Ei oo tiloja, taitoa eikä työkaluja, mutta tämä Audi manipuloi minut silti virittämään päästämällä öljyä turbon läpi, polttamalla katalysaattoreita ja nyt viimeisimpänä temppuna kosahti kytkin. Tehotavoite jossain 330-400hv hujakoilla.
Katalysaattoripulma piti saada äkkiä pois alta joten teetätin 3" putken downpipeltä eteenpäin. Katti on nyt irroitettava ja 364:nä päivänä vuodessa sen tilalla onkin korvausputki.
Meni 3" katilla päästöistä läpi, mutta katsastusmies sano että "katalysaattori pitää vaihtaa."?? Lupasin vaihtaa sen heti ku pääsen kotia. (oli muuten häijy ilme tyypillä :D)
Maakuntakierrokselta tarttu mukaan tommonen uusi Holset HX35 ilman holsetin leimoja. Vanha turbo vielä kiinni, mutta tuota pitäs alkaa sinne sovitteleen kunhan pakosarjan löytää.
Kaverin kans tuota aina välistä värkkäilty sillon ku tää on armeijasta lomilla, mutta enpä voi sanoa että on vielä juuri mitään tapahtunu. Toimimattoman ilmastoinnin kenno tuolta on lähteny huiteleen ja seosmittari läntättiin jotenki kiinni.
Viimeisimpänä motivaatiopamauksena kytkin sano sopimuksensa irti. Kakkosella rauhallisesti kiihyttäessä siinä noin 3000rpm kohalla painoin kytkimen pohjaan vaihtaakseni kolmoselle niin kytkin rytkähti pohjalle ja kuului ääni joka sillä hetkellä toi ensimmäisenä mieleen kytkinvaijerin katkeamisen. Siinä ku piti alkaa tutkimaan asiaa ni pamahti mieleen että eipä tuossa taida olla koko kytkinvaijeria. En löytänyt vuotoja ja käytin autoa tuossa vähän matkan päässä korjaamolla. Kolmisen tuntia sielä juoksutettiin nesteitä välillä ylhäältä, välillä alhaalta jne ja poljettiin samalla kytkintä. Ilmaa tuli jonkin verran pihalle. Lopulta kytkinpoljin saatiin nousemaan normaaliin asentoon (se tosiaan jäi aina pohjaan). Ykkönen silmässä, kytkin pohjassa jos laittaa käyntiin niin auto lähtee liikkeelle vasta kun kytkimen nostaa, vaan eipä tuolla vaihteita liikkeessä vaihdella.. Kytkinasetelman hajoaminen oli korjaajan diagnoosi. "Ei irrota vaihetta". Voisiko kuitenkin kyseessä olla rikkinäinen pääsylinteri?
Ratkaisuehdotuksia kytkimen suhteen?
Tuubipakosarja, valu vai mikä?
Miten tuossa kannattais tehdä moottorinohjauspuoli?
Ohjelmoinnissa käyttäminen kuulostais itelle järkevimmältä, mutta onnistuuko siellä esim. kaksien asetuksien tekeminen - toiset katsastukseen ja toiset tiekäyttöön.
Katalysaattoripulma piti saada äkkiä pois alta joten teetätin 3" putken downpipeltä eteenpäin. Katti on nyt irroitettava ja 364:nä päivänä vuodessa sen tilalla onkin korvausputki.
Meni 3" katilla päästöistä läpi, mutta katsastusmies sano että "katalysaattori pitää vaihtaa."?? Lupasin vaihtaa sen heti ku pääsen kotia. (oli muuten häijy ilme tyypillä :D)
Maakuntakierrokselta tarttu mukaan tommonen uusi Holset HX35 ilman holsetin leimoja. Vanha turbo vielä kiinni, mutta tuota pitäs alkaa sinne sovitteleen kunhan pakosarjan löytää.
Kaverin kans tuota aina välistä värkkäilty sillon ku tää on armeijasta lomilla, mutta enpä voi sanoa että on vielä juuri mitään tapahtunu. Toimimattoman ilmastoinnin kenno tuolta on lähteny huiteleen ja seosmittari läntättiin jotenki kiinni.
Viimeisimpänä motivaatiopamauksena kytkin sano sopimuksensa irti. Kakkosella rauhallisesti kiihyttäessä siinä noin 3000rpm kohalla painoin kytkimen pohjaan vaihtaakseni kolmoselle niin kytkin rytkähti pohjalle ja kuului ääni joka sillä hetkellä toi ensimmäisenä mieleen kytkinvaijerin katkeamisen. Siinä ku piti alkaa tutkimaan asiaa ni pamahti mieleen että eipä tuossa taida olla koko kytkinvaijeria. En löytänyt vuotoja ja käytin autoa tuossa vähän matkan päässä korjaamolla. Kolmisen tuntia sielä juoksutettiin nesteitä välillä ylhäältä, välillä alhaalta jne ja poljettiin samalla kytkintä. Ilmaa tuli jonkin verran pihalle. Lopulta kytkinpoljin saatiin nousemaan normaaliin asentoon (se tosiaan jäi aina pohjaan). Ykkönen silmässä, kytkin pohjassa jos laittaa käyntiin niin auto lähtee liikkeelle vasta kun kytkimen nostaa, vaan eipä tuolla vaihteita liikkeessä vaihdella.. Kytkinasetelman hajoaminen oli korjaajan diagnoosi. "Ei irrota vaihetta". Voisiko kuitenkin kyseessä olla rikkinäinen pääsylinteri?
Ratkaisuehdotuksia kytkimen suhteen?
Tuubipakosarja, valu vai mikä?
Miten tuossa kannattais tehdä moottorinohjauspuoli?
Ohjelmoinnissa käyttäminen kuulostais itelle järkevimmältä, mutta onnistuuko siellä esim. kaksien asetuksien tekeminen - toiset katsastukseen ja toiset tiekäyttöön.
Comment