Pistähän kunnon kuvia, kun olet keksinyt että kuinka toteutat ja kytket noi flektit. Itseäni kiinnostaa myös!
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi A4 B5 2.5 V6 TDI virkistysprojekti
Collapse
X
-
Tää oli eka veto dynossa ku oli vehkeet vielä vähä viileempänä, joka vedolla häpyi muutama heppa yläkierroksilta tästä eteenpäin. Alempaa kun ottin vedon et ahdot nous niin sai lappuun 648nm väännöt. Tais olla 630nm 2800rpm jo. Vetäviä pitäs saada enempi kyl... siihe johku 5400-5500 asti. :) Täs ohjelmaversiossa syöttöä on saman verran mitä vakiosoftassa eli 39mg/str, siitä voi päätellä että ovat kyseiset suuttimet ihan vaan "+66%"...lähempänä +166% :D
Toinen mikä pitää vielä saaha on polttoaineen jäähdytin. Näytti täs Kiikalassa olevan ihan normiajossaki lämmöt jotain 47-50, kun ne pitäs olla alle 40. Lähtee kyl teho tippumaan kuin lehmän häntä kun löpön lämpö nousee.
Aini, tuntuis vakio kaksoismassa ihan hyvin vielä toimivan. :D
edit: https://www.youtube.com/watch?v=ElCqiaTF-g4 - tainnut olla lämpöö putkessä kun hehkuu putken sisäpinnassa olevan noki ja palaset lentää pihalle. :DViimeksi muokannut diffas; 29.5.2014, 16:35.
Comment
-
Eihän sulla satu olemaan jo jäähdytysjärjestelmässä tuota lisäainetta. Siis tätä http://www.race.fi/fi/product/31620a...terwetter-body. Tanehaun B5 v8 projektin lämpöongelmien yhteydessä tuosta taisi olla pientä apua. Ei vie ainakaan konkurssiin ja noi Red Linen lisäaineet vaikuttaa ihan asiallisilta. Meinasin vaan noin niikun ensihätään. Mitäs meinasit polttoainelinjaan jäähdyttimeksi? Käviskö 1,9 pumpparin vakio naftajäähy. Aika pikkunenhan se on. Hienoa muuten että säkin olet Diffas pääsyt vihdoin ton 300 hp rajan yli. Eihän tästä ole kuin vajaa parisen vuotta, kun se ei onnistunut sitten niin millään. Kait se nyt sinäkin rupeet sovittelmaan "maatalousahdinta" pellin alle, koska tuo nyt sitten kävi pieneksi :)
Comment
-
Polttoaineen jäähyksi varmaan piisaa joku ihan perus 9-11 rivinen pikku öljyjäähy. Toinen mokoma sitten laitettava öljylle. Vähä kummallinen toi allroadin jäähy kun on konehuoneessa kuumassa. Saa kätsysti orkkis coolereiden paikalle sisäloksujen etupuolelle ja tarpeen vaatiessa myös jotkut pikku flektitkin noihin. Maskin taakse tulevat flektit täytyy toistaiseksi unohtaa, kun ei löydy tarpeeksi pientä. Tuo motonetin pienin ei ihan mahdu olemaan. Täytyy sovittaa yksi isompi sit viskon paikalle sisäpuolelle imevänä.
Rami, se on vaan ollut osien ja tietämyksen puutetta aika paljolti. Nyt kun löytyy tarpeeksi isoa suutinta ja ahin markkinoillaki on kehitystä tapahtunut, niin alkaa tehoaki jo löytymään. Isompaa ahinta ja kovempaa painetta tuo nyt tuntuis kaipaavan jotta palais hyvin isommatkin syötöt. Karkeesti arvioituna joku 360heppaa pitäis näillä ruutilla herua jos vaan saa poltettua. Gtx3067r olis mielessä sovittaa gt28 pakokoteloon, niin kävis vielä bolt on nykyisen kans vaihto. Toisaalta se vaatis sit lisäjengan löytymistä softasta. Liian isoakaan mutkaa ei viiti laittaa ku kuitenki työauto, niin käyttömukavuus on kiva säilyttää viel. :p
Comment
-
Ilmeisesti pieni hassukärpänen puri tässä, niin päätös nossi setistä on tehty - hankinta. Kuivanahan se näissä ajetaan ja olenkin miettinyt, että työntäiskö molempiin imusarjoihin omat suuttimet vai yhdellä isolla? Jotenki omaan ajatusmaailmaan sopii ajatus että olisi kummallekipuolelle omansa - Liitteenä olevan kuvan mukaisesti. 2kpl 25-35hp suuttimia luulisi piisavan yhteensä jo.
Ohjaus tulisi olemaan paineella, tyyliin 2bar ja kaasut irti.
