Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B5 2.5 V6 TDI virkistysprojekti

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    En tiedä millaista balanssia on haussa mutta B6:ssa on 312mm etusten kaverina 255mm takalevyt. Kuten myös C5.

    Comment


      Kyllä ne 312mm levyt on A4:ssa ja A6:ssa ihan samalla osanumerolla. Itseasiassa tuo kannakekin on suoraan A6:sta, huomaa osanumeron alku :) Minäkään en takajarruista välttämättä murehtisi, varsinkin kun etuvedon perä on muutenkin kevyempi.

      Comment


        Mihis meidän tupaöljy-maestro on kadonnut? Alkaa Projekti-threadi uhkaavasti täyttymään kaikenmaailman 1.8T/2.7TT-turhakkeista. :)

        Vieläkö mennään onnellisesti VNT:llä? Eiköhän tässä itselläkin kohta 330tkm ajettu hyrrä antaudu, niin huolestuttavasti päädyin tätä lueskelemaan jälleen.

        Comment


          Mul on semmoinen aika paha hidaste tän harrastamisen kanssa, et sit ku olis aikaa niin on on myös tilit tyhjillään. Muulloin on sit joka päivä viikonloppuja myöten töitä, niin eihä siin oikein hommat etene. Mut joo...saattapi olla et ens viikonloppuna pulttautuu kiinni toi gt30 ja ihmetellään sitten et mitenkä se toimii.
          Ostin myös tollaisen gtb2260vk ahtimen varuikseen nurkkiin pyörimään ja oliski tarkoitus rakentaa sekin jossain välis paikoilleen ja toimimaan sähköservolla...siinä tosin saattaa vierähtää tovi ennen kuin kiinni.

          Mukavaa täs on ollut se et ei ole tarvinnut kuin vaihtaa öljyä ja jarruapalaa ja levyä viimeisen 40tkm aikana. Suht hyvin toimii paketti ja välil miettiiki, et tarviiko täs mennä nyt ehjään koskemaan. :D

          Tulihan tos syksyllä pienessä maistissa kaverin kans hieman säädettyy softaa, nyt on syöttöö huomattavasti enemmän ku ennen, mut lienee nyt yli ns. pumpun maksimin, kun ei kulku juuri lisääntynyt. Eli isompaa suutinta sit kans kaipais. :D Vaihtoehtoja ei hirveesti ole, pitää ottaa cumminsin stage 1 virisuuttimet...luvataan cummissiin pelkästään kärjet vaihtamalla +60hp. Kuulostaa "pelottavan" isolta. :D

          Comment


            Tulipa sitten pultattua kiinni tuo gt30r. :)
            Loppujen lopuksi asettui paikalleen yllättävän kivuttomasti. Eniten hitsaustyötä ja suunnittelua aiheutti alasputken lähtö/mutka. Eniten kiitosta taas nimimerkki dubsonicille hitsausavusta jne. :) Ahinhan toimii jopa suht järkevästi tässä kokoonpanossa, vaik ei ole viel tehty mitää softamuutoksiakaan. Paineen puolella on jo tossa 1300-1400rpm kohdalla, täys hönky alkaa siinä 3000:ssa...jossa vitosella ~1.5bar ahtoja (hukkis suljettuna testissa). Tällähetkellä käytössä ~1.1 ahtoa ja tuntuis sysäävän aika hyvin tälläkin. Katotaan tarkemmin sitten kun on jotain tehty. :)

            Parit kännykkäkuvat:

            Comment


            • Ei taia koneen koppa mennä enään paikalleen :)

              Comment


                Nojoo, itseasiassa toi kompurakotelo ottaa vähä konepeltiinki kiinni. Hakusessa onki snadisti pienempi kompurakotelo ton tilalle. Kävi pieni kämmi, ku ei tajuttu mitata siirtolaippaa tehdessä, et kuin paljon jää tilaa. :D Pitäähä tohon viel lämpösuoja tehdä pakokotelon ympärille tai sit rakentaa vakiosta. Koneen muovisuojaa ei ole ollut vissii enää vuoden 2008 jälkeen tallessa. :D

