Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

80 quattro äffään...takavetoseks?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    80 quattro äffään...takavetoseks?

    eli millähän onnistuis. f-ryhmän säännöt vaatii,et ohjaus olisi alkuperäinen kuoriltaan,eli raidetanko pitäisi säilyttää tuliseinässä.mutta mistä etutolpat,ettei tarttis vetareiden tumppeja jättää pyörimään....?

    #2
    No mitäs ne vetarin tumpit mahtaa siellä haitata?

    Comment


      #3
      mahtaako olla lailliset..ja olisihan se turhaa jousittamatonta massaa.

      Comment


        #4
        jos vaan tekee sen sprinttiin 4-vetoseks...

        Comment


          #5
          Paljon parempi idea!

          Comment


          • #6
            Kaverin kanssa tuota mietitty päissämme (selvinpäin) aina silloin tällöin. Mitään "järkeä" tuossa ei ole mutta mutta.. onko harrastuksissa yleensä? Koppamallejahan löytyisi useampaa, sedanii ja coupee - kanttisena ja pyöreempänä. Valintaan tietty vaikuttaa se millä koneella tuon haluais tehdä. Olishan se tietty retee 5-syl 20v vapari soimaan korkeelta ja kovaa mutta tietty 2 litranen 16v vois olla myös hyvä vaihtoehto.
            Haittapuolena on tietysti tuo kovasti nokka painoisesti sijoitettu moottori ja kun F-säännöt ei salli moottorin siirtoa niin olisi mahdollisemman kevyt mosa paikallaan.
            Toinen juttu on sitten tuo voimansiirto, aluksi varmaan kannattaa kokeilla omalla lootalla ja perällä ja sitte jos/kun huomaa ettei se toimi niin vaihtaa sen volvo:laiseen suorakytkyyn ja keksii perään jonkuu välityksen, lukon ja vetarit, ehkä sekin volvo, bemari, mese? Kaikkiin kait tuo erillisperä on kaikkiin kohtuullisen hinnakas.
            Varmasti olisi hauska peli päästellä, ei ehkä ihan pyttysijoja heti hätyytellä mutta eihän se mitään! Pääasia että on hauskaa!

            Sitten heitetäänkin ilmoille ajatus: Mitäs jos se olisikin etuveto...?

            Comment


              #7
              Kyllä nokkapainoisella alhaalta vääntävällä etuvedolla pääsee soratiellä aika kovaa. Miten olisi (1.8) 2-litrainen 20V 4-kone alumiinilohkolla 90-luvun alusta? Se ei paina paljoa, jos kannoin sellaista ihan sylissä (öriöri).

              Comment


              • #8
                Ja saattaa olla tuo 1.8 20V kone yhtä helppo löytää kuin 16V jos ei helpompikin. Vapareina lienee jonkinverran myynnissä romuttamoillakin ja ainakin vakiona vääntää hieman enemmän kuin 16V vaikka hieman hentoisia ovat molemmat.

                Comment


                  #9
                  Meni esitys vähän ristiin, alhaalta vääntävällä tarkoitin 2,2+ kokoista viitosta ja sitten ajatusvirta lähti hakemaan kevyenpää konetta. Sekava lopputulos siitä. :)

                  Comment


                    #10
                    Ei kait niitä etuvetareita tarvi sinne jättää, jos meinaa tehdä q->rwd konversion. Ottaa etuvetarit suosiolla pois, mutta jättää etupään uloimmaisten murrosnivelien uloimmaiset osat paikoilleen. Tosin etupyörien napamutterien kiristys saattaa silloin olla melko haasteellinen tehtävä...

                    Edit: Eihän se napamutterikaan mitään ongelmia aiheuta, mitäs minä tässä höpisen.

                    Comment


                    • #11
                      Ei kait niitä etuvetareita tarvi sinne jättää, jos meinaa tehdä q->rwd konversion. Ottaa etuvetarit suosiolla pois, mutta jättää etupään uloimmaisten murrosnivelien uloimmaiset osat paikoilleen
                      Näin se on myös mulla tehty.

                      Comment


                        #12
                        Miten muuten keskitasauspyörastön kanssa olette pelanneet jotta vetoa taaksekin saa aikaiseksi. Lukkoon vai?

                        Comment


                          #13
                          nelivetolaatikon saa sillä konstilla taatusti rikki,jos sitä meinasit.80-luvulla hajotettiin kuulemma monet laatikot sillä kostilla,että ajettiin etuvetarit irti tehopenkissä.4-vetopenkkejä kun ei joka kylässä tainnu olla...aattelin vaan kysästä,kun sellanen 2,2 10v rA kone odottaa autoa.´86 q kori on jo saamassa kaaria sisäänsä,mut ei osaa päättää mihin sen tekisi...äffää ois kiva kokeilla,mut toi vetari juttu vähän arveluttaa.

                          Comment


                          • #14
                            Miten muuten keskitasauspyörastön kanssa olette pelanneet jotta vetoa taaksekin saa aikaiseksi. Lukkoon vai?
                            nelivetolaatikon saa sillä konstilla taatusti rikki,
                            No jaa... n. 30 kisaa ajettu noin , ja hyvin pelaa..................................kopkop.

                            Comment

                            Working...
                            X