Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Getsteen saatiin sitten metriset asteikot näkymään.
Aika makialta näyttää nyt. Mukava katsella esim veden ja öljyn lämpöjä digitaalisena. Lähtee arvot huomattavasti alempaa kuin normaali mittareista luettuna.
Ahtopaine otettiin nyt bar asteikolla ja alipainepuolelta näyttää ihan miinus lukuja niin on helppo seuratakkin. Näyttää alipaineenkin baarina vaikka semmoistahan ei olekkaan.
Vahvistinkin lähti huoltoon erilaisten paukkumisten johdosta kylmänä. 3 viikkoo taitaa olla olluna jo reissussa eikä kuulema vikaa löydy. Käskin laittaa roskikseen eikä lähetellä ainakaan takas sitä.
Hommasin tuommoisen Hertzin HDP5 vahvarin tilalle. Katsotaan paukkuuko se kunhan saadaan asennettua. Pikkaisen enemmän tehookin tuossa luvattiin verrattuna siihen vanhaan Ground Zero GZUA 5600DX malliin.
Perän takatukeen tulee uudet tukikumit seuraavassa kuormassa. Ihmetellyt tänä talvena pauketta perästä pakkasella. Meni hermot ja akoin tutkiin niin näyttäs Apikoilin kumit kulahtaneet. Kunhan saan uudet niin puran sen paikoiltaan ja tutkin tarkemmin missä mättää.
Uusi vahvistin paikoillaan eikä ongelmia ainakaan vielä. HIukan enemmän tehoakin luvataan. No saa nähdä.
Perän takatukeen vaihdoin Sternin puslat Apikoilin tilalle. Apikoilit olivat meneet ihan kokonaan sököiksi ihan tuntemattomasta syystä. Sternit on ainakin huomattavasti jäykemmät. Samalla loppui se perän paukekin.
Optiman tilalle vaihdoin 4 Power 4-BHYB78 akun. Katsotaan millainen n toiminnaltaa. Optimaa pitää hiukan testata ja kuormittaa jot näkee onko jo roskiskamaa.
Vieläkun saatas tuo E85 softa kohdilleen alapäästä. Muuten vedot ja säädöt meneekin sulien teiden aikaan.
Optima siirtyi käyttökelpoiseksi varasto akuksi odottamaan uutta kohdetta.
Ratti ihastus löytyi netin kätköistä joten eikun tilausta sisään. 4 viikon odottelun jälkeen näen mimmoinen yllätys paketista tulee.
Takapäässä esiintyy hiukan ääntä / jurnutusta. Pitää purkaa vetarit pois ja katsoa onko pyöränlaakeri mennyt vai tuleeko ääni perästä. Pyörän laakereissa ei välystä ole joten epäilen äänen lähteeksi ehkä liian tiukaksi shimmattua tasauspyörästöä. Sen näkee kun avaan tuon.
Enpä jaksa avata turhaan takaperää joten sovitellaan Wavetrac:in lukko sinne samalla uusien poskilaakereiden kera.
Samalla vois kokeilla saada tehtyä itsellekkin sen torsen modin vihdoin ja viimein :D
Noiden jälkeen oliskin auton alapuoli ehken pikkuhiljaa valmiina.
Etupenkit lähtee verhoomoon kun kesäloma alkaa. Saa seisoa auto ihan rauhassa vaikka pukeilla.
Ja vielä hinkataan E85 ohjelmaa.
Ahdot 1.6 bar luokkaa ja ennakoita ei vielä myöhästytetä ollenkaan.
Laitetaan ennakoita lisää ja laitellaan hiukan laihemmalle ohjelmaa.
Eikähän se siitä ja istten niputetan kaikki 5 ohjelmaa yhteen.
Pitää kokeilla miten tuo E85:sta bensalle vaihto tapahtuu ja toisinpäin tässä tulevaisuudessa.
Rattikin on kait jossain maailmalla valmistuksen alla. Tai no sen pitäisi näinä päivinä jo lähteä liikenteeseenkin.
Tepolta tuli perään uudet lakerit ja stefat sekä nippu shimmilevyjä. Ootellaan sitä lukkoa jotta pääsee sitä asentelemaan.
Ensiviikolla lähtee etupenkin ( Recaro Pole Positionit) verhoomoon. Kokeillaan nyt tuokin romu tehdä valmiiksi.
Wavetrac 40.309.170WK lukko tuli laitettua paikoilleen takaperään. Kohtuu kivuttomasti meni. Uudet poskilaakerit ja stefat vaihdoin samalla.