                Comment


                • Paisari on aika karun näkönen :D

                  Comment


                    Nooo onha se vähä likainen, mut eipä täs muutenkaan mikää shineshine konehuone ole :D

                    Comment


                      Tuli vähä logia ajeltua ja tehtyä pientä grafiikkaa aiheesta. Tosta vajaasta 2000kierroksesta lähettii vetää.
                      Vähän tuota varmaan saisi parannettua heräämisen suhteen. Nyt on vähän paha oravanpyörä. Ei ahtoa->ei syöttöä->ei herää ahdin->ei kule :D 1.45-1.5b ahdoilla nyt tulee ajeltua ja ihan hyvin näyttäis kulkevan.

                      Jos tos keväällä vaik sais hieman säädettyy tuota vielä paremmaksi.

                      http://evvk.1g.fi/kuvat/Diudi/random...hdot_3-4-5.jpg - pientä grafikkaa aiheesta.

                      Comment


                        Noniin. Jotain päivitystä tännekin. Tässähän kaikkea tapahtunut ja gt3071r on jo irroitettu ja siirretty kaverin jumalaan. Tilalle pantu pienempi garretti gtx2863r, joka onkin selkeesti paremmin toiminut tässä kombossa. Hieman saisi herätä vieläkin paremmin...ehkä semmoi 300-400rpm alempaa. Edelliset suuttimet tuli kaupattua eteenpäin ja tilalle tuli aidot boschin cumminsin cr setit. Tyhjäkäyntiä käy kovin huonosti, varmaan paranis hieman kun nostais avautumispainetta .. ehkä. Vielä isommat ruutat olisi tuossa hyllyllä odottamassa asennusta. Jännityksellä odotamme miten ne tulee toimimaan.

                        Tänään tuli vierailtua lappeen Rannassa AMW dynossa ja tulokseksi saatiin ja iso ylläri olikin. Softalle ei ole tehty viime syksyn jälkeen mitään muutosta ja on vieläkin ns. vnt softa, eli vähä rajoittuu syöttöä ylhäältä jotain pientä.
                        Nyt olis sit vakiotehot tuplattu, täähä oli yksi tavoite. Seuraavaksi sit 250kw. :D





                        [ame]http://www.youtube.com/watch?v=HrLYyCBPIGA&hd=1[/ame]

                        Comment


                        • HMm, niillä Cumminsin +25%(?) suuttimilla irtosi 220kW?

                          Comment


                            Jep, eli aidoilla Boschin kärjillä. Bosion kärjillä oli se about 280.

                            Comment


                            • Jep. Hyvin on piisannut.

                              Voi noitakin custom suuttimia aika varauksetta suositella mitä niillä on nyt ajellut. Siis jos tulee vakavasti kakun tarve..

                              Comment


                                Ens viikolla olis tarkoitus kokeilla panna asentaen noita isompia suuttimia, saa nähdä alkaako maisema tummuu. :D

                                Comment


                                • Minkä kokoiset ostit? Mulla rajaantui ahdot 1,5 Bar kun ei hengitä tarpeeksi. Epäilys putkistosta ja ei ne väläritkään hyvät ole. Artun mukaan kakku riittää kyllä.

                                  Comment


                                    No siis sullahan on tuolla kiinni vielä alkuperäinen 2.5bar map, joten ei sillä enempi ahdeta. Tai ahdetaan, mutta säätö ei ole enään hallittu. Joko 3bar map tai 4bar map paikalle ja säätöön.

                                    Mä otin noi "+66%", jotka pitäs olla about sen 25% isommat kuin nää nykyiset, et soppaa kyllä piisaa sitten.
                                    Viimeksi muokannut okkim; 5.10.2013, 20:01. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus.

                                    Comment


                                    • Juu eli samat 8x0.19 mitkä mullakin.

