Elikkäs kirjottelen tässä veljen puolesta joka siis käyttää tätä nickiä mutta on nytten armeijassa, niin ei jouda paljoa mitään ylimäärästä värkkäileen. VAROITUS! paljon tekstiä.
Kaikki alkoi siitä kun tuo veli oli pikkuhiljaa täyttämässä 18 ja piti kuulemma saada jokin turbokoneella oleva auto. Harkinnassa oli ensin jokin 1.8t koneella oleva audi/wv tai 200sx. Joskus talvella tuli sitten soitto että nettiautossa olisi myynnissä halpa vajaavetoinen 1.8t audi ja vielä torniossa, niin ei olisi pitkä matka katsomaan. No ei kun soitto myyjälle ja heti seuraavana päivänä kattomaan.
Hankinta:
Perillä auto vaikutti hintaansa nähden kohtuulliselta. Kaikkia pikkuvikoja löytyi kuten haljennut mittaristo, ilmastoinnin paneeli eli omaa elämäänsä, maalipinta vaati ainakin myllytyksen, yksi nivel kolisi, kaarien sisällä pientä maalivauriota ja maffi oli sökönä kun nyki täys kaasulla.(ainakin näin myyjä väitti). Plussana autosta löyty mm. sport sisusta, automaaginen ilmastointi ja turbokin oli vasta vaihdettu. Myyjä veilä lupasi vaihtaa maffin ja kolisevan nivelen niin autohan vaikutti hyvältä ostokselta. Ilmotin vaan että "me otetaan tää" ja soitto porukoille että voivat käydä ostamassa pois (veli siis alaikäinen silloin).
auto sellasena kun se tuli (fwd a4 b5 1.8t -96):

Projekti alkaa:
Itse auto vaikutti varsin räpeltämättömältä. Mitä nyt haljennut mittariston lasi ihmetytti, vaihdekepin nuppi oli tosi siisti simoniracing sininen :D ja valoihin oli sikamömöllä vedetty luomet kiinni. Ensimmäiseksi piti kuitenkin saada kesäksi kesätassut alle kun ostettaessa mukaan tuli vain orkkis 15x6 alut joissa päällä tosi laadukkaat valai merkkiset virossa uudelleen pinnoitetut nastat. Joissa olevien nastojen määrän pysty kyl laskemaan yhden käden sormilla. Rahaahan ei luonnollisesti ollut paljoa käytettävissä joten alle ostettiin A8 replicat 18x8 koossa joitten päälle kietaistiin hankookin ventus v12 evot koossa 225/40r18:

Huomaa hienosti roikkuva pakoputki :D
Seuraavaksi luonnollisesti vaihtui alusta. Alle tuli myöskin budjetti vaihtoehto weitec 60/40 satsi. Lisäksi myös valoja tummennettiin ja kaikkea muuta pientä:

Kaikki alkoi siitä kun tuo veli oli pikkuhiljaa täyttämässä 18 ja piti kuulemma saada jokin turbokoneella oleva auto. Harkinnassa oli ensin jokin 1.8t koneella oleva audi/wv tai 200sx. Joskus talvella tuli sitten soitto että nettiautossa olisi myynnissä halpa vajaavetoinen 1.8t audi ja vielä torniossa, niin ei olisi pitkä matka katsomaan. No ei kun soitto myyjälle ja heti seuraavana päivänä kattomaan.
Hankinta:
Perillä auto vaikutti hintaansa nähden kohtuulliselta. Kaikkia pikkuvikoja löytyi kuten haljennut mittaristo, ilmastoinnin paneeli eli omaa elämäänsä, maalipinta vaati ainakin myllytyksen, yksi nivel kolisi, kaarien sisällä pientä maalivauriota ja maffi oli sökönä kun nyki täys kaasulla.(ainakin näin myyjä väitti). Plussana autosta löyty mm. sport sisusta, automaaginen ilmastointi ja turbokin oli vasta vaihdettu. Myyjä veilä lupasi vaihtaa maffin ja kolisevan nivelen niin autohan vaikutti hyvältä ostokselta. Ilmotin vaan että "me otetaan tää" ja soitto porukoille että voivat käydä ostamassa pois (veli siis alaikäinen silloin).
auto sellasena kun se tuli (fwd a4 b5 1.8t -96):

Projekti alkaa:
Itse auto vaikutti varsin räpeltämättömältä. Mitä nyt haljennut mittariston lasi ihmetytti, vaihdekepin nuppi oli tosi siisti simoniracing sininen :D ja valoihin oli sikamömöllä vedetty luomet kiinni. Ensimmäiseksi piti kuitenkin saada kesäksi kesätassut alle kun ostettaessa mukaan tuli vain orkkis 15x6 alut joissa päällä tosi laadukkaat valai merkkiset virossa uudelleen pinnoitetut nastat. Joissa olevien nastojen määrän pysty kyl laskemaan yhden käden sormilla. Rahaahan ei luonnollisesti ollut paljoa käytettävissä joten alle ostettiin A8 replicat 18x8 koossa joitten päälle kietaistiin hankookin ventus v12 evot koossa 225/40r18:

Huomaa hienosti roikkuva pakoputki :D
Seuraavaksi luonnollisesti vaihtui alusta. Alle tuli myöskin budjetti vaihtoehto weitec 60/40 satsi. Lisäksi myös valoja tummennettiin ja kaikkea muuta pientä:


Comment