Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Urs4 ehostus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Voin kyllä ohjelmoida alkuperäisen purkin toimimaan viinalla, mutta flex fuel siitä ei tule. Se sisältää mielestäni käsitteenä sen, että voi ajaa millä tahansa bensa-etanoliseoksella.

    Comment


      #32
      Näin mäkin oon ymmärtäny että FlexiFuel on juuri se kaikki mitä 0-100% väliin mahtuu. Mutta siis puhdasta FlexiFuelia ei kykene tekeen tuolla kokoonpanolla? Oon ymmärtänyt että FlexiFuelit haistelee polttoainelinjasta mitä on tulossa. Joudun korjaamaan autosta paljon sähköjä sekä moottorinosia, niin ajatuksena en pistäisi pahaksi samaan syssyyn rakentaa etanolilla käyvää vehjettä.

      Comment


        #33
        Viime viikolla saapui Turusta audin maski, priima kunnossa vaikka ikää 20 vuotta. Sovittelin sitä nokalle niin auton ulkonäkö muuttuu heittämällä.
        Tänään tilasin auditraditionista S4 lätkiä sun muuta pikkunippeliä. Korjausopasta odotan vieläkin, jonkin verran on toimitus venynyt sillä sen piti olla mulla 14.3. Että sellain.

        Comment


          #34
          Helmi ton korjausoppaan kanssa, tänään myöhästy lisää 9.5. pitäis olla toimituspäivä.
          Ei kauheasti toi kone ja ilmastointi homma etene tällä tietämyksellä ilman sitä opasta, no mihin on kiire valmiissa maailmassa, pois lukien tallivuokra.
          Mistä kaikkialta ootte pakosarjoja tilaillu? Tarvitsisin sellaisen. Ja tietenkin minkähintaisia ne on ollu?
          Sitten sellanen homma että miten tähän threadiin lisätään kuvia? Muutakuin urlin kautta.

          Comment


            #35
            jos vakiopakosarjaa haluat, tai virisatsia, niin eiköhän edelleen APR-suomi toimita wagneria samalla hinnalla kuin Saksasta.

            Comment


              #36
              Tidii! Maanataina saapui korjausopas. Hitain saapuminen mitä ikinä on ollut. Tilattu 29.2. ja saapui 30.4. Onneksi sain hieman alennusta siihen pitkästä odottelusta. Viikonloppuna pääsee käsiksi ilmastointiin.
              Ensiviikolla tulee vielä postia Saksasta.

              Comment


                #37
                Nyt tarvitaan hyviä neuvoja.
                Purin viikonloppuna ahtoputket pois. Katsoin ahtimen turbiinin imupuolelle ja se oli vaurioitunut. Samaten oli laakereissa väljyyttä akselin suuntaisesti ja akselia vasten. Ymmärtääkseni akselin suuntainen väljyys sallitaan, mutta kohtisuoraa akselia kohti näin ei saa olla..?
                Joka tapauksessa nyt kun on pakosarja halki ja ahtimessa vikaa, niin kannattaako autoon hankkia vapaammin virtaava pakosarja huollattaa vanha ahdin, jos ja kun autosta tavoittelee lisää tehoja? Vai ostaa suoriltaan uusi(isompi) ahdin? Tavoiteteho on noin 300 hevosvoimaa, pakosarja tulee joka tapauksessa olemaan paremmin virtaava kuin alkuperäinen.

                Comment


                • #38
                  No jos lisää tehoa haluaa(yli 270hv), niin kannattaa hankkia esim. RS2 ahdin tai joku kkk hybridi, jolloin näyttää orkkikselta ja tehoa voi saavuttaa sen 340hv, tms. rs2 pakosarja ajaa myös asiansa tässä.
                  Juttua löytyy. Use the search, Luke.

                  Comment


                    #39
                    Tai sitten voi ostaa esimerkiksi Wagner Tuning RS2 EVO pakosarjan T3 laipalla, jolloin voikin laitella vaikka mitä kivaa. RS2 tai kkk hybridi on hiukan wanhahtavaa tekniikkaa. Ei se Wagnerin pakosarja niin paljon vakiosta eroa, kunhan pääsee muutaman kerran käymään oikeasti kuumana ;)

                    Vielä 3071 ahtimen kanssa saa vakio putsarikotelon paikoilleen, kun vähän nuijii lämpösuojaan tilaa.

                    Comment


                    • #40
                      Totta. Riippuu pitkälti tavoitteesta ja miten vakiona haluaa konetilan pitää.

                      Comment


                        #41
                        Toi Rs2 vaikuttaa hyvälät, sopii moottoriin ja putkeen ilman kommervenkkejä. Täytyy vanha ahdin irroitella ja viedä huoltoon.

