Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B5 2.5 V6 TDI virkistysprojekti

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • En tiijä millaista olit ajatellu mut... jos hukkaportillisen laitat niin alkaa kiinnostaa kovin et mite heräilee/vastaa kaasuun.

    Comment


      Hukkismalliseen joo tulee siirryttyä - loppuu tää vnt pelleily [tm] :D

      Comment


      • ootko muute kattonu et onko siullakin lohko halki (siis autosta) :)

        Comment


          Eikai se sentään halki ole vai mitä meinasit?

          vnt alkoi heti jumii ku tuli kovat pakkaset, mitähä ihmettä. :|


          edit: Jaa eiku joo nyt selkeni ku luki sun topikin.
          Viimeksi muokannut diffas; 31.1.2012, 20:07.

          Comment


            Tutkailin tuossa noita vanhoja kansia. Eipä ole ihme että tulee nokkaan kulumaa ja laaharit lähtee paikoiltaan, kun venttiilit on ihan jumissa ja ainaki yksi oli niin mutkalla ettei meinanut ihan helposti irti saada.
            Joku 5kg kireempi jousi voisi ehkä auttaa tuohon, vaikka aiheuttais sit nokalle ja laaharille isompaa painetta.
            Tämä on seuraus, mut mikä on aiheuttaja, siinäpä taas pähkinä. Luultavasti karstoittunut varsi ja vetelä jousikos.

            Muutenhan tää proggis ei ole ihan hirveesti edennyt, muutaku kovaa ajoa vaan ollut sen 600-700km/vko. :)
            Tuntuis vehkeet soivan, vaikka taas kerran ahdin jumittaa mihin milloinki asentoon...tämäki alkoi lähes samantien kuin kovat pakkaset tuossa alkoi. Kannustaa aina vaan enempi siirtyy hukkismaailmaan! :D

            Comment


              Noniin nyt selkeni syy tuohon ahtimen jumitteluunkin.
              Pakopesässä oli ainaki nämä rojut sisällä kilisemässä; http://evvk.1g.fi/kuvat/Diudi/random...essarojuja.jpg

              Hieman yllättäen pakosiipi näytti täysin ehjältä ja samoin johdinsiivet. Että jotta niin...mitähä vittua :D
              Karkeempi tutkintamenetelmä paljasti tuotteet metalliksi, mutta ei magneettiseksi, tosin silti hyvin kevyeksi.
              Epäillys on et oisko peltipakosarjoista lähteny sisäpinnoitetta irti tms.

              Comment


              • Huh! Onneksi siivikko säilynyt ehjänä. Johan tuo ahdin on yhden filtterin syönyt, taisi olla vaan liian puisevaa syötävää niin piti kokeilla miltä rauta maistuu. No toisaalta jos tuo olisi ollut tohjona niin hukkisahdin olisi saattanut tulla vikkelämin pellin alle. Oletko muten jo hankkinut tuon hukkis ahtimen?

                Comment


                  Noh, rikkihän se meni sitten. Kuvista näkee sit sen syynkin. Nyt olis sit hyvä sauma vaihtaa ahin, mut ei taaloja. Vähä kiristää... :) *napsh* http://evvk.1g.fi/kuvat/Diudi/random/ahinrikki/

                  Comment


                    Kun en tunne 2.5TDi:tä niin pakko kysyä. Onko tuossa samanlaiset surullisen kuuluisat pakosarjat kuin 2.7 bitissäkin?

                    Comment


                      En tiiä onko rakenteessa mitää sukua, mut murenemaan oli lähteny ja sit irronnu osia.

                      Comment


                        Valmistusmateririaali on toki sama, muuten ei.

                        Comment


                        • Pitääköhän tähän alkaa heppaamaan uusia sarjoja?

                          Comment


                            Alkuperäinen kirjoittaja Dubsonic Näytä viesti
                            Pitääköhän tähän alkaa heppaamaan uusia sarjoja?
                            Ei se huono ajatus olis, mut melkoista haastetta siinäki kyl on sitten. Onneks löyty hyllystä uudempaa pakosatsii suoraan, niin sai ehjän vaihdettua. Nyt vaan sitten sdi -mode. :D


                            Kattelinpa tos okkimin kuvia s4:n pakosatseista, niin näyttäis olevan kyseessä ihan samanlainen oire ja varmaan samaa matskua tosiaan.

                            Comment


                              Mutta sulla taitaa olla hivenen vakiosta poikkeavat pakolämmöt? Meinaan ei taida tulla vakio/lastu-moottoreilla ihan heti vastaan toi satsin hajoaminen?

                              Comment


                                Sekin toki varmasti pitää paikkansa, mut eipä tos siltikää mistää mahdottomista pakolämmöistä puhuta.
                                Vakiota ei o koskaan tullut mitattua, joten ei havaintoa sen suhteen. Lastullahan voi kyllä hyvinkin saada korkeat pakolämmöt. Alle 750c on täys vedossa selkeesti ahtimen kohdalla, et pakosarjas voi ehkä olla vähä enempi.

                                Comment


                                  Jumittaako vnt? Kaipaatko rauhallisempaa ja tasaisempaa kyytiä? Tässä teille ehdoton päivitys: V6 SDI-kit!
                                  http://evvk.1g.fi/kuvat/Diudi/random/v6_sdi_kit.jpg

                                  :D

                                  Comment


                                    No jopas. Eikö sinne löytyis jostain joku halpa väliaikaisahdin, ettei tartte vaparina (anteeksi kielenkäyttöni) ajella?

