Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Urs4 ehostus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Mniin, Terminaali 15 saa virtansa virtalukolta, ja tosiaan M6 rengasliittimellä pääsee oikein hyvin "ryöstöön"

    Tuo terminaali kun siis tosiaan on sytytysvirta (muistaakseni) ja tuosta ei edes katkea virrat käynnistyksen ajaksi, joten radiokaan ei räpsähdä päälle ja sitten heti sammu käynnistyksen ajaksi jne. Mikähän X terminaali olikaan se avaimen poiston tunnistava, on siellä sellainenkin.

    Comment


      Noita terminaaleja mittailin ja sinne ensin sen radion kytkinki, mutta ei pelittänyt. (Käytin foorumilta löydettyä vanhaa ohjetta) Pakkaa sekoittaa mukavuustoiminnot tai vastaavat hommat, sillä ovien aukominen vaikuttaa terminaalin jännitteisiin. Olisko valokuvaa tueksi?

      Comment


        Eilen oli kyllä sellainen rakentelupäivä ettei mitään järkeä...
        Eli tavoitteena oli tehdä vasen tolppa valmiiksi ja asentaa kallistuksenvakaaja sekä laittaa vetareiden suojakumit. Kallistuksen vakaajaa asennellessa tuli noin 24 kertaa pudotettua kiinnityspultit apurungon sisään ja kaiveltua ne pois sieltä. No, jokatapauksessa homma tuli tehtyä. Vetareiden gummit oli edelliseen verrattuna piece of cake. Napapultti toimi pirun hyvin vetarin aukaisussa - suosittelen. Eli kiertää napapultin vetarin päästä sisään niin napsauttaa auki liitoksen ja eikä riko lukkorengasta. Sitten tämä KW:n modaaman tolpan rakentaminen ja kiinnitys. Höh höh... Ruvettiin kaverin kanssa laittamaan nippuun ja ihmeteliin kun ei räjäytyskuvan kanssa tajuta, että mikä menee pieleen. Kaivettiin auton lisävarustekoodit sitten esiin kun tuli mieleen että KW:n papereissa luki että pitää olla Sporttialusta autossa... Koodeista sitten selvisi että sellaistahan ei tuossa yksilössä ole, vaikkakin siinä oli jälkiasenteinen madallussarja. Täytenä yllätyksenä myös tuli että noita C4 korisia S4:sia on saanut eri jarruilla ja eri alustoilla. Täytyy maanantaina käydä tilaamassa sovitteet ja laakerit tolpan yläpäähän niin homma jatkuu.

        Lisävaurustekoodeista selvisi myös että auto on tilattu tehtaalta ilman radiota, mikä omalta osalta selittää radion johtojen omituista lukumäärää. Ja tietenkin kun auto on tilattu ilman radiota niin kajarithan oli myös ruksittu pois... Joka tapauksessa autosta löytyi parivuotta sitten 2 antennia, takalasi+piiska, sekä 3" Nokian ja jonkun muun valmistajan kajarit - sekä myös näihin kuuluvat Audin alkuperäisjohdot...

        Ihan kiinnostuksesta jos joku teistä tietää niin osaatteko sanoa, onko nykyautoissa rojut valmiina vaikka niitä ei ruksisi lisävarusteluettelosta? Eli vähän niinkuin näytönohjainvalmistajat rampauttavat piirejään, jotta samasta yksilöstä voidaan valmistaa High End tuote ja kuluttajatuote.
        Attached Files

        Comment


          Niin mikä noissa tolpissa nyt siis ei sopinut? Siis takapäässäkö oli eri reikäkoolla olevat romut?

          Comment


            Onhan noita tosiaan saanut monella eri kokoonpanolla, mutta korihan on kaikissa sama eli kiinnityspisteet yms. pitäisi kyllä olla yhteneväisiä kaikkien UrS4/6 mallien kanssa. Ainakin oman romut pihalla on kaikki samanlaisia eli eri kokoonanot menevät ristiin (ufo, HP2, sport, non-sport jne) Tosin onko UrS malleja saanut ihan tehtaalta normi alustalla, eikö noissa kaikissa ole ollut ainakin se -20mm setti?

            Tosin niinhän sitä sanotaan, että poikkeus vahvistaa säännön =)

            Comment


              on saanut ihan normialustalla, ja jopa täysin ilman kylmästöintiä jne...

              Comment


                Kaikkea sitä tilataankin tehtaalta...

                Comment


                  Kylmästöinnistähän ei oo muuta ku haittaa... jatkojalostusta silmälläpitäen. :)

                  Comment


                    Etupäässä iskareiden "adapteri" ja laakerointi eroaa sport ja comfort alustoilla. Omassa eroa on esim. jousen halkaisija, comfortissa on pienempi, noin 15~20 mm, kuin sportissa ja iskarin putken vahvuus. Otan seuraavalla käynnillä kuvan niin selviää. Jos menee kw:n sivuille, niin siellä sanotaan että pitää olla sport-alusta ja jos ei ole niin hanki nämä osat, sit on kai 3 osanumeroa.

