Tämmöinen tuli taloon ja onnellisten sattumien kautta kyseessä olisi emännyksen kanssa yhteistuumin tehty ratkaisu harraste-käyttiksen rooliin.
Eli kysymyksessä on 1997 vuosimallin d2 korimallin A8 4,2 litraisella ABZ koneella ja 5-lovisella tiptronic askilla.
Kikotin on "S-line" varusteltu eli sisältä löytyy lähes virheetön ässien sähkösporttipenkistö, alcantara-kattoa, sähköverhoa, ilmastointia ym. Kattoluukussa aurinkopaneeli jota jotkut ovat tällä palstalla moittineetkin. Eli käsittääksenihän se pyörittää pelkkää puhallinta ja näin ollen ei tarjoa ulkoilmaa viileämpää hellekelissäkään?
Alusta on ässän iskareilla ja Weitecin muutoskatsastetuin jousin tehty paketti. Auton mukana tuli 245/35-20 kokoisilla renkailla Xtremen 9x20" vanteet kesäkäyttöön ja Advanti Racingin 17" 215/55(?) nastat talveksi.
Sanomattakin selvää että tuolla rengastuksella ja alustalla alusta on jämäkkä. Itse sanoisin että jopa kova. Lisäksi tuon rengaskoon yleinen ajettavuus ei ole oikein omaan makuun. Eli sporttinen voi ja pitää olla mutta rajansa kaikella.
Tarkoitus on lähteä perusylläpidolla liikkeelle ja jatkaa kohti parempaa äänentoistoa ja ainakin pieniin tekniikan parannuksiin.
Tällä hetkellä tiedossa olevia juttuja:
- Kesärengas + vannepolitiikka uusiksi (akuutti asia)
- Paisarin liitin halki - tihkuttaa nestettä (tuntui olevan A8 sivustolla aikalailla "tyyppivika"?)
- Lohkolämmitin puuttuu
- Avaimet on sekasikiöt eli käytössä on virtalukkoon käypäinen vara-avain ja oveen käypäinen patterit-tyhjät-mallinen vakioavain. Noista jos saisi jossain teetettyä yhden toimivan kokoonpanon esimerkiksi stiletti-muotoon...
- Öljyt ja suodatin ennen talvea, ehkä askiin ölpät
- Tuulilasi halki
- Kuskin takakaaresta puuttuu hieman maalia eli pohjamaalilla (liittyykö A8 maalaukseen jotain spesiaalikikkoja?)
Lohkolämmittimeksi löysin Defan valikoimasta oikeanpuoleiseen lohkoon ja ylävesiletkuun tulevan letkulämmittimen. Lisäksi luin hajanaisia kommentteja säteilylämmittimen käytöstä. Olisikos se ihan katastrofaalinen ajatus laittaa molemmat?
Vannepolitiikassa ratkaisumalleja on periaatteessa kaksi. Ostaa joko A8 18" replikat ja pistää ne myöhemmin talvivanteiksi tai sitten hankkia suoraan jotkut mieleiset 18" kokoluokan kesävanteet sopivin renkain. Renkaiksi yleisin tuossa kokoluokassa taitaa olla tuo S8 tuttu 245/45-18 mutta löysin juttua myös 235/50-18 koon käytöstä. Jälkimmäiset olisi laskennallisesti noin 15mm ensin mainittua korkeammat ja näin mittarivirhe laskisi nykyisestä n 5km/h sinne 2km/h luokkaan. Vanne + rengas ehdotuksia otan mielelläni vastaan...
Onko joku lähtenyt rakentelemaan vakiota pidemmälle A8 äänentoistopuolta? Vakionahan näissä on tuo Bosen Concert 1 kasettisoitin - cd-vaihtaja yhdistelmä ja laskennallisesti 10 kaiutinta (5,25" erkkasarja etu- ja takaovissa ja 6½" hattuhyllyllä). Auto on kyllä erittäin hiljainen ja vaimean tuntuinen eli voisin olettaa suhteellisen maltillisenkin setin piisaavan normaalikäyttöön hienosti. Jenkeistä löytyi joku d2 projekti jossa oli sitten vedetty minun tarpeisiini nähden överiksi 5.1 setin kanssa.
Pidemmässä juoksussa mielessä on pyörinyt mm äänentoistolliset parannukset, maalipinnan uusiminen, tekniikan vaihto / piristäminen ym.
