Kesän loppupuolella onnistuin hieman määrällisesti keventämään harrastekalustoa ja keski-ikäistymisen vimmassa oli tarkoitus palata vanhoihin hyviin aikoihin nelitahtienduron merkeissä. Paria vaihtoehtoa tulikin tutkiskeltua melko vakavissaan, mutta sitten bongasin myynti-ilmoituksen foorumillakin tutusta autosta. Siinä meni sitten sen prätkän hankinta? Autoa katsomaan mennessä ajatukset olivat vielä melko epäileväiset, auton vaiheista foorumiveli Kööpikän omistuksen jälkeen kun ei ollut mitään tietoa. Noh, komposiittihan yllätti positiivisesti. Muutamaa teinipurkkaviritystä huomioimatta tekninen kunto oli ok, tekniikka on entuudestaan kohtuullisen tuttua ja hinta muodostui lyhyiden neuvotteluiden perusteella sopivaksi. Siispä ? Back in Black.
Kuosi ostohetkellä: http://www.ox-bros.org/typ44/komposiitti_1.png ja http://www.ox-bros.org/typ44/komposiitti_2.png
Korin ainoa huono kohta on takaluukku ja siinä erityisesti pelti, jossa lukot ovat kiinni. Ihmetyttää, miten lukot yleensä vielä pysyvät paikoillaan, sen verran hauraaksi on pelti päässyt. Arvelin pääseväni helpommalla, jos löytäisin parempikuntoisen luukun. Ostoilmoitus foorumille ja onni potki, ehjä luukku hilppeineen löytyi (Mikulle kiitokset): http://www.ox-bros.org/typ44/luukku.png
Painemodaustahan ruumisvankkuriin on harrastettu jo aiemmin, mutta tahtotilana olisi saada MC:stä irti käytännölliset (hehheh) 300 hp. Budjetiksi asetin noin 1500?, joten osien keräämisessä on yritettävä pitää vyö jokseenkin tiukalla. Osia on jo nurkkiin kertynytkin, listalla tähän saakka hankitut kamat:
- RS2-ahdin, pakosiipi-invalidi
- ehjä pakosiipi
- suutintukki
- 5* 390cc Bosch 0280156023 ?suuttimet
- bensapaineen säädin
- Megasquirt
Kiitokset näistä VilleP:lle, Porkkikselle, Santulle ja KariM:lle! Kuten luettelosta näkyy, päädyin moottorinohjauksessa lopulta MS:ään. Hinta oli valmiiksi kootulle paketille sopiva, josta budjetti kiittää. Alkuun yritetään saada MS ohjaamaan bensapuolta ja ahtopainetta, kipinäpuolen hoitakoot alkuperäiset osat. Projektista kun on kyse, niin muutoksiltahan ei voine välttyä, ennemmin tai myöhemmin. Mega-maailma on vielä tässä vaiheessa minulle täysin uutta, joten apu ja hyvät neuvot ovat jatkossa varmasti tarpeen.
Huomisen ohjelmassa on saada Lötkö omalle tallipaikalle. Vaatii vielä ?pientä? siivoamista ja järjestelemistä, mutta eiköhän puuhanurkka siitä valmistune.
Kuosi ostohetkellä: http://www.ox-bros.org/typ44/komposiitti_1.png ja http://www.ox-bros.org/typ44/komposiitti_2.png
Korin ainoa huono kohta on takaluukku ja siinä erityisesti pelti, jossa lukot ovat kiinni. Ihmetyttää, miten lukot yleensä vielä pysyvät paikoillaan, sen verran hauraaksi on pelti päässyt. Arvelin pääseväni helpommalla, jos löytäisin parempikuntoisen luukun. Ostoilmoitus foorumille ja onni potki, ehjä luukku hilppeineen löytyi (Mikulle kiitokset): http://www.ox-bros.org/typ44/luukku.png
Painemodaustahan ruumisvankkuriin on harrastettu jo aiemmin, mutta tahtotilana olisi saada MC:stä irti käytännölliset (hehheh) 300 hp. Budjetiksi asetin noin 1500?, joten osien keräämisessä on yritettävä pitää vyö jokseenkin tiukalla. Osia on jo nurkkiin kertynytkin, listalla tähän saakka hankitut kamat:
- RS2-ahdin, pakosiipi-invalidi
- ehjä pakosiipi
- suutintukki
- 5* 390cc Bosch 0280156023 ?suuttimet
- bensapaineen säädin
- Megasquirt
Kiitokset näistä VilleP:lle, Porkkikselle, Santulle ja KariM:lle! Kuten luettelosta näkyy, päädyin moottorinohjauksessa lopulta MS:ään. Hinta oli valmiiksi kootulle paketille sopiva, josta budjetti kiittää. Alkuun yritetään saada MS ohjaamaan bensapuolta ja ahtopainetta, kipinäpuolen hoitakoot alkuperäiset osat. Projektista kun on kyse, niin muutoksiltahan ei voine välttyä, ennemmin tai myöhemmin. Mega-maailma on vielä tässä vaiheessa minulle täysin uutta, joten apu ja hyvät neuvot ovat jatkossa varmasti tarpeen.
Huomisen ohjelmassa on saada Lötkö omalle tallipaikalle. Vaatii vielä ?pientä? siivoamista ja järjestelemistä, mutta eiköhän puuhanurkka siitä valmistune.
Comment