Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Niin tuohan on tarkoitettu PLX DM-100/200 mittareille.
Ja mullahan on vain tuo PLX DM-6 mittari.
Äh näyttää ettei DM-6:ssa ole logi mahdollisuutta. Ei tullut katsottua speksejä, oletin kaikissa olevan. Se on kuvattava kameralla ajossa:)
Lupe, tuossa PLX boost anturi boxissa on oma MAP, paine otettu imusarjasta. Näyttää 0,2bar liikaa, en tiedä miksi, joten en voi suositella. Ehkä mulla maanantai versio. MAP on 2,05bar joten pystyn loggaamaan vain 1,85bar max. Se on kylläkin riittänyt vielä, piikki ahto saattaa joskus käydä korkeammallakin kokeiluissa. Katselen ahtoja nykyisin ja jatkossa apexin säätimestä, jos menee yli 1,85.
Tuo Mikon linkittämä MAP ei käy orkkiksen tilalle vaan asennetaan vähän samaan tapaan kuin ahtomittari. Jos orkkisMAPin tilalle asentaa jonkun muun niin koko softan joutuisi tekemään sille MAPille eli antaa vaan orkkiksen olla. Mutta melkein suosittelisin mieluummin messinkinippaversiota tuosta samasta MAPista. Mukavampi asentaa normi kumiletkuilla. http://shop.vems.hu/catalog/sensor-b...ple-p-121.html
En tiedä miten sekametelisopaksi menee jos PLX:llä loggaat jotain, VEMSillä ahtoja/rpm/jotain, ME7:lla jotain jnejne. Voi loppua läppäristä porttipaikat kesken ;) RPM signaali, jonka saa vemssiin helpottaa huomattavasti logituksia, ellei ole excelGURU kuten Marko joka on väätänyt omat käppyränsä ;)
Mulla on ahtopainemittari, joka näyttää noin 1.9 bar asti. Sitten on myös Apexi joka näyttää kolmatta kiloa. Kaikilla noilla oma map-anturi eli mulla on 3 MAP anturia :) Alkuperäisen tilalle laitettaessa esim 3 bar map (jolla näkee yli 2 bar ahtopainetta) menee tosiaan softa uusiksi eli ei maksa vaivaa.
Ok, olettaisin tuon olevan kuitenkin ohjelmoitavissa mutta jos ei niin eipä tuo juuri haittaa. Mulle pääasiasa riittää tuon pelkän mittarin info, ahdot kun ei poukkoile juurikaan muutenkaan.
Tehty logia ( kalibroitu MAF) tuolle isommalle LOBA 95mm maffin rungolle.
Multi mappikin saatiin pelaan eli nyt on vakio paineille ja isommille paineille ohjelma. Seuraavaksi paineohjelma vesiruutalle ja jospa sitä sitten sille E85:lle se viimeinen ohjelma.
Toivottavasti ei lunta tule niin pääsee loggaileen. On hiukan haastavaa saada tassut muuten pitämään.
En kyl muista minkä kokeinen se Loban Y-putki on. Pitää mitata kun on joskus irti.
Joku engelsmannihan se vääntää softaa. Eilisten logien mukaan mentiin 3,0 FATS aikoja ilman vesiruuttaa.
Vesiruutan kanssa jos päästäs sinne 2,8 alkavan aikaan.
Ja jos E85:lla vaikka hiukan allekkin. Tokkopa päästään :D
Tais tuolla ylempänä olla mainintakin että on NGK:n tulpat ja tais olla 1,0mm kärkiväli käytössä.
Hyvin on pelanneet, ei kyllä ollut vanhoillakaan ongelmia.
Se polttoaine pumppu menee hyvin tankkiin sisään. Onhan Bosch 044 in-line pumppukin.
Pumpusta vielä liuta kysymyksiä, itelläkin siintää ehkä mielessä etanolikonversio tulevaisuudessa. Onko sulla ihan vakiosysteemillä sähköt sille? Onko sulla orkkis bensanpaineensäädin ja muut bensalinjat paikallaan?
On orkkis sähköt ja orkkis bensalinjat säätimineen. Pitäs riittää mutta sehän selviää kun testaillaan. Ainakin isotehoisissa koneissa on vielä riittäneet linjat.
Pumpun tuoton pitäisi riittää kyllä.
Tietty menolinjanhan voisi isontaakkin.
Tänään sain pitkästä aikaa taas käytyä loggaamassa tuota uutta softaa. Kokeiltu kalibroida tuolle isommalle maffille vielä sitä.
Ilman vesiruuttaa Fats noin 2,9sek
100-150 km/h noin 3,1sek
Vesiruutan kanssa olevassa ohjelmassa on enemmän ahtoja ja ennakoita mutta sillä se vaan suti kokoajan. Pitää ootella kuivempia kelejä jotta saa senkin logattua kunnolla.
Jospa se tuo bensapuoli alkais oleen kohta tikissään.
Ruottalaiset on noissa etanoli hommissa vaihtaneet bensa linjaston kumiset letkut teräspunosletkuihin tai johonki muuhun. En tiiä onko mitään perää, mutta sanovat, että etanoli "kuivaa" kumi letkun ja se halkeaa.
Comment