Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

a4 b5 1.8t ensiauton pientä laittoa *myyty! voi lukottaa

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • a4 b5 1.8t ensiauton pientä laittoa *myyty! voi lukottaa

    Elikkäs kirjottelen tässä veljen puolesta joka siis käyttää tätä nickiä mutta on nytten armeijassa, niin ei jouda paljoa mitään ylimäärästä värkkäileen. VAROITUS! paljon tekstiä.

    Kaikki alkoi siitä kun tuo veli oli pikkuhiljaa täyttämässä 18 ja piti kuulemma saada jokin turbokoneella oleva auto. Harkinnassa oli ensin jokin 1.8t koneella oleva audi/wv tai 200sx. Joskus talvella tuli sitten soitto että nettiautossa olisi myynnissä halpa vajaavetoinen 1.8t audi ja vielä torniossa, niin ei olisi pitkä matka katsomaan. No ei kun soitto myyjälle ja heti seuraavana päivänä kattomaan.

    Hankinta:

    Perillä auto vaikutti hintaansa nähden kohtuulliselta. Kaikkia pikkuvikoja löytyi kuten haljennut mittaristo, ilmastoinnin paneeli eli omaa elämäänsä, maalipinta vaati ainakin myllytyksen, yksi nivel kolisi, kaarien sisällä pientä maalivauriota ja maffi oli sökönä kun nyki täys kaasulla.(ainakin näin myyjä väitti). Plussana autosta löyty mm. sport sisusta, automaaginen ilmastointi ja turbokin oli vasta vaihdettu. Myyjä veilä lupasi vaihtaa maffin ja kolisevan nivelen niin autohan vaikutti hyvältä ostokselta. Ilmotin vaan että "me otetaan tää" ja soitto porukoille että voivat käydä ostamassa pois (veli siis alaikäinen silloin).

    auto sellasena kun se tuli (fwd a4 b5 1.8t -96):



    Projekti alkaa:

    Itse auto vaikutti varsin räpeltämättömältä. Mitä nyt haljennut mittariston lasi ihmetytti, vaihdekepin nuppi oli tosi siisti simoniracing sininen :D ja valoihin oli sikamömöllä vedetty luomet kiinni. Ensimmäiseksi piti kuitenkin saada kesäksi kesätassut alle kun ostettaessa mukaan tuli vain orkkis 15x6 alut joissa päällä tosi laadukkaat valai merkkiset virossa uudelleen pinnoitetut nastat. Joissa olevien nastojen määrän pysty kyl laskemaan yhden käden sormilla. Rahaahan ei luonnollisesti ollut paljoa käytettävissä joten alle ostettiin A8 replicat 18x8 koossa joitten päälle kietaistiin hankookin ventus v12 evot koossa 225/40r18:


    Huomaa hienosti roikkuva pakoputki :D

    Seuraavaksi luonnollisesti vaihtui alusta. Alle tuli myöskin budjetti vaihtoehto weitec 60/40 satsi. Lisäksi myös valoja tummennettiin ja kaikkea muuta pientä:



    Viimeksi muokannut PetKe; 31.1.2012, 17:51.

  • #2
    Moottori:

    Konehan toimi sitten kun myyjä oli sen maffin vaihtanu (jos nyt edes vaihto) joten kuten vaikkakin alaväännät puuttu kokonaan. Pikkuhiljaa alkoi tulemaan kaikkia oireita ja viimenen niitti oli kun eräs kaveri kysy että miten se tuo teidän audi aina ulisee niin mahdottomasti. No eikun itte ulos kuuntelemaan ja niinhän se äänsi aina kun ahtoja oli. Eikait siinä kun keula auki ja tutkimaan. Vikaahan sittem löyty: n75 jumissa, by-pass rikki, kaikki pienemmät letkut vedetty miten sattuu, turbossa senttikaupalla väljää, pakosarja halki.... Ja itse ulina kuulu siitä kun turbon kompurassa on se pultin reikä, mistä saadaan banjoliittimellä ahtopaine hukkaportin kellolle, niin siinäpä ei ollutkaan mitään vaan siinä kylessä oli käytännössä reikä. Ahtoputkistakin "lirahti" kivasti pari litraa öljyä, niin ei ihmekkään että tunnusti hieman tukkoiselta.

