Jälleen yks Urssi projektiosiossa mut koittakaa kestää. Ajattelin että tämä ehkä kumminki täyttää projektivaatimuksen vaikka ihan pientä remppaa tälle vaan suoritetaan... eikä tarvi sitten joka ikistä muuta säiettä terrorisoida kuvilla. :P
Eli tuli tommonen vanha -93 Avantti Urssi hommattua joku aika sitten kakkos/harrasteautoksi. Jotenki aika lohduttomassa kunnossa tämä oli ostohetkellä, jarrut täryttivät aivan hirveästi, puskurit roikkuivat, korroosiota siellä täällä, keskulukko ja sisävalot mykkänä, törkeet ikkunatummennokset, ahtopaineet heitteli miten sattuu ym. pientä. Pikkuvikaisena tota myytiinkin. :)
Tarkoitus ei ehkä kuitenkaan ole tehdä tästä mitään helmeä tai näyttelyvehjettä, kunhan tekniikan saa pelittämään ok, niin sitten voi pikkuhiljaa ehostaa ulkonäköä. Mitään tuninkipommia en tästä halua koskaan, ennemmin sellaista race/motorsport henkisyyttä...
Pientä fiksailua on tullut suoritettua. Jarrut oli etusijalla, senverta pahasti hakkasivat. Olin jo bongannut foorumin myyntipalstalta ennen auton hakua mikki74:llä myynnissä olevat urssin etu-ufotolpat ja periaatteessa sovittu kauppa ennen auton hakua. Hain nois sit pois 50 eurolla Kurikasta ja aloitin jarruakorjauksen. Selvis et apparin ufolevy oli aivan kiero ja syyksi paljastui jumissa oleva satula. Heitin "uudet" levyt kiinni ja apparin puolelle "uuden" satulan. Tämän jälkeen kaikki jarrutärinät oli tipotiessään. :)
Keskuslukko ja sisävalot alko toimimaan pienen pumpun huoltotinailun jälkeen: http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...9&postcount=73
Takapuskuri roikkui koska ilmeisesti koukun asennuksen yhteydessä on jääny kiinnitysruuvit kiristämättä toisesta nurkasta. Lisäksi puskuri oli hieman väärässä linjassa ja putken ulostulo hankasi aukon reunaan. Tuo tuli fiksattua ja samalla puskuri keskitettyä.
Kävin auton myös katsastamassa. Tuomio oli väljä alapallo ja rispaantunut jarruletku kuskin puolella edessä, käsijarru ei ottanut apparin puolelta. Uutta palikkaa tilalle ja käsijarrulle hieman herkistelyä niin leimahan siitä sitten tuli. Myös putkenvaihtorumbaa piti suorittaa katsastukseen koska alla oli 3" rosteriputki ilman kattia. Orkkiskattiväliputki tuli kuitenkin auton mukana.
