Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi a4 b5 käyttis

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi a4 b5 käyttis





    Taas uus käyttis. Tai siis liisarikamaa tääkin.

    1998 prefacelift Audi a4 b5 2,4 30v, tiptronic-tms-automaatti, ei ihmeemmin varusteita, kangassisusta, 250k ajettu suomiauto. Melkeen kaikki varusteet puuttuu tai rikki. Ilmastoinnin täytön suoritin melkeen ekalla kotimatkalla.

    http://i149.photobucket.com/albums/s...mustamaski.jpg

    Ekaks tuhrin maskin mustaks ja otin merkit takaluukusta. Valukamaa nii ei oikeen pysy toi maali.

    http://i149.photobucket.com/albums/s...i/debadged.jpg

    Sit liimasin raskasmattoa takaoviin, hiljensi suhinoita jonkun verran. Raskasmatto jotain vinkuintialaista FatMat kamaa, laitoin myös hattuhyllyn ja myöhemmin laitan myös varapyöränseudut ja etuovet. Moto/bilte/tms laatuun verrattuna liima on ihan samanlaista, eli irtoilee 40 asteen helteillä ja pinta jättää sormiin harmaan tahman liimatessa. Mut ihan OK kamaa silti.


    http://i149.photobucket.com/albums/s...kani/00005.jpg

    http://i149.photobucket.com/albums/s...kani/00007.jpg

    http://i149.photobucket.com/albums/s...kani/00001.jpg

    Sit sain uudet renkaat, matot ja ta-technicsin coilit.

    http://i149.photobucket.com/albums/s...kani/00004.jpg

    http://i149.photobucket.com/albums/s...ni/00002-2.jpg

    http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-...6_816488_n.jpg

    Renkaat kokoa 215/35/18 nankang ns2, vanteet 8,5" ET 30 mersu AMG replicat.
    Pitänee kehua himpun Autotekkiä joka asensi renkaat vanteille, meni siististi ilman narinoita renkaista ja kumeista.

    http://i149.photobucket.com/albums/s...iskarinpaa.jpg

    Coilien asennus meni tietty päin hiittä, kun uusissa iskareissa oli vuosimallinmukaiset yläpäät ja autossa ei..
    Jouduin ostaa uudet yläpäät vaan ja onneks laakkonen on tossa kävelymatkan päässä.



    Coilien kanssa tällä korkeudella, uusilla renkailla tulee hieman alemmas ja sit renkaat suoraks jossai pajalla. Konalan Shelliä suositeltu, koittanen sitä.



    Uusilla renkailla facebooklaadun kuva.
    Päivitykset ko. kuvan jälkeen vielä: Harmaat sivuvilkut, harmaat Depo-laadun ledituningtakavalot. Ei mitkää kympin osat mutta ajanee asiansa, vanhat oli semmosil pykimillä ettei saanu kiillottamalla hyviä. Kelasin muuttaa ne sillee et jarruttaessa palais ne ylävalotkin. Näyttää meinaan semianeemiselta kun semmonen röökiaskinlappeen kokoinen suikale ledejä palaa.

    Tulevat modit:
    OEM-facelift etuvalot odottelee tuolla liittimiä.
    Pohjapanssaria oon aatellu, ehkä koy-sheriff, maavaraa eturungosta se 40-50mm..
    Etin myös facelift-keskikonsolia, et sais 2-din-navi-mankan ja fiksumman mukitelineen. (käyttis mikä käyttis, kahvia menee)
    Jonkunnäköistä maskipäivitystä mulle tarjottiin tuossa kans, pitänee kattoa.

    Kiitos ja anteeksi.
    Mainittakoon vielä että ko. kippo on mun ensimmäinen, joskaan ei ehkä viimeinen audi. Osa jengistä saattaa tietää mut BMW tai US- kippojen harrastusjutuista. Hei teille. :)
    Viimeksi muokannut herrakani; 18.8.2010, 19:35.

  • #2
    Väri on kyllä piristävän erilainen! Pikku muutoksilla ihan nätti peli ja tuolla värillä ainakin erottuu liikenteestä.

    ot: facelift valot on samat kaikissa. ei siis erikseen rs4.

    Comment


    • #3
      Thx.
      Mulla on piinaava ABS-vika tuossa, eli valo vilkkuu. Auttaneeko anturien vaihto vai mitvit. Samoten tankkiin on irronnut bensapinnan anturi jonnekkin.