    Osia tuohon mottiin on nyt siis tehty/vaihdettu seuraavaa:

    -turbo kkk-k03s
    -"uusi" käytetty pakosarja
    -n75
    -by-pass (se audi tt 250hv versio)
    -g62
    -turbon öljyletku
    -kaasuläppäkotelo ja vaijeri
    -kaikki "alipaineletkut"
    -jakopäänhihna, kiristimet ja kaikki muutkin hihnat
    -kaikki perus jutut (nesteet, tulpat jne.)
    -stp:n engine flushilla venttiilin nostimet sai kuulostamaan jo kohtuulliselta
    -ahtoputkisto putsattu öljystä ja tarkisettu että pitää painetta
    -viritys/korjausmielessä suodatin vaihtuin K&N-vapariin ja putkisto oli niin mutkalla ja pilalle räpelletty, että se vaihtui katilta taaksepäin 2,5" omavalmiste putkeen simonssin vapaasti virtaavilla vaimentimilla.

    downpipe+katti:


    jonnekkin oli hukkunut kuva tuosta itte putkistosta mut pitää lisäillä se ens viikolla.

    Nyt tuo alkaisi jo pelittään ihan hyvin ja tehoakin on jo aivan erillä lailla kuin aikasemmin. Ainoastaan huono käynnistyvyys kylmänä ihmetyttää. Saa nimittäin veivata useamman sekunnin että starttaa. Ominaisuus vai vika? Ja lisäksi täyskaasulla kiihdytettäessä pukkaa välillä mustaa. Oisko lamda tai maffi? vag-commia ei saa toimimaan ja pörhöllä lukivat koodit ja sano vain tuon g62:n ja kaasuläpän asentoanturi. (on siis jo vaihdettu) Vois varmaan perustaa oman topicin...

    Sisusta/ice:

    Sisustasta ei nyt vielää ole yhtään kuvaa, mutta pitää niitäkin ens viikolla laitella. Eikä sieltä nyt mitään kovin mullistavaa löydykkään. Listat on laitettu 3m-hiilikuituteipillä ja mittaristossa kromirinkulat. Myös se komia vaihdekepinnuppi vaihdettu fiksumpaan.

    Musavehkeinä löytyy jvc.n cd mp3 usb -soitin, cerwin vegan ja focalin osista kyhätty 5,25" erkkasatsi vakio paikoilla. Subina Hertz es300 ja etupäätä sekä subia soittaa spl-dynamicsin 4-kanavainen pääte. Tuollainen sekalainen varustus koska ainoastaan vahvistin on tähän autoon ostettu ja muut omia tai kavereiden "ylimääräsiä". Soi kummiskin yllättävän hyvin ja saa upottaa paljon rahaa jos haluaa soimaan paremmin. Osasyynä se että vaimennukseen on kiinnitetty huomiota:




    varusteluakin on tehty nimittäin keskulukitukseen laitoin vielä kauko-ohjauksen. tämäkään ei onnistunut ihan helposti ja lopulta päädyin laittamaan bmw:n keskuslukon moottorin nykimään kuskin oven tappia ja boksi sit sitä ohjaamaan :D

    Viimeksi muokannut PetKe; 25.8.2010, 21:22.