Hommaan myös isomman välijäähdyn, jos vaikka toi sievä ja pieni mikä nyt, on kevyesti ulosmitattu. Nythän tuolla on 1.8t:hen tarkoitettu 430x230x50 kennolla oleva ja uusi olisi 550x230x65. Ja isompi mutka saa toistaiseksi odottaa vuoroaan, vaikka ensi keväseen.
Jos sattuu olemaan nurkassa hassukaasuvehkeet ylimääräisenä, niin voisin olla innoissani. :)
Comment
-
Oisko jollain heittää ideaa missä voisi olla vika kun ei V8 tarjoaa kipinää? Startti pyörii, pensaa tulee, mut kipinä loistaa poissaolollaan. Pikkuhiljaa koitetaan saada v8 projektiaki eteenpäin. Sais nyt käymään ensin ja sit jarrujen kimppuun jaja sit jotain hiplailua. :)
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja diffas Näytä viestiTaakse onkin vähä vaikeampi saada isompaa levyä suoriltaan.
Tarpeeksi kun hakkasi etkaa ja intewebsia sekasin, niin selvisi että 100:sta löytyy tismalleen samalle takatapille käypänen irtonapa+irtolevy yhdistelmä. Vaihdoin eilen koko paketin taakse, niin oli taas kerran bolt-on ratkaisu.
Toistaiseksi levyn koko pysy samana, mutta irtolevyjen myötä ei ole enään rajoittavia tekijoita isontaa levyä jne. Myöhemmin sitten jotain 288-300mm levyä taaksekin, kunhan löytyy taas oe-kataloogista sopivat satulat ja muut hilut.
Comment
-
Sen verran eroa edellisiin, että toisesta pakosarjasta on koko kaulus kadonnut johonkin. Eli varmaan sitten pikkupalaisina kadonnut ahtimen läpi ajan kanssa tms.
Myös yhdysputkien sisäputket oli tällä reissulla hajalla, joten kaikki paskana. Näyttäis vaan olevan ettei noi 2.5tdi satsit kestä yhtään vireistämistä vähä reilummin.
No jospa sitten nuo seuraavat kestäis.
Tollaisethan noista uusista nyt sit tuli:
Muutama shotti
http://evvk.1g.fi/kuvat/Diudi/pakosatsit/
Noi jostain pakosarjamatskusta, mikä lie joku ferriitti-rosteri tms. 42.4/2mm ulkoa ja sisäreikä 38.2mm, joten luulis noin alkuun piisaavan. :)
Vielä ensi viikolla jos saa yhdysputketkin tehtyä niin avot.
Comment
-
Sen verran päivitystä että nyt tulee sitten olosuhteiden pakosta isoin siipi pakoropeliksi. 52mm jätöllä oleva gt30:n siiven toimitusajat
on aika pitkiä garretilla, joten mennään siihen täyskokoiseen 54mm jättöiseen.
Vaihteeksi taas joku ihan outo hybridikombo rakentumassa...gtx3063r :D
Jokuhan saattais olla sitä mieltä että nyt on hyvät siipisuhteet, ainakin paperilla. 47/63.4 ja 60/54
Toivottovasti ei muutu turhan lagiseksi. Vähä ollut ikäviä kokemuksia vnt:n kanssa isoilla pakosiivillä.
Comment
-
Noniin, tuli sitten eilen viihdoin kaikki osat tallille ja pääsi pajottamaan auton läjään.
Pakosarjat kävivät Kansityössä suoristuksessa ja samalla lasikuulapuhalluksessa, nythä niistä tuli vieläki kauniimmat.
Ja tältä näyttää kiinni ollessaan apukuskin puolelta. Kuskin puolta ei oikeastaan pääse kuvamaan tai
oikeastaan mitään kohtaa ei pääse järkevsti kuvamaan kun putket on kiinni. Olisi pitänyt loota irroittaa
niin olisi saanut parempaa kulmaa kuviin.
Sillävälin kun me parsittiin pakosarjoja kiinni autoon, niin kaveri hitsasi yhdysputkia tallillaan ja välillä
pisti kuvamateriaalia homman edistymisestä.
Ja valmiiksihän noikin tuli.
Lopullisesta asennusesta ei nyt tullut räpsittyä kuvia, mutta voiha tos joskus vaikka ottaa. Ahdin tippui noin sentin
alemmas aiempaa, joten on vähä enempi tilaa konepeltiin. Toki tiedossa oli että se ehkä aiheuttaa sitten dp:n
muutostöitä, eli niitä sitten jossain vaiheessa modataan. Ahdin heräilee oikeastaan yhtälailla samoilla kierroksilla kuin
edellinen, eronta toki että pakopaineet tippui sen 0.6bar. Eli nyt kun tossa testasi 2.3bar ajoa, niin pakoset oli myös
sen 2.3bar. Aika hyvä! Lienee ahdin suht optimialueella, kun kummallakin puolella sama paine. Pitää vielä tunnustella
pidemmässä juoksussa toimintaa, mutta tuntuis kyl rokkaavaan aika hyvin.
