Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

RS4 B5 2001

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Niin tuohan on tarkoitettu PLX DM-100/200 mittareille.
    Ja mullahan on vain tuo PLX DM-6 mittari.

    Comment


      Millä anturilla Marko77 loggaat yli 1,5 bar ahtopaineen?

      Mikse, sulla on vissiin VEMSin ahtopaineanturi yli 1,5 bar logitteluun? Mihin se on laitettu?

      vayne, millä anturilla sä loggaat yli 1,5 bar ahtopaineen?

      Comment


        Alkuperäinen kirjoittaja jsahlman Näytä viesti
        Niin tuohan on tarkoitettu PLX DM-100/200 mittareille.
        Ja mullahan on vain tuo PLX DM-6 mittari.
        Äh näyttää ettei DM-6:ssa ole logi mahdollisuutta. Ei tullut katsottua speksejä, oletin kaikissa olevan. Se on kuvattava kameralla ajossa:)

        Lupe, tuossa PLX boost anturi boxissa on oma MAP, paine otettu imusarjasta. Näyttää 0,2bar liikaa, en tiedä miksi, joten en voi suositella. Ehkä mulla maanantai versio. MAP on 2,05bar joten pystyn loggaamaan vain 1,85bar max. Se on kylläkin riittänyt vielä, piikki ahto saattaa joskus käydä korkeammallakin kokeiluissa. Katselen ahtoja nykyisin ja jatkossa apexin säätimestä, jos menee yli 1,85.

        Comment


          Kännykkä imukupilla kattoluukkuun kiinni ja video päälle :)
          Melkoista virittelyä :D

          Onko mistään saatavana MAP:ia joka sitten mittais yli tuon 1,54bar?
          Viimeksi muokannut jsahlman; 24.10.2012, 11:10.

          Comment


            On toki, hurumykke. Tässä yksi paikka:
            http://shop.vems.hu/catalog/sensor-p-89.html

            Comment


              Käykö tuo orkkiksen tilalle?

              Elikkä MAP on ecusta riippumaton eli ecu rajoittaa tuon mittauksen oli MAP mikä tahansa. MED9 on jo paremmat mittausmahdollisuudet.
              Viimeksi muokannut jsahlman; 24.10.2012, 11:58.

              Comment


                Tuo Mikon linkittämä MAP ei käy orkkiksen tilalle vaan asennetaan vähän samaan tapaan kuin ahtomittari. Jos orkkisMAPin tilalle asentaa jonkun muun niin koko softan joutuisi tekemään sille MAPille eli antaa vaan orkkiksen olla. Mutta melkein suosittelisin mieluummin messinkinippaversiota tuosta samasta MAPista. Mukavampi asentaa normi kumiletkuilla.
                http://shop.vems.hu/catalog/sensor-b...ple-p-121.html

                En tiedä miten sekametelisopaksi menee jos PLX:llä loggaat jotain, VEMSillä ahtoja/rpm/jotain, ME7:lla jotain jnejne. Voi loppua läppäristä porttipaikat kesken ;) RPM signaali, jonka saa vemssiin helpottaa huomattavasti logituksia, ellei ole excelGURU kuten Marko joka on väätänyt omat käppyränsä ;)

                Comment


                  Juurikin niin, et voi laittaa sitä alkuperäisen tilalle koska ECU ei sitä tajua.

                  Comment


                    Jaa Mikko kyttää koneen ääressä vastauksia kun kommentoi alle minuutissa ;D

                    Comment


                      En ihan, nyt ollaan kännykän päässä :)

                      Comment


                        Mulla on ahtopainemittari, joka näyttää noin 1.9 bar asti. Sitten on myös Apexi joka näyttää kolmatta kiloa. Kaikilla noilla oma map-anturi eli mulla on 3 MAP anturia :) Alkuperäisen tilalle laitettaessa esim 3 bar map (jolla näkee yli 2 bar ahtopainetta) menee tosiaan softa uusiksi eli ei maksa vaivaa.

                        Comment


                          Kuulema ihan sama mitä Mappia laittaa tilalle niin ME7 ei sitä lue yli 1,54.
                          Eli ei kannata tai maksa vaivaa.

                          Comment


                            Ok, olettaisin tuon olevan kuitenkin ohjelmoitavissa mutta jos ei niin eipä tuo juuri haittaa. Mulle pääasiasa riittää tuon pelkän mittarin info, ahdot kun ei poukkoile juurikaan muutenkaan.

                            Comment


                              Ei oo mitenkään oikein tehtävissä. Siis ME7 sisäisesti käsittelee ahtoa max 2550mbar asti eikä sitä voi skaalata mitenkään.
                              Kikat on sitten kikkoja.

                              Comment


                                Olishan se helpompi loggailla jos se lukisi enemmän painetta. Vaikka kikkailemalla.
                                Onko Porkkis saanut isommat lukemat näkyviin?

                                Comment


                                  Ei. Siis tarkoitin ohjauksen kikkoja. En näkymistä.

                                  Comment


                                    Jottain uutta...
                                    Viimeksi muokannut jsahlman; 17.11.2014, 21:20.

