Pistä Sami tietoa miten nuo istuu vanhempaan koppaan. Ilmoituksessahan sanotaan, että baujahr 94-97 ja noissa uudemmissa on umpio hiukan erimallinen sisäreunastaan. Olis itellä meinaan harkinnassa myös valojen uusinta kun noilla nykyisillä ei näe juuri mitään. Mitäs UPS muuten kustansi? Vai oliko tuo mainitsemasi 180 eeg per pari kuluineen?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
UrS4:seen uudet etuvalot
Collapse
X
-
Tein tuon konversion tässä taannoin. Laitoin kuin laitonkin "hyvämaineiset" TYC-umpiot, jotka sai kohtuu edukkaasti iibein kautta. Myynnissä A6 (94-97) umpioitten nimellä ja eivät siis sovi ilman pikku jumppaa vanhoihin...
On ainakin toistaiseksi pysyneet hopeoinnit kiinni.
Vaihdoin vanhoista lasin ja sen koko muovisen kopan, kun se lasi on nimenpmaan erimallinen on näissä vanhemmissa. No tuo vanha lasi ei siis sovi uuteen lampunkoppaan.
Eli vanhasta jää lasi, koppa, tiiviste ja säätömoottori, mikäli semmonen on.
Lisäksi uudessa oli ihan lapselliset johtosarjat joten ne otin sitte lopuksi myös vanhasta lainaan.
Comment
-
Tein itse myöskin tuon umpionvaihtojumpan omaan sataseen viime kesänä. TYC:n umpiot myöskin mulla nyt ja osat tulivat seuraavasti:
Uusista A6:n umpioista: kuoret ja kaikki rojut umpion sisälle
Vanhoista 100:n umpioista: liittimet ajovaloille + sumuvaloille, tiivisteet laseille
Lisäksi: uudet TDi/S4 ajovalojen lasit (100:n omissa valoissa hionta vääristää/pilaa valokuvion), johtosarjat omaa tuotantoa
Muuta moitittavaa en ole huomannut, mitä nyt toisen umpion lasiin kerääntyy vesihöyryä, taitaa olla nuo vanhat tiivisteet joko huonosti paikoillaan taikka vanhuuttaan hapertuneet. Lisäksi valoteho tuntuu laskeneen jonkin verran, mutta se nyt näiden S4 / A6 linssiajovalojen "ominaisuus" tuntuu muutenkin olevan, ainakin foorumin muidenkin viestiketjujen perusteella. Omat kolvaukset myöskin on vähän näyttäneet sulaneen / kärsineen käytössä, täytynee koittaa tehdä puristusliitokset seuraavalla kerralla.
Kesällä olis tarkoitus avata valot uudestaan, tarkistaa heijastimien pinnat ja muutenkin parantaa omia patentteja. Lisäksi on suunnitelmissa releytyksen ja ksenon-muutossarjan lisääminen soppaan.
Comment
-
No tuo vanha lasi ei siis sovi uuteen lampunkoppaan.
Comment
-
Hannu, koko roska kotiovelle 180e. TYC:n valot eros ainakin mun tapauksessa ainakin parista kohtaa.
1.Hellan valoissa esim. lähivalo heijastimen ja rungon välissä on sellaset kumit, tyc:n valoissa välissä on vaan kasa prikkoja millä siis myös suunnataan valoja. (että oltaisiin edes oikealla tontilla)
2. Korkeuden säätömoottorin päässä on sellaset klipsit alkuperäisessä mutta tycissä sen osan joutuu ottaamaan välistä pois että moottorin "tanko" osuu oikeaan paikkaan.
3. Myös muovirungon ja kokoheijastimen kiinnitys on vahän eri. (kärkipihdit on hyvät tässä)
4. Umpion kiinnitys autoon on erilainen umpion ala osasta, tycissä sellaset liukuvat kulmaraudat (mitkä on oikeesti muovia)
5.Tyc:ssä lasin kiinnitys klipsejä oli vähemmän, laitoin kuitenkin alkuperäiset klipsit olikohan niitä nyt neljä per umpio enemmän.