Niin ahdin näyttää pakopuolelta tältä. Juurikaan isompaa siipeä ei tohon uppoea enään. :D
vinin neljän kuvan rajoitus
Ei voi kun taas kerran kiitellä Finturbon jätkiä tästäkin suorituksesta. Loistavaa jälkeä ja toimii kyl eniromaisesti. :)
Comment
-
Melko pelottavaa https://www.youtube.com/watch?v=OstMkBgaXbw
Näinköhän ois pitäny vapariksi jättää :)
Comment
-
Shiiit. Otinpa vähä videoo näin kun sattui kameraki kerranki mukaan ja setuppi sopivasti sisäänajettu.
Tuntuis kyl toimivan kaikin puolin. Kulkee täl miedol softal nyt sitä mitä aiemmin vähä rajummalla softalla. Selkeästi ollaan oikeilla jäljillä...tai no millä jäljillä nyt ikinä ollaankaan. :D
Pätkä:
http://youtu.be/q0IkLOYcTzs
Comment
-
-
Lupaava kulku vaikuttaisi olevan.
Moni GTX on minun mielestäni vähän hassusti mitoitettu tehtaalta. Tällainen custom "3063" voisi olla kiva myös esim hyvin hengittäväksi tehtyyn 1.8t. Ei välttämättä vakionokkaiseen.. Ei liene mikään paineentekoihme, mutta heräysihme voisi ollakin.
Comment
-
Nojuu ei lähtöjään ole muutenkaan varmaan suunniteltu diesel-koneisiin, vaikkakin toki ihan hyvin toimi mulla tuo vakio gtx28:kin.
Onneksi garretilta on nyt tullut ihan fiksujakin kokoja (viihdoin) suoraankin. Tuosta suorilta olis löytynyt gtx3067, joka olikin joku
vaihtoehto c, jos nykyisestä ei olisi ehjää kalua saanut järkevästi. 63 ja 67 kompuroiden välillä yllättävän pieni ero tuotoissa.
63 tosin alkaa tippumaan varmaan vähän jo kartalta yli 2.5barin ahdoilla yläkierroksilla. Piisannee tää varmasti pensassaki
hyvin tonne 400 pintaan helpostikin.
Pidetään ahin nyt näin pienenä ja avitetaan sit jollai kaasulla loput, jos oikein rupee hulluuttelemaan. :)
Comment
-
Rohkenin tänään sitten kokeilla myös tota isompaa softaa, missä about 43mg/str syöttöä ja 2.5bar. Tuntuis et kulku parani entisestään. Alle nelosta on turha tarjota nastarenkailla ainakaan sisään, kun nelosellakin tuntuis olevan vähä jo pito-ongelmia. :D 100-160 5.1s ja 100-200 11.4s, eli aletaan olemaan ihan kohtuu ok.
Alkoi pakopaineki taas kasvaa 2.5barilla, sinne 3bar nurkille. Toki voi olla et toi 63 kompura tippuu jo kartalta. :D
Ainiin ainiin tämä
Comment
-
Tulihan tilattua tollainen pakokaasuläppä, jotta saisi matka-ajosta hieman mukavamman. Vaikutus
oli kyl älyttömän iso. Laitoin ton takavaimentajan toiseen ulostuloon, joten virtaukset ei hirveesti kärsi
vaikka olisi kokoajan kiinni. Toistaiseksi vedettiin jarruputkella konehuoneesta vnt-ohjauksen alipaineesta
"ohjaus" tolle. Tuntuis ihan hyvin toimivan nytki. :) Ties vaikka jos Hannusetä jaksaa joskus koodailla egr-ohjauksesta oman kartan tolle. Tois-sijaista!
Muutamat kuvatukset:
Vaihteeksi "because family car" modauksia :D
Comment
-
Tulipahan käytyä viime viikonloppuna rullilla toteamassa jotain. Aina jotain jäi askarruttamaan. Enempi ei taida tulla näillä osilla, ehkä.
Ja sitten parit vertailut viime vuotiseen. Kevyesti parantunut herääminen on tuonut lisää voimaa, mut jotenki persdyno odotti enempi parannusta yläkierroksille.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja pykiz Näytä viesti...
Eikun vaan kaasua kehiin ja 400 irti, jos muut kilkkeet pysyy mukana. :)
...
No ei ehkä ihan vahingossa, mutta kerta valkoinen peto petti ja vaihto käyttövoimaa ja kulkee sillä ns. ihan jees, niin siirretään osat toiseen laitteeseen. :)
Mahdottomasti ei nyt heti alkuun ole tarkoitus ruiskutella tota, ehkäpä just sen verran mitä vaatii et saa nykyiset syötöt poltettua kivasti.
