Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A8 4.2qA

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A8 4.2qA

    Tämmöinen tuli taloon ja onnellisten sattumien kautta kyseessä olisi emännyksen kanssa yhteistuumin tehty ratkaisu harraste-käyttiksen rooliin.

    Eli kysymyksessä on 1997 vuosimallin d2 korimallin A8 4,2 litraisella ABZ koneella ja 5-lovisella tiptronic askilla.

    Kikotin on "S-line" varusteltu eli sisältä löytyy lähes virheetön ässien sähkösporttipenkistö, alcantara-kattoa, sähköverhoa, ilmastointia ym. Kattoluukussa aurinkopaneeli jota jotkut ovat tällä palstalla moittineetkin. Eli käsittääksenihän se pyörittää pelkkää puhallinta ja näin ollen ei tarjoa ulkoilmaa viileämpää hellekelissäkään?

    Alusta on ässän iskareilla ja Weitecin muutoskatsastetuin jousin tehty paketti. Auton mukana tuli 245/35-20 kokoisilla renkailla Xtremen 9x20" vanteet kesäkäyttöön ja Advanti Racingin 17" 215/55(?) nastat talveksi.

    Sanomattakin selvää että tuolla rengastuksella ja alustalla alusta on jämäkkä. Itse sanoisin että jopa kova. Lisäksi tuon rengaskoon yleinen ajettavuus ei ole oikein omaan makuun. Eli sporttinen voi ja pitää olla mutta rajansa kaikella.

    Tarkoitus on lähteä perusylläpidolla liikkeelle ja jatkaa kohti parempaa äänentoistoa ja ainakin pieniin tekniikan parannuksiin.

    Tällä hetkellä tiedossa olevia juttuja:

    - Kesärengas + vannepolitiikka uusiksi (akuutti asia)
    - Paisarin liitin halki - tihkuttaa nestettä (tuntui olevan A8 sivustolla aikalailla "tyyppivika"?)
    - Lohkolämmitin puuttuu
    - Avaimet on sekasikiöt eli käytössä on virtalukkoon käypäinen vara-avain ja oveen käypäinen patterit-tyhjät-mallinen vakioavain. Noista jos saisi jossain teetettyä yhden toimivan kokoonpanon esimerkiksi stiletti-muotoon...
    - Öljyt ja suodatin ennen talvea, ehkä askiin ölpät
    - Tuulilasi halki
    - Kuskin takakaaresta puuttuu hieman maalia eli pohjamaalilla (liittyykö A8 maalaukseen jotain spesiaalikikkoja?)

    Lohkolämmittimeksi löysin Defan valikoimasta oikeanpuoleiseen lohkoon ja ylävesiletkuun tulevan letkulämmittimen. Lisäksi luin hajanaisia kommentteja säteilylämmittimen käytöstä. Olisikos se ihan katastrofaalinen ajatus laittaa molemmat?

    Vannepolitiikassa ratkaisumalleja on periaatteessa kaksi. Ostaa joko A8 18" replikat ja pistää ne myöhemmin talvivanteiksi tai sitten hankkia suoraan jotkut mieleiset 18" kokoluokan kesävanteet sopivin renkain. Renkaiksi yleisin tuossa kokoluokassa taitaa olla tuo S8 tuttu 245/45-18 mutta löysin juttua myös 235/50-18 koon käytöstä. Jälkimmäiset olisi laskennallisesti noin 15mm ensin mainittua korkeammat ja näin mittarivirhe laskisi nykyisestä n 5km/h sinne 2km/h luokkaan. Vanne + rengas ehdotuksia otan mielelläni vastaan...

    Onko joku lähtenyt rakentelemaan vakiota pidemmälle A8 äänentoistopuolta? Vakionahan näissä on tuo Bosen Concert 1 kasettisoitin - cd-vaihtaja yhdistelmä ja laskennallisesti 10 kaiutinta (5,25" erkkasarja etu- ja takaovissa ja 6½" hattuhyllyllä). Auto on kyllä erittäin hiljainen ja vaimean tuntuinen eli voisin olettaa suhteellisen maltillisenkin setin piisaavan normaalikäyttöön hienosti. Jenkeistä löytyi joku d2 projekti jossa oli sitten vedetty minun tarpeisiini nähden överiksi 5.1 setin kanssa.