                                    Comment


                                      Tehty logia ( kalibroitu MAF) tuolle isommalle LOBA 95mm maffin rungolle.

                                      Multi mappikin saatiin pelaan eli nyt on vakio paineille ja isommille paineille ohjelma. Seuraavaksi paineohjelma vesiruutalle ja jospa sitä sitten sille E85:lle se viimeinen ohjelma.

                                      Toivottavasti ei lunta tule niin pääsee loggaileen. On hiukan haastavaa saada tassut muuten pitämään.

                                      Comment


                                        MAF-rungon halkaisijasta tuli mieleen: minkäs kokoinen muuten se LOBA y-putki on sisähalkaisijaisijaltaan maffin päässä ja turbojen päässä?

                                        Kukas tähän hieroo softaa, onko se kerrottu jossain vai onko se suuri salaisuus?:)

                                        Comment


                                          En kyl muista minkä kokeinen se Loban Y-putki on. Pitää mitata kun on joskus irti.

                                          Joku engelsmannihan se vääntää softaa. Eilisten logien mukaan mentiin 3,0 FATS aikoja ilman vesiruuttaa.
                                          Vesiruutan kanssa jos päästäs sinne 2,8 alkavan aikaan.
                                          Ja jos E85:lla vaikka hiukan allekkin. Tokkopa päästään :D

                                          Comment


                                            No niin, sehän alkaa kulkemaan. Mites muuten TFSI coil conversio on toiminut, oletko kasvattanut tulppien kärkiväliä?

                                            Siitä "veyron" pumpusta. Onko se ok laittaa se tankkiin vaikka se on speksien mukaan "in-line" pumppu? Onko sillä väliä?

                                            Comment


                                              Tais tuolla ylempänä olla mainintakin että on NGK:n tulpat ja tais olla 1,0mm kärkiväli käytössä.
                                              Hyvin on pelanneet, ei kyllä ollut vanhoillakaan ongelmia.

                                              Se polttoaine pumppu menee hyvin tankkiin sisään. Onhan Bosch 044 in-line pumppukin.

                                              Comment


                                                Saatko laskettua logeista 100-150kmh aikoja? Alkaa kohta kulkea yhtä lujaa kuin isoturpoässät :)

                                                Comment


                                                  Pumpusta vielä liuta kysymyksiä, itelläkin siintää ehkä mielessä etanolikonversio tulevaisuudessa. Onko sulla ihan vakiosysteemillä sähköt sille? Onko sulla orkkis bensanpaineensäädin ja muut bensalinjat paikallaan?

                                                  Comment


                                                    On orkkis sähköt ja orkkis bensalinjat säätimineen. Pitäs riittää mutta sehän selviää kun testaillaan. Ainakin isotehoisissa koneissa on vielä riittäneet linjat.
                                                    Pumpun tuoton pitäisi riittää kyllä.
                                                    Tietty menolinjanhan voisi isontaakkin.

                                                    Comment


                                                      Tänään sain pitkästä aikaa taas käytyä loggaamassa tuota uutta softaa. Kokeiltu kalibroida tuolle isommalle maffille vielä sitä.

                                                      Ilman vesiruuttaa Fats noin 2,9sek
                                                      100-150 km/h noin 3,1sek

                                                      Vesiruutan kanssa olevassa ohjelmassa on enemmän ahtoja ja ennakoita mutta sillä se vaan suti kokoajan. Pitää ootella kuivempia kelejä jotta saa senkin logattua kunnolla.

                                                      Jospa se tuo bensapuoli alkais oleen kohta tikissään.

                                                      Comment


                                                      • Ruottalaiset on noissa etanoli hommissa vaihtaneet bensa linjaston kumiset letkut teräspunosletkuihin tai johonki muuhun. En tiiä onko mitään perää, mutta sanovat, että etanoli "kuivaa" kumi letkun ja se halkeaa.

                                                        Comment


                                                          Siinähän se selviää ajan kanssa. Täällä ei ole vielä kukaan vaihtanut joten kokemuksien kautta tulee ilmi ne kyllä.

                                                          E85 softakin olis koneella. Pitää vain oottaa että saa tankin ajettua tyhjäksi ja sitten viinaa koneeseen ja softan perusloggaukseen.

                                                          Comment


                                                            Tankki täynnä E85:sta.
                                                            Hiukan oli kaasuun vastaavuus heikkoa kun tankilta kotiin ajelin bensasoftalla.

                                                            E85 softa sisään ja kone käyntiin ja eka logien ottoon. Ihan hyvin pelasi nyt vain ootellaan hienosäätöä.

                                                            Comment


                                                              Ei oikein eka softalla toiminut kylmä startilla vaikkakin tallista lähdin. Hiukan liian vähän oli soppaa tarjolla.

                                                              Nyt toinen ohjema sisällä ja otetaan logia siitä et miten ees lämpimänä pelaa.

                                                              Kylmäkäynnistyslogia on huomenna aamulla tarjolla.

                                                              Saapa nähdä montako softaa pitää tehdä ennekuin ollaan ees kartalla :D

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X