      Otan paremmat kuvat jahka viitsin pestä ja vahata, vahana muuten Dodo Juice Supernatural. Auto on just kiillotettu viikko sitten mutt likaantu heti, kun joudun pitää sitä tos hiekkatien laidassa, puun alla.

      Comment


      • #4
        Valoiksi suosittelisin Piritekin xenon umpioita vaikka sulla onki jo valot hommattuna. Paat ne myiden ja hommaat xenonit :) Väri on kyllä, niin ku sanottu, piristävän erilainen! Tykkään!

        Comment


          #5
          Hieno on!
          Väri on kyllä piristävä, muuten niin harmaaseen autokantaan täällä Suomessa. Faceliftin etuvalot vaan keulalle, niin päivittyy auton look uudelle vuosituhannelle.

          OT/ajelit ilmeisesti tänä aamuna tampereen motarilla vastaan, kun olin ajelemassa Hämeenlinnaan.

          Comment


          • #6
            Mahdollisesti, ajan Kaivokselaan duuniin.

            En jaksanu soittaa työkiireiden takia vielä laakkoselle ja ronnata liitinrunkoja ja johtoja. Lamppuja täytyy kumminkin hieman modata kun ballastit on tarvikemallia ja umpiot oemia. Pesin ja vahasin, koitan ottaa tossa kuvan vielä.

            Comment


            • #7




              Tosa. Keulaa en oo tiputtanu vielä, työkiireiden johdosta.

              Comment


                #8
                Meikäläinen ei niin ole ollut noiden thyyning-valojen perään, mutta tähän nuo kyllä ihan istuu, sqmoin mustat vanteet. Siistin oloinen peli.

                Comment


                • #9
                  Multa tilaamaan vaihdekepin pussi autonvärisillä tikkauksilla sisustaan ;)

                  Mukavan pirteä poikkeus tosiaan A4 kannassa ja ihan mukavia muutoksia jo kerennyt kokemaan. Itsekin pitäisi päivittää takavaloja kun vain tilanne antaa myöden.

                  Comment


                  • #10
                    Tää on automaatti.

                    Comment


                    • #11
                      No sitten on ihan eri asia :) Ei sattunut vain silmiin mistään, mutta ihmekös se, kun sitä tietoa ei ollutkaan näköjään missään.

                      Comment


                      • #12
                        Sainpa valmiiks just aika koleen modin.

                        Toisessa takavalossa oli kiinanpojilta lipsahtanu +12v ja ajovalojohdin väärinpäin. Tätä kun aloin korjailemaan, ni päässä itäneestä ajatuksesta piti tehdä totta. Eli langoitin valot toimimaan seuraavasti:
                        Ajovalot päällä: Alavalot palaa.
                        Jarruttaessa: Ala- ja ylävalot palaa kirkkaana.
                        Sumuvalot päällä: Kuljettajan puoleinen ylävalo ja alavalot palaa.

                        Alunpitäen siis ylävalot on sumarit ja alavalot on ajo/jarruvalot.

                        Comment


                        • #13
                          Tänään vaihdoin kuskin puolen vetarinkumin ja potkin coileihin vähän säätöjä, lokarinkantit samaan korkeuteen yms. Ens viikol yritän käyttää pyörien suuntauksessa vihdoin.

                          Alkais olee nää ns. isot modit valmiina, jäljellä oikeastaan enää noita lamppujen vaihtoja ja mankan parantelua.

                          Comment


                          • #14
                            Oikeaan suuntaan menossa! Millon helmat maaliin vai tuleeko ees?

                            Comment


                            • #15
                              Saa olla toistaiseks mustina, noi ovijutut on ainaki jotain vaahtomuovia mis ei varmaan pysy maali. Täytyy kyl metskaa tota maalia jostain, tarvii paikkamaalailla kiveniskemiä etc.

                              Comment


                              • #16
                                Kyllä ne ovijutut ihan kumia on, mutta turhaan niitä maalaamaan kun ihan tommosenaan toimiivat.

                                Comment


                                • #17


                                  Tossa stuuki tältä iltapäivältä, lokaationa Fiskars. Käytiin vähä kruisailoo koiran kanssa, ~500km koeajoo et pystyyks tolla maavaralla ajelemaan.

