Mulla kokemusta powerflex puslista pikkukorisissa, toki Terhon paja myy verkline-puslia ja ovat huomattavasti edullisempia kuin poweflexit. Tarvittaessa asennettuina Mäntsälässä.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Urs4 ehostus
Collapse
X
-
Kiitos Randomi - tätä itsekin pengoin korjausmanuaalista ja sitä luokkaa se on. Huomenna selvittelen lisää, että kuinka käyrä ja kuinka halki, sillä perjantaina koneistaja oli saanut sen pestyä sen todennut nämä viat ja ”ominaisuudet.”
Hän myös totesi että voi noi tulpanreiät hitsata ja kierteyttää. Mitä tuohon uuden kannen hankintaan tulee, niin kuunnellaan jos on jotain hankintakanavia mistä niitä saa. Mutta veikkaan että korjaukset on murto-osa ehjän ja toimivan kannen hinnasta. Palataan tähän!
Comment
-
Näinhän se näyttää olevan. Juttelin koneistajan kanssa niin tsekkaa vielä kaikki läpi. Toimitin hänelle myös korjausohjeen toleranssit. Eli 0,5 mm saa olla halki tulppien ja venttiilireikien reunoista, 0,1 mm saa olla kansi käyrä ja olikohan 118,1 mm kannen kokonaisvahvuus. Jos nämä toleranssit riittävät kannen kuntoon saamiseksi, niin työt + osat jäävät silti halvemmaksi kuin "uuden" ostaminen.
Comment
-
Niillä korjausmanuaalin tiedoilla ei sitten aina ole mitään tekemistä sen kanssa onko osa käyttökelpoinen vai ei. Niillä on enemmän tekemistä sen kanssa, että merkkikorjaamolla on näyttää perusteet paperilla, että tätä ei voi korjata vaan joudut maksamaan uuden. Tuon kannen kokonaisvahvuuden lukemankin voit unohtaa täysin. Ellei kantta ole oikaistu jo niin paljon, että imupuolen seetirenkaista on lähtenyt jo reunaa pois. Eli jotain 1,5mm pois tehdasuudesta pinnasta.
Comment
-
En tiedä onko tuota kantta ikinä plaanailtu. Tuo 118,1 mm on juuri tuo sallittu raja mihin saakka sitä voi plaanailla, käsitin että sillä toteutuu juuri tuon Kalskeen mainitsema paljealueen 0,8 mm ja jää lämpölaajenemiselle varat. Kanteen tulee pakopuolelle uudet venttiiliohjurit ja nostajat vaihdetaan jos jää liikaa välyksiä. Sen verran siitä oli löytynyt lisää ajanpatinaa.
Kaitzulla on kyllä käynyt hullu säkä tuon kannen kanssa että noin hyvä yksilö on löytynyt! Olin itse enemmän Jari74 leiriä että 100 % ehjän kannen on nähnyt vain autotehtaan kokoonpanolinjasto. Onko kukaan kuullut hetkeen Porkkiksesta mitään? Laittelin hänelle viestiä että tarvitsisi vähän speksejä suuttimille jne.
Comment
-
Plaanaus ei vaikuta paljealueeseen millään tavalla. Se vaikuttaa kannen palotilan kokoon eli nostaa puristuksia ja vaikuttaa hieman nokkien ajoitukseen. Ei muuta. Minä olen ajellut vajaa 100tkm millin plaanatulla kannella.
Ja mitä ehjiin kansiin tulee, minulla taitaa olla nytkin pari 3B kantta ilman ensimmäistäkään halkeamaa ja ainakin pari 7A kantta ilman halkeamia hyllyssä. Ja eivät ole myynnissä. Toisella niistä 3B kansista on ajettu 278tkm.
Comment
-
Tänään hain Vammalan Moottorikoneistamolta kannen. Hivenen näissä 300 tkm ajetuissa alkaa olemaan iän patinaa.