    Pidemmässä juoksussa mielessä on pyörinyt mm äänentoistolliset parannukset, maalipinnan uusiminen, tekniikan vaihto / piristäminen ym.

    Kuvia laitan kunhan saan jotain edustuskelpoista otettua.
    Viimeksi muokannut LongJohn; 29.9.2010, 09:18.

  • #2
    Muuten en osaa kommentoida, mutta omien kokemusten perusteella letkulämmitin melkolailla tehoton kapistus. Ja jos lämmittää vain toista lohkonpuolikasta, niin mitenkähän siinä seokset menee solmuun kylmäkäynnistyksessä? Jos ei kerran lämppäriä ole ollenkaan, niin olisiko polttoainelämmitin kuitenkin oikea ratkaisu?

    Comment


      #3
      Itselläni oli samanlainen ja tuntuu olleen aika lailla samoilla varusteillakin. Se aurinkokenno kattoluukku on hyvä keksintö, se viilentää autoa huomattavasti kuumalla, vaikka ei varsinaisesti jäähdytä ilmaa. Omassani oli lisäksi vielä tuplalasit lämpöäheijastavalla kerroksella, joten kesäkuumalla oli oikeastaan ihan ok hypätä auton rattiin. Se mistä tuota aurinkokenno hässäkkää moititaan on se, että se tuuletin pyörii kesällä käytännössä aina eli kuluu. Noin vanhassa sen luulisi jo kitisievän ellei ole vaihdettu?

      Maalaus tuossa autossa noudattaa perinteisiä linjoja eli ei mitään poikkeuksellista. Itse maalautin ovien alaosat yms.

      Avaimien muuttaminen riippuu siitä minkälainen ajonesto sulla on. Omassani oli vielä vanhempaa mallia ja koodaus onnistui paikallisessa lukkoliikkeessä. Hommasin vain stilettiavaimet ja ne koodattiin uudelleen ja hyvin rokkasi. Uudempia avaimia eivöt pystyneet koodaamaan ainakaan täällä K.nummella.

      Normi lohkolämmitin toimi ihan hyvin mulla. Tosin tuo rohjo oli niin iso, ettei ehtinyt lämmetä työmatkalla (7km) ollenkaan, varsinkaan vaihdelaatikko.

      Tekniikan piristämiseen sulla ei taida olla kuin 1 vaihtoehto. Vaihtaa S8:n kone. Ei taida olla sellaisia taikatemppuja kohtuu hintaan, että saisit tuosta muutoin mitenkään pirteämpää.

      Tuulilasi oli muuten tuohon pirssiin ihmeen edullinen. Alkuperäistä vastaava (lämpö, ääni yms ominaisuudet) niin vaihdettuna 450 euroa (Shining Center Espoo) Tosin tuo on mun vakkari paikka jossa olen vaihtanut kaikkiin autoihini tuulilasit.

      Searchilla löytyy paljon tarinaa tuosta d2 mallista, joten kannattaa lueskella läpi...

      Comment


      • #4
        Niin sekä tuosta letkulämmittimestä että säteilylämmittimestä lueskelin hyviä ja huonoja kokemuksia. Polttoainekäyttöinen olisi tietenkin yksi vaihtoehto.

        Ei tuo tuuletin kitise. En tiedä olisiko jo vaihdettu.

        Pitääpä tiedustella paikallisista liikkeistä tuota avainasiaa. Kaukosäädöt taitaa joutua koodaamaan itse tai jonkun autoliikkeen kautta? Jonkun lukemani perusteella pitäisi VAG-COM kautta onnistuako?

        Lohkolämmitin vai tuo letkulämmitin? Varsinaista lohkoon asennettavaa ei ainakaan Defan valikoima tuntenut tuolle tekniikalle lainkaan. A8 oli kyllä tarjolla eri tekniikoille erilaisia ja olikohan sille 310hv mallille jo joku lohkoon asennettavakin malli tarjolla.

        Tekniikkaan olisi pari vaihtoehtoa. 340hv ja 360hv S8 koneet joista ensin mainittua on jo tuon ikäiseen saanutkin ja viimeksi mainittua sitten myöhempiin malleihin. Speksien mukaan tuo tippari näyttää vain puuduttavan aika paljon suorituskykyä manuaali-ässiin verrattuna. Se toinen vaihtoehto on muutamien valmistajien remmiahdinsarjat.