    Comment


    • #3
      Kori:

      sitten homma alkoi vähän laajentumaan kun ihmeteltiin mitäs nuhjuiselle maalipinnalle tehdään, kun pienet kaarien ruosteet oli päässyt leviämään ja mmutenkin joka paikassa oli pienempää tai isompaa kosmeettista vikaa. Kaiken kruunasi vielä vasen takakylki joka otti talvella kontaktia valopylvään kanssa. Kiitos loistaville talvirenkaille. Lopulta päätettiin ylimaalata koko auto uudestaan.

      homma lähti luonnollisesti ruostekohtien korjaamisesta ja niitähän lopulta riittikin ihan tarpeeksi. Mitään reikiä ei ollut mutta pintaruostetta sitäkin enemmän.

      etulokaria:




      tuulilasin kulma:


      konepellin sauma:

      Comment


      • #4
        takakaari:


        kuskin oven saranakin piti vaihtaa ja mitäpä muuta sieltä löyty alta kuin ruostetta:


        lisäksi kymmeniä muita pikkujuttuja mutta ei jaksa kaikkia linkata tänne.

        Etulokarit otin kokonaan irti ja puhaltelin ruosteet pois. Tässä vaiheessa rupesin ihmettelemään kun alta paljastui vielä 7 maalikerrosta lisää. en kummiskaan välittäny ja hitsasin listan reijät ja sen audinmerkin umpeen. Lisäksi tein kaareen vielä muokkausta mahdollisesti isompaa rengas setuppia varten:



        vilkun koloa muokkasin faceliftin valoja varten:

        Comment


        • #5
          nostokohdat oli pahassa hapessa joten nekin piti putsata, oikoa, maalata ja lopuksi veilä päälle kiveniskumassa:



          Listojen reijät paikkasin lasikuitukitillä kun vaimennusmatot esti hitsaamisen:




          etupuskuriksi tuli tuollanen lasikuituinen wannabe rs4 look-a-like puskuri joka ostettiin käytettynä halvalla kun edellisellä omistajalla oli loppunu into sen kanssa. Meinasi kyllä iteltäkin loppua mut kyllä sen lopulta sai istumaan fiksusti:


          puskuri ei sitten todellakaan ole valmiina tässä kuvassa. Ja tuon kaverina on sopivat sivuhelmat. Takapuskuri ainakin vielä vakio.

          Comment


          • #6
            Konepellissä oli niin paljon kiveniskemiä, että se piti hioa pellille pitkän matkaa ja kuulemma luometkin piti saada, niin hitsasin sit sellasetkin:



            ja pari kuvaa valmiina:




            Nuo valot ei varmaankaan tule tuohon jäämään, kun eivät suostu millään istumaan fiksusti, ovat jo nyt halkeilleet, projektorit väpisee ja muutenkaan noilla ei nää yhtään mihinkään.
            Viimeksi muokannut PetKe; 25.8.2010, 21:03.

            Comment


            • #7
              Lokareiden useat maalikerroksetkin selvisi sitten myöhemmin, sillä tätä oli ilmeisesti kolaroitu ainakin oikeaan takakylkeen ja vasempaan takaoveen joskus aikasemmin ja muutenkin paikkailtu seiltä täältä. Noh en jaksanu ruveta niistä ressaamaan ja annoin olla kun hyvinhän nuo oli pysyny tähänkin asti:



              muutama kuva vielä kun tarkistin pintoja ennen maalarille lähtöä:




              Tätä kirjoitettaessa auto on siis maalauksessa muhoksella keräsen automaalaamossa ja aiko ilmeisesti loppuviikosta vetästä värin pintaan, niin ens viikolla selviää millanen tuli. Kuvia ois vielä paljon enemmän kun löytäis ne jostain ja tuolla on nyt ne mitä oon nettiin laittanu mut en jaksanu tänne linkata (wtf 4 kuvaa per viesti?):
              kliks

              päivitän kun jotain tulee mieleen ja/tai auto maalarilta.

              Comment


              • #8
                arkistojen kätköistä löytyy kuvia







                Eli tuollainen tuli tuosta omavalmiste pakoputkkesta jonka kasasin motonetin putkenpätkistä ja parista simons-vaimentimesta. Kummatkin noista on läpivirtaavaa mallia koska onhan niitten edessä maailman paras äänenvaimennin. Äänistä tuli tuolla todella maukkaan ja juuri sopivan tasoiset, eli sisälle kuuluu vain reilummin kiihdytettäessä.

