Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

RS4 B5 2001

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Japen mustassa Risassa niitä rinkuloita ei ollutkaan :)
    Eikä kaiman vihireessäkään. Ei siinä ollut kyllä koko takapyyhintäkään että toivottavasti omastani se hajoo niin saa sekin lähteä :)

    Comment


      Kerrankin olin aijoissa :D Yhtään en ennakoinut kun tuli haettua talveksi uudet valssit ja kummit. 18" tuli tyydyttyä. Vamaan viisaampi valinta kuin 19", siis ajollisesti :D

      Jakopään remmikin tuli liikkeessä vaihdatettua. Valot suunnattu päin per...tä,konepelti jäykkö aukaista ja ahtovuodon löysin :D

      No ensiviikolla uudelleen korjauttamaaan tuo vuoto, sen verran tuli ite laiskistuttua. Samalla vaihdan uuden MAFfin kun vanaha kaiten näyttää alhahkoja arvoja. N75 tuli jo vaihdettua kun sain edukkaasti :)

      Pitäs vielä siivota ja vahata jotta Kemoraankin päästäs. Tai oikeestaan korjata nuo pikkuviat että pääsis ees sinne :)

      Perään vaihdoin tuon etummaisen tukisysteemin. Aika löysä se orkkis. Nyt on jäykkä ja perän välys tuntuukin paremmin persuuksissa saakka. Nopea homa oli vaihtaa. Takimmaisen tuen kumit oliskin sitten kinkkisempi. Pultteja saikin punoa pois kuten niitä orkkis pusliakin. No jos se olis hjyvä nyt.


      Moottorin tukikumi kehikkoineen odottaa hyllyssä. Sais vaan inspiraation vaihtoon :) Kokeilen ennen Kemoraa vaihtaa senkin.

      Kuski oven kahvankin vaihdoin itselle. Tai oikeastaan hommasin sen asiakkaalle ja vertailin sitä uutta kahvaa omaani. Totesin että tuntuu paremmalta ja panin itselleni :D Melekoista osien vaihtelua :)
      Viimeksi muokannut jsahlman; 17.11.2014, 21:20.

      Comment


        Moottorin tuki kumi tulikin vaihdettua ja olipa melko jäykkä/tiiviimpi orkkikseen verrattuna. Aivan erilainen tuli. Huomattavasti jäykempi paketti. Menee vaihteet kivemmin päälle.

        N249 tuli deletoitua ja jotenkin se pikkuinenkin rykäisy jäi pois kun kaasua hiukan pumppaili ja kaasun nosti kiihdyttäessä.

        Tulpiksi pistin kokeiluun nuo Bosch F5DPOR kun kerran sitä on kehuttu. Ei voi vielä kertoa oikein juuta eikä jaata verrattuna Briskin Iridiumeihin.

        Takajarrulevyt paloineenkin tuli ruuvattua alle. Orkkis kamaa nyt takapäässä ihan.

        Comment


        • Tämän hienompaa autoa ei taida ollakkaan. Tai ainoostaan uudempikoppanen taitaa olla samalla viivalla. Helmi!

          Comment


          • Jos haluut päästä tuosta takalsinpyyhkimestä eroon, niin pistä se mulle tulemaan :) Täällä kelpais tuommoinen b5:n facelift mallin pyyhin.

            Hieno kinneri sulla!

            Comment


              On mulla orkkis pyyhin tuolla hyllyssä jos haluut sinne taakse :D Tuo on semmoinen thyyning mallinen :)

              Comment


                Takajarrut tuli tuossa päivitettyä RS4 B7: kamoihin. Menevät heittämällä paikoilleen kunhan olkavarteen poraa 10mm reijät 12mm kokoon ja ostaa pari uutta pitempää kiinnytyspulttia.

                Takapäähän aloin vaihtelemaan Powerflexin puslia. Ylätukivarsiin sainkin ne vaihdettua. Sen verran tuli hiki ja ruuvipenkkiä jouduin korjaan että jätin alatukivarret vaihtamatta vielä :D

                Sisustaan tosiaan tullut vaihdettua ledipolttimot oikeastaan jokapaikkaan ja voipa sanoa valaisun olevan paljon tehokkaampaa.

                Peruutusvaloon ledi polttimot laitoin samalla. Jarru/ parkkivaloon ei onnistunut vaan alkoi herjaamaan palanutta poltinta.