        Tuossa on tuulilasiekspertti kotia lähellä. Pitää lähipäivinä käydä kysäisemässä. Jollain konstilla on saatu särö myös takalasiin, pitää katsoa vaihtaisiko sitten senkin samalla. Takalasin lämmitin kyllä puuttuu. Onkohan tuo ollut vakiona noissa vai ihan normihomma että se puuttuu? Lämmitysnapista näyttäisi lämpenevän vain peilit. Liekkö siellä sitten johtosarjaa tarjolla jos takalasille lämmöt haluaisi?

        Se on vain semmoinen kaksipiippuinen juttu. Osaltaan kiva kun saa mahdollisia huuruja ja muita pois (jotka tosin ilmastointikin hoitaa) ja vastaavasti jos ei laiskuuttaan raappaa takalasia vaan sulattelee lämmittimellä saa takakontin välit täyteen jäätä kun vedet valuu sinne.

        Comment


        • #5
          Niin semmoinen kysymys tuli mieleeni että eroaako tuo "S-line" alusta loppupeleissä A8 alustasta muuten kuin iskarien ja jousten osalta? Onko laitettu esim S8 vakaimia?

          Kun tuolla A8 käsittelevällä sivustolla löytyi juttua S8 takavakaimen asentamisesta:

          http://www.audipages.com/Tech_Articl...arswaybar.html

          Ja tuo nimenomaan sen takia että quattromainen käytös saataisiin hieman normia neutraalimmaksi tai jopa yliohjaavaan suuntaan.

          Poikkitukia ym tuohon ei ihan pikkuvaivalla näyttäisi saavan kun tolppien päätkin on tavaran peitossa. Ei sillä että projektin nimi olisi "möhköstä mikroautoksi" mutta kyllähän kaikenlaiset ajettavuutta edelleen parantavat muutokset kiinnostaa...

          Comment


            #6
            Ainakin faceliftissa on poikkituki piilossa siellä muovien alla.

            Comment


              #7
              Jeps, sport alusta tuossa A8:ssa tarkoittaa "vain" hiukan matalempia (oliko 20mm) jousia ja sport iskareita. Vakaajat yms on normitavaraa.

              Tosin kun asensin omaan uuden alustan niin ero saman ikäiseen S8:iin oli paremminkin niin, että omani oli jäykempi. Tosin tämä S8 jota ajelin oli vielä alkuperäisillä rojuilla, joten varmasti jo parhaat päivänsä nähnyt.

              Comment


                #8
                Remmiahdinta et vaan saa lailliseksi tässä maassa käytännössä mitenkään.
                Tietysti voi aina poistaa tuon leimalle mentäessä, mutta pitemmän päälle alkaa taatusti ottamaan ohimoon tuommoinenkin vuosi"huolto". Toinen juttu remmiahdin piristämisessä on automaatin kestävyys, vääntöä tulisi kumminkin melkoisesti lisää eikä audin tomaatit ole muutenkaan järin luotettavaksi todettuja.

                Olin itsekkin viimetalvena viittävaille tilaamassa emännän A4:een (2.8 q tomaatti) PES:in remmisarjaa mutta luovuin ajatuksesta koska kipolla on ajettu jo reilut 260tkm ja laatikko toimii edelleen hyvin, vaan en usko että olisi kauaa toiminut ahdettuna enää. Ajatus vuosittaisesta ahdinjumpasta leimalle ei myöskään tarkemmin ajateltuna liiemmälti innostanut.

                Pelkällä kansirempalla (joka varmaan on piakkoin edessä muutenkin) ja kanavien muotoilulla taidat päästä jo melko lähelle S8 tehoja.

                Comment


                • #9
                  TDIq,

                  Aa. No pitääpäs penkoa miltä se tuossa tapauksessa näyttää ja jos ei löydy semmoisen voisi kyllä hommailla.

                  Jari,

                  Ok. Eli siltä osin se S8 takavakain voisi ja varmaan olisikin päivityksen paikka tuonne alustaan. Ellei lähde vallilan takomon tielle ja custom vakaimia laittamaan.

