Keskustelua säätimestä.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
220VT -palapeli
Collapse
X
-
Tuttu lanka.
Jäin miettimään, hoitaako abs saman asian, vai ehtiikö se puuttua peliin? Jostain syystähän se säädin on sinne tehtaalla laitettu. Toki tässä on etujarrutkin ujosti suurentuneet, takajarrujen pysyessä alkuperäisinä.
Asiahan olisi hyvin yksinkertainen hoitaa toisella säätimellä. Se vaan teettää lisää jarrulinjaa uusiksi ja aika on nyt vähän kortilla niiden linjojen kanssa, tai siis työkalujen, painimiseen.
Säätimen vaikutus on helppo testata, jos se on varmasti kunnossa. Jousen poistaminen deaktivoi laitteen, kun korin ja taka-akselin välistä jää yhteys uupumaan.
Sekin kipaisi kajuutassa, mahtaako koko systeemi toimia ylipäänsä miten, kun jousitus on merkittävästi napakampi ja joustomatkat vain osia alkuperäisestä.
Ei kellään vaan kokemusta ole?
Comment
-
Joo. Ton härvelin kans on niin paljon muutakin ihmeteltävää kuin jarrubalanssi että ei kannata tuohon uhrata tässä vaiheessa sen enempää energiaa.
Comment
-
Tulin ihan samaan loppupäätelmään. Kokeillaan ja kattellaan..
Sovitin takapyörää paikalleen. Venteen ET on tuolla limpulla 31. Vähän se on lähellä, joten veistelyksi voi mennä, jos ei kulmien säädössä camberit asetu sopivaan suuntaan.
Muuten meni päivä näprätessä kaikkea pientä. Vähän jännittää, miten mahtaa ehtiä ensi viikonlopuksi..
Comment
-
Nyt vastustaa.
Rupesin laittelemaan koppia paikoilleen. Venttiilikopan kansi ei näyttänyt taipuvan paikalleen, koska imusarja, tarkemmin kaasuläppäkotelo oli tiellä. Otanpa irti, kun uusi tiivistekin on tuossa käsillä. Ei irronnut ihan vaan pultteja raottamalla ja havaitsin virheeni oikeastaan heti, kun kotelo rapsahti irti. Tiiviste on kai liimattu koteloon ja epäilenpä, ettei se tiivisty paikoilleen ihan pienellä painilla enää. Vanha tiiviste on varmasti saatava pois kokolailla kokonaan ja pinnat putsattava hitokseen huolella. Kopan pultitkin ovat tietysti jossain, joten uusia kaupasta ja uusi yritys.
Etupyörät harittavat silmin nähden, eli helvetisti. Koitin käännellä renkaita sisään päin, mutta ei säätö riitä. Toinen raide tanko on orkkis, toinen uusi ja molemmissa on uudet päät. Vai onko tuo uusi nyt kuitenkin väärä? Tangot ovat kyllä vaaterissa, eli tasan pisimmillään, eli tilanne voi tasoittua kun painon saa päälle.
Näillä takaiskuilla ainakin katsastuksen voi tältä viikolta unohtaa. Jos tuo raidetankomurhe ei oikene kuin osia vaihtamalla, jää Ahveniston reissu tältä väliin.
Ai että mä sanon, taas..
Comment
-
Muksujen synttäreiltä ei kehdannut karata, joten nostin kotitallissa kojelaudan pöydälle ja rupesin purkamaan sitä. Mielessä oli ottaa ilmakanavat talteen tai ainakin poistaa ylimääräinen materiaali.
Kanavat on niitattu runkopeltiin ja kanavien kattona toimii tuo itse lauta. Orkkis painaa arviolta kymmenkunta kiloa. Huurteenpoiston tarvitsee saletisti ja kuskille joku viima on varmaan enemmän kuin vain kiva. Ei tuosta kyllä rapsimalla juuri kiloja lähde, joten ei taida maksaa vaivaa.
Pitänee kehittää jotain muuta. Onkohan tuolle laudalle katsastusmielessä vaatimuksia? Muoviputkisto itsessään ei paina ns mitään. Mittaristo tarvinnee jotain varjostinta ja katkaisijat saa kyllä johonkin levyyn helposti. Eipä niitä paljon jääkään. Hätävilkut, ei paljon muuta puhaltimen panelin lisäksi. Vilkut ja pyyhkijät ovat viiksissä.
Comment
-
Olisiko kenelläkään mitään tuohon raidetankoasiaan? Säädöt siis tapissa ja edelleen etupyörät harittaa silmin nähden. Olisiko jostain mallista lyhempiä tilalle, vai mitä tuolle voisi tehdä? Lyhentäminen tuskin onnistuu?