                Vielä pitäs vaihdelaatikon takapään kumit vaihtaa ja toisiaan takapäähän alatukivarsiin Powerflexin puslat pistää. Kesäksi pitäs varmaan jo uudet kumit tilata. Ajattelin kokeilla noita Michelin Pilot Sport Cup + renkaita.

                Comment


                • Mitkäs vanteet on muuten tossa ekassa kuvassa alla?

                  Comment


                    Advanti Cobra 19"

                    Comment


                      Aina välillä jotain.
                      Tuommoisen lärpäkkeen pistelin paikoilleen :D

                      Meinasi sammuttimellekkin olla käyttöä kun yks valaisin päästi savut ulos. Tuli taas todettua sähkövehkeiden toimivan savulla :D
                      Viimeksi muokannut jsahlman; 17.11.2014, 21:20.

                      Comment


                      • Eli pistit kaikki loputkin rojut vaikeammin saataville? :) Aluksi meni vähän aikaa että tajus mitä kuvassa oli erikoista.

                        Comment


                          Näin tein :D Tai teinkähön mie jotain uutta sinne allekkin ettei muut näkis niin piti peittää ;)

                          Kesäkumitkin sain jo nurkkaan pölyttyy. Hain pois kun luulin kesän tulevan viimeviikona sateen takia :D


                          Noilla varmaan sen 3000km ajaa ja sitten on sileet :D

                          Ja värkkäsinhän mie joutessaan tälläisetkin


                          On ollut taas tylsää vapaalla.
                          Viimeksi muokannut jsahlman; 17.11.2014, 21:20.

                          Comment


                          • Nam nyt on janilla komiat pallot! Minkäs kokoset noi oikein on ja kärsiikö paljastaa mitä noista köyhty?

                            Comment


                              Kait noilla alkukesän ees pärjää :)
                              245/35/19 Michelin Pilot Sport Cup+

                              Tuosta KM-Däckistä hommasin nuo. Vissiin vanhoilla hinnoilla oli nuo vielä :) Reilun toiminta tonninhan noista joutuu köyhtyyn. Alle kaksi kuitenkin :)

                              Comment


                              • Mitenkäs tuossa viimeisessä kuvassa tuo koiranluu on noin vänkyrällään(kysymysmerkki). Vähän niinkö pusla ois antautunut.. ;)

                                Comment


                                  Toinen puoli etusesta ilmassa ja toinen ei. Vääntää silloin tuota kallistuksenvakaajaa aika reilusti ja tuota koiranluutakin :)

                                  Comment


                                    No niin tuli sittenclubin jääratapäivillä käytyä. Tai ainakin ihan tosissaan yritettyä :D
                                    Autosta hajosi bensapumppu kaverin luokse pihaan Rovaniemelle. Parempi siihen kuin jäälle :D
                                    Trailerilla vedettiin himaan. Oli aika lipoinen tie niin katseltiiin välissä trailerin perävaloja vetoauton sivuikkunasta :D Olis siinä soppa ollu kun koko yhistelmän olis nurin kipannut :D
                                    No loppumatka tultiinkin hiukan hitaammin.

                                    Miksi nuo bensapumput hajoaa aina kun tankin on tankannut täyteen :D Taas pitää vajaat 60L bensaa valuttaa kanistereihin.
                                    Teppo lupasi pikana toimittaa uuden pumpun niin kokeillaan miten se 044 pumppu mahtuu sinne tankkiin.

                                    Comment


                                      RS4 bensapumppu Bosch 044

                                      It`s alive again :D

                                      Kiitokset Tepolle erittäin nopeasta bensapumpun toimituksesta osineen päivineen.

                                      Eli bensapumppu oli kotturasta kaput. Alkuperäinen pumppu Volkkarilta 590?. No ei tullut hommattua vaan laitoin tuon 044 Bosch pumpun.

                                      Eli pumppu Bosch 0 580 254 044, asennuskehikko 895 201 779H joka on tarkoitettu 60mm pumpulle. Sihvilä 895 201 531 A. Pumpussa on kiinni takaiskuventtiili jota ei ainakaan RS4:ssa tarvitse. Tai se oikeastaan pitää ottaa pois jotta pumppu mahtuu olemaan järkevästi tankissa. Tilalle pitää hommata 8mm letkukara 12*1,5mm kierteellä. Tuo olikin kovempi osa hommata. Ei tule pumpussa mukana joten pitää tilata erikseen. Ei löytynyt tältä perältä keneltäkään hyllystä vaikka toista sataa km ajelin sen perässä :D

                                      Pumpun vaihtohan tapahtuu peräkontin kautta. Kontin lattiamatto pois. Siellä näkyykin sitten musta peltilätkä joka on 3:lla ruuvilla kiinni. Ruuvit pois ja lätkä irti. Näkyviin tuleekin tankki ja "kansi" jota kautta pääsee tankkiin sisään. Sähköjohto siitä päältä irti. Tämän jälkeen kannattaa startata auto ja antaa sen käydä jos se vaan käy. Saa bensan paineet linjastosta pois. Samalla kannattaa avata bensatankin korkki varoilta.