                  Varaosamaailmasta heittivät virallisen Defa suosituksen mukaista letkulämmitintä oikean sylinterilohkon ylävesiletkuun mutta myyjä ei pitänyt huonona ajatuksena siitäkään että laittaisi lisäksi sopivan esim universaalin säteilylämmittimen öljypohjaa lämmittelemään. Pitäisi vain jostain kaivella kuvaa minkä näköinen pohja on tai korkata itse muovit auki ja tutkia millainen sinne menisi. Johtosarjaa joutuu tietysti tämmöisessä hieman sepittämään.

                  Tuosta heräsi myös semmoinen ajatus että jos tilaa olisi ja paikka löytyisi eikös tuommoinen lämmitin olisi vaihteistollekin periaatteessa järkeenkäypä talvivaruste?
                  Viimeksi muokannut LongJohn; 29.9.2010, 10:47.

                  Comment


                  • #10
                    Hoff4,

                    Se haittapuolihan siinä on. Nuo V8 koneisten remmisarjat perustuu noihin Vortechin keskipakomallisiin ja tehonnousu sekä ahtopaine tapahtuu eksponentaalisesti kierrosten noustessa. Näin muutos esim 700-2000rpm alueella on varsin pieni mutta yläkierroksille rallattaa eri tavalla. Tuo 2,8 30V sarja on sinänsä erilainen perustuen roots ahtimeen lohkojen välissä ja se ei jää kyllä katsastusmieheltä näkemättä eikä kuulematta.

                    Askihan noissa on se mahdollinen ongelmanpoikainen. Toinen on se että nuo sarja on melkolailla suolaisia. Stage 1 on Tanskasta tilattuna 7300 + pk. Sillä rahaa saa jo NA viriä vakioon tai S8 konetta konehuoneeseen.

                    Putkistohan noissa on tuommoinen suhistin. Moottori kuulostaisi jopa suht munakkaalle mutta putkisto on soundeiltaan pappamallinen. Lueskelin juttua kattien ohitusputkista ja niiden pienestä muutoksesta soundeihin mutta onko tuohon muuten paljon muita fiksuja ja sivistyneitä vaihtoehtoja kuin BN Pipes tyylinen catback?

                    Comment


                      #11
                      Vuotaako öljyä kone? 8:n tyypillinen vika on se öljynlauhduttimessa oleva pikkuruinen muoviputki joka hapertuu ajan kanssa. Se on näissä vanhemmissa melkein 100%:sti huonossa hapessa. Pirullinen vaihtaa...

                      Jos konetta meinaat muutenkin ropata, niin vaihda sitten sinne nuo S8:n nokat samalla ja noiden kanavien puunausten yms ohella niin konehan vastaa sitten S8:ia. Halpaa huvia tuo ei ole ja samaan hintaan saat jo alkuperäisen S8 moottorin, tosin joka sitten pitää erikseen kunnostaa.

                      Tuo oli jotain uutta, että takalasissa ei ole lämmitintä? Onko tuo joku Saudi malli yms?

                      Comment


                      • #12
                        Alapuolelta pitää tutkia vielä. Yläpuoli on oikein siisti joka puolelta lukuunottamatta noita paisarilta lentäneitä nesteroiskeita joiden lähde onkin jo tiedossa.

                        Valmis S8 kone on yksi vaihtoehto, nykyisen kunnostaminen toinen. Tietysti noita 360hv malleja saisi todennäköisesti maltillisilla maileilla koska on tuoreempi tekniikka mutta kuitenkin. Ei kuitenkaan liene ihan lähimmän vuoden asia ainakaan. Ylläpitoa ja pieniä parannuksia ympäriinsä tutustuen jekkuihin.

                        Comment


                          #13
                          PES:llä löytyy 4.2:een myös remmisarja (roots) 6500 USD.

                          Comment


                          • #14
                            Ach. Niin muuten olikin. Sotkin tuon Vortechin johonkin toiseen valmistajaan. Roots tosiaan ja Eaton M90 perustuva sarja. 6500USD ja hinta tosiaan Tanskan jälleenmyyjällä (en tiedä saako lähempää) Suomeen toimitettuna 7300 + 215 euroa. Vaatii lisäksi säädöt täällä eli jenkkilastuilla eivät toimita.