Lukko tuntuu aika tiukalta ja renkaita pyörittäessä ne pyöriiki mukavasti samaan suuntaan. Tiukka on saada lukko pyörimään toisen renkaan maassa ollessa.
Välykset ei ainakaan isontuneet eli toimii kuten ennenkin. Shimmatahan se uudelleen piti kun laakeritkin ja murikan vaihdoin kerta.
Kardaaniin laatikon pään nivel oli aika jäykkä joten samalla meni Scorpion sisäpään nivel paikoilleen. Kardaanin linjasin tuolla hienolla työkalulla ja huomasinkin että keskilaakeri siirtyi hiukan sivummalle alkuperäisistä merkeistä.
Koeajolla kaikki toimi ainakin hyvin eikä perä huutanut eikä kardaani ravistanut.
Pitää ajella enemmän jotta näkee mitä se tekee.
Torseeniin sain samalla tehtyä sen prikka modin. Vihdoin ja viimein.
Talvea odotellessa :D
Siinäpä se ratti olisi. Pientä vertailua vanhan uuden välilä.
Paljon paksumpihan tuo uusi on. Paremmuudesta ja käteen istuvuudesta ei vielä mitään tietoa.
Aamulla sain kauhean inspiraation ja vaihdoin B2S1 lambdankin. Onneks on noita työkaluja siunaantunut niin sai tuonkin tehtyä. Aika ahdas on tuo vaihtaa kyllä.
Penkitkin sain verhoomolta takaisin. Mukavalta tuntuu ja paremmalta näyttää. Muutamat rypyt vielä ajansaatossa oikenee kun istuskellaan noissa.
Soittimeen vielä uusi piuha Iphone 5:sta varten niin eiköhän ne sisähommat olis tehty. Toistaiseksi.
Liian tylsää lomalla niin vaihtelin vaihdelaatikkoonkin Motul 300 gear 75W90 öljyt.
Lukon valmistajan suositus perään ja siellä se toimi tuota toista käyttämääni öljyä paremmin niin laitoin samaa kuraa nyt laatikkoonkin.
Saapa testata millaista tää Motul on.
Pitkässä kuusessa ollut tuo multimapin vääntäminen. Mutta vihdoinkin ees jottain taas.
Nyt saatiin autoon multimappi E85:lle ja bensalle. E85 puoli on testattu jo mutta bensa ei vielä.
E85:lla piti testata tuo WOT eli kaasupohjassa vaihteenvaihto ja mukavastihan se paukkuu. Melko luonnottomalsta tuntuu vain vaihtaa noin.
"Lähtojärjestelmäkin" pelaa ja paukkuu. Vasemman jalan jarrutuskin onnistuu joten näyttää hyvältä.
FATS:in tempaisin tuolla rajoitetulla ohjelma. Vaatimattomat 4,1sek 0,8 bar ahdoilla :D Meni omasta mielestäkin kauan tuon vetämiseen :D
Tulipa tarkistettua tuo hammasvälys ihan nyt tuolla virallisella työkalulla. Ja täytyy myöntää että olipa se käsi tarkka :D
0,12-0,22 sai välysä olla ja 0,14 se tuli ihan käsipelillä laitettua :D
No onpahan tuokin poissa mielestä. Toivotavasti pelaa eikä tuota peräjumppaa tarttee harrastella ainakaan ennenkuin nosturin saan.
Taas uutta multimappia paikoilleen. Bensa vaihdettu tankkiin E85:n tilalle ja ainakin bensalla toimii hyvin.
Kokeillaan toimisiko se E85 puoli tässä softa versiossa. Hiukan ollut hakemista saada toimimaan nuo yhdessä.. Mut eiköhän se siitä.
Kävin autolla ajelemassa ja vedin täyskaasukiihdytyksen reilusti yli 6000rpm. Painoin kytkimen pohjan ja mukava pamaus kuului. Piston vaihteen pesään aj uudelleen lämää. Katselin peilistä taakke päin niin musta savupilvi jäi vain leijumaan ilmaan :D
Tuli mieleen että tässä ohjelmassa olikin tehty tuolleen tuo eli se reilun 6000rpm jälkeen vaihdattaessa pätkii sytkää vaihteen vaihdossa.
Noh puhdistuupa putki ja häviäähän ne katitkin :D
Multimap 3 pesässä ja vaikuttas kaikki toimivan. Tankki tyhjäksi ja E85:sta tankkiin niin saan varmistaa tuon etanolipuolenkin toimivuuden. Vaikuttas lupaavalta kun kävi aika rikkaalla bensalla testatessa etanoliohjelmaa.
Comment