Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

UrS4 Avant 2.2T + B4 turbo quattro

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Eipä oo mulla ainakaan viel ikinä inssi konepellin alle kattonu, kuuluisko niitten sitten kattoa?

    Comment


      Kyllä sieltä kuuluu katsoa mm. mahdollinen akun kiinnitys.

      Comment


      • Ens kerralla saumaa loksun ja nokkapellin väliin :)

        Comment


          runkonumero joka niiden kuuluu katsoa on rintapellissä.

          Comment


            Alkuperäinen kirjoittaja quattro20v Näytä viesti
            Mites sitten kun jo näihin ursseihin alkaa ilmestyä osia mitä ei enään audilta saa niin jos sen sitten korvaa after market osalla ja katsuri meinaa antaa hylkyä. Paaliinko? :)

            Tai jos se osa maksaa puolet auton arvosta ja vastaavan sais kymmenes osan hinnalla kiinasta. esim. cuuleri??
            OT:

            Volvofoorumilla eräs vanhempi insinööri( ei katsastus) alkoi selvittämään asiaa, juurikin noilla perusteilla, mutta Trafilta tuli suora vastaus, ettei käy, vieläpä ilman mitään kunnon perusteluja miksi ei käy, jotain kapulakieltä vedoten lakiin.
            Jatkoksi piti tehdä kysely jonnekkin hallinto-oikeuteen vai eduskunnan mikälie osasto, että miten asiassa pitää toimia. Sitä kyselyä ei kai koskaan tehty. Mutta todella hankalaksi asian selvitys oli kuitenkin tehty ja käsittelyaika kyselyyn ikuinen?
            Kyse oli siitä, miten välijäähdytin voi olla osa moottoria ( mihin se lasketaan pykälissä) ja kuinka sen voi korvata, jos ei alkuperäistä osaa ole enää saatavilla. Ja miten lakipykälää pitää tulkita tällaisessa tapauksessa.

            Comment


            • Thuppu: Tulitko mihin tulokseen tuossa veivien öljytaskujen suunnassa?

              Olisi kyllä ollut hyvä osata vaatia konttorilta ihan konkreettinen syy miksi ei mene läpi, ei varmaan olisi itsellekkään tosin tullut sillä hetkellä mieleen.

              Comment


              • Eihän tossa nyt oo mitään epäselvää miks tuo ei oo menny läpi. Paska tuuri ja seuraavalle konttorille yrittämään.

                Comment


                  Jaymz, jos sä tarkotat niitä alasilmukan laakerikoloja niin imusarjan puolelle laitoin ite. Niinkin yksinkertainen asia eikä meinannu löytyä mistään infoa. Maailmalla noin päin on niitä laitettu.

                  Comment


                  • Juuri niitä tarkoitin. Oliko ne niinpäin myös aiemmassa kokoonpanossa, jossa kävi vähän huonosti?

                    vähän luulen ettei tuolle ole väliä kummin päin nuo taskut on, mutta parempi kysyä kuin katua :)

                    Comment


                      urs4

                      sielä konttorilla pitää sanoa, että se on alkuperäisen korvausahdin ;)

                      Comment


                      • Eikai tuossa ole mitään epäselvää? Turboahdettua moottoria ei saa miltään osin muuttaa ilman, että siitä tulee moottorinvaihdosta muutoskatsastus. Ja vähäpäästöiseen et voi näin tehdä muutoin kuin VTT:llä ja sieltä et Superilla pääse edes vitsillä läpi. Siinä ei teholaput auta.

                        Vaihtoehdot:
                        a) Vakiopakosarja ja ahdin paikoilleen ja uudelleen leimalle. Jos ei pomppaa sitten coolerista tai downpipestä..

                        Turha näitä on itkeä, pitäisi aikalailla olla jokaiselle päivänselvä asia, että kun vähäpäästöistä turboautoa aletaan virittää, niin katsastamisesta tulee vähän työläämpi operaatio. Se kun ei ole tieliikennelain mukaista touhua. Trafin sivuilta löytyy kaikki tarpeellinen fakta lainsäädännöstä ja asetuksista.

                        Jos joku tahtoo rikkoa lakia, niin se tekee sen sitten ihan faktat tietäen ja omasta tahdostaan.