                            Comment


                              #15
                              7,5K?:lla saa vissiinkin käytetyn RS6 koneen ja siinä on jo hönkää ihan eri tavalla...

                              Comment


                              • #16
                                Juu on se kallis setti. Ei ole edes juutuupissa videoita moisesta konstruktiosta vaikka esim myöskin aika hintavasta 2,8 30v sarjasta on videoita.

                                BMW puolella on ottaneet e34 540i 4,0 V8 330kW takapyöriltä. En tiedä mitä kaikkea tehneet mutta omistaja mainitsi että mm nokissa niitä asteita kanssa on.

                                Tässä suhteessa ne S8 koneet sekä S4 B6 kone (340hv?) ja oliko jossain S6 mallissa lienee ensisijaisia vaihdokkaita. 360hv vielä menee jos painoa puntarilla on 1850kg eli teho-painosuhde ei mene yli. Ote sanoo 1820kg mutta konttorillahan tuon näkee katsastaessa mitä se käytännössä on.

                                Comment


                                  #17
                                  Nyt alkaa mopo keulimaan käsistä... :)
                                  Minusta tuo takavakaaja juttu on USA -hommia. Ainakin itsellä A8:ssa on sama vakaaja takana kuin S8:ssa, eli kannattaa tarkistaa ennenkuin tilailee mitään. Ja ei tuo mitenkään erityisen puskeva ole käytökseltään, pitää vain osata annostella sitä kaasua riittävän terävästi.
                                  Ja mitä tulee tuohon letkuun laitettavaan lohkolämppäriin (ihan sama kuin "lohkolämppäri", kun itse lämpöelemetti on melkein kokonaan lohkossa, eikä letkussa tässäkin) toimii kyllä ihan hyvin verrattuna mihinkään säteilyyn. Otettava huomioon että lämppäreissä tehoa on vain se 600-700w ja kasissa nestettä hieman enemmän kuin perus rivinelosessa. Nestehän kiertää koko koneessa ihan hyvin ihan fysiikanlakien takia, että mistään "eripari" lämmöistä ei tarvitse huolehtia.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Jep kyllä se vakaaja pitää katsoa kumpi siellä on. 14mm vakio, 17,xmm kai se S8 vakain. Tönärillä selviää äkkiä.

                                    Helppo tuo letkulämmitin on ainakin asentaa ja tosiaan vastuksesta iso osa menee oikeanpuoleisen sylinterikannen sisään. Niin sinulla on omassa kasissa näillä samoilla korkeuksilla tuo sama setti ja olet ollut talvisin (mm viime talvena jolloin oli Pakkastakin) tyytyväinen?

                                    Sitten pitää tiedustella pari typerää kysymystä mutta kun yksiselitteisesti asiaa ole mistään löytänytkään:

                                    -97 vuosimallista lähtien d2 on mainostettu "ensimmäisenä" maailmassa kuudella bägillä eli kaikissa ovissa sivubägit ja sitten edessä kummallakin etumatkustajalla. Onko tämä automaattinen juttu vai vaihteleeko käyttöönottokk tai jonkun muun mukaan? Eli kun aski on -97 eli 5-lovinen tippari onko bägit automaattisesti noin? Kun tuossa on sivistyneesti jätetty mainostamatta joka välissä "airbag airbag" tekstein jonka lasken kyllä plussaksi.

                                    Toinen asia on luistonesto. Eli varsinaista "ESR/ESP" tuossa ei ole (lisävarusteena kai saanut) mutta onko kuitenkin tuo "EDL" tai "EDS" nimellä kulkeva jarrulla luistavaa pyörää akselikohtaisesti "lukittava" järjestelmä? A4 se tuli -95 kaikkiin quattroihin joten olettaisin samanikäisissä edustusmalleissa olevan.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Niin ja tosiaan takalasissa ei ole lämmitystä. Kai se noissakin edustusmalleissa perinteisin lankamallisin vastuksin kuitenkin pelaa?