Kuvia laitan kunhan saan jotain edustuskelpoista otettua.
Eli kysymyksessä on 1997 vuosimallin d2 korimallin A8 4,2 litraisella ABZ koneella ja 5-lovisella tiptronic askilla.
Kikotin on "S-line" varusteltu eli sisältä löytyy lähes virheetön ässien sähkösporttipenkistö, alcantara-kattoa, sähköverhoa, ilmastointia ym. Kattoluukussa aurinkopaneeli jota jotkut ovat tällä palstalla moittineetkin. Eli käsittääksenihän se pyörittää pelkkää puhallinta ja näin ollen ei tarjoa ulkoilmaa viileämpää hellekelissäkään?
Alusta on ässän iskareilla ja Weitecin muutoskatsastetuin jousin tehty paketti. Auton mukana tuli 245/35-20 kokoisilla renkailla Xtremen 9x20" vanteet kesäkäyttöön ja Advanti Racingin 17" 215/55(?) nastat talveksi.
Sanomattakin selvää että tuolla rengastuksella ja alustalla alusta on jämäkkä. Itse sanoisin että jopa kova. Lisäksi tuon rengaskoon yleinen ajettavuus ei ole oikein omaan makuun. Eli sporttinen voi ja pitää olla mutta rajansa kaikella.
Tarkoitus on lähteä perusylläpidolla liikkeelle ja jatkaa kohti parempaa äänentoistoa ja ainakin pieniin tekniikan parannuksiin.
Tällä hetkellä tiedossa olevia juttuja:
- Kesärengas + vannepolitiikka uusiksi (akuutti asia)
- Paisarin liitin halki - tihkuttaa nestettä (tuntui olevan A8 sivustolla aikalailla "tyyppivika"?)
- Lohkolämmitin puuttuu
- Avaimet on sekasikiöt eli käytössä on virtalukkoon käypäinen vara-avain ja oveen käypäinen patterit-tyhjät-mallinen vakioavain. Noista jos saisi jossain teetettyä yhden toimivan kokoonpanon esimerkiksi stiletti-muotoon...
- Öljyt ja suodatin ennen talvea, ehkä askiin ölpät
- Tuulilasi halki
- Kuskin takakaaresta puuttuu hieman maalia eli pohjamaalilla (liittyykö A8 maalaukseen jotain spesiaalikikkoja?)
Lohkolämmittimeksi löysin Defan valikoimasta oikeanpuoleiseen lohkoon ja ylävesiletkuun tulevan letkulämmittimen. Lisäksi luin hajanaisia kommentteja säteilylämmittimen käytöstä. Olisikos se ihan katastrofaalinen ajatus laittaa molemmat?
Vannepolitiikassa ratkaisumalleja on periaatteessa kaksi. Ostaa joko A8 18" replikat ja pistää ne myöhemmin talvivanteiksi tai sitten hankkia suoraan jotkut mieleiset 18" kokoluokan kesävanteet sopivin renkain. Renkaiksi yleisin tuossa kokoluokassa taitaa olla tuo S8 tuttu 245/45-18 mutta löysin juttua myös 235/50-18 koon käytöstä. Jälkimmäiset olisi laskennallisesti noin 15mm ensin mainittua korkeammat ja näin mittarivirhe laskisi nykyisestä n 5km/h sinne 2km/h luokkaan. Vanne + rengas ehdotuksia otan mielelläni vastaan...
Onko joku lähtenyt rakentelemaan vakiota pidemmälle A8 äänentoistopuolta? Vakionahan näissä on tuo Bosen Concert 1 kasettisoitin - cd-vaihtaja yhdistelmä ja laskennallisesti 10 kaiutinta (5,25" erkkasarja etu- ja takaovissa ja 6½" hattuhyllyllä). Auto on kyllä erittäin hiljainen ja vaimean tuntuinen eli voisin olettaa suhteellisen maltillisenkin setin piisaavan normaalikäyttöön hienosti. Jenkeistä löytyi joku d2 projekti jossa oli sitten vedetty minun tarpeisiini nähden överiksi 5.1 setin kanssa.
Pidemmässä juoksussa mielessä on pyörinyt mm äänentoistolliset parannukset, maalipinnan uusiminen, tekniikan vaihto / piristäminen ym.
Kuvia laitan kunhan saan jotain edustuskelpoista otettua.
Comment