En tiedä millaista balanssia on haussa mutta B6:ssa on 312mm etusten kaverina 255mm takalevyt. Kuten myös C5.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi A4 B5 2.5 V6 TDI virkistysprojekti
Collapse
X
-
Mihis meidän tupaöljy-maestro on kadonnut? Alkaa Projekti-threadi uhkaavasti täyttymään kaikenmaailman 1.8T/2.7TT-turhakkeista. :)
Vieläkö mennään onnellisesti VNT:llä? Eiköhän tässä itselläkin kohta 330tkm ajettu hyrrä antaudu, niin huolestuttavasti päädyin tätä lueskelemaan jälleen.
Comment
-
Mul on semmoinen aika paha hidaste tän harrastamisen kanssa, et sit ku olis aikaa niin on on myös tilit tyhjillään. Muulloin on sit joka päivä viikonloppuja myöten töitä, niin eihä siin oikein hommat etene. Mut joo...saattapi olla et ens viikonloppuna pulttautuu kiinni toi gt30 ja ihmetellään sitten et mitenkä se toimii.
Ostin myös tollaisen gtb2260vk ahtimen varuikseen nurkkiin pyörimään ja oliski tarkoitus rakentaa sekin jossain välis paikoilleen ja toimimaan sähköservolla...siinä tosin saattaa vierähtää tovi ennen kuin kiinni.
Mukavaa täs on ollut se et ei ole tarvinnut kuin vaihtaa öljyä ja jarruapalaa ja levyä viimeisen 40tkm aikana. Suht hyvin toimii paketti ja välil miettiiki, et tarviiko täs mennä nyt ehjään koskemaan. :D
Tulihan tos syksyllä pienessä maistissa kaverin kans hieman säädettyy softaa, nyt on syöttöö huomattavasti enemmän ku ennen, mut lienee nyt yli ns. pumpun maksimin, kun ei kulku juuri lisääntynyt. Eli isompaa suutinta sit kans kaipais. :D Vaihtoehtoja ei hirveesti ole, pitää ottaa cumminsin stage 1 virisuuttimet...luvataan cummissiin pelkästään kärjet vaihtamalla +60hp. Kuulostaa "pelottavan" isolta. :D
Comment
-
Tulipa sitten pultattua kiinni tuo gt30r. :)
Loppujen lopuksi asettui paikalleen yllättävän kivuttomasti. Eniten hitsaustyötä ja suunnittelua aiheutti alasputken lähtö/mutka. Eniten kiitosta taas nimimerkki dubsonicille hitsausavusta jne. :) Ahinhan toimii jopa suht järkevästi tässä kokoonpanossa, vaik ei ole viel tehty mitää softamuutoksiakaan. Paineen puolella on jo tossa 1300-1400rpm kohdalla, täys hönky alkaa siinä 3000:ssa...jossa vitosella ~1.5bar ahtoja (hukkis suljettuna testissa). Tällähetkellä käytössä ~1.1 ahtoa ja tuntuis sysäävän aika hyvin tälläkin. Katotaan tarkemmin sitten kun on jotain tehty. :)
Parit kännykkäkuvat:
Comment
-
Nojoo, itseasiassa toi kompurakotelo ottaa vähä konepeltiinki kiinni. Hakusessa onki snadisti pienempi kompurakotelo ton tilalle. Kävi pieni kämmi, ku ei tajuttu mitata siirtolaippaa tehdessä, et kuin paljon jää tilaa. :D Pitäähä tohon viel lämpösuoja tehdä pakokotelon ympärille tai sit rakentaa vakiosta. Koneen muovisuojaa ei ole ollut vissii enää vuoden 2008 jälkeen tallessa. :D
Comment
-
Tuli vähä logia ajeltua ja tehtyä pientä grafiikkaa aiheesta. Tosta vajaasta 2000kierroksesta lähettii vetää.
Vähän tuota varmaan saisi parannettua heräämisen suhteen. Nyt on vähän paha oravanpyörä. Ei ahtoa->ei syöttöä->ei herää ahdin->ei kule :D 1.45-1.5b ahdoilla nyt tulee ajeltua ja ihan hyvin näyttäis kulkevan.