Tekniikasta muuten, niin onhan tota hieman yritetty kutitella ja kyllä siellä taitaa hieman vakiota enemmän potkua ollakin. Isompaa ahdinta jota on yritetty selvitellä tuolla: http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=88284
MTM:n ohjelma pitäis olla sisällä, mutta mitä ilmeisemmin vakiosuuttimet kuitenkin joten laihalle mitä todennäköisemmin vetää yläkierroksilla. Kiinarosteripakosarja oli kiinni ja sille piti sit suosituksista värkätä kunnollinen kolmiotuki jottei halkeile niin helposti:
http://koti.mbnet.fi/pro-ht/Audi_URS...-holder_01.jpg
http://koti.mbnet.fi/pro-ht/Audi_URS...-holder_02.jpg
http://koti.mbnet.fi/pro-ht/Audi_URS...-holder_03.jpg
http://koti.mbnet.fi/pro-ht/Audi_URS...-holder_04.jpg
Downpipe on rosteria ja halkaisija on 3,5". Vetäisin myös lämpönauhat pakosarjan ja DP:n ympärille ku tuntu konehuone hohkavan todella kuumaa, lisäksi tein yksinkertaisen lämpöpeltin ahtimen pakopesän päälle:
http://koti.mbnet.fi/pro-ht/Audi_URS...tshield_02.jpg
Laihuustauti on tarkoitus korjata Boschin "greentop" suttimilla jotka odottavat valmiina laatikossa ja porkkisen ohjelmoinnilla. Jotta saan kaikki asiat optimoitua ennen ohjelmointia, pitää vielä vaihtaa bensapumppu(joka saapui tänään) Walbro 255LPH sekä suorittaa loppuun välijäähdyttimen asennus:
http://koti.mbnet.fi/pro-ht/Audi_URS...rcooler_03.jpg
http://koti.mbnet.fi/pro-ht/Audi_URS...rcooler_02.jpg
Toive olis ollu nelosella alkava teholukema mutta mitä ilmeisemmin jäädään tavoitteesta koska toi ahtimen pakopesä on niin pienen pieni... eikä nyt oikeen maissi riitä ahtimen päivittämiseen. Muutenhan joku Holset HX40 Super vois olla "the" ahdin jossa riittää sopivasti varaa pikku päivityksiä varten. Kiinakanget voi ehkä olla hankintalistalla joskus myös... Noh, pitää tällä erää kait tyytyä luotettavaan n. 350hv lukemaan jos ei muuta...
Ihmettelin autohakureissussa(430km suunta) jo, et alusta toimi oikein miellyttävästi. Myyjä kertoi et oli Weitecin madallusjouset alla, kuten olikin, mut myöhemmin selvis että kaverina niillä on Konin keltaset pumput. :) Weitecit itsessään ei ole ollenkaan pahat(on Bemussakin Weitecin -50mm edessä) mutta tässä tapauksessa ne on jättäny pientä keulimista, eli peräpää on sopivalla korkeudella mutta keula on lievästi lennossa.
Päivitellään tänne sit pikkuhiljaa muutoksista ja pikkuviilauksista jota mahdollisesti tapahtuu jatkossa...
Eli tuli tommonen vanha -93 Avantti Urssi hommattua joku aika sitten kakkos/harrasteautoksi. Jotenki aika lohduttomassa kunnossa tämä oli ostohetkellä, jarrut täryttivät aivan hirveästi, puskurit roikkuivat, korroosiota siellä täällä, keskulukko ja sisävalot mykkänä, törkeet ikkunatummennokset, ahtopaineet heitteli miten sattuu ym. pientä. Pikkuvikaisena tota myytiinkin. :)
Tarkoitus ei ehkä kuitenkaan ole tehdä tästä mitään helmeä tai näyttelyvehjettä, kunhan tekniikan saa pelittämään ok, niin sitten voi pikkuhiljaa ehostaa ulkonäköä. Mitään tuninkipommia en tästä halua koskaan, ennemmin sellaista race/motorsport henkisyyttä...
Pientä fiksailua on tullut suoritettua. Jarrut oli etusijalla, senverta pahasti hakkasivat. Olin jo bongannut foorumin myyntipalstalta ennen auton hakua mikki74:llä myynnissä olevat urssin etu-ufotolpat ja periaatteessa sovittu kauppa ennen auton hakua. Hain nois sit pois 50 eurolla Kurikasta ja aloitin jarruakorjauksen. Selvis et apparin ufolevy oli aivan kiero ja syyksi paljastui jumissa oleva satula. Heitin "uudet" levyt kiinni ja apparin puolelle "uuden" satulan. Tämän jälkeen kaikki jarrutärinät oli tipotiessään. :)
Keskuslukko ja sisävalot alko toimimaan pienen pumpun huoltotinailun jälkeen: http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...9&postcount=73
Takapuskuri roikkui koska ilmeisesti koukun asennuksen yhteydessä on jääny kiinnitysruuvit kiristämättä toisesta nurkasta. Lisäksi puskuri oli hieman väärässä linjassa ja putken ulostulo hankasi aukon reunaan. Tuo tuli fiksattua ja samalla puskuri keskitettyä.
