Eikai noi prikat maata kaada.. Onko toi 8.8 pultti ? Eikö sen kuuluis olla lujempi ?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
220VT -palapeli
Collapse
X
-
Tuossa yhden vastaavan kokoisen pultin numero N91147601 M14x1.5x48 todellisuudessa kierreosa 45mm. Orkkis pulteissa hammastettu prikka mukana. Tuon näköinen.. Näyttää olevan marmorilla melko kalliita, Tepolta puoleen hintaan.
Comment
-
Sovittelua jatkettu ja 38 mm orkkispultit on passelit, kun lyö ylimääräiset prikat pultin oman alle. Noin 3 mm pitäisi siis niistää pituudesta. Sovitin vanteitakin jarrujen päälle ja 30 mm spacerin kanssa jää tilaa oikein hyvin. Kokonais ET on silloin 21. Nyt vielä jännitetään, miten mahtuvat 20V:n etukaareen.. Taakse on 20 mm letut, eikä 31 ET:n luulisi olevan siellä ongelma.
Takajarrusatulat menin myymään, kun purkukasista löytyi ehjät tilalle. V8:n levyt tulevat kannakkeen välistä kannaketta irrottamatta, toisin kuin 200:n. Pitää siis sovittaa jarrulevyä vielä 200:n navalle. Kai se siihen menee, mutta voihan tuo olla, että tarvitsee vielä vaihtaa V8:n navat.
En muuten enää ikinä ala hiomaan jarrusatuloita. Pääsin kokeilemaan lasikuulapuhallusta noihin takasatuloihin ja voipa pojat, kun tulee siistiä ja helposti. Puhallettuun satulaan sinkki suojaksi, kun ei sattunut olemaan maalia käsillä. Mahtaako sinkki kestää lämpöä tuolla alla, vai pitääkö rapsia pois ja vetää suoraan kuuman kestävä maali pintaan?
Etutolpat on silvottu ja iskarit istutettu yläpäästään tukevammin sisäputkeen nylonholkilla. Meni kustom-hommiksi ja työkavereita on kiittäminen homman onnistumisesta. Spaxin iskari on lähtökohtaisesti hieman hoikka tuohon jousijalkaan. Nyt mutteri pitää huolen, että iskari tukeutuu jousijalan pohjaan ja tukiholkki pitää sen yläpäästään paikoillaan sekä keskellä putkea. Samalla tuli soviterenkaat 65 mm jousen ja 57 mm jousilautasen väliin ylös ja alas. Vastaavat tulivat apu- ja pääjousen väliin jousitoimittajalta.
Iskarin yläpäihin löytyi Etrasta uudet SKF:n uniballit.
Tilasin muuten renkaatkin jo. Englantilaisilla tuntuu olevan ujoja vaikeuksia saada Nankang NS-2R'ä lähetettäväksi asti. Tämän jälkeen onkin loistava ajankohta ruveta arpomaan noiden vanteiden kanssa. Josko kuitenkin 17".. Täytyy sovittaa alunpitäen tarkoitukseen hommatut BBS RC:t vielä jarrujen päälle. Jos käy, saatan hyvinkin käyttää ne tähän. Sehän taas ostattaa talvivanteet käyttikseen ja toiset renkaat tähän. Kuin helppoa ois jos..
Comment
-
Taas pääsi pariksi tunniksi harrastamaan Audi sporttia. Ohjelmassa taka-akselin purkua puslien vaihtoa varten. Kyllä en ymmärrä, miksi ihmiset maksaa salikorteista. Ostakaa ennemmin yli 20 vuotta vanha auto ja remppailkaa sen alusta. Tai vielä parempi, remppaa muiden autojen alustaa. Siitä voi jääädä saama puolellekin.
Sovittelin BBS:iäkin. Kehän puolesta menee heittämällä, mutta koska HP2.. Eli ET 35 hipoo uusilla paloilla satulan ulkokanttia, kun pulttia ei ole vedetty kiinni asti. Tiukkaaminen viimeistään lopettaisi pyörinnän. Tästähän toki selviäsi sillä speiserillä, tai pienellä satulan tasottelulla, eli pienempään siirtyminen on varmaan edessä.
Comment
-
Laita spacer. Raidevälin kasvattamisesta on rata-ajossa hyötyä, jopa siinä määrin että se voidaan tehdä scrub radiuksen kustannuksella.
Comment
-
Näin ajattelin tehdä. Sopivaa paksuutta pääsee hakemaan, kunhan saa renkaat. Toki auton sietäisi olla myös pyörillään. Eikä haittaisi, vaikka keulalla olisi vähän painoakin, eli moottori paikallaan. Ei tapahdu siis ihan heti. Hyllyssä on 5, 20 ja 30 mm letut, joten paras on varmasti joku 10-15 mm..
