Olen kyllä samaa mieltä! (Vaikka oma kehu haisee) Vähän listakorjauksia täytyy eteen vielä tehdä. Sitten täytyy tuumata prokkikselle suuntaa.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Urs4 ehostus
Collapse
X
-
Moro kaikille!
Viime kesä meni nätisti ajossa - kaikki toimi ja hymy korvasta korvaan ajellessa.
Nyt kuitenkin käyttöönoton yhteydessä, pari viikkoa sitten, alkoi keulilta öljy lentämään. Alkaa autolla olemaan sen verran ikää että tiivisteet hapertuu nopsaan tahtiin. Onko ihmisillä näkemystä tai kokemusta tuollaisen AAN koneen stefojen vaihdosta että minkälainen homma? Perstuntumalla ei mikään helpon oloinen työ..?
Nimimerkki mahdollisesti tallipaikkaa vailla
Comment
-
Mistä tarkkaan ottaen? Takapäässä on venttiilikopan tiivisteen alla semmoisen puolikuun muotoiset(en enää muista oliko yksi vai kaksi) palaa ja sellaisesta sain itse aikanaan komeat roiskeet. Nokkien stefan vaihto nyt on suht helppo, jakopää auki(merkkaa vaan pyörään hihnan, jos on järkevän ikäinen) ja hihnapyörän pultti auki. Hihnapyörä voipi olla vähän kiinni, joten voipi joutua ottamaan kepin pois ja nokkapukit aukasemaan.
Alapäästään jos kusee, niin se nyt on aina ikävää :(
Comment
-
Moro
Nyt on auto tallilla ja keulan purkutyöt on aloiteltu. Olen käynyt sisäistä keskustelua mitä seuraavaksi autolle tekisi kun joutuu isommin huoltamaan ja parantelemaan vika/puute kohtia..? Nyt on kirkkaana mielessä seuraanvanlainen ajatus, jota saa tietenkin kommentoida. Tähän ajatukseen kuuluu myös muutama kysymys...
Ajatuksena on nyt muuttaa auto etanolilla käyväksi, koskematta kanteen. Tätä kannen virityskeskustelua olen käynyt muutaman tahon kanssa ja oma juntti ideologia muiden osien päivittämättä jättämisen suhteen ei tue kannen viritystä. Eli resepti olisi seuraavanlainen: RE85 yhteensopiva peli, vuotava tankki uusiksi, uudet polttoainelinjat jos vanhat eivät viinaa kestä. Isommat suuttimet, uusi ahtoputkisto ja järkevämpi pakosarja + pakoputki yhdistelmä. Finturbon modaama "vakio" ahdin on vielä koneessa kiinni ja sillä olisi ajatus mennä.
Ohjelmapuolella ajatuksena on jatkaa Motronicin kanssa ja pitää MAFfi kiinni.- Kuinka polttoainelinjastoa kuuluisi mitoittaa, jos ajattellaan että referenssinä olisi 500 cc suuttimet ja tavoitepaine 3 baria kiskolla?
- Täytyykö bensahöyryjen takaisin kierrätysjärjestelmä pitää käytössä.
- Onko AAN koneen puristuksia mahdollista nostaa tekemättä vehkeestä käkikelloa?
Pään raapimisiin!
Comment
-
MAFin voit poistaa vaikka pitäisit Motronicin, bensahöyryjen kierrätyskin varmaan onnistuu poistaa. Kysy softasta Erikoismoottori.fi (ei en omista mitään osaa firmasta, mutta porkkis osaa kyllä)
Puristuksia et pysty ilman "pura ja kokoa" temppua tekemään, ja kyllä, Retanolilla voit nostaa sen todellisen puristuksen yli kympin ainakin ja toimii
Comment
-
Muutin tuon oman Urssin aikoinaan etanolille. Kesällä ok, talvella ei. Ajankin nyt ilmojen kylmettyä bensa/etanoli seoksella (~20l bensaa, ~60l etanolia) niin pärjää hyvin. Porkkiksen softa sisällä ja se kaipaa hiukan viilausta. Laittelin hänelle tuossa toisen ECU:n niin voi talvella ajella sitten bensalla kokonaan (helpompi vaihtaa koko ECU kuin pelkkä piiri). Kulutus on hiukan reippaanpuoleinen etanolilla, kaupungissa ~18-20l ja maantiellä paras ~12l/100km. Autossa alkuperäiset letkut ja putket ja hyvin on kestäneet (vuosia). Muutoin tyytyväinen etanoliin ollut.