                Comment


                • #9
                  Ja sit kuvia "valmiista" autosta.







                  Tuosta keulasta löytyy siis tuon puskurin lisäksi rs4 maski, josta kehys maalattu mustaksi, rs4 verkkoa ja cupra-r lippa. Maalipinnasta ei nyt aivan täydellistä tullut, mutta eiköhän sen pikku fiksailuilla saa jo hyväksi kuhnan ensikievät koittaa. Ja vanteethan tuossa näyttää aika ujoilta tuon keulan rinnalla. Matalempikin se voisi olla....

                  Comment


                  • #10
                    Aika mojovan näköinen auto'vanhus' ainakin näin keulasta katsottuna ! !

                    Comment


                    • #11
                      Harvinaisen hyvännäköinen "tuninki".

                      Comment


                      • #12
                        Komee!

                        Comment


                          #13
                          Vaikka näyttääkin saksalaiselle kilpailijamerkille hieman keula, niin hyvin käy tuo konepellin muutos. Siisti lopputulos.

                          Comment


                          • #14
                            Onnistunut muutos! Kuvia muistakin suunnista?

                            Comment


                            • #15
                              Alkohan niitä kommentteja tulemaan :D

                              Jäi tuo kuvaus sessio vähän lyhyeksi, niin tarttu vaan tuosta keulasta kuvia, kun siitä niin innostuttiin, mutta tuossa sivusta pari kuvaa mitkä oli kohtuullisia:





                              Vanteet ei nyt enään kyllä passaa tuohon ollenkaan, niin ajateltiinkin ens kesäksi jotain bbs lm tyylistä leviämpänä, kapeella kumilla ja ehkä tuumaa isompanakin. Kattoo nyt mikä näyttää parhaalta. Myös korkeussäädettävä alusta tuohon pitää hommata, niin saa wheelgäpin pois.

                              Ja oishan tuossa vielä täksikin syksyksi hommaa kuten yleistä putsausta ja fiksailua ja sivuvilkutkin pitäs jostain tempasta (kahdesta paikkaa jo tilattu, mut ei oo paljoa näkyny). Myös vahvistettu tukivarsi satsi odottaa asennusta:



                              Takalasista löytyy sitten tuollanen tarra:



                              Noita piti tilata aika reilusti kun ei yksitellen ruvenneet tekemään, niin noita olis nyt myyntiin asti. Pitää laittaa myynti-ilmotus kunhan kerkeää.
                              Viimeksi muokannut PetKe; 8.5.2011, 22:25.

                              Comment


                              • #16
                                Onko tuo Kalskeen hattu tuolla hattu hyllyllä ? :)

                                Comment


                                • #17
                                  Luin huolella juttua alaspäin ja sitten OHO! ( Kun tuli eka kuva valmiista autosta ) Ompa hieno!

                                  Comment


                                  • #18
                                    No on kyllä ensiautoksi harvinaisen komea vessa :) Ei tarvitse juniorin ainakaan hävetä ratissa. Komppaan, on kyllä onnistunut "tuninki".

                                    Comment


                                    • #19
                                      Tosi tyylikäs. Eka valoluomi viritys joka on hieno! Mulle kans, mutta nelikkona.. =)

                                      Comment


                                      • #20
                                        Kyllä muuttu vakiotraktorin ulkonäkö vuosia uudemmaks kertaheitolla, komee peli on! Ei oo pikkuveljellä varmaan (juoppo)kuskeista pulaa, kun pääsee intistä vapaille.. ;)
                                        Mulla olis muuten yks pari In-Pro:n mustia sivuvilkkuja hyllyssä, jos ei tilattuja kuulu. Käyttämättömät ja faceliftiin tarkoitetut, mutta saisit varmaan sovitettua tuohonkin..