Kyselin Camskilistä tilaamieni renkaiden perään. Nyt ei näy enää tapahtumaa kortillakaan, eli vähän huonolta näyttää renkaiden saamisen kanssa. Jos tuo tilaus menee puihin, voisi oikeastaan suoraan tilata 17" renkaat ja vähän leveämpänä. Ja laittaa ATS:t myyntiin.
Comment
-
Myöhemmin päivällä tuli tieto, että Nankangit on lähteneet. Kapean vanteen takia tulossa on 225 leveät.
Taka-akselin puslat on nyt vaihdettu. terhon pajan kautta tuli setti Puolan poikain uretaanisia. Iskaria sovitellessa tuli ilmi seuraava tuotekehityksen paikka. Iskarin alapää on kapea ja mukana tulleilla holkeilla kokonaisleveys on 38,7 mm. Orkkis on 60 milliä, joten pitää järjestää sinne podemmät holkit. Pultti on toki sekin lyhyt ja puoli tuumainen, joten orkkis M12 on inan väljä. Pitää katsoa, aiheuttaako toimenpiteitä. Voi olla, että tarvii vaihtaa nivellaakerit kin millisiin, jos sinne löytyy sopivaa..
Comment
-
-
Kyllä oli tarkoitus. Meinasin aiemmalla, että mun tuurilla noilla hyllyssä olevilla ei mahdu. Nythän alkuun mennään 18":lla. Pitää seuraavien renkaiden kohdalla katsoa uudestaan. Tai jos joku haluaa ostaa nuo pois..
Comment
-
Ei ainakaan nopealla etsinnällä löydy tuumamitoitettuun reikään suoraan sopivaa millistä nivellaakeria. Pulttikaupasta pidempi puolen tuuman pultti. Tulin näköjään ostaneeksi harvakierteisen, kun mukana toimitettu oli tiheällä. Ei lie suurta merkitystä. Vaihtoehdot oli liian lyhyt (72mm) ja liian pitkä (100 jotain). Päädyin siis lyhentämään hieman. Holkit sorvautin.
Nilkan pultin reijäthän on mitoitettu taas milliselle, eikä tuumainen mahdu läpi. Pienen arpomisen ja kokeilun jälkeen jyräytin avartaen 12,5 mm terällä kierteen puolen ja 13 millisellä toisen. Pultti menee paikoilleen siis vain toisin päin. Pienempään tuntuu hyvinkin naftilta ja isompaan reikään välystä jää luokkaa pari kymppiä. Aika näyttää, menikö munille. Uskoisin, ettei vaikuta.
Seuraavaksi takavakaakan kiinnitysten taikominen apurunkoon, jonka jälkeen alkaa nikaleiden leipominen koriin.
Comment
-
Kelkkaan olen telaston iskarin kiinnityksiin tehnyt käytännössä vastaavan. Milllinen iskari vs. tuumainen korvake, joten poralla vaan isommaksi ja harvakierteinen todella jämptistit reikään menevä 10.9 pultti paikoilleen lukitteella. Ja tilaa on niin vähän, että kierteet piti katkaista tasoon mutterin kanssa. Hyvin toiminut ja pysynyt kiinni. On käsittämättömän kovalla röykytyksellä, joten eiköhän tuo sinunkin kestä.
Comment
-
Kaivoin takavakaajan kääreistään. Onhan siinä nilkkojen kiinnikkeet ja runkopalkin kannakkeiden puslat, mutta ne runkopalkkiin tulevat kiinnikkeet puuttuvat. Täydellisenä tuon olin ostavinani.. No, ei ei kaada projektia. Menköön kasaan vaikka ilman. Koiranluiden kiinnikkeet voi kasata valmiiksi ja keksiä loput sitten joskus myöhemmin.
Tankin sisältä on joku silpunnut painelinjan kanteen tulevan pään poikki. Joutuu siis tonkaisemaan V8:n tankista tuon letkun. Ei muuten, mutta siinä on joku liitin, jota ei tietenkään nyt just satu olemaan, eli nopeimmin selviää kun..
Comment
-
Sinnehä vois sitten samaan vitutukseen laittaa mestat järeemmälle vakaajalle, se orkkis takanen on aika semmonen hienosäätömeisseli tuon kokoiseen lossiin. :)
Comment
-
Hidasta on eteneminen.
Taka-apurunkoon vaihdoin urtsien tilalle Terho Pajan toimittamat alupalikat. Perän etukannakkeen puslat ovat jossain muualla kuin mihin ne olen mielestäni säilönyt, mahdollisesti yhdessä satasessa. Terholta on kysely vetämässä AK:n setistä.
Tankkiin löytyi puuttuneet letkut V8:n tiinusta. Siihen olikin joku askarrellut toisen pumpun alkuperäisen viereen. Orkkis varmaan kyrvähtänyt, tai sitä on ainakin epäilty, kun uusi pumppu roikkui letkun varassa kehdossaan pötköttävän alkuperäisen vieressä.