                                      Comment


                                        #20
                                        Oma kokemus 8-koneen letkulämppäristä on että talvella tuota saa pitää tohottamassa 2 kertaa kauemmin kuin perinteistä lohkoon asennettavaa jotta lämpiäs muutakin kun lämpöanturi. Kasissa vaan ei ole paikkaa mihin laittaa lohkoon kiinni joten letkuversio on ainut käypä, ja tietty sitten eberi ja webasto.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Langat siinä lasissa kulkee.On vain ohuemmat kuin normaalisti.Näkyy kun oikein tarkasti katsoo.

                                          Comment


                                            #22
                                            Aivan, melko varmasti tuossa lasissa lämmitys on. Ne langat on vain todellakin hiuksen hienot. Sulake yms rikki? Mulla oli omassa tuo ohuempi 14mm vakaaja takana. Itsekin mietin tuon vaihtamista silloin aikoinaan, mutta olin tyytyväinen alustaan iskareiden/jousien vaihdon jälkeen.

                                            Edit. Mainitsit, että takalasi on halki, sillä jotain tekemistä tuon toimimattomuuden kanssa? (jos siellä ne langat loppujen lopuksi on)
                                            Viimeksi muokannut Jari74; 29.9.2010, 12:31. Perustelu: Lisäys

                                            Comment


                                            • #23
                                              No tuo on toinen vaihtoehto joka kävi mielessä. Eli kun lasi on myös pystysuunnassa halki langat poikki ja pelit seis. Täytyy tutkia tarkemmin lankojen kohtaloa ja kyllähän tuo lasinvaihdolla selviäisi tuokin. Miten suolainen lie takalasi?

                                              Edit: 330 euroon vaihtaa paikallinen etulasin jos ei ole lämpöä eristävä malli. Eristävä on sitten vajaa 500 euroa. Töineen. Takalasia ei saanut sieltä lainkaan.

                                              Apropoo mitäs raati sanoisi Inter Action MESH II inox lip tai B9 9x18" vanteista 235/50-18 renkailla d2 alla?
                                              Viimeksi muokannut LongJohn; 29.9.2010, 13:26.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Noista takavakaajista senverran että itselläni on 20mm vakaaja (4d0511409L).Ja minulla on Sport alusta.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  -97 vuosimallista lähtien d2 on mainostettu "ensimmäisenä" maailmassa kuudella bägillä eli kaikissa ovissa sivubägit ja sitten edessä kummallakin etumatkustajalla.
                                                  Huoltokirjassa muuten sanotaan, että bägit pitää uusia 14 vuoden välein. Kuulostaa ihanan kalliilta, mutta jostain searchilla taisin löytää ketjun missä sanottiin tämän ohjeen olleen bagien alkuaikojen varotoimenpiteitä. Käytännössä ei siis tarvetta. Tietääkö kukaan paremmin?

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Mulla oli -97 vuonna jo 8 bagia..

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Startti ei ota päälle joka käynnistyksellä. Saattaa sanoa vain niks naks tai sitten startti hyrrää muttei ota kehälle kiinni. Käynnistyy kyllä kiinni ottaessaan mallikkaasti sekä lämpimänä että kylmänä.

                                                      Mistähän tuommoista kannattaisi alkaa jahdata?

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Solenoidi takertelee..?

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Se tuli ekana itsellenikin mieleen. Mistäs se konkreettisesti löytyy? Koputtelemalla eloa vai suoraan vaihtoon?

                                                          Noista maadoitusongelmista ym lueskelinkin jo haettuani juttua ja ne voisi varmuuden välttämiseksi hyvin käydä läpi kun pyöriä seuraavan kerran nostelee.

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Bageista puheen ollen. Tuosta meidän lapsikuljettimesta/kauppakassi Fiiusta meni bagit vaihtoon. Apukuskin puolella (kun avaa hanskalokeron) on isolla tuon tyynyjen viimeinen "käyttöpäivä" niin katsastusmies takertui heti siihen ja pisti vaihtoon. No maahantuojalla uudet bagit ja matka jatkuu.

                                                            En kyllä tajua, sillä aika vähän olen kuullut, että noita olisi jouduttu vaihtamaan? Markkinoilla on hirmu läjä juuri noita yli 10v autoja joissa on bageja pilvin pimein. Osaan vain kuvitella noin 10v päästä kun joku raahaa vuosimallin 2010 Audi A8:n bagi remonttiin...sinne kun noita menee kohta parisenkymmentä =)

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X