                                        Comment


                                        • #21
                                          Alkuperäinen kirjoittaja Nikke_ Näytä viesti
                                          Tosi tyylikäs. Eka valoluomi viritys joka on hieno! Mulle kans, mutta nelikkona.. =)
                                          Juuri samaa ajattelin noista luomista!

                                          Comment


                                          • #22
                                            Hienon näköistä jälkeä! Olispa mullakin isoveli joka tekis samat temput tolle Urssille. :) Mitä kustansi ylimaalaus jos saa udella?

                                            Comment


                                            • #23
                                              -03 tq: ei oo kenenkään sellasen hattu. Veli vaan virittelin tuon takaluukun merkin tohon hattuun kun se vähän halkes irrottaessa :D

                                              TSami: Ei taida faceliftin vilkut mennä heittämällä tuohon, kun kuvissa näyttää ainakin aivan eri muotoisilta.

                                              Thuppu: 800? tuo kustansi. Auton vein maalarille siinä kunnossa, että juuri muuta ei tarvii tehdä kun vetästä maali päälle. Oisin kyl muuten itte maalannu, mutta ei ole tiloja kun ehkä puskurien maalaukseen.

                                              Niin ja kiitoksia kommenteista!

                                              Comment


                                              • #24
                                                Makua riittää. Aivan hiton tyylikäs esitys. Kalskeen hatusta plussat Terolle, vatsalihas nykii yhä.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Todella onnistunut päivitys auton ulkonäköön! Nuo peilit hieman pomppaa omaan silmään, mutta se on pikkuseikka, ja makuasia. Auton korkeuskin on juuri sopiva, pitäisi omaakin linttaa saadaa nostettua tuohon tasoon, on nyt vähän turhan matala... (olenkohan tulossa vanhaksi?)

                                                  Oliskos mitään kuvaa takaa, olisi mukava nähdä miten nuo tummat valot istuu tuohon lookkiin.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Alkuperäinen kirjoittaja PetKe Näytä viesti
                                                    Alkohan niitä kommentteja tulemaan :D
                                                    Itse ainakin karsastin keskeneräisten kuvien perusteella noita valoluomia (kuten todennäköisesti muutkin orggissivulistamiehet), mutta nehän oikeasti sopii tuohon autoon. Todella tyylikäs ilmestys!

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Viikonloppuna saatiin tuo vahvistettu tukivarsisetti vaihdettua paikalleen useammankin irtovitun säestämänä. Onneksi lopulta tajuttiin irrottaa koko hässäkkä vetareineen päivineen irti, niin johan helpotti. Apukuskin puolella oli kummatkin alapallot väljiä sekä raidetangon ulompi ja sisempi pää. Eikä kyllä voinu muitakaan kehua hyväkuntosiksi, paitti 2 mitä on aikasemmin vaihdettu. Mutta nyt kyllä tuli kertaheitolla jämäkkä ajaa eikä kolise :) Vielä lauantaina pyöräkulmien suuntaukseen niin saa ylimääräset vetelyt pois.

                                                      Sisävalaistuksen ja rekisterikilven valot vaihdoin heräteostoksena tehtyihin led versioihin ja yritin sit käydä ottamassa kuvia, mutta eihän niistä mitään tullu kun kerkesi liian hämäräksi ilta.

                                                      Tuossa nyt kuitenkin kuva keskikonsolista, missä näkyy nuo teippaukset:



                                                      Myös kontista kuva. Yksinkertaista, siistä ja toimivaa:



                                                      HOX! AEB -tietäjät!!

                                                      Eli tuosta koneesta nyt sellasta huomiota kun on nyt tullu tuolla hieman ajeltua.

                                                      1. Kylmänä kun käynnistää, niin saa aina usemman sekunnin veivata käyntiin että starttaa. Eikä auta vaikka ensin "hehkuttaa" Kun sitten on tuon käynnistäny ja sammuttaa, niin sit kyllä starttaa heti. Vika vai ominaisuus? Ja jos vika niin missä mahtaa olla ongelma?