Työlista oli:- purku, kasaus, pesu
- venttiiliohjaimien vaihto
- venttiilivarsien gummit
- venttiili-istukoiden fiksaus
- nostajat
- plaanaus
- venttiilien hionta ja läppäys
- muutamat kierteet ja helicoilit pakosarjan puolelle
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja kenax Näytä viestiPlaanarissa terä ois varmaan voinut olla vähän paremmassakin kunnossa? Eihän noista lastunaarmuista yksikään mene kriittisen alueen yli?
Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viestiVoivoi sen tähden kun olis taas tiennyt niin olisin ehkä kohteliaimmin kehoittanut harkitsemaan jotain toista koneistamoa.
Comment
-
Vuosien varrella viisi kertaa siellä jotain käyttänyt ja näistä neljä kertaa joutunut rekkuloimaan jotain. Yksityisviestillä voin kertoa jos haluat tietää mutta eipä se liity tämän auton rakenteluketjuun millään lailla joten en sitä tässä ketjussa nyt lähde enempää purkamaan.
Comment
-
Näin se kesä vierähtää - duunia tehdessä ja kalassa. Mutta nyt sade iltoina on tullut tallilla oleiltua. Viimeisiä purkuja ja pesuja, öljypohjan irrotus, moottorin tukikumien vaihdot. Ihmettelin kun kone oli niin vempula niin hantin puolen kannake oli poikki, josko nyt tuntuma paranisi. Pistin Audin vakio kumit koneelle. Ohessa muutamat kuvat.
Comment
-
Kansi ja hihna paikoillaan (eikä hätää oli siellä myös vesipumppu jne paikoillaan). Ainakin kone pyörii kun käsin pyöritteli, tuskin siis ajoitus pielessä... Vielä ei uskalla luvata mitään valmistumisesta. Mitä öljylinjoja sakki suosittelee? Eli nyt kun pakosarja muuttaa ahtimen sijaintia niin täytyy öljynkierto tehdä uudelleen, halu olisi käyttää Audin vakio liittimiä ja kierteitä. Kuka myy tai valmistaa letkua mihin saisi Audin omat jalat/kannat päihin?Viimeksi muokannut Puha; 10.12.2020, 22:08. Perustelu: Kuvasta saattoi saada virheellisen käsityksen nokan valmiudesta :D
Comment
-
Comment
-
Onnea uuteen kotiin ja talliin. Koitin lueskella muutaman sivun taaksepäin, onko Ässä ollut ajossa vai kesken taloprojektin aikana? Pitkäaikainen harrastus/omistus näköjään ollut tämä kiesi. Itsekin tulee varmaan max pari vuotta yhtä räplättyä..
Peruslaittoa Ässälle ei suurempia tuloillaan?
Comment
-
Kiitos!
Ässä on ollut seisonnassa nyt pitempään. Isompi kansiremppa ja pakosarjan valmistus oli muistaakseni 2020. 2021 kesäajoon oli tavoite, mutta talvella 21 syntyi toinen lapsi ja keväällä heti perään löytyi tontti. Vanhan talon purku ja uuden rakentaminen oli 21 syksystä 23 syksyyn. Nyt suunnitelmissa saada auto käyntiin ja maalaukseen, tosin en ole mitään aikataulua määritellyt, sen verran vauhdilla menty edelliset kaksi vuotta. Eli urssin suhteen peruslaitolla mennään.
Comment
-
Jari74 päivitteli omaa ketjuansa ja siitä intoutuneena itsekin ajattelin tehdä "jälleen" päivityksen. Onhan edellisestä viestistä se vuosi jo vierähtänyt. Auton suhteen en ole mitään ehtinyt tekemään. Autotallia siivoilin rakentamisen jäljiltä, että pääsee autoa rakentamaan. Samalla myös päivittelin tallin tietokoneeseen Windows XP:n virtuaaliympäristöön, jotta saan tuon Bentleyn korjausoppaan toimimaan. Oliko ETKA jo täysin siirtynyt selainpohjaiseksi, vai olikohan jollain clubilaisella tästä jotain muuta versiota?
Comment
Comment