Ei käy tollainen vanhemmanmallinen alipainepumppu, sellainen mullaki olis tossa ollut vanhoista kansista. Ulkoisesti on vähä samaa näköä, mut ei sit niinku sinnepäinkään :D
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi A4 B5 2.5 V6 TDI virkistysprojekti
Collapse
X
-
Sovittelin varovaisesti tässä uutta ahinta pellin alle, kun pumppukin sopivasti menossa hakemaan isompaa nestepäätä tuolta maailmalta. http://evvk.1g.fi/kuvat/Diudi/random...jpg/_small.jpg
Jospa pysyis tällä noi pakopaineet kurissa prkle!
Comment
-
Ehei toivoakaan kun pumppuki vasta maanantaina menossa maailmalle ja tulee sitten takas sit ku tulee.
Jotain mystistä oiretta alkoi olemaan siinäkin, kun ei ajoa kestänyt. Paikalla sai polkea niin paljon kun huvittaa,
mut heti ku lähti ajamaan niin vähä matkan päästä vetää ilmalukon.
Ahdin vaihtoehdoksi oon kaavaillut tota s200, efr6758 tai efr7064. Kaksi viimoista kuuloistaisi hyvältä,
kun olisi kiintee hukkis mukana ja herääkin hyvin. Nestepään kokokin vähä mietityttää,
kun ei kukaan osaa oikeen iq:ta säätää kohdilleen. Puheita on paljon, mut tekoja vähemmän. Kai se on joku maltillinen otettava sit. :)
Comment
-
Oeh oeh. No pumppuhan kävi sitten tuolla ASD Häkkisellä ja paljon osaahan siihen vaihdettiin...ainaki hintalapun mukaan. :D
180hp mallin kolmimäntäinen nestepää tuli myös kyytipoikaisena...näin jälkeenpäin kun miettii niin olisha siihen voinut volvosta
tai cumminsista ottaa samantien. :D Noh katotaan mitä tää tarjoo vai tarjooko.
Tyhjäkäyntikin saatiin viihdoin järkeväksi ja viaksi / syyksi paljastui sitten suuttimet, joissa oli ehkä liian pienet avautumispaineet
tahi jotain muuta vikaa. Vaihtamalla uusiin käynti parani heti. Samallaha sit tietyt tahot savonlinnan suunnassa välttämäti
halusi räplätä softaa ja saatiin jopa hyvinki vähäsavuiseksi. Vaan ilmestyi seuraava oire heti perään - Antautui kytkin meinaan.
Näyttäis etenevän ojasta allikkoon tää projekti. :D Ei siinä, olihan toi odotettavissa, että reipas 300tkm ajettu kytkä voi jossain
vaihees vähä väsyä jatkuvaan vääntömomentin sitomiseen.
Onks hyviä ehdotuksia korvaavaksi? Ite oon miettinyt sre-levy+asetelmaa, jolla sais varmaan pitämään.
PS! Ostakaa vanteet pois tuolta noin ,niin voin ostaa kytkin-setin ja pääsen lappeeseen kiihy. :D
PS2! Näyttäis vähä siltä että noita EFR ahtimia oikeen ole saatavilla, niin siihenki tarvittais nyt joku ratkaisu sitten tilalle.
Jos tälläisella kartalla olevia on muita, niin huutoa tännepäin.-> http://tinyurl.com/4xp7ttf
Päädyin siis loppujenlopuksi efr6258 ahtimeen, loistavien karttojen puolesta, ymmärrätte kyl jos katotte tota laskelmaa. ;)
Comment
-
Tuli tässä viikonloppuna värkättyä pakorööri uusiks vanhan tultua vanhaksi. :)
Siirrettiin keskivaimenninta edellisestä kombosta puol metria taaksepäin ja yksi loppuvaimennin.
Kabiiniin kuuluvat äänet vähenivät kyllä Selvästi.
Muutama kuva:
http://evvk.1g.fi/kuvat/Diudi/pakoputki/
Comment
-
Enmä tiedä, tuntuis suunta olevan oikea. Kävin tänään sit hsd dynopäivillä ja piti ihan kokeeksi viedä penkkiinkin. 185kw/525nm irroitti kuitenkin.