Comment
-
Mulla tuo softa tehtiin "etänä" eli Porkkis laitteli softan piirillä perustuen bensasoftaan joka tehtiin ihan paikanpäällä. Muutamia ongelmia tuon kanssa, kylmänä (pakkasella) menee liian rikkaalle eli tukehtuu (ainetta tulee jopa putkesta ulos). Toinen ongelma on, että kun ajaa matkavauhtia (80-100km/h), vaihtaa vapaalle ja nostaa jalan kaasulta niin auto sammuu vauhdissa. Ilmeisesti tuo ehdi ehdi tarpeeksi nopeasti "adaptoitua". Ongelmaa ei ole jos antaa rullata vaihteella hetken aikaa tai nostaa kaasun hitaasti. Nyt kun joukossa on bensaa hiukan niin kumpaakaan ongelmaa ei ole. Tuohan on hyvin maltillisesti laitettu, olikohan tehoja mitattu ~350Hv. Suuttimet on ~630cc. Pitäisi käydä tekemässä tuo ohjelma ihan penkissä niin saisi toimimaan kunnolla. Hyvin nuo bensalinjat on kestäneet ja ei ainakaan vielä ole mikään ilmoittanut, että kapasiteetti loppuisi (tankissa 044), mutta kuten mainittu, tuohon on tarkoituksella pidetty maltillisena eli normiajossa mukava ja kohtuullisen ripeä. Mailerit yms. on siten erikseen.
Comment
-
Hörö!
Uusi pakosarja on tilattu ja työn alla Nokialla VeProTehcilla. Tehdään pakosarjan sovitukset autoon kannen ollessa kiinni niin saadaan istumaan - tai ainakin oletan :D. Nyt kaivattaisiin hyviä vinkkejä, kannen, laturin, kompressorin ja hydraulipumpun huoltajista. Kun saan pakosarjan sovitettua autoon niin tarkoituksena olisi lähetellä osat huoltoihin. Minulta löytyy tosiaan kaksi AAN koneen kompuraa, kummankaan kunnosta ei ole tietoa - kompurat on myyty/saatu toimivina mutta vuosien käyttämättömyys varmasti näkyy komponenteissa.
Comment
-
-
Alkuperäinen kirjoittaja kalsket Näytä viestiEi onnistu. Vakiotilkkeellä männänlaki käy 0,8mm päässä kannesta. Siitä kun madaltaa niin paljealueen ohuus aiheuttaa kaikkea ei niin toivottua.
Comment
-
Paljonko tdc asennossa teillä on ollut heittoa nokkapyörän ja vauhtipyörän kehien suhteen? Omassa oli hammas tai kaksi katsottuna hammashihnasta katsottuna eroa, siten että nokka oli edellä.
Sitten mikä on tuo palikka 91 vuosimallin kannessa? Alla kuva. Korjausopas ei tiedä, koska lähtee liikenteeseen vuodesta 1992 ja nokka-akseliahan muutettiin 91–>92 välissä.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja kalsket Näytä viestiPlaanauksessa otetaan yleensä vaan millin kymmennys tai vastaavaa, ei aiheuta ongelmia.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja kalsket Näytä viestiTuo on virranjakajan runko joka tuossa vehkeessä toimittaa pelkkää Hall-anturin telineen virkaa. Uudemmissa anturi on remmipyörän alla kannen toisessa päässä.
Comment
-
Huutelin jo tuonne työkaluketjuun että olisiko kenelläkään lainata dampperin irrotukseen VAG 3256 työkalua?
Onko arvon harrastajilla puslasuosituksia? Tällä hetkellä KW Variant 1 alustan ja madalluksen kanssa auto on äärimmäisen uraherkkä ja pitkittäisvälystä on etupään puslissa vaikkakin ovat uudet Audilta ja kulmat on oikein säädetty. Auto menee katsastuksesta läpi, mutta pitkittäisliike on selvästi nähtävissä kun autoa heilutetaan alustatestissä.
Comment
Comment