6.Sumarin edessä oli tycin versiossa sellainen metalli liuska ohjaamaan valoa, A6:n lasi on myös täysin kirkas tästä kohtaa. Hellan lasissa sumarin alaosassa on "leikkaus" mutta sumarin edessä ei ole metalliliuskaa. Pitäis ilmeisesti ottaa pois jos käyttää urssin lasia.
Mutta kaiken saa kyllä pelittämään ilman mitään lisäosia.
No tuo vanha lasi ei siis sovi uuteen lampunkoppaan.
Voin laittaa myös kuvia jossain vaihessa esiin.Viimeksi muokannut quattro20v; 5.12.2007, 17:57.
Comment
-
Kuvatuksia
uusi ja vanha: (prikat näkyy)
http://www.flickr.com/photos/15001980@N02/2093744348/
Moottorin kiinnitys: (alalaidassa toisessa ruuvi kiinnitys, toisessa klipsi)
http://www.flickr.com/photos/15001980@N02/2093751616/
Sumari edestä: (metalli liuska)
http://www.flickr.com/photos/15001980@N02/2093755376/
Comment
-
Itku ja hammasten kiristys...
...VOIHAN MEISSELI?!?
-Ostin juuri Ruotsinpuolelta (Haaparannalta) purkaamosta kuskinpuolen umpion sulaneen tilalle. (Maadoitukset kunniaan?:)
Maksoin 210,-e - olis vissiin pitäny lukea tätä foorumia ensin, sillähän olis uusinu koko kaluston...! (kannatti taas "säästää" - "uushan maksaa xxx,-egejä!"...;)
Rekisteröidyin siis "pykälää liian myöhään" tänne - noon, tietääpä seuraavassa keississä. - (Vaikka eihän Oodeihin tule vikoja...;-)
Comment
-
Aika lyhytikäisen tuntuista mallia TYCin umpiot tosiaan, pikkasta vajaa kaksi vuotta takana ja alkanut heijastinkuuppa pehmenemään. Ja sisältä kiilto pakenemaan.
Comment
-
oma lyhtyprosessi puolivälissä. . .
Nyt on A6:n etukansi ja lyhdyn lasit paikallaan.
Seuraavaksi olis tarkoitus tilata ne tummaoptiikka lyhdyt tummuutta lisäämään...
ja muistakin syistä, vanhoissa on säädöt rikki ja korvat liimattu, että tarpeeseen ne ehjät lyhdynkotelot tulee. saa nähdä miten valotehojen käy kun laittaa halpis-tuninkia nokille. Xenonit nyt ehkä vähän antaa anteeksi, mutta saas kattoo...
Kannattaa muuten kysellä tarvikkeena tuota A6:n peltiä, jos vähänkään on suhteita tarvike liikkeisiin..
Korean pojat painaa niitä aika halvalla. Paskoja ovat, eli työtä vaatii, että hyväksi saa, mutta eipä ne paljoa maksakaan. Jenkeistä saa merkittömiä maskeja niihin 40$ hintaan. Eli säästää siinä lyhdyn purkamisessa vähän vaivaa, kun vaihtaa pellin ...eh..tavallaan, ja tuleepahan samalla maalattua se etukansi..ja tuota.. sillai.
Onko muuten Karpalla ollut noissa TYCeissä halogeenit vai xenonit? ja jos halogeenit, niin oliko originaali watti-tehoilla?
Comment
-
mulla on olleet meccatunen halpis skenonit, varmaan jo..ainakin 15kk, elleivät peräti 2v..
ei muuta vikaa, kuin, että sytyttäessä kirkastuvat pikku hiljaa täyteen kirkkauteensa.. lienee ominaisuus..
aika halvalla noita sarjoja saa jo suomestakin.