                        Comment


                          #42
                          Tänään vietettyäni tallilla noin 5 tuntia, sain pakosarjan, ahtimen sekä startin irti. Päivitin pari kuvaa Picasaan. Pakosarja on kyllä entinen, autoa käynnistäessä haisi usein pakokaasu. Epäilin pakosarjan olevan halki mutta en näin pahasti.
                          Mitä noihin varaosiin tulee, niin RS2:sen ahdinta ei kuulemma saa halvalla ja helpolla, sekä tekniikka on vanhaa. Tällä hetkellä kiikarissa on Holset HX35 Super.
                          https://picasaweb.google.com/1060032...27002426229106

                          Comment


                            #43
                            http://www.kkdmotorsport.com/kauppa....0&k=1287383396

                            Halpuutta ja helppoutta sitten voi tietysti kukin mitata miten tahtoo. Mielestäni tuo on edelleen suositeltava tapa järjestää autoon noin 350hv niin että mitään customia ei tarvita ja konehuone näyttää tehdaskuntoiselta.
                            Mittareita muuttamalla sitten asia voidaan kääntää melkein mihin muotoon hyvänsä.

                            35 superi ei ole varmasti yhtään pöllömpi valinta, mutta huomioi hintalappuja katsellessa mitä kaikkea muutakin pitää muuttaa.

                            Comment


                              #44
                              Olet Porkkis ihan oikeassa ton ahtimen suhteen. Puhuttiin 35 superista niin pakosarjaa joutuu vähän viilaileen.
                              Tohon autoon joku on joskus tehny 3" pakoputken alusta loppuun, niin siinä putkessa on heti ahtimen pakopuolen jälkeen sellanen varmaan 15 asteen mutka. Se luo jonkin verran turhaa ahdistusta, että SENKIN joutuu varmaan muuttamaan.
                              Tunnetteko ketään tästä Tampereen seudulta joka olis joskus vaihdellu ahdinta ja pakosarjaa urssiinsa? Voisin käydä vähän suorittamassa teollisuusvakoilua ja kyselemässä tuhannen taalan vinkkejä.

                              Comment


                                #45
                                Kävin eilen ostamassa Hata autosähköstä Tanskassa tehdashuolletun startin. Pantin kanssa 119 euroa ja sitten kun vein vanhan niin rahaa palautui 25 €. 94 euroa uudenveroinen startti, ei paha.
                                http://www.hata-autosahko.fi/?cat=25

                                Comment


                                  #46
                                  Viime talvena vaihdoin omaan urssiini startin. Uusi tarvike startti 80€. Melko edullisia.

                                  Comment


                                    #47
                                    Loukkasin oikean käteni töissä. Joutuu pitää vähän taukoa projektista. Nyt sitä huomaa kuinka moneen hommaan vasenkätinenkin tarvitsee oikeeta kättä.

                                    Comment


                                      #48
                                      Ensi viikolla tulee ahdin Fin turbosta korjauksesta. Uusi kompressorin siipi, tasapainotus, laakerit.
                                      Oon nyt käyttänyt sellaiset 7 tuntia asentaessa kauko-ohjattua keskuslukitusta, tulosta ei ole vielä syntynyt minkäänlaista, vaikka apuna on bentelyn korjausmanuaali ja johdotuskaaviot.

                                      Comment


                                        #49
                                        Hei, muistaako joku, joka olisi laittanu jälkiasennettua kauko-ohjausta keskuslukkoon, että minkä väriseen johtoon se liitetään?

                                        Comment


                                          #50
                                          Vihreäsininen, vai oliko toisinpäin.

                                          Tarvitsee siis pulssin plussaa tai miinusta, riippuen siittä lukitaanko vai avataanko.

                                          Kiinasarjoissa on kyllä selostettu, miten purkin puolelta kytketään nelisen johtoa yhteen ja sitten 2 johtoa katkaistuun auton johtoon.

                                          Itselläni keskusyksikkö takapenkin alla akun vieressä, niin ei tarttenut johtojen pituuksien kanssa leikkiä, vaikka jaksaa sen 3m päästä jutella a-ok.

                                          Toiseen varastin kuskin ovesta oikean värisestä pihasta komentamisen. Alkuperäisen hälyn kanssa voi tulla jotain kikkailua.

                                          Comment


                                            #51
                                            Nyt oon pikku tuubassa mutta muistan tollaisen keskustelun, lieneekö apua en tiedä...

                                            http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...975#post470975

                                            Comment


                                              #52
                                              Tänään saapui ahdin!
                                              Ahtimen kanssa syntyi kompromissi, vaihtoehtoina oli virityshuolto tai uusi ahdin (holset hx 35 super tai RS2:sen ahdin).
                                              Fin turbo rakensi Toivalassa minulle tuon alkuperäisen Borg-Warnerin siten että hieman kasvatettiin kompuraa, sekä nykyaikaistettiin se. Pakopuoli pysyi alkuperäisenä. Nyt minulla on bolt on ahdin joka on noin 20-40 % edellistä tehokkaampi.