                    Comment


                      No niin kävin tallilla ja otin silmän käteen niin alkoi hommat selviään...

                      Eli edessä comfortin ja sportin erot ovat jousituen vahvuus. 1-3 "knobs" oli korjausohjeen termi, omassa 2 "knobsia." (Jousituen pohjassa numeron jälkeen sellasia pampuloita). Toinen ero on iskunvaimentimen vaimentava aine, kaasu/neste. Minulla kun on comfort alusta niin en huomannut että iskarin suojahaitarin sisään oli jääny tarvittavat osat. Irroitin suojan ja kokosin korjausohjeen mukaan niin meni paikoilleen KW:n setti.

                      Takapäässä autoa, C4 korissa, on ainakin 3 vaihtoehtoista setuppia, comfort, sport ja ilmeisesti etuvetoiselle autolle. (ilman vakaajaa?). Omaani oli ostettu sport-osat aikaisemmin edellisen omistajan toimesta kun oli laittanut konit ja lesjöforsit autoon.

                      Ohessa parit kuvat asennuksesta.

                      P.S. Jotkut oikeat vanteet olis kivat.
                      Attached Files

                      Comment


                        Onko sulla kuvaa miten noi KW:n etujouset istuu tonne yläpäihin? Eli onko niissä sama halkaisija kun vakio jousessa? Eli ainoa eroava osa jousen lisäksi on toi yläpään kumi johon jousi istuu, perus ja sport alustassa?

                        Comment


                          Ei löydy kuvaa. Täytyy räpsästä. Mutta halkaisija on sama, kumin korkeus vaihtelee (ohjeen mukaan ainakin).

                          Comment


                            Hei te jotka olette vaihdelleet jarruja vehkeisiinne, ja jarrupalojen kulumisanturi on rikki/puuttuu. Oletteko korvanneet anturin jollain johtoluupilla vai hankkineet uuden anturin. Tuossa selvitin niin Ufojarrujen anturi olis 40 euroa kappale, mutta autossa on RS4 jarrut niin sehän ei sinne varmaankaan sovi?

                            Ohessa kuva Thuppulle jousen yläpäästä, vähän hämärä sellainen.
                            Attached Files

                            Comment


                              Kaikista simppelimmin laittaa vaan oikoseen sen töpselin päästä johdot, rautalanka/johto ihan mikä vaan sähköä johtava kelpaa.

                              Comment


                              • Omaan kasiin ostin jarrupäivityksen jälkeen tällaiset kun en jaksanut omia johtopatentteja ruveta kyhäämään. Dippasin antureiden päät silikoniin ja vedin nippusiteellä auton johtosarjaan pakettiin. Varmaan olisi mahdollista kolvata myös uusien jarrupalojen anturiin tuo vanha liitin, mutta ei itsellä ole tuolle ollut tarvetta.

                                Comment


                                  Taidan siis tehdä loopin johtoon.

                                  Comment


                                    Tai sitten tekee näin: http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...&postcount=143

                                    Comment


                                      Jeeeees, tuli Audi tipautettua renkailleen. Ohessa parit kuvat tuotoksesta. Vielä on varaa tiputtaa.

                                      Tässä kun muutaman vuoden Audifoorumilla ollut ja Facessakin clubin päivityksiä seurannut niin autopiireissä on aivan samat luulot/olettamukset kuin rakentamisessakin. (yritän selittää tämän). Itse joskus luen kauhulla kirjoituksia kun ihmiset ovat rempanneet talojaan ja tekevät perustavanlaatuisia virheitä. Niin rakenteissa kuin rakennusfysiikan olettamuksissaan (oon raksainssi). Tätä prokkista tehdessä olen varmasti monen autoasentajan/inssin silmissä tehnyt samanlaisia virheitä - ja pyydän niitä anteeksi :D. Mutta perustavanlaatuiseen virheeseen törmäsin oman auton kohdalla jarruja rempatessa...

                                      Irroitin jarrusatulat 21 mm lenkkiavaimella ja pesin ne, tsekkasin samalla levyt ja palat tehdasohjeen mukaan. Sitten kun aloitin kiinnittämään niitä takaisin tsekkasin satuloiden kiristyskireyden - ja järkytyin. Pultin kireys lukkoprikalla on 250 Nm/kpl. Rupesin päätä raapimaan että mitä helv..? Juurihan avasin nämä 21 mm lenkillä. Hyvänä vinkkinä rakentajille (niin autojen kuin talojenkin) kyselkää toisiltanne ja vaikka merkkiliikkeestä, kyllä ne auttavat. Ihme että jarrut ovat edes pysyneet kiinni minun tapauksessani.
                                      Attached Files

                                      Comment


                                        Kuinka olette säätäneet (jos edes tarvitsee) jarrut madaltamisen jälkeen. Autossahan on ABS + ALB - eli jarruvoiman (?) jako. Nyt kun perä on tontissa niin sehän on ihan sekasin koko systeemi.

