut varsin voittaja fiilis huomata asia, kun koko noin 300 kg paketti roikkuu tyynyn päällä. Ei se auttanut, oli pujoteltava pois. Onnmuuten yksikseen tehden aika epämiellyttävää puuhaa, varsinkin kun auto on pukeilla, eikä tukevasti pyörillään. Yhden asentoa piti jo hieman korjailla, ettei päässyt putoamaan.
Tarkoitus oli korvata automaatti-ilmastoinnilla varustettu puhallinkotelo käsisäätöisellä, mutta sepä olikin kivasti halki kennon jälkeen ja kennostakin toinen lähtö poikki. Olen laiska ja laitan automaattiversion takaisin. Kylmäkoneen kenno jää toki pois painon säästön nimissä. Sen reikään täytyy varmaan taputella joku tuke. Vielä pitää kokeilla, että se yksi sähkömoottorikäyttöinen toimilaite, joka tuossa mallissa on, myös toimii.
Comment
-
Voimalinja autossa. Seuraavaksi lohduton johto- ja letkuvyyhdin setvintä ja paikoilleen napominen. Niin ja hukatun suutintukin hankinta. Samon suuttimet on hävöksissä. Ostin mielestäni joskus kierroksen uusia vakiosuuttimiakin, mutten löydä niitä mistään. Saa tarjota..
Comment
-
C4 tdiq lootahan meni perille sen kun laittoi. Tämän kanssa sai painia.
Tukki ja suuttimet löytyi Hammulta. Toki löysin ne uudetkin suuttimet, kun tallille menin, mutta tukki on edelleen hukassa. Aloittelin jo johtojen kiinnittelyä, anturit tarvii vielä mitata. Suorasytkäkonversio saa jäädä talveksi tai ensi kesäksi. Fokus on nyt käyntikuntoon saamisessa.
Comment
-
Kaikkea harmia sitä. Konehuoneeseen nousevat bensalinjat on väännelty jossain kohden viitä vaille käyttökelvottomaan kuntoon. Ei auta kun painaa viikolla johonkin ja teettää uudet asetelmat jostain taipuisasta kamasta. Toivottavasti löytyy oikeita liittimiä.
Suutintukin sai modattua paikalleen käypäseksi, joskaan se ei ole ihan vimpanpäälle istuva ja esim kiinnitykset pitää keksiä jotenki, keinolla b millä hyvänsä.
Aikaa palaa kaikkeen epäolennaiseen.
Comment
-
Tällä olisi vähän kiire. Pitäisi melkein saada maanantaina osat käteen tiskiltä.
Osaisikohan joku heitellä noiden linjojen liittimien kokoja? Tuon jatkon sisäkierteen halkaisija on 12,5 mm, mutta mikähän kierre siellä on, millinen vai ½"? Banjot on M12x1,5, olettaisin.
Comment
-
Hiflexiltä bensaletkua ja nippu letkuliittimiä. Liitoksiin joissa ei ole banjoa, joutui laittamaan kaksoisnipat. Jännä ettei hyllyssä ollut letkuliittimiä M14-kierteellä.. Kiinnitysten kanssa tulee vielä paini, mutta saapahan sopan koneeseen.
Sulake- ja releaskin johtoja rupesin myös joutessani leipomaan paikoilleen. Yksittäisten karvojen kanssa tulee vielä tikkuja kunsien alle. Esim. Bensapumpun releelle tuleva liitin on varmistettava, eikä kojelaudan johtosarjalle ole vielä löytynyt johtokaaviota.
Huohotukseen kuuluisi varmaan putki pannukakulta ehkäpä imuputkeen. Sitä etsiessä tai korvaava keksiessä.
Siinä jännimmät paikat tähän lähtöön.
Comment
-
Kyllä ei mee taas kohtuudella. Muistelin, että vetarit menevät paikalleen, vaikka tolpat ovat kiinni. Liekö sitten matala vai missä vika, kun ei ollut puhettakaan. Eikun tolpat irti. Toisen etuvetarin sisänivel takkuaa siihen malliin, että se on avattava. Toivottavasti on vain kovettunutta rasvaa, eikä tarvi ruveta uutta metsästämään. Suojakumi on viittä vaille valmis, joten vaihdetaan samalla. Kannattaako sinne laittaa tarviketta ylipäänsä?
Comment
-
Puhdistus ihan rätillä. Vanha rasva alkoi olla jo osin kokkareista, eli kuivaa. Sen verran katsoin, että mitään rapaa tai mujua ei jäänyt sekaan. Tarkoitus oli kokeilla, miltä nivel tuntuu, ennen rasvan laittoa sekaan. Pitää vielä huomenna kokeilla uudestaan ja pyöritellä osia eri asentoihin. En tietenkään älynnyt merkitä niitä ennen irrotusta.
Comment
-
Pyörittelin noita aikani ja löytyi asento, jossa tuo liikkee joten kuten, mutta sisä ja ulkokoolia ei parane asettaa keskenään saman akselin suuntaisiksi, tai junttaavat kiinni. Kuulahäkki on jotakuinkin vapaa ~koko ajan. Oisko se vaan valmis, vai pitääkö kuulatkin muka olla tasan samalta paikalta?
Tuo on nyt tietysti kuiva, mutta ei kai se kiinni asti saisi kiilautua kuitenkaan?
Comment
-
Mä taas sanoisin, että sillä keskimmäisellä reiällisellä osalla ei ole väliä, mutta se sisin missä boorit ja uloin pitää olla keskenään oikein päin.
E: tuli äskinen vastaus jyst Arton vastauksen jälkeen.
Kuulat olen itse laittanut "ihan miten sattuu". Omasta mielestä olisi melkonen säätäminen saada ne rasvaiset kuulat merkittyä niin, että löytää juuri sen saman uran... :)Viimeksi muokannut T.Hell; 6.7.2018, 13:03.
Comment
Comment