Ulkonäön puolesta aika ehdoton hankinta.
Comment
-
Aki, ksenonisetti on tältä myyjältä, huudolle tuli hintaa 67€ postikuluineen eli miltei riistohinta näemmä!
Kyllä noissa eroa näyttäis normaaliin halogeeniin olevan. Huomaa myös ledivetoinen parkkivalo, 4300k kanssa sävy sävyyn ;-)
Comment
-
Valistakaas tietämätöntä tai muuten vain yksinkertaista. Onko nyt niin, että kumpi tahansa (Akin tai Karpan) linkkaama setti menee ns. heittämällä Ässän umpioon (siis vanhan polttimon tilalle kai?) ja sen jälkeen ei heijastinpinnoilla iole enää merkitystä? Vai onko edelleen niin, että heijastimet pitää olla iskussa.
Jotkut putkat myy sitten jotain ksenon-konversiosettiä, mutta niillä on hintaa useampi satanen, mikäs ero niissä on näihin? Tulee koko umpiopaketti laseineen mukana?
Tuli muuten tilattua joka tapauksessa tuosta Akin linkistä setti. Saas kattoa mitä posti kotiin kantaa.
Comment
-
Ei se heijastinpinnan tärkeys mihinkään muutu, vaikka valon tuottoon käytetty tekniikka vaihtuukin ;)
Hintaerot tulee eri portaiden välistä vetämästä katteesta, toki jos on valmis vaihtamaan konepellin samalla saa ihan lailliset xenon lähivalot urssiin. A6:n keulalta löytyy xenon hyväksyttyä umpiota.
Comment
-
Tuli muuten tilattua joka tapauksessa tuosta Akin linkistä setti.
Tänään oli tullu postia, että paketti on lähtenyt (Hong Kongista) matkaan.
Bongasin tänään kun kateltiin työkaverin autoon valoja, että tuolla jäbällä on oikeen oma tehdas koneineen jossa valmistuu tätä pilipalia ;)
No ei... samoja sarjoja ne kai Suomessa myyvät eri katteella.
Comment
-
Perskuta, ei taas sytyttäny että kun ei EU-maasta tilaat, niin eihän siitä noin halpaa tule.
Tänään kolahti kirje postiluukusta, että olis tulliselvitettävää tullipostissa Hki-Vantaalla.
Enhän mä sinne aja, vaan otan huolinnan (21,10e) ja päälle vielä tulli (paljonkohan sekin lie).
Isommissa kaupungeissa asuvat voi pyytää jatkolähettämään sen kaupunkinsa tullipisteeseen, ei jää sitten kun tulli maksettavaksi.
Eli toi karpan laittama satsi tulee kuitenkin halvemmaksi.
Eikä taida mun paketti tulla jouluksi :(
Comment
-
Vakioasetuksilla sumuvalot osoittivat taivaisiin, joten jouduin säätämään suuntaukset uusiksi. Sumuvaloa ei saanut oikeaan asentoon poistamatta lähivalosta säätövipua, jolla valot asetetaan vasemmanpuoleisen liikenteen kanssa käypäisiksi.
Mites muuten ton säätömoottorin tangon kanssa, kun siitä joutuu poistamaan sen alkuperäisen lukitus osan tangon päästä niin onko se samanpituinen uuden umpion ja sen lukitusosan kanssa? Siinä moottorin tangonpäässähän on ristipää ruuvarille sopiva paikka.
Siitä varmaan pystyisi säätämään tangon etenemää?
Comment
-
Aki, mulla kävi sitten ilmeinen tuuri. Tuli postin pakettilappu, että Hong Kongista (siis se maa, ei kauppa) on paketti tullut. Hain eilen Länsikeskuksen postista. Päällä oli keltainen tarralappu Tulliin, mutta se oli mustattu yli ja paketti laitettu jakoon. Kokonaishintahan on siinä kinttaalla, että syntyykö sen kympin verran kannettavaa tullausmaksua. Ilmeisesti päättivät ettei jaksa alkaa tekemään papereita.