                                        ABS-jarrujen ollessa päällä jarrutuksessa lukittuu takajarrut ja etujarrut toimii ok.
                                        ABS-jarrujen ollessa sammuksissa jarruvoima on tasainen ja kaikki renkaat lukkiutuu. Eli lyhyellä päättelyllä taakse tulee ABS-pumpun ollessa päällä liian kova paine.

                                        Korjataanko muuttamalla korkeuden tunnistinta? Vai miten olette tehneet?

                                        Comment


                                          Jarruvoiman jakoa tekee jousikuormitettu venttiili taka-akselilla, voihan sitä koittaa löysätä, löytyy kuskin puolen puolen pyöräkotelosta, pitäisi olla jousi venttiilin ja tukivarren välillä.

                                          Comment


                                          • Minun käsityksen mukaan jousta pitää kiriä jos näin tekee. Omassa kanssa perä lukittaa helposti ja ko tyyö listalla.

                                            Comment


                                              Kyllä se jousi kiristyy perän painumisen yhteydessä, hetken kun fundeeraa geometriaa niin madallus kiristää -> luulee olevan lisää painoa -> lisää jarruvoimaa.

                                              Comment


                                                ABS-nopeusanturit oli jääny edessä liian ylös, korjasin sen niin alkoi homma pelittään. Myöskin takajarrut.

                                                Tuota jarruvoimanjakoventtiilin toimintaa tänään tallilla ruotineena - niin ei mee perusinsinöörin järkeen sen venttiilin toiminta. Auton ollessa ylhäällä siinä jousikuormitteisessa venttiilissä pitää olla 8 mm välys - ja näin mulla oli. (S4/S6 8mm ja 100/A6 4mm) Auton ollessa renkaillaan jousi on kireä mutta ei mitenkään tavattoman kireä, käsin saa heilutettua. Koria vasten ei siinä ole mitään vipua/vartta, vain jousi holkissa joka on kiinni takavakaajassa. Miten se jousi kiristyy auton ollessa renkailla kun se väli lyhenee vakaajasta venttiiliin kun auton laskee alas? Vai toimiiko se niin että jarrun painaminen nostaa jousen vipua ja jousi vetää vipua alas päin ja säätö tapahtuu vasta jarrutusvaiheessa? (Helvetin epäselvästi selostettu..)

                                                Sen venttiilin toimintaa voi testata niin että painaa jarrun pohjaan auton ollessa sammuksissa ja vapauttaa polkimen nopeasti niin sen venttiilin varren tulee liikahtaa. (Tässä kohtaa auton pitää olla renkailla)

                                                Comment


                                                  Erittäin lyhyt päivitys aiheeseen. Ostin "pommin" asunnon ja työstän sitä. Ostin myös Audiin vanteet. Eipä muuta. Varmaan kesälomilla lisää rakentelua.

                                                  Comment


                                                    Asuntoremppa on saatu valmiiksi niin palasin sorvin ääreen pariksi päiväksi tallille. Ja eilen sain katsastettua auton KW:n alustalla tieliikenteeseen.

                                                    Ensi kokemukset alustasta ovat erittäin hyvät. Ei pintakova, mutta jämäkkä ja napakka. Tuntuu noin äkkiseltään että nopeus ei vaikuta alusta käyttäytymiseen vaan se on jatkuvasti omassa elementissään. 9" leveillä vanteilla 225 renkaat tällä hetkellä alla. Uraherkkyyttä on vähän liikaakin. Täytyy ajella lisää jotta selviää johtuuko renkaista vai kenties siitä että autossa on Audin omat puslat madalletussa ja jäykässä alustassa. Pitkittäis välystä on hivenen edessä puslissa. Ei kolista ohjaamoon montuissa, mutta palautetta tulee hyvin tiestä.

                                                    Comment


                                                      Jos puslat on alkuperäiset, syy vetelyyn on helposti siinä. Toki raideleveyden poikkeaminen alkuperäisestä ja läskimmät renkaat on yleisempi syy, mahdollisesti molemmat yhdessä.

                                                      Mulla alustaremontoidut C4:t on olleet melko tunnottomia urille talvellakaan.
                                                      Viimeksi muokannut arto s; 31.7.2016, 11:43. Perustelu: Typo

                                                      Comment


                                                        Yksi jännä paikka porsia on alapallon kiinnityskohta tolpassa. Omassa kävi näin aikanaan, jestas sitä vetelyä.

                                                        Comment


                                                          kannattaa myös tarkistaa ohjaus-iskunvaimentimen kunto. Jos sitä ei ole ikinä vaihdettu niin se on luultavasti aika finaalissa. Vaikuttaa ohjauksen vetelyyn merkittävästi..

                                                          Comment


                                                            Tässä vielä kuva autosta nykyisellään, jäi edellisellä kerralla lisäämättä.
                                                            Attached Files

                                                            Comment


                                                              Kylläpäs on hyvän näköinen urssi. :)

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X