                                  Pystyy.

                                  Comment


                                    #18
                                    Tuolla korkeudella olis puskuri lähteny meidän kylillä kyllä litomaan suojatiekorokkeissa. Virolaiset teki hieman jyrkkiä ja korkeita niistä. Onneksi ovat korjattu jo hyvän aikaa sitten.

                                    Muutenkaan jalkakäytävän kivetyksille ei liene asiaa parkkeeratessa.
                                    Ja katsastukseen joutunee nostamaan varmasti.

                                    Ite en ihan noin matalaksi omaa autoa laittais.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Aika asiallinen stance :)

                                      Comment


                                      • #20
                                        Itseasias tos Hesan Tsadis ainakin menee iha näppärästi vielä parkkiin ja töyssyjen päälle, paskin tilannehan on se et jos on hirveet urat ja putoo vahingossa sinne uran pohjalle. Sillon kuuluu suht ikävä ääni ainakin. Mut kuten sanoin, driveable, talveks ja/tai mökkitielle joutunee nostaa skidisti. Ehkä.

                                        Comment


                                        • #21


                                          Konalan Shellin nosturiin ei sitten välttämättä pääse madalletulla autolla. Pic related.

                                          Comment


                                            #22
                                            Mies kävi Eurocruisissa, asiallisen näköinen peli!!!

                                            Comment


                                            • #23
                                              Joo, oli Slowtoys-autokerhon puolesta esillä. Jäi vähän kiillotuspuuhat kesken etc, mutta ei se tainnu alueen rumin auto sentä olla.

                                              Pitäiskö taka-akselipalkin olla suora? Mulla taipuu täsmälleen keskeltä noin tuuman sisällepäin suht siistin oloisesti mut etkan kuvassa se olis viivasuora? Siinäkö syy takapään auraukseen?

                                              Comment


                                              • #24



                                                Turhia kamerakännykkäpäivityksiä lisää.

                                                Sain vihdoin etuovetkin vaimennettua ja vaihdoinpa samalla nokiat JBL:n erillissarjaan. tein nokialaisen muovirungosta näppärän asennusrenkaan JBL:lle.
                                                Laitan todennäköisesti takaluukkuun pienen 4-kanavaisen styrkkarin myöhemmin ja päivitän hattuhyllyn kaiuttimet myös laadukkaampiin.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  onks joku oikaissut ja nostanu auton takapään ilmaan tunkilla akselin keskeltä ?

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Voi olla joo, ihan siististi se on just keskeltä taipunu

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Joku kuatromiäs tai takavetoharrastaja on yrittäny selkeesti nostaa perämurikasta.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        N 20tkm ajettu liki pohjalevy maassa, huomioita:

                                                        * PK-seudun tiet on täynnä karmeita sudenkuoppia.
                                                        * Camber kuluttaa etupyörien sisäsyrjät.
                                                        * Takapyörien auraus ja camber ei juuri kuluta renkaita.
                                                        * Ainoa rikkoontunut homma on et pakoputki on vähän halki siit haitariliitoksesta.
                                                        * Alusta tuossa korkeudessa pistää tukivarret vähän tyhmään asentoon.

                                                        Marraskuussa vuosikatsastus, nostan maavaran 80 milliin siihen, sillä ajanee talvenkin.
                                                        Talvihuollossa vaihdan öljyt, suodattimet, lambdat, tulpat, rikkoontuneet kohdat. Ilmanputsari ja raitisilmasuodin on vaihdettu jo. ABS:n korjaus tossa tän vkl työlistalla. Valoja en oo uskaltanu vaihtaa vielä kun en oo varma siirtyyks valon tasonsäätö bolt-on. Tutkin sitä tänään. Tankin, pyyhkijän akselin ja taka-akselin vaihtelen heti kun löytyy edulliset purkuosat tilalle. Odottelen täs toista autoa jo "vähän häröltä" myyjältä eli luovuttanen tämän talvihuollon jälkeen seuraavalle käyttäjälle tai omistajalle.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Äh. Ei sopinut, moottorin kotelo on liian iso kun faceliftissä moottori tulee umpion sisäpuolelle, vanhassa mallissa ulkopuolelle.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Joka aamu näen auton kun ajelen visamäkeen töihin. hieno pirssi.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X