                                    Esim. tosta.

                                    Comment


                                      Ei tonne oikeen noin pientä ahinta voi kyl laittaa, sehä kuolee ekasta vedosta.
                                      Nyt saa tarjota gt3071r tai gt2871r ahinta. :)

                                      Comment


                                      • Jokos on uus ahdistin kiinni? Mikä meininki kun ei ole kuulunut pitkään aikaan mitään?

                                        Comment


                                          Alkuperäinen kirjoittaja Dubsonic Näytä viesti
                                          Jokos on uus ahdistin kiinni? Mikä meininki kun ei ole kuulunut pitkään aikaan mitään?
                                          Noo täs on ollut vähän kaiken näköistä kiirettä muualla rintamalla, niin ei o autoon päin juuri kerennyt vilkaisemaankaan. Tuli siis tollai gt3071r ostettua, .64 pesällä ja samalla sit tuli korjautettua toi vnt ahin ja toki isompaa siipea sisään pakopuolelle. :) Vaik ei ollut "kun" 2mm isompi pako, niin käytös on kyl ihan erilainen. Uusi alustakin tuli hommattua sitten kaiken kukkuraksi, merkkiä bc-racing. On IHAN kyllä! :)

                                          Mut joo hukkista varten pitäs vähä suorittaa hitsaus ja muita muutostöitä, osathan alkais olemaan hyvinkin valmiina. Ehkä elokuussa jäisi vähä enempi aikaa tai sit ei. :|

                                          Comment


                                          • Onkos kumpikaa rojekti edistyny yhtää? :)

                                            Comment


                                              Ei o tapahtunut muuta ku kovaa ajoa toiselle ja v8 on viel telakalla, jospa täs nyt syksyllä sais vähä aikaa jatkaa. Ens viikolla pitäs kyl hakea viel yks rullakeinu motti talteen, jos vaiks varuikseen yksi alakerta olis nurkis. Kannet menee kaverille. :) Pitää tutustua oisko mahdollista porata konetta ylikokoon järkevästi.
                                              78.3->81 tois koneen ~2.7litraseksi, ainut et männät aiheuttaa sitten vaihteeksi vähä murhetta. En tiiä meniskö sit jo noi 2.0tdi cr männät sisään. Olis varsin erikoinen poraus/isku muutenki 81 x 86.4. :)

                                              Softakaan ei ole vielä kerinny putko vääntää tälle isommalle vnt:lle, mut ehkäpä joskus lähiaikoina.

                                              Comment


                                                Tänää tuli sit sen verran jumpattua, et päivitin eteen hieman jarrua isommaksi. Alko oleen vanhat levyt sen verran loppu ja samalla sit tietty pani isompaa levyy. :)
                                                Brembo max -levyt, 312mm settina, tuli ostettua ja siihen päälle 4B0615125A -osanumerolla olevat kannakkeet (löytyy seatista, golfista, passatista yms yms.). Kerranki aika helppo ja oikeasti bolt-on setti. :D

                                                Jäi kustantaa 407€, josta hinta jakautuu 50/50 levyt/kannakkeet. Levyt Mekonomenista ja Laakkoselta kannakkeet. Ihan tollainen passeli jarru-upgrade. Voi tossa 1.9 lappeen Rannassa koetella. :)

                                                http://evvk.1g.fi/kuvat/Diudi/jarru_upg_stg1/


                                                edit: Niin noi levyt on siis valkattu b6-korin offsetilla, joka on sama ku b5:ssa.
                                                Viimeksi muokannut diffas; 20.8.2012, 22:44.

                                                Comment


                                                  Satulat jäi siis alkuperäiset? Saatko testattua kuinka pienet vanteet jarrujen päälle menee?

                                                  Comment


                                                    Juu tohon kannakkeeseen ja levy-yhdistelmään käy suoraan vakio satula. Käsittääkseni minimi tälle-setupille on 16" ja sekin saattaa olla tarkkaa.

                                                    Comment


                                                      A6 biturbon vakioalu on 16" ja levy 321 mm, eli ei voi olla ees tiukka vielä tohon 312 mm levylle.. =)

                                                      Comment


                                                        Riippuu hyvin paljon levyn offsetista sekä vanteen ja satulan muodoista.

                                                        Comment


                                                          Nuo samat 312mm jarrut on myös mulla A6:ssa (samat levyt kuin B6:ssa), ja minimi vannekoko on tosiaan 16". Eikä ole vielä edes ahdasta.

                                                          Comment


                                                            Mulle on jäännyt muistikuva et A6ssa olis eri offsetilla toi levy. No samapa tuo, vakio 15" peltivanne ei enään sovi. :(
                                                            Taakse onkin vähä vaikeampi saada isompaa levyä suoriltaan. Jos haluais balanssin pysyvän about samana, niin se pitäs taakse saada joku n. 270mm laikka. Onkos jollain valmistajalla/nettikaupalla irtokehiä tarjolla? Koneistamallaha semmoisen kehän sais pultattua. :)

                                                            Comment


                                                              Tuosta on hyvä katsella itselleen sopivia levyjä mittojen mukaan:
                                                              http://bremboaftermarket.com/En/Car_...earchMode=Size
                                                              Ai niin, mutta etuvedossahan napa ja levy taitaa olla yhtä könttiä. No jotenkin soveltamalla kai tuo onnistuisi. Sorvaa tuon levyosan vanhasta navasta pois ja laittaa sopivan levyn quattron tapaan vanteen ja navan väliin jos vain vanteen ET sallii.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X