                                      Sitten molemmat letkut irti siitä kannesta ja kannattaa tulpata ne 8mm lyhyillä pulteilla jotta ei menee likaa niihin. Seuraavaksi pitää irroittaa se kierre mutteri joka on muovia ja pitää sen kannen paikoillaan tankissa. Se lähtee meisselillä napauttamalla nurkkiin. Sit ei muutakuin kiertää sen auki vain. Otetaan se "mutteri" pois ja nostetaan syrjään. Seuraavaksi pitää nostaa sitä kantta jotta pääsee tankkiin kurkistaan sisään. Kantta kannattaa nostaa varovasti sillä paluulinjan liitin pitää päästä vaikka meisseliä apuna käyttäen vääntämään irti. Sen jälkeen irroitin itse tiivisten siitä kannesta pois tieltä. Se tulee sen kannen yli kun vaan hiukan venyttää. Eipähän mene rikki kun alkaa touhuamaan pumppua pois.

                                      Seuraavaksi pitää irroittaa mittarin anturin johto. On ihan pikaliittimellä. Tuon irroittamisen jälkeen pääseekin sen kannen laittamaan hiukan syrjempään. Tämän jälkeen tyhjensin itseltä tankin kokonaan käyttäen apuna ihan toista bensapumppua. Omanihan ei pelannut ollenkaan.

                                      Tankin saatua tyhjäksi irroitin paluulinjaan pumpulta tulevat letkuliittimen. Siinäkin on pikalukko. RS 4:ssa on painepuolella semmoinen Y-haara josta toinen puoli menee moottorille ja toinen paluupuolella. Pistää paluupuolelle painetta jonka avulla heitetään ilmeisesti bensaa tankin perimmäisistä nurkista pumpulle. Viisaammat korjatkoon.

                                      Sit kannattaa ottaa irti kokonaan se bensamittarin antura. Siellä on pikalukko jota kun painaa ja nostaa anturia niin sen saa kokonaan ujutettua tankista pois. Eipähän ole särkymässä seuraavissa akrobaattiliikkeissä.

                                      Seuraavaksi pitikin saada vanha pumppu irti. Rengasrautaa apuna käyttäen pukkasin pumpun kiinnikeistään irti. Eli kiersin vastapäivään hiukkasen sitä kehikkoa. Lähti helpommin irti kuin luulin. Sit uhutinkin pumpun kehikkoineen päivineen ulos tankista. Se mahtuu juuri ja juuri tulemaan. HIukan pitää punoa sitä. Vanha pumppu pöydälle ja kansi letkuineen pumpusta irti.

                                      Tuossa vanha pumppu irroitettuna kehikostaan jo. http://kuvablogi.com/nayta/1741917/

                                      Uusi pumppu ei mene uuteen kehikkoon ennenkuin hiukan sulattaa sitä päällä olevaa siivilä osaa. Itse sulatin ihan kolvilla reilusti vain. Sain pumpun pukattua kehikkoon. Irroitin sen takaiskun banjoineen pois ja ruuvasin suoran letkukaran kiinni. Sit irroitin pumpun pohjassa olevan sokean tulpan ja väänsin siivilä osan kehikkoon kiinni. Työnsin kannen letkuineen karaan ja laitoin uuden 14mm klemmarin paikoilleen. Johtoja jouduin hiukan jatkamaan ja päihin piti vaihtaa rengasliittimet. Pumpun maa on 5mm pultilla ja virta 6mm pultilla. Lukitsin rengasliittimet lukkomuttereilla kiinni. Pumpun orkkis johdoista ruskea on maa ja keltavihree plussa.