Lähtis kokeilee pienistä suuttimista vähä isontaen. Jospa 5.9 sitten olis saatu vehkeet nippuun ja koettamaan, et jospa. Jospa.
Tahtois jo ehkä parrasta eroon, vaik onha tää aika spugestaili iha jees.
Ahvenistollaki tuli käytyä ja omiin skillseihin nähden auto toimi kyllä yllättävän hyvin mutkaradallakin. Toki lämpöongelmia oli tiedossa jo etukäteen, joten se ei yllättänyt.
Joku 3-4kierrosta ja öljyt lähemmäksi 120. Vakaajat ihan selvästi seuraavana hankintana. Eteen onkin kovin helppo moinen löytää, mut muulin taka-akselille ei olekaan ihan helppoa.
Ainut jolta löytyi oli Neuspeed ja ehkä 400e hintalappu ei moisesta nyt napannut - eli tehään ite ja säästetään. :D
Tarinat kertoo, että kun hitsuuttele taka-akselin palkin avointa päätä vähä kiinnimmäs saadaa kovasti paremmaksi tuntumaa. Toki ehkä Terhon Pajalta[tm] voi vielä jonkunlaista mielipidettä udella aiheesta, ehkä.
Aini Kauhavallaki tuli käytyä pettymässä https://www.youtube.com/watch?v=T_YDVqT4e84
Comment
-
Tuliha käytyy rullilla eilen, tän vuoden tavoite täyttyi. Jopa ilman kaasuja. :) Tiistaina alkoi kykä vähä luistaa jo kutosella, joten ei rohjennut ajaa kaasujen kanssa mahdottomia vääntöpiikkejä. Ensi viikolla pitäisi kuitenki päästä prodigyn keikalle :]
Tavoitteenahan oli superturbo-approval, eli 100kw/l. Ei yritetty edes hurjalla jarrulla ottaa heräämistä alemmas, tienpäällä kuitenki täys ahto ja syöttö tulee nelosella tos aika tarkkaan 3000-3200 välillä. Nyt kiinnosti vaan 4500-> alue, jota koitin hieroa että veto jatkuis yli 5000. Näyttäis menevän, nyt rajoitin about siinä 5400-5500. Kevääksi sitten jotain uutta. :)
Tähän alle vielä kaverin autosta lappu, mitä on tos sivussa laiteltu. Snadisti alavääntöä rajattu ja yläkierroksilla rajattu myös, kun pesä menee tukkoon. Kyseessä siis myös a4 AKN finturbon vakiokuoriin tehdyllä ahtimella (selittää yläkierrokset). Herää ihan saakelin hyvin, ei juuri eroa vakiosta.
Comment
-
Ei voi kun hattua nostaa kun on tätä topiccia nyt tässä lukenut,paljon on töitä tehtynä ja on siitä paljon saatu irtikin. Olen nyt useamman kerran lukenut tämän läpi ja silti ei ole kaikki selvinnyt (loppuu ymmärrys :D),Lähinnä siis kiinnostaisi saada selvyys siihen että millasia muutoksia tarvitsisi uudempi 132 kw BAU moottori polttoaine puolelta jotta saataisiin vastaamaan koneesi tämän hetkistä rakennetta? ja kun tunnut 2,5 aika hyvin tuntevan niin kuinka pitkälle pääsisi vakio polttoaine puolella,vain putkiston ja turbon laitolla tuossa BAU koneessa? Kun itselläni on käyttö autona 03vm passatti 4 motionina ja potkua se vähän kaipaisi lisää,peruslastutus toki toisi jo vähän apua mutta äkkiä tulee mieleen että nälkä kasvaa syödessä ja kun ohjelmointi maksaa kohtuu paljon,(ainakin opiskelijan mielestä) niin ajattelin että olisiko ensin järkevä päivittää konetta ja sitten selviäsisi vain yhdellä ohjelmoinilla? Toki tässä vielä mietityttää että paljonkohan toi tippi laatikko kestää? Paljon on kysymyksi mutta kiitokset jo etu käteen jos viitsit vastailla :)
Comment
-
Perusvarma ja toimiva viri, kuten ylläkin nähdään, on vaihtaa suutinkärjet ja turbo + softa. Toki lisäksi suotavaa vaihtaa myös välijäähy, mut ei pakko. Tipin kanssa ei varmaan kannata juurikaan yli 450nm vääntöjä ottaa, mutta kyllä silläki väännöllä saadaan ihan mukavasti kulkua jo. Bosion (tai bosch) dsla143p970 oli kyllä oiva piristyslisä vakioon nähden ja kaveriksi fin-turbon ahin, niin alkaa jo sysään.
Comment
Comment