Jahs, ja minä ilmottaudun tilaamaan heti ehdottomasti yhden telineen. Just mietinkin, että hitto jos tekisit useamman noita :) saman mittarinkin meinasin hankkia, onkos muuten ollut ihan toimiva?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
RS4 B5 2001
Collapse
X
-
Kun noissa aikaisemmissa kirjoituksissa asiaa hieman sivuttiin, niin ajattelin minäkin korteni kekoon kantaa. Keräsin vain hardcore tarpeen mukaista osaa kun puskureilla ja levikkeillä ei oikeastaan ole mitään väliä. Kopioitu asiaa sieltä täältä. Ei ole täydelline luettelo vaan lyhyen harjoituksen tulos. Nämä vielä ETKASTA hinnastolla, niin saisi raamit budjetille halukkaita varten.
Netissä oleviin tuunarikitteihin nähden tämä on aika kattava kokonaisuus:
VASTAAVAT VARAOSANUMEROT TÄÄLTÄ: http://etka.auto2.ru/au/RS4/
Käännös: http://www.online-translator.com/srvurl.asp?lang=en
RS4 MAF to Turbo Inlet Plumbing and Y-Pipe
· (1) Left Upper Inlet Hose
· (1) Left Adaptor Boot
· (1) Adaptor Boot to Y-Pipe Clamp
· (1) Inlet Hose Connector Boot
· (2) Inlet Hose Boot Clamp
· (1) Inlet Hose to Adaptor Boot Clamp
· (1) Left Upper Inlet Hose
· (1) Left Adaptor Boot
· (1) Adaptor Boot to Y-Pipe Clamp
· (1) Inlet Hose Connector Boot
· (2) Inlet Hose Boot Clamp
· (1) Inlet Hose to Adaptor Boot Clamp
· (1) RS4 Inlet Pipe / Y Pipe
· (1) Left Lower Inlet Pipe
· (1) Inlet Pipe O-Ring
· (1) Right Lower Inlet Pipe
· (1) Inlet Pipe O-Ring
· (1) MAF Y-Pipe Flex Hose
· (2) Hose Clamps
RS4 MAF and Airbox
· (1) Mass Airflow Housing with Sensor
077 133 471 K - RS4 Ilmamäärämittari
· (1) RS4 Airbox
078 133 837 BQ - RS4 Ilmansuodattimen kotelo
· (2) Stainless Steel Screws for MAF
RS4 Softat
- ladataanko internetistä vai ostetan ebay-huutokaupasta ?
Intercooler RS4 tai parempi
1x 078 145 806 J ( cooler 1 )
1x 078 145 805 J ( cooler 2 )
1x 8D0 117 335 G ( putkitusta yms. )
1x 8D0 117 336 G ( putkitusta yms. )
RS4 High Flow Fuel Injectors and Fuel Pump
· (6) Fuel Injectors
078 133 551 BJ - RS4 Suuttimet
6x RS4 Injektor 078 133 551 BJ
· (6) Fuel Injector Spacers
· (6) Fuel Injector O-Rings
· (6) Fuel Injector Clips
· (1) RS4 Fuel Pump
Turbos & Plumbing
· (6) Turbo to Manifold Bolts
· (4) Thick Copper Gaskets
· (4) Thin Copper Gaskets
· (4) Aluminum Washers
· (2) Turbo to Manifold Washer
· (8) Turbo Studs
· (2) Downpipe Gaskets
· (4) Oil Return Line Gaskets
· (1) RS4 KO4 Right Side Turbocharger
· (1) RS4 KO4 Left Side Turbocharger
Exhaust / Manifolds / pipes
EX Manifolds S4 original ok
downpipes original tai isompi
pakoputkisto ? RS4 Alkuperäinen ebaystä tai BN pipes
Clutch , flywheel, shifter
078 141 123 G - RS4 Kytkin tai parempi
RS4:n kytkimen osat vauhtipyörä ja asetelma ebaystä
rs4:n vakikytkin oli tarinan mukaan vakioon jo alamittainen pitkän keston kannalta
Connecting Rods
6x Verdi tai pauter tai ?
vai kestävätkö S4:n orkkiskanget 450HP ?
Kannet
2x kansipahvi
2x Kopfdichtung ; +0,5mm puristuksen alentamiseksi ---> 8,4/1
- s4 orig kansien kanavat liian pienet --> kairaus tarpeellinen osaavalla pajalla
Nokat
imunokat 2x rs4 tai 2.8 vaparista
Eli aika kalliiksi tulee ja pitää olla kaikki hiivatin sensorit kunnossa, jotta pelaa edes vakiona.
Helppoa ja edullista tuo moderni tekniikka.
Comment
-
Hiukan unohtuunut noi kuvat mutta tässä muutama muutoksien jälkeen :)
http://www.rs246.com/modules/copperm...6/116_1624.JPG
http://www.rs246.com/modules/copperm...6/116_1626.JPG
Comment
-
Tämmöiset tuli hommattua :) Phaetonin poljinpinnat. Jarru ja kytkinpoljin menee kuin nenä päähän. Kaasupoljinta joutuu autosta hiukan leikkaamaan. RS6:n poljin saattaisi mennä suoraan mutta who knows :) RS6 lepuutustuki on tilauksessa niin katsotaan miten se istuu paikoilleen :)Viimeksi muokannut jsahlman; 17.11.2014, 21:20.
Comment
-
Paikallinen yritys tekee vauhtipyöriä kuulema :) Kytkin on Sachsin tekele ja putki katista taaksepäin on Milltekin. Downpipet on Dahlbackin omaa käsialaa HJS katalysaattoreilla. Lastu MTM tekemä.
Hintaa en valitettavasti sano ja tehoja en tiedä kun ei mitattu :)
Samalla paketilla ovat kuitenkin ottaneet karvan alle 500hv ulos. Riippuu dynosta tietenkin mitä näyttää.
Comment
-
Onnea RS:n hankinnasta Jari -mutta ei se koskaan voi olla väärän värinen :-)
Miltäs se maistuu?
Comment
-
Ei ole kokemusta kuin MTM:stä. Se ainakin paransi aivan tolkuttomasti vääntöä, ja varmaan tehojakin, ei mitään negatiivista sanottavaa.
Comment
-
Sanos se oikea väri niin maalataan :D
Itsellä kans MTM. Vaikea sanoa muista lastuista. Mutta mietintään heti: Lastu vai putki ja lastu. Ennemmin kerralla molemmat jos noista haaveilee. Muuten palaa tyhjää rahaa vaan.
Ja kuhan lastutat sen niin se maistuu vielä makiammalta :)
Sain tuossa viikolla hommattua ne talvikumitkin noille Miglioille. 225/40/18 Nokian HKPL4 alle. Kuivalla asvaltilla ainakin ihan P ajaa :) Jos sitä lunta sais niin pääsis testaileen paremmin. Lue: eli kattoon kuinka syvälle hankeen toi uppoaa :D
Comment
-
Lastu vai putki ja lastu. Ennemmin kerralla molemmat jos noista haaveilee
Tosin jos ostaa listahinnoilla katit ja downpipet kanssa, niin jo lompakon keventyminen nopeuttaa autoa huomattavasti :) Mutta koskaan ei voi tietysti olla liikaa, kuulemma, siksi on otettava kaikki mihin on varaa ja vähän päälle.
Mullahan ei tietysti mitään lastua ole, vaan kaikki vain kavereiden autoissa todettua. Tai internjet-leventelyä.
Comment
Comment