                                                      2. Aina vaihdetta vaihtaessa pitää kaasu löysätä kunnolla ennen kuin kytkimen nostaa tai muuten kierrokset pompsahtaa ylöspäin jostain syystä. Kaasuvaijeri ja kaasuläppäkotelo tuohon on vaihdettu ja paikallaan kaasutellessa kaasuläppä palautuu aivan normaalisti. Ainoa mikä tuli mieleen, niin voiko väärinpäin oleva bypass vaikuttaa vai toimiiko tuo sitten enään ollenkaan jos on väärinpäin. Kun en nyt 100 varma ole miten päin se meni sinne.

                                                      3. ahdot 0,5 normaalia? jostain muistelin lukeneeni että pitäs olla 0,7 vakiona.

                                                      Muuten tuo kyllä tuntuis toimivan ja tehoakin piisaa. Ripeämmin tuo lähtee kun minun numeroitten mukaan samantehoinen jatke. Jännästi tekee vielä viileämmällä ilmalla niin, että 3 vaihteella tuntuu olevan eniten vetoja. Voiko tuohon vaikuttaa että välijäähdytin saa nyt enemmän ilmaa? Kun vakiopuskurissa se aukko on kummiskin 5*5 cm ja nyt se saa ilmaa 20*20 kokosesta aukosta. Ennen puskurin vaihtoa ei ole tehnyt noin.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        1. Kuuluu lähteä kylmänäkin kuin palmun alta. Varsinkin jos odottaa hetken ennen starttia että ajoneston valo ehtii sammua. Akun ja startin kunto nyt kannattaa ainakin tarkastaa.

                                                        2. EOS, oma oli automaatti :) Aiheesta olen kyllä lukenut, olikohan tuossa vaijerikaasullisessakin kytkinpolkimessa mikrokytkin joka voisi aiheuttaa kuvailemaasi käytöstä? Tai sitten kaasuläppä jumittelee. By-pass menee niin päin että paine tulee sivulta.

                                                        3. Olisko ~0,6 nuo vakioahdot


                                                        Ja auto on kyllä törkeän hieno, sopivasti orkkislookkia ja gti-henkeä yhdistelty.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          alpi: tuo ajoneston valon palaminen ei vaikuta käynnistymiseen, vaan starttaa kyllä vaikka se palaisikin. Ja kone siis pyörii hyvinkin ilosesti ja akku on uus, mutta niinkuin bensa tai kipinä puuttuis. Vikakoodejakaan tuosta ei ole... Kytkimessä ei mitään mikrokytkintä ole.

                                                          Mut jotain kummiskin on saatu aikaseksi. Ovenvälit tuossa kiillottelin kun vähän suojaus petti ja pohjmaalia pääsi vähän sinne:



                                                          Ensin hion 1200 paperilla vesissä ylimääräset maalit pois, kiillotin autoglymmin paint renovatorilla ja lopuksi viel vaha päälle:



                                                          Ovenvälejähän tuosta ei maalattu, kun ei nähty tarpeellisesksi värin pysyessä samana, mutta konepellin sisäpinta kummiskin maalautettiin:



                                                          4-pyöräsuuntauksessakin käytettiin viikonloppuna, niin sai aurauksenkin edestä kohdilleen (mitään muutahan tuossa ei oikeen voi säätääkkään)

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Ja kuviakin tuli käytyä ottamassa eri kulmista. Auto kylläkin paskanen...









                                                            Sisustaakin putsailin ja otin sieltäkin muutaman kuvan, mutta en rupee tänne linkkaileen niitä, niin värkkäilin kunnon SHOWROOM -sivun, josta löytyy kunnolla kuvia
                                                            Viimeksi muokannut PetKe; 8.5.2011, 22:26.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X