                                              https://picasaweb.google.com/1060032...CInO4Y2K3ZjSVw

                                              Ahtimen mitat ovat 46mm imu, jättö 56mm ja pakopuolen siipi vakio, otto 59mm ja jättö 43mm.
                                              Viimeksi muokannut Puha; 9.8.2012, 14:15.

                                              Comment


                                                #53
                                                Tänään laittelin keskuslukon kuntoon. Kolvailin katkenneet johdot jne.

                                                Ainoa ongelma on se että avaimella toimii, mutta kaukosäätimellä pumppu pyörii, mutta ei lukitse/avaa. Tarvitaanko lukitukselle ja avaukselle oma signaali? Ohjaimen asennusohjeessa on vain yksi katkaistava johto, ja s4:sen johtosarjassa se on vihreäsininen.

                                                Comment


                                                  #54
                                                  Tänään sain viikon kestäneen mittaristonvalojen vaihdon päätökseen. Vinkkinä sille joka joskus meinaa moisen tehdä että hankkii polttimot suoraan jostain kunnon varaosapuljusta eikä mistään - kyllä te tiedätte mistä. Saatte suoraan oikeanlaiset ja oikean tehoiset. Nyt kun uusin kaikki kerralla ohjeen mukaan niin ero edelliseen on kuin yöllä ja päivällä.
                                                  Mitä kauko-ohjattuun keskuslukkoon tulee niin vakio pulssi on 0,5 sekuntia auki ja 0,5 sekuntia kiinni. Tämä aika ei nähtävästi riitä S4:sen lukitus impulssiksi. Täytyy ohjelmoida lukkoboksi uudelleen.

                                                  Comment


                                                    #55
                                                    Ei riitä alipainelukoille. Totesin että 2 sekuntia on riittävä. Jos sulla on joku jälkiasennushäly/-keskuslukko niin niissä pystyy tosiaan monesti säätämään sitä pulssin pituutta. Jos ei pysty niin minulla on omavalmiste purkki jossa viivereleet sisällä. Sisääntuloon riittää lyhyt liipaisu ja lähtöihin antaa 2sek ajan virtaa.

                                                    Tuollaisen jouduin joskus askartelemaan kun ei hälyssä muka ollut alipainelukoille sopivaa asentoa. (joka tietenkin löytyi manuaaleista sen jälkeen kun olin tuon laiteen rakentanut ja opiskellut...)

                                                    Comment


                                                      #56
                                                      Mulla saa siinä boksissa sellasen asetuksen että 5 sek auki 25 kiinni... En sitten tiedä että onko toi 25 sekkaa liian pitkä aika.

                                                      Comment


                                                        #57
                                                        Sillä sais kivasti komfort varustetulla ikkunat varmasti kiinne siis ;)

                                                        Comment


                                                          #58
                                                          Google picasaan on lisättynä muutamat kuvat kauko-ohjatun keskuslukon asennuksesta sekä kaiutin asennuksesta.
                                                          https://picasaweb.google.com/1060032...CInO4Y2K3ZjSVw
                                                          Audin ovikoteloon meni suhteellisen helmposti Rainbow:n valmistamat D-CL 4.2. Sain jopa 2 ruuvilla kiinni ja tiivistys/varmistus liimalla. Refleksiputki oli auki kaiutinkotelossa ja oven ritilässä, mutta ei oven pintaverhoilussa. Avasin pintaverhoiluun reijän. En tiedä teinkö pahan töppäyksen.

                                                          Comment


                                                            #59
                                                            Irrottelin tänään syylärin ja flektin. Omassa ajossa flekti ei ole koskaan pyöriny vaikka lämmöt välillä 110 astetta. Kokeilin flektiä suoraan akulta niin toimi, mutta tuntu että oikosulki, johdot lämpes siihen tahtiin. Lykkäsin 5 ja 10 ampeerin sulakkeet vuorotellen väliin ja molemmat paukku.
                                                            Tietääkö joku speksejä flektille? Katselin vanhoja aiheita, siellä puhuttiin että 2,3 vaihe ajossa ja 1 vaihe auton ollessa sammuksissa.
                                                            Osaako joku sanoa mitkä parametrit ohjaa flektiä? Ilmastoinnin ollessa päällä flekti pyörii aina (paitsi mulla).
                                                            Sitten korjausmanuaalin mukaan jäähdytys kytkeytyy päälle lämpöjen ollessa suunnilleen 74 astetta +/- 4 astetta ja 115 +/- 4 astetta.

                                                            Comment


                                                              #60
                                                              Ei riitä sulakkeissa paukut, pitää olla isompaa naulaa. ;)

                                                              Tuolta lisää infoo:
                                                              http://www.sjmautotechnik.com/troubl...ling.html#fuse

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X