                        Comment


                          No juu, eiköhän tämä sit ollu tässä. Orginaaliksi takasin vaan... Kuka tässä nyt rikollinen tahtoo olla. Varmaan voi lukottaa tän säikeen.

                          Comment


                            Pakosarjamuutoksiin ei ole juuri puututtu, on tainnut jopa joskus virallisessa tilaisuudessa AKEn aikainen edustaja lipsauttaa, että siitä ei katsota olevan oleellista muutosta moottoriin. Joten pulttaa vakioahdin sovitelaipalla sarjan päähän ja uudestaan konttorille hakemaan seuraava ongelmakohta. Monessa kaupungissa tuntuu nämä uudet tuoreet asemat olevan pikkutarkkoja hylkäysautomaatteja ja vanhan liiton asemat enemmän autoilijaystävällisiä, noin niinkuin lisävinkkinä. Voi ollaa sattumaakin.

                            Comment


                            • Minä itse tarkoitin sitä että kyllähän lapussa pitää lukea konkreettinen syy hylkyyn, että sen voi korjata. Kyllähän tuossakin joku raja pitää vetää mikä sen aiheuttaa.

                              Comment


                                Mites leiman laita?

                                Comment


                                  Leimassa on. :)









                                  Oli muutenkn astetta rennompi inssi nyt. Toivotti hyviä ahtimen ruuvaushetkiä kun löi paperit käteen. :D Onpahan nyt rojut valmiina jos toistekin tarttee...

                                  Comment


                                    Heh heh heh :)) Onnea! :)

                                    Comment


                                      Tietääpähän mistä kysellä "katsastuspakettia" vuokralle jos käy hassusti :D

                                      Comment


                                      • Tollasella vaivannäöllä ansaitseekin jo ehdottomasti leiman! :)

                                        Comment


                                        • Onnittelut :)

                                          Heh, hyvä inssi ollut.

                                          Comment


                                          • Onnittelut myös täältäkin ja todella pitkiä luisuja :D

                                            Comment


                                              Hah, onnea leimasta!

                                              Itse sain myös tänään leiman, jipii!

                                              Comment


                                                Onnea vaan sinnekin. :) No niin, auto oli ekaa kertaa ulkosalla yön yli ja päivän seiso tuulessa, miinus 8-10 astetta, nyt oli hyvä testata miten kesälaatuinen E85:nen syttyy. Kylmiltään yritin startata eikä luvannutkaan. :D Laitoin roikkaan kiinni lohkolämmittimen ja annoin olla puolitoista tuntia jonka jälkeen uusinta startti, nyt hörähti käyntii kuin palmun alta.

                                                Comment


                                                • Piti tulla heti tarkistamaan että bongasinko oikein tänään liikenteen seasta?! Ja mitä ilmeisimmin kyllä!! .. onnittelut vastoinkäymisien selättämisestä, nyt varmasti ajo maittaa!! ;)

                                                  Comment


                                                    Jaahas, mut on bongattu laput silmillä taas. :D

                                                    Kyllähän toi ajelu kieltämättä maistuu vaikkei mikään mukavuuden huippu enää olekaan kun puslia ja tukikumeja on jäykistetty. Laatikko pitää kyllä aika härskiä krohinaa lämmetessään.

                                                    Piti käydä "lähitankilla" Alavudella tänään lyömässä tankin täyteen ja samalla muutama kannu ainetta mukaan. :)

                                                    Comment


                                                    • Mitäs se laatikko röhisee? Vai johtuuko vaan uusista puslista?

                                                      Comment


                                                        Luultavasti normaalia, ku aiemmin perus kumipuslilla ei kuulunu mitään ääntä. Nyt on apurunko kiinteästi korissa ja laatikolla 034 trackdensity kumit jotka kyllä vastaa lähinnä muovia.

                                                        Comment


                                                        • Mites projekti on toiminut :D

                                                          Comment


                                                            Tuossahan sillä on ajeltu. Aika vähä kilometrejä on tosin kertynyt, ollu vähä kaikennäköisiä kiireitä. Pitäis toi käynnistysrikastus saada kohdalleen niin ei aina tarvisi olla roikassa et syttyis seokset.

                                                            Comment


                                                              boksi porkkikselle,eiköhän se sillä parane.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X