Ihan asiallisen näköinen setti. Asennusohje ensi katsomalta sekava tai muuten vaan huono. Tietenkin ongelma voi olla myös lukijassa. Ans kattoo koska on aikaa viritellä kohilleen. Ja pitää muistaa ottaa kuvat ennen, jälkeen ja aikana.
Comment
-
Eiku asenna sä nyt se tässä viikonloppuna, niin katotaan tarviiko mun edes asentaa...
Edit: Heh heh, soittelin sitten tulliin kysyäkseni millä perusteella toinen pääsee läpi ja toinen ei.
Ensiksi palvelunumeroon, jostain sain ko. toimipaikan suoran numeron.
Sieltä sainkin sitten huudot heti ensimmäiseksi, että mitä helvettiä häneltä kyselet. Hän on vaan töissä täällä ja toimipaikan virkailija. Yritin selvittää, että enhän minä voi sitä tietää jos mulle annetaan tällainen numero ja sanotaan että kysy sieltä. Mutta eihän siitä mitään tullu kun muija motkotti koko ajan päälle.
Vasta kun huusin itte, että kuuntele %#"!, niin sain asiani sanottua.
Sain sitten taas numeron jollekin esimiehelle, joka kovasti ihmetteli asiaa.
On kuulemma harvinainen virhe, voi käydä kun paketteja on paljon.
Sanoin, että google auttaa. Laita hakuun "tulliposti vantaa", niin huomaat ettei se niin harvinaista ole.
No, eihän tää mua tietenkään auttanu. Tullattava mikä tullattava.Viimeksi muokannut A6tonen; 21.12.2007, 12:31.
Comment
-
Vakioasetuksilla sumuvalot osoittivat taivaisiin, joten jouduin säätämään suuntaukset uusiksi. Sumuvaloa ei saanut oikeaan asentoon poistamatta lähivalosta säätövipua, jolla valot asetetaan vasemmanpuoleisen liikenteen kanssa käypäisiksi.
Nyt kun avasin valot uudestaan, niin tein säädötkin uusiksi. Tälläkertaa pyöritin itse niitä karoja. Mun valoissa ainakin karassa on paikka avaimelle, josta pyörittämällä kara nousee sieltä sen muoviosan (joka muodostaa myös kaukovaloheijastimen) reiästä ja heijastin linsseineen kääntyy.
Comment
-
Kävin tossa vähän säätelemässä valoja, ei ihme että näytti taivaisiin. Ne ruuvit jolla umpio laitetaan autoon kiinni alaosastaan, menee sellaisten muovi osien läpi mitkä puolestaan on sellasilla kiskoilla kiinni umpiossa.
Näitten kiskojen tarkoitus jäi vähän epäselväksi, mikä tarkoitus niillä on helpoittaako se jotenkin asennusta vai?
No, umpiot eivät olleet aivan "pohjassa" alareunastaan. Siispä valot näytti liian ylös. Myöskin sivuttais suunnassa joutu siirtämään aika paljon kuskin valoa.
Täytyy varmaan käydä jossain tarkastamassa noi suuntaukset, vaikka omasta mielestä ne nyt on aika hyvät. :)
Comment
-
Mun mielestä niitä valoja ei kuulukkaan painaa kiskoja pitkin "pohjaan" asti. Valohan ei enää liiku kiskossa kun kiinnitysruuvin ruuvaa kiinni asti, vaan kiinnitysruuvin alla oleva kupera pellinpala lukitsee valon siihen kohtaan missä se on.
Itse tulkitsin että kiskossa liikuttelemalla valo säädetään sopivalle kohdalle lokasuojan, konepellin yms. osien suhteen. Ja tämän jälkeen valojen suuntaus säädetään niistä umpion päältä ruuvattavista kuusiokoloruuveista.
Comment
Comment