Jos tos keväällä vaik sais hieman säädettyy tuota vielä paremmaksi.
http://evvk.1g.fi/kuvat/Diudi/random...hdot_3-4-5.jpg - pientä grafikkaa aiheesta.
Comment
-
Noniin. Jotain päivitystä tännekin. Tässähän kaikkea tapahtunut ja gt3071r on jo irroitettu ja siirretty kaverin jumalaan. Tilalle pantu pienempi garretti gtx2863r, joka onkin selkeesti paremmin toiminut tässä kombossa. Hieman saisi herätä vieläkin paremmin...ehkä semmoi 300-400rpm alempaa. Edelliset suuttimet tuli kaupattua eteenpäin ja tilalle tuli aidot boschin cumminsin cr setit. Tyhjäkäyntiä käy kovin huonosti, varmaan paranis hieman kun nostais avautumispainetta .. ehkä. Vielä isommat ruutat olisi tuossa hyllyllä odottamassa asennusta. Jännityksellä odotamme miten ne tulee toimimaan.
Tänään tuli vierailtua lappeen Rannassa AMW dynossa ja tulokseksi saatiin ja iso ylläri olikin. Softalle ei ole tehty viime syksyn jälkeen mitään muutosta ja on vieläkin ns. vnt softa, eli vähä rajoittuu syöttöä ylhäältä jotain pientä.
Nyt olis sit vakiotehot tuplattu, täähä oli yksi tavoite. Seuraavaksi sit 250kw. :D
[ame]http://www.youtube.com/watch?v=HrLYyCBPIGA&hd=1[/ame]
Comment
-
No siis sullahan on tuolla kiinni vielä alkuperäinen 2.5bar map, joten ei sillä enempi ahdeta. Tai ahdetaan, mutta säätö ei ole enään hallittu. Joko 3bar map tai 4bar map paikalle ja säätöön.
Mä otin noi "+66%", jotka pitäs olla about sen 25% isommat kuin nää nykyiset, et soppaa kyllä piisaa sitten.
Comment
-
Hukkiksella toki jatketaan, pitää kattoa auttaisko toi timmimpi kotelo hieman herävyysasiaan. Jos joku vnt tulee niin se o sitten s200v tai gtb3576vr. Tohon 250kw+ tehoon varmaan tarvii taas laittaa isompi pakoropeli ehkäpä...toihan on niin kovin pieni tässä nykyisessä.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja porkkis Näytä viestiNo nyt alkaa olemaan v6tdi kohillaan :)
Eikös tuota sopis kierrätellä vähän pidemmällekin?
Harmi kun ei löydy työkalua saatika tietoa tosta softan puukottamisesta, muuten tota vois hieroa paljonkin ite. Ei siellä kovin montaa karttaa tarvi säädellä loppupelissä.
Comment
-
Nyt on noi 66% ruutat pantu kiinni ja saatiin jopa ihan järkevä tyhjäkäynti takas. Iiihan pientä hytkymistä on havaittavissa ehkä,
mut ei paha. Urku auki näytti peiliin siltä että yökin tummuu, eli afr ei todellakaa ole enään 18+. :D
Nää on siis noi romaniabulgaria whatever sektorin "+66%" 8x0.18 kärjet ja avautumispaineet on jotain 295bar nurkilla.
Vähä tossa Hannu-setää häiritsin jonnen joutavilla softakoodipyynnöillä viikonloppuna ja saatiin nyt jonkunlainen softa
noilla suuttimilla väännettyä. Piti vähentää ~30% syöttöö ohjelmasta, ennen kuin alkoi olemaan semmoine jossain määrin
hyväksyttävä savumäärä. Nyt onsiis käytännössä vakiomäärä syöttöpyyntöä softassa...39mg/str. Cumminsin kärjillä oli
se 55mg/str.Persedyno sanoo, et vetää aikapitkälti samasti kuin ennenkin, mut erona et savuaa enemmän; -30% syöttöö
kartasta pois ja 0.2bar enempi ahtoa kuin ennen. Voiha tos olla. et jossain suuttimessa on huono sumu ja sitäkautta
aiheuttaa kaikennäköistä katkua ja savua. Näkisin että näil suuttimilla ilmeisesti sais sitä syöttöö, mut miten sen sais
poltettua kunnolla onkin asia erikseen...kyl siel reservissa on niin paljon savua, että jollai nossilla vois kuvitella että ei se
400hp kaukana olis. :D
Otin tos paluumatkalla pienen ohitustestijutun. :)
[ame]http://www.youtube.com/watch?v=c5EpccdaHTw&hd=1[/ame]
Kyllähä tuo niinku silleen ihan ok menee, mut mut....