                                      Ei map salli Juu mutta rajakin tuli vastaan muualla niin ei tarvinnut map alkaa vielä edes vaihtaa. Putki ja väläri laittaa ainakin, jossain vaiheessa ne kannet.

                                      Comment


                                        Ei mulla ole kun noi 8x0.18. Noi sun on pykälää isommat, eli noi "+90%" ruutat.

                                        Comment


                                        • Juu. Nuo pelasi ainakin hyvin 225 Bar avautumispaineilla. Keskeneräinen koko setti kun ahtia lukuunottamatta tehdasrautaa.

                                          Eiköhän nuo 0.18 ala noilla iq arvoilla riitt sinne +250kw. Oletko muuten sitä 2260 harkinnut vai meneekö edelleen hukkisahtimilla?

                                          Comment


                                            Hukkiksella toki jatketaan, pitää kattoa auttaisko toi timmimpi kotelo hieman herävyysasiaan. Jos joku vnt tulee niin se o sitten s200v tai gtb3576vr. Tohon 250kw+ tehoon varmaan tarvii taas laittaa isompi pakoropeli ehkäpä...toihan on niin kovin pieni tässä nykyisessä.

                                            Comment


                                              No nyt alkaa olemaan v6tdi kohillaan :)

                                              Eikös tuota sopis kierrätellä vähän pidemmällekin?

                                              Comment


                                                Alkuperäinen kirjoittaja porkkis Näytä viesti
                                                No nyt alkaa olemaan v6tdi kohillaan :)

                                                Eikös tuota sopis kierrätellä vähän pidemmällekin?
                                                No siis tässä on vielä viime syksyllä pienessä maistissa ja huonotukkaisena väännetty softa edelliselle vnt-setupille ja sitä ei o kerinnyt missään vaiheessa muuttamaan. Siinä lähtee syötöt tippuu yläkierroksilla ja rajoitin on tos about 4900. Varmaan seuraavas softaversiossa tulee täys syöttö ainaki 5000 asti ja sit katotaan mihin rajoitin. Ehkä joku maltilinen 5300. :)

                                                Harmi kun ei löydy työkalua saatika tietoa tosta softan puukottamisesta, muuten tota vois hieroa paljonkin ite. Ei siellä kovin montaa karttaa tarvi säädellä loppupelissä.

                                                Comment


                                                  Nyt on noi 66% ruutat pantu kiinni ja saatiin jopa ihan järkevä tyhjäkäynti takas. Iiihan pientä hytkymistä on havaittavissa ehkä,
                                                  mut ei paha. Urku auki näytti peiliin siltä että yökin tummuu, eli afr ei todellakaa ole enään 18+. :D
                                                  Nää on siis noi romaniabulgaria whatever sektorin "+66%" 8x0.18 kärjet ja avautumispaineet on jotain 295bar nurkilla.

                                                  Vähä tossa Hannu-setää häiritsin jonnen joutavilla softakoodipyynnöillä viikonloppuna ja saatiin nyt jonkunlainen softa
                                                  noilla suuttimilla väännettyä. Piti vähentää ~30% syöttöö ohjelmasta, ennen kuin alkoi olemaan semmoine jossain määrin
                                                  hyväksyttävä savumäärä. Nyt onsiis käytännössä vakiomäärä syöttöpyyntöä softassa...39mg/str. Cumminsin kärjillä oli
                                                  se 55mg/str.Persedyno sanoo, et vetää aikapitkälti samasti kuin ennenkin, mut erona et savuaa enemmän; -30% syöttöö
                                                  kartasta pois ja 0.2bar enempi ahtoa kuin ennen. Voiha tos olla. et jossain suuttimessa on huono sumu ja sitäkautta
                                                  aiheuttaa kaikennäköistä katkua ja savua. Näkisin että näil suuttimilla ilmeisesti sais sitä syöttöö, mut miten sen sais
                                                  poltettua kunnolla onkin asia erikseen...kyl siel reservissa on niin paljon savua, että jollai nossilla vois kuvitella että ei se
                                                  400hp kaukana olis. :D

                                                  Otin tos paluumatkalla pienen ohitustestijutun. :)
                                                  [ame]http://www.youtube.com/watch?v=c5EpccdaHTw&hd=1[/ame]

                                                  Kyllähä tuo niinku silleen ihan ok menee, mut mut....