[ame]http://www.youtube.com/watch?v=k69S7g-JyL4[/ame]
- vähä viel tuntuis yläkierroksilla tomuttavan, kun ei saa enempi nyt panna painetta nykyahtimella. :) Katotaan et
saadaanko ens viikonlopulle jotain tehtyä...ainaki jos huomen kerkiäis ton kykän vaihtaa. :D
Comment
-
Mukavahan se on kun jokin etenee. Vanha st-raja (100hp/l) häämöttää. Mikäs on suunnitelma ahtimen suhteen kun tuo EFR taitaa jäädä Suomeen saamatta? Kenties tuo hiukan edempänä jo mallailtu? Onkos kukaan laitellut näihin vinkkeleihin noita hx sarjan ahtimia? Vai eikö vain kertakaikkiaan mahdu?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja ramikoo Näytä viestiMukavahan se on kun jokin etenee. Vanha st-raja (100hp/l) häämöttää. Mikäs on suunnitelma ahtimen suhteen kun tuo EFR taitaa jäädä Suomeen saamatta? Kenties tuo hiukan edempänä jo mallailtu? Onkos kukaan laitellut näihin vinkkeleihin noita hx sarjan ahtimia? Vai eikö vain kertakaikkiaan mahdu?
jonkunlaista päivitystä tehdä ahdin puolelle ja varmaan suutinpuolellekin. Mitään älyttömän kokoista ahdinta tähän ei ole tulossa, kuten edellä sovitettu
hx55w:ta. Lähinnä jotain kompaktia suhteessa riittoisuuteen. EFR olis speksien puolesta semmoinen, minkälainen ahin olis hakusessa. Auto on mul kuitenki
jokapäiväisessä työkäytössä, joten kai täs joku maltti täytyy pitää. :D
Comment
-
Niin just, masa tietää mis mennään. :)
Tulipa täs sit iltapäivän puhteeksi tuo sre setti vaihdettua alle. Melkoisen työllistävä proggis kyl toi lootan irroitus näin ensikertalaisille. :) Noh tulipa tehtyä ja kytkinkin on nyt kivan jämäkkä. Erikoista oli se et orkkis kytkinlevyssäkin oli jouset + kaksoismassa.
Comment
-
Kyllähän tuo on varmasti kesäkelissä ihan mainio kulkine. Ja vaikka sen etuvetosen nyt saakin halutessaan helposti sutimaan, niin ei sitä papua mun mielestä kovin herkästi aivan liikaa ole. Sillai ettei sitä nyt pystyis yhtään käyttämään. Kyllä pitää jo melko paljon olla voimaa, että esim. isolla tiellä ohitustilanteessa alkaa heti hervottomasti tyhjää lyömään, eikä nopeus juuri nouse. Noin niinkun yleisenä kommenttina tohon "vajaavetoset on turhia viriaihioita" meininkiin. Että kai tuosta passaa vielä jokunen heponen kaivella :)
Talvellahan se on kyllä sitten vähän masentavaa, kun ei oikein voi sitä pauwaa hyväksi käyttää ja juurikin sen takia mua nuo "raajarikkoiset"(sori :D) niin vastustaakin.
Mutta vakavasti dieselholistina tommottiis +500nm kiännöt aiheuttaa aina hyvää fiilistä. Varsinkin jos ne on riivattu jostain kolomelitrasta pienemmästä padasta. Tossahan alkaakin kohta olla lähmmäs samat väännöt kun meikäläisen tuplatehoisessa pensa turpossa...
Comment
-
Kyllähän tuo lisää ilmaa selvästi pyytelee. Onkos BiT konversio haudattu katsastus- ja kustannussyistä? Ajeletkos muuten vielä vakio imu-ja pakosarjoilla? Luulis tuossa olevan potentiaalia vielä vaikka kuinka jos päivittelis niitä ahtimen/ahtimien kera.
OT:Kasilötkö löysi siis tiensä sulle. Hienoa!
Comment
-
Kyl mä koitan nyt mennä motolla, että yksi hyvä riittää. :) Vakio imusarjat ja pakosarjat on käytössä. Ainaki omaan silmään noi peltipakoset näyttää aika hyvältä, mut kyl toki parempaaki varmasti sais.
Ja pakosarjat on muutenki ihan lähes identtiset ku uusimmissa 2.7 ja 3.0tdi koneissa, mitä tos kerran tuli hypisteltyä. Imusarjat onki sitten taas ihan oma lukunsa, niitä kun ei ihan heti voi ees päivittää
modaamatta koko koneen rakennetta. Joskus varmaan tarvii jotain tehdä, mut mennään nyt näillä eväillä. :)
Comment
Comment