Ainiin, sitä kierrosrajotintakaan ei sit löydetty, et olis voinu vetää jengaa 5000+
Comment
-
Eipä tässä hirveesti muutoksia ole tapahtunut. Nykyinenkin ahin on näemmä sit kertakaikkiaan ulosmitattu. Mitenhä siinä aina niin käy. :D Savuttomaksi tota ei näemmä saa noilla ruutilla kyllä millään, vaik lisäis boostiakin. Alkaa olemaan mahdottoman tukossa yläkierroksilla jo pakopuoli ja ei kehtaa hirveesti kerätä sitä pakosta, venttiilinleijunnan takia. :D Nyt about joku 2.3-2.4bar boostia ja pakonen kiipee 3bar pintaan. Viikonloppuna täs kuitenki hieman lastuviritettiin lisää autoa ja saatiinki vetoa jo vähä paremmin alas lisää ja samoin myös ylös. Kierrosrajoitin täyshönky päällä on edelleen löytämättä, vapaana kiertää kyl 6000. Vetoaluetta pitäs saaha joku 5200-5500 väliin jatkettua, kun tuntuis haluavan jengaa. Mut nyt menee kolmosella 60-120 välin saman mitä aiemmin 2 ja 3 vaihteella, et sinällään positiivista muutosta ilmassa.
Otinpa perinteisesti myös videomateriaalia ohituskiihystä, sehä se tärkein on. :D
https://www.youtube.com/watch?v=N7sl0TR8a2A&hd=1
Aini löytyi kartasta myöskin lähtörajoitin, nyt se o about siin 3300. Pitää vaan löytää semmoinen sopiva kohta, tai sit vaan malttaa kaasun kanssa, koska muuten:
https://www.youtube.com/watch?v=Ar4pFi-kscE
:D
Comment
-
Eilen penkitetty ~330hp/650nm @ 2.1bar. Suunta on siis oikea, tosin taitaa gtx28 olla ulosmitattu pikkuhiljaa. :D
Comment
-
Tämä sinällään hassua, kun noi parhaat tehot tuli ns. miedommalla softalla. Tosin melkein puolisen tuntia tuli penkissä oltua ja kokeiltua juttuja, niin kerkes vehkeet sen verran lämmetäkin että joka vedolla alkoi vähän tehot tippua. Ahdoissa oli nyt jotain jännää, kun ei oikeen boostannut sitä mitä tiellä. Lämpöä on ilmeisesti putkessa ollut, kun takapuskurin kohdalla putken sisäpinnalla oleva noki paloi/hehkui ja ja irtoavat palaset kipinöi. :D Myös konehuoneessa pakopaineen putki suli, eli ilmeisesti liian lyhyt metalliosa vielä.
Comment
-
Nythän jengiltä kaivataan mielipidettä, että mitä ja mistä kannattais hommata sieviä ja matalia sähköflekteja. Unohtamatta sitä, että niiden pitää myös toimia. :)
Kiikala osoitti sen että kyllä vehkeet täytyy saada vähä viileemmäksi, kun ei mihkään kuumana.
Itse oon vähä katellut motonetin flekteja: http://motonet.fi/fi/tuote/480950/Sa...23cm-puhaltava ja tuntui ihan kelpoiselta kamppeelta näin käteen. Onkos noista mihinkään? Tarkoitus olisi sovittaa 2kpl puhaltavia, etupuolelle, maskin taakse. Kaikki vinkit otetaan vastaan!
Comment
Comment