Kävin auton myös katsastamassa. Tuomio oli väljä alapallo ja rispaantunut jarruletku kuskin puolella edessä, käsijarru ei ottanut apparin puolelta. Uutta palikkaa tilalle ja käsijarrulle hieman herkistelyä niin leimahan siitä sitten tuli. Myös putkenvaihtorumbaa piti suorittaa katsastukseen koska alla oli 3" rosteriputki ilman kattia. Orkkiskattiväliputki tuli kuitenkin auton mukana.
Tekniikasta muuten, niin onhan tota hieman yritetty kutitella ja kyllä siellä taitaa hieman vakiota enemmän potkua ollakin. Isompaa ahdinta jota on yritetty selvitellä tuolla: http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=88284
MTM:n ohjelma pitäis olla sisällä, mutta mitä ilmeisemmin vakiosuuttimet kuitenkin joten laihalle mitä todennäköisemmin vetää yläkierroksilla. Kiinarosteripakosarja oli kiinni ja sille piti sit suosituksista värkätä kunnollinen kolmiotuki jottei halkeile niin helposti:
http://koti.mbnet.fi/pro-ht/Audi_URS...-holder_01.jpg
http://koti.mbnet.fi/pro-ht/Audi_URS...-holder_02.jpg
http://koti.mbnet.fi/pro-ht/Audi_URS...-holder_03.jpg
http://koti.mbnet.fi/pro-ht/Audi_URS...-holder_04.jpg
Downpipe on rosteria ja halkaisija on 3,5". Vetäisin myös lämpönauhat pakosarjan ja DP:n ympärille ku tuntu konehuone hohkavan todella kuumaa, lisäksi tein yksinkertaisen lämpöpeltin ahtimen pakopesän päälle:
http://koti.mbnet.fi/pro-ht/Audi_URS...tshield_02.jpg
Laihuustauti on tarkoitus korjata Boschin "greentop" suttimilla jotka odottavat valmiina laatikossa ja porkkisen ohjelmoinnilla. Jotta saan kaikki asiat optimoitua ennen ohjelmointia, pitää vielä vaihtaa bensapumppu(joka saapui tänään) Walbro 255LPH sekä suorittaa loppuun välijäähdyttimen asennus:
http://koti.mbnet.fi/pro-ht/Audi_URS...rcooler_03.jpg
http://koti.mbnet.fi/pro-ht/Audi_URS...rcooler_02.jpg
Toive olis ollu nelosella alkava teholukema mutta mitä ilmeisemmin jäädään tavoitteesta koska toi ahtimen pakopesä on niin pienen pieni... eikä nyt oikeen maissi riitä ahtimen päivittämiseen. Muutenhan joku Holset HX40 Super vois olla "the" ahdin jossa riittää sopivasti varaa pikku päivityksiä varten. Kiinakanget voi ehkä olla hankintalistalla joskus myös... Noh, pitää tällä erää kait tyytyä luotettavaan n. 350hv lukemaan jos ei muuta...
Ihmettelin autohakureissussa(430km suunta) jo, et alusta toimi oikein miellyttävästi. Myyjä kertoi et oli Weitecin madallusjouset alla, kuten olikin, mut myöhemmin selvis että kaverina niillä on Konin keltaset pumput. :) Weitecit itsessään ei ole ollenkaan pahat(on Bemussakin Weitecin -50mm edessä) mutta tässä tapauksessa ne on jättäny pientä keulimista, eli peräpää on sopivalla korkeudella mutta keula on lievästi lennossa.
Päivitellään tänne sit pikkuhiljaa muutoksista ja pikkuviilauksista jota mahdollisesti tapahtuu jatkossa...
Comment