                                      Sit ei muutakuin pumppua takaisin tankkiin uittamaan paikoilleen. Irroitettaessa kannattaa katsoa miten se kehikko on kiinni.Siellä on selvä merkki oikeassa reunassa. Uusi kehikko asennetaan samalla tavalla ja samaan kohtaan. Muuten se ei mene pohjaan saakka eikä lukittaudu paikoilleen. Uusi pummpu on korkeampi kuin orkkis joten letkut on aika ahtaat sovitella paikoilleen. Oikeastaan tiukat :) Kannattaa laitella huolella. Muuten ei bensamittarin koho toimi välttämättä oikein :D

                                      Pumpun kun sain lukittua paikoilleen vääntelin sen Y-haarasta tulevan letkun paikoilleen paluulinjan liittimeen. Sit asensin mitttarin kohon paikoilleen. Liittimen pistin kanteen kiinni ettei unohdu seuraavien vääntöjen jälkeen.
                                      Kannen tiivisteen ujuttelin seuraavaksi kannen yli takaisin. Sit pääsinkin pujottamaan painepuolen letkua tankkiin sisemmäksi jotta saan kannen menemään kiinni ja paluulinjan napsautettu paikoilleen kanteen. Välit on todella ahtaan ja hiukan pitää näprätä tuon paluulinjan kanssa. Meisselin kanssa painoin sen paikolleen. Sit sainkin pistää kannen kiinni. Varmista että tiiviste on kunnolla paikoillaan. Sit vain se mutteri kiinni kunnolla ja letkut paikoilleen uusilla klemmareilla kiristettynä sekä sähköliitin kiinni vain.

                                      Seuraavaksi bensaa tankkiin vain ja autoa starttaamaan. Ja jos olet kaiken tehnyt oikein niin kotvasen starttaamisen jälkeen auto lähteekin tulille :)

                                      Itsellä tuo 044 pumppu oli kyllä todella hiljainen. Maailmalla on moitittu sitä äänekkääksi mutta itse en sitä allekirjoita kyllä.

                                      Tuosta Boschin 044 pumpustahan on saatavana myös vielä tehokkaampi versio.
                                      Sen antaa 200l/h 8bar paineella. Nummero sille B 261 205 519.
                                      Tuo 044 antaa vain 200l/h 5bar paineella ja yli 280l/h 3bar mikä on reilusti enemmän kuin mihin orkkis pumppu kykenee. Katsotaan kauanko tuo pumppu pelaa :)
                                      Viimeksi muokannut jsahlman; 17.11.2014, 21:20.

                                      Comment


                                        Ja missä ne asennuskuvat on? Olisit säästänyt noin pari tuhatta sanaa ;)

                                        Mistä tuo asennuskehikko on alunperin kotoisin?

                                        Comment


                                          "Itsellä tuo 044 pumppu oli kyllä todella hiljainen. Maailmalla on moitittu sitä äänekkääksi mutta itse en sitä allekirjoita kyllä." Ihmekkös tuo, kun eihän siellä sun pakastimessa kuule edes omia ajatuksiaan. =) Mä luulen, että tosta uudesta pumpusta loppuu tuotto, kun nälkä kasvaa kuitenkin.

                                          Comment


                                            Ainakain tuhat sanaa olisin säästänyt :D
                                            Kehikko on jostain V8 Autista kuulema. NOilla nummeroillahan ne saa. Muutama kuva on kamerassa. Pitää laittaa jos jaksaa :D Sitä jouda enään kuvaileen kun pääsee tekeen jotain. Pitää hommata kuvaaja erikseen :D

                                            Tuon 044 pitäs riittää jonnekin 700hv saakka. Orkkis loppuu jos 500hv jälkeen eikä kestä kauaa kuulema lastutettunakaan Mihnean mukaan.

                                            Saahan tuonne vielä sen tehokkaamman 200l/h 8 bar. Sen luulis riittävän jo :D

                                            Comment


                                              Joko tän saa myydä pois? :D

                                              Comment


                                              • riippuu mitä tulee tilalle..=)

                                                Comment


                                                  Saako sitä mittään tilalle kuin pahan mielen :D

                                                  Comment


                                                  • Jos ei rahapulassa tarvitse myydä, niin pidä itsellä :)

                                                    Comment


                                                      Pulassako ne vain myydäänkin :) Tiä vaikka sekin tulee.

                                                      Comment


                                                        Taitaa Jani nähdä punaista tällä hetkellä ;)

                                                        Comment


                                                          R8? Mihinkäs muuhun tuo kannattaisi vaihtaa?

                                                          Comment


                                                          • Pikkupienissään siellä sekoilee vain :)

                                                            Comment


                                                            • Minäkin veikkaan, että kaima näkee punaista, kun on myymässä autoaan ;) Jos veikkasin oikein, niin go for it! Heh...

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X