Tankkia en vielä nostanut paikalleen, koska perän etukannakkeen puslien askartelu koriin on merkittävästi helpompaa tankki irrotettuna. Etukannake on toki edelleen kiinni autossa ja periaatteessa tuon voisi läjätä noillakin, mutta perän ujuttaminen kiinni ruostuneisiin pultteihinsa on yhtä perkelettä. Lisäksi kaikki muu alustassa on uutta, joten..
Perän kanssa on myös raavittu päätä. Purku-V8:n murikka oli tarkoitus heittää sellaisenaan paikoilleen, mutta siinä tuntuu olevan välystä aika lailla. Vetarit istuisivat kyllä sellaisenaan, pituudetkin näyttäisivät nopealla mulkaisulla menevän sen kun laittaa. Perä siis tarvisi shimmata. Tai voihan torsenkin olla väljä. Välys tuntuu ainakin vetarin laippossa, joten se lienee jopa todennäköistä. Tyttöproppu on luonnollisesti yhtä puuta valumiinisen kuoren kanssa. Ei auttanut lämmitys-viilennys hoito, tarvinnee valokaarihoitoa.
Jos tuon kasaisi vakioperällä ja ottaisi tuon V8:n murikan työn alle talvella. Vai onko tuolla välyksellä millainen merkitys? Mikä on paljon ja mikä liikaa? Jos saisi vaikka edes liikenteeseen tälle syksylle ja ajettua ominaisuudet ulos. Voisi talven mittaan sitten päivittää isoimmat harmituksen aiheet.
Comment
-
Laita kiinni ja mee ajaan sillä. Jos alkaa häiritä ni se on nopee vaihtaa kun on kerran ruosteiset pultit sieltä vaihtanu.
Comment
-
Koneen kasausta aloiteltu. Kampura on paikallaan uusien laakerieden välissä. Nelosen runkolakerin lukitusnystyrää piti sipaista viilalla, että osui kohdalleen. Männät on rengastettu ja istutettu FCP:n h-profiiliveiveihin. Öljyrenkaiden asennus oli aika näperrystä Motonetin pihdeillä. Meinasi loppua halkaisija kesken.
Öljypumppu oli aika ryönäkasan peitossa, joten putsailuksi meni. On muutennaika nysväämistä sekin. Kampuran takempi säteistiiviste on aika tanakasti telineessään. Sen irrotukseen otetaan vinkkejä vastaan. Ei uskalla murjoa ihan hitokseen, ettei riko tai väännä sitä telinettä.
Penkin kiskot saapui. Otin Sparcon yleismalliset. Pitää ne vielä nysvätä kasaan ja istuttaa autoon.
Comment
-
Kaiken tussaroinnin jälkeen koneella on hattu päässä ja jakopääkin kokeeksi kasassa. Pyörii täyden kierroksen, mutta jakohihna tahtoo kammeta pois rullalta. Liekö vinossa, vai mikä lie. Hihna meni ehkä inan tiukalle, joten siinäkin voi olla syy.
Thuppulta tuli joskus taannoin öljypohjaan loiskelevy, mutta tuo ABY-versio ei oikein istu, tai sitten en vaan tajua. No, menee tuo ilmankin. Tässä ei ole tehoja vielä niin paljon.
Comment
-
3B. Kuvaa ei ole (vielä).
Eipä käynyt mielessä, että RS2-pakosarjan kanssa tarvii lyhemmät naulat. Meni sitten vakio paikalleen. Vaihdetaan sitten kun tarvii ruveta virittämään.
Huomasin jossain välissä pöydällä ylimääräisen säteistiivisteen. Nokastahan se puuttui, joten jakopää auki uudestaan. Kasauksen jälkeen hihna hinkkaa nyt suojapeltiin. Sen kanssa tapellessa ja kaiken maailman kierteitä aukoessa meni niin paljon aikaa, ettei päivän tavoitteeseen ole mitään jakoa (hehe). Pannun piti olla kiinni askissa päivän päätteeksi.
Sen lisäksi perän etukannakkeen puslista ei ole kuulunut mitään, joten Kemoran reissun voi unohtaa.
Comment
-
Siksi tuo on edelleen pukissa. Alapyörä on orkkis. Se on niin napakasti kiinni dampperissa, että pitää etsiä uusi dampperi, jotta saa uuden hihnapyörän koneeseen. Se olisi kyllä hyllyssä, samoin kuin säädettävä imunokan pyörä, jonka vaihtoon ei aika riittänyt. Nythän sitä taas tuntuisi olevan. Toisaalta kun tästä koneesta ei tulla repimään yli 500 hp varmaan ikinä, en tiedä tarviiko sitä ollenkaan. Voisi siis kokeilla hihnalle orkkista yläpäähänkin.
Comment
Comment