                                                  Ainiin, sitä kierrosrajotintakaan ei sit löydetty, et olis voinu vetää jengaa 5000+

                                                  Comment


                                                    Eipä tässä hirveesti muutoksia ole tapahtunut. Nykyinenkin ahin on näemmä sit kertakaikkiaan ulosmitattu. Mitenhä siinä aina niin käy. :D Savuttomaksi tota ei näemmä saa noilla ruutilla kyllä millään, vaik lisäis boostiakin. Alkaa olemaan mahdottoman tukossa yläkierroksilla jo pakopuoli ja ei kehtaa hirveesti kerätä sitä pakosta, venttiilinleijunnan takia. :D Nyt about joku 2.3-2.4bar boostia ja pakonen kiipee 3bar pintaan. Viikonloppuna täs kuitenki hieman lastuviritettiin lisää autoa ja saatiinki vetoa jo vähä paremmin alas lisää ja samoin myös ylös. Kierrosrajoitin täyshönky päällä on edelleen löytämättä, vapaana kiertää kyl 6000. Vetoaluetta pitäs saaha joku 5200-5500 väliin jatkettua, kun tuntuis haluavan jengaa. Mut nyt menee kolmosella 60-120 välin saman mitä aiemmin 2 ja 3 vaihteella, et sinällään positiivista muutosta ilmassa.

                                                    Otinpa perinteisesti myös videomateriaalia ohituskiihystä, sehä se tärkein on. :D
                                                    https://www.youtube.com/watch?v=N7sl0TR8a2A&hd=1


                                                    Aini löytyi kartasta myöskin lähtörajoitin, nyt se o about siin 3300. Pitää vaan löytää semmoinen sopiva kohta, tai sit vaan malttaa kaasun kanssa, koska muuten:
                                                    https://www.youtube.com/watch?v=Ar4pFi-kscE

                                                    :D

                                                    Comment


                                                      Eilen penkitetty ~330hp/650nm @ 2.1bar. Suunta on siis oikea, tosin taitaa gtx28 olla ulosmitattu pikkuhiljaa. :D

                                                      Comment


                                                      • Hienot lukemat!

                                                        Comment


                                                          Hyvin näyttää täkyä löytyvän! ISO peukku!

                                                          Comment


                                                            Tämä sinällään hassua, kun noi parhaat tehot tuli ns. miedommalla softalla. Tosin melkein puolisen tuntia tuli penkissä oltua ja kokeiltua juttuja, niin kerkes vehkeet sen verran lämmetäkin että joka vedolla alkoi vähän tehot tippua. Ahdoissa oli nyt jotain jännää, kun ei oikeen boostannut sitä mitä tiellä. Lämpöä on ilmeisesti putkessa ollut, kun takapuskurin kohdalla putken sisäpinnalla oleva noki paloi/hehkui ja ja irtoavat palaset kipinöi. :D Myös konehuoneessa pakopaineen putki suli, eli ilmeisesti liian lyhyt metalliosa vielä.

                                                            Comment


                                                              Nythän jengiltä kaivataan mielipidettä, että mitä ja mistä kannattais hommata sieviä ja matalia sähköflekteja. Unohtamatta sitä, että niiden pitää myös toimia. :)
                                                              Kiikala osoitti sen että kyllä vehkeet täytyy saada vähä viileemmäksi, kun ei mihkään kuumana.
                                                              Itse oon vähä katellut motonetin flekteja: http://motonet.fi/fi/tuote/480950/Sa...23cm-puhaltava ja tuntui ihan kelpoiselta kamppeelta näin käteen. Onkos noista mihinkään? Tarkoitus olisi sovittaa 2kpl puhaltavia, etupuolelle, maskin taakse. Kaikki vinkit otetaan vastaan!

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X