Comment
-
C4 kopassa toinen tanko oli muistaakseni lyhempi kuin toinen, olisko tässä sama? Vai muistanko nyt ihan väärin.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Tinke JMuistelen itseltäni samasta syystä lyhentäneeni sitä kierretankoa sen verran, ettei pohjaa ennenaikaisesti raidepäähän ja se oli juuri riittävästi. Miten sulla sen säätövaran kanssa, jääkö kierreosaa nyt näkyviin?
Eikä siinä vielä kaikki. Vesiharavahan mulla on mallia AAN, eikä 3B:n apulaitteisto siten käy. Nyt siis jostain 3B:n harava, tai sitten AAN:n apulaitteet ja räkit. Pihassa on yksi AAR, josta ne saisi, mutta mahtuukohan syyläri enää niiden kanssa? Ja se vi.. hemmetin purkaminen.
Taidan unohtaa Ringin reissun, ainakin tällä. Valmistuu sitten joskus, jos en vi.. harmissani rupea myymään paloina.
Onneksi tilasin uudet Yokohamat just tänään.Viimeksi muokannut arto s; 8.5.2018, 20:37.
Comment
-
Muistelin tässä uusiksi ja tosiaan otin sekä siitä raidepäästä, että kierretangosta varmaan jotain luokkaa 10mm molemmilta puolilta. Samalla tietysti täytyy jatkaa syvemmiksi niitä kiristysurauksia ja tehdä uusiksi se loivennus sitä kiristysholkkia varten (ainakin omassa kartiokiristys noissa liitoksissa). Itse raidetangon osuuteen en tehnyt muutoksia, ainoastaan niihin nivelpäihin ja sen sisään menevään kierreosuuteen.
Comment
-
AAN apulaitteisto ei ole ongelma, AAN imusarja on ongelma sivusyylarin kanssa ja siihenkin varmasti löytyy apua kerhosta modaukseen ;)
Ainoa ero apulaitteiston kanssa on kylmästöinnin kompuran sijainti, AAN kylmästöinnin kompura on kuskin puolella alhaalla, 3B kompura on toisella puolella öljypohjaa. siis käytännössä näin.
Okei muutama milli sinne ja tänne on eroa muuten sijainneissa, mutta ei mitään maailmaa kaatavaa.
Comment
-
Ei pidä paikkaansa. Kaikki AAN-apulaitteet on kuskin puolella. Katso perhealbumista, jos et usko. Imusarja on 3B.
Itseasiassa, mistä löytyy kompuran tilalle rulla tuohon kokoonpanoon? Vai tarviiko sen välttämättä, eli kompura pultattava pyörimään hupia.
Comment
-
Olet oikeassa. Ei pitäisi puoliunessa enää huudella.
Itseasiassa ilmastoinnin kompuran on samassa paikassa molemmissa. Laturi on 3B:ssä alhaalla repsikan puolella. AAN hydepumppu on periaatteessa samassa paikassa kuin 3B:n, mutta himppasen kauempana koneen kupeesta, jotta vesiharavalle menevä letku mahtuu kiertämään sen. Laturi on sen alla ja taas vähän kauempana koneen kyljestä, mikä alkaa tehdä paineita sen jäähdyttimen mahtumisen kanssa.Viimeksi muokannut arto s; 9.5.2018, 08:14.
Comment
-
Mitä jos vaikka lähetät sen AAN-vesiharavan jollekin alumiinihitsaustaitoiselle niin jos siitä syntyisi 3b-yhteensopiva? Modattu se harava mullakin on, kun AAN-imusarjasta tehty "käännetty".
Comment
-
Kylmästöinnin kompuran ohittava hihna löytyy ihan motonetin valikoimasta, AAR koneista on tehty ilman kylmästöintiä (niin kyllä AAN koneistakin). tai no, parempia saa sitten muualta, mutta kyllä motonetinkin hihna välttää.
6x1290mm on strategiset mitat. 5mm pidempikin käy.
Comment
-
AAR-apulaitteisto paikallaan, melkein. Ei käynyt mielessäkään, että 3B:n vesipumppu on erilainen. Tulee liikaa ulos ja apulaitehihnan kiristin ottaa vesipumppuun. Nyt ei tiedä, miten olisi. Voi ettien että..
Alkuperäinen kirjoittaja Mr.CrossfireMitä jos vaikka lähetät sen AAN-vesiharavan jollekin alumiinihitsaustaitoiselle niin jos siitä syntyisi 3b-yhteensopiva? Modattu se harava mullakin on, kun AAN-imusarjasta tehty "käännetty".
Comment
-
Pakallisessa marketissa ei ole oikeaa mallia. Nyt ei olisi oikein aikaa odotella, josko merkkarilta saisi. AARässä olisi sopiva pumppu, mutta kehtaisi vanhaakaan oikein laittaa. Vielä kun ei ole varmuutta syylarin mahtumisesta. Melkein olisi varmempi modata se halvatun harava. Keksisi vaan sen hitsarin sille.
Comment
Comment