Mikä multa nyt menee ohi? Dynokäppyrässähän on 744hv ja 998Nm.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
RS4 B5 2001
Collapse
X
-
Eli taas yksi legenda kompuroi mittatikun tarkastuksessa :) katos piruuttas onko kaikki kanavat samankokoiset. Jotkut väittävät, että ovat isoimmat kanavat vaparikansista mutta mulla 2.4 kansissa isoin oli 56,5mm ja pienin 54,5mm, korkeus 25,9mm. Tosin helposti tulee pieniä mittavirheitä noin pienissä mitoissa.
Comment
-
Rautapuolelle kannattaa vaihtaa kaikki muut osat ennen kuin alkaa huolestua 2.4/2.8 kansien riittävyydestä. Loban tekemistä CNC koneistuksista tuskin koskaan saadaan faktaa miten paljon lisätehoja tuovat enkä lähtisi koneistamaan jos ei tehotavoitteet ole lähempänä 800hp.
Comment
-
Vieras
Eikös kuitenkin virtauksien parantaminen paranna kaikkiaan koko koneen toimintaa oikein tehtynä. Kun nyt muutekin ollaan jo lähellä sitä viimeistä huippua,niin eikö samaan hätään hoida kannetkin kuntoon, aivan varmasti löytyy parannettavaa kun vie oikealle miehelle laitettavaksi.
Comment
-
Tuo Mikan mainitsema "mihin käyttöön auto tulee" on ehkä se paras atribuutti kansivelhoa etsiessä... jos ei tuota tekijä kysy, niin eikun seuraavaa etsimään ;)
Onhan noita "kansijumalia" olemassa, jotka vain jyrsivät just niin paljon ku uskaltavat, vaan ei mitään käsitystä kanavan muodon tarpeesta jne.
Comment
-
Loba taisi pilkkoa 6 vai 7 rs4 kantta tutkiessaan minkä muotoiset/kokoiset kanavat antavat parhaan lopputuloksen. Jokainen osaa ottaa dremelin käteen ja alkaa vinguttamaan mutta eipä ole tietoa tai kokemusta tämän maan kansivelhoista kuka tietää etukäteen lopputuloksen eikä siten, että ...joo tälläne tästä nyt tuli tällä kertaa...
Mutta edelleen saa niitä nimiä laittaa kansivelhoista.
Comment
-
Minä suositan jatkamaan etsintää vielä "mihin käyttöön auto tulee" -kysyjienkin kohdalla ellei ole kyse koko paketin (kansi, nokat, sarjat) teettämisestä. Sitten kun tekijä aloittaa kyselyn sylinteritilavuudesta, maks. tehon kierrosluvusta ja nokkien asteista, niin aletaan olemaan asian ytimessä. Ja jos kutosen kannet on imukanaviensa puolesta samaa luokkaa neloskoneiden kansien kanssa, niin tekijän pitäisi melkein alkaa puhumaan imukanavien täyttämisestä ellei konetta ole tarkoitus kierrättää miljoonaa.
Nordic Porting Servicen Pirkonen voisi olla hyvä tekijä, en tiedä onko tehnyt juuri näitä kansia. Anorrback.fi on toinen mistä kannattaisi kysellä.Viimeksi muokannut jipitkan; 12.12.2013, 19:48.
Comment
-
No eiköhän ne kannet nyt kuitenkin muokata ennen laittoa. Se että mitä se muokkaus sisältää niin tulee rajoittumaan aika paljon vain siistimiseen. Ei noita tarttee kummemmin kairata ainakaan.
Uudet ohjurit ja venat yms koneistukset sekä nokat ja ei muutakuin odottamaan alakertaa.
Comment
-
Tarkoitin juuri pelkkää siistimistä. Kansien perushuoltoa en maininnut, kun senhän sinä teet tietysti niille. En ole itse ihan vakuuttunut siitä, että saako esim loban kansi kairauksilla rs6 pohjaisilla ahtimilla mitään merkittävää hyötyä. Varsinkaan hyöty vs. raha mielessä.
Ajatus lähtee siitä, että tietysti se virtaa enemmän, mutta auttaako se mitään. Esimerkkinä pakoputki. 3.5" riittää meille, mut jos laitan 4,5" ni tuleeko tehoja lisää.
Comment
-
Jos kanavia aletaan muokkaamaan oikein isolla kädellä, niin eikö silloin pidä olla myös pako/imusarjakkin parina, että tulee sopivat mutkat/asteet kanaviin, ja kaasut virtais jouhevasti ilman pyörteilyjä?
Comment
-
Tosiaan tässä lueskilin itskkin tän topicin niin enhän mie ole edes FATS aikoja ottanut tuolla E85:lla. Unohtunut ihan kokonaan tuo.
No pitää ottaa joskus :)
Itse vien ainakin pakosarjat kansien mukana niin saa kairaita pykälät pois.
Aikaisemmin ainakin ollaan kairattu ihan tiivisteen mukaan molemmet eli kannet ja niihin liittyvät romut. Näin ei pykäliä pitäisi jäädä vaan virtaus olisi jouhevaa.Viimeksi muokannut jsahlman; 17.4.2014, 13:48.
Comment
Comment