Eipä oo mulla ainakaan viel ikinä inssi konepellin alle kattonu, kuuluisko niitten sitten kattoa?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
UrS4 Avant 2.2T + B4 turbo quattro
Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja quattro20v Näytä viestiMites sitten kun jo näihin ursseihin alkaa ilmestyä osia mitä ei enään audilta saa niin jos sen sitten korvaa after market osalla ja katsuri meinaa antaa hylkyä. Paaliinko? :)
Tai jos se osa maksaa puolet auton arvosta ja vastaavan sais kymmenes osan hinnalla kiinasta. esim. cuuleri??
Volvofoorumilla eräs vanhempi insinööri( ei katsastus) alkoi selvittämään asiaa, juurikin noilla perusteilla, mutta Trafilta tuli suora vastaus, ettei käy, vieläpä ilman mitään kunnon perusteluja miksi ei käy, jotain kapulakieltä vedoten lakiin.
Jatkoksi piti tehdä kysely jonnekkin hallinto-oikeuteen vai eduskunnan mikälie osasto, että miten asiassa pitää toimia. Sitä kyselyä ei kai koskaan tehty. Mutta todella hankalaksi asian selvitys oli kuitenkin tehty ja käsittelyaika kyselyyn ikuinen?
Kyse oli siitä, miten välijäähdytin voi olla osa moottoria ( mihin se lasketaan pykälissä) ja kuinka sen voi korvata, jos ei alkuperäistä osaa ole enää saatavilla. Ja miten lakipykälää pitää tulkita tällaisessa tapauksessa.
Comment
-
Eikai tuossa ole mitään epäselvää? Turboahdettua moottoria ei saa miltään osin muuttaa ilman, että siitä tulee moottorinvaihdosta muutoskatsastus. Ja vähäpäästöiseen et voi näin tehdä muutoin kuin VTT:llä ja sieltä et Superilla pääse edes vitsillä läpi. Siinä ei teholaput auta.
Vaihtoehdot:
a) Vakiopakosarja ja ahdin paikoilleen ja uudelleen leimalle. Jos ei pomppaa sitten coolerista tai downpipestä..
Turha näitä on itkeä, pitäisi aikalailla olla jokaiselle päivänselvä asia, että kun vähäpäästöistä turboautoa aletaan virittää, niin katsastamisesta tulee vähän työläämpi operaatio. Se kun ei ole tieliikennelain mukaista touhua. Trafin sivuilta löytyy kaikki tarpeellinen fakta lainsäädännöstä ja asetuksista.
Jos joku tahtoo rikkoa lakia, niin se tekee sen sitten ihan faktat tietäen ja omasta tahdostaan.
Comment
-
Pakosarjamuutoksiin ei ole juuri puututtu, on tainnut jopa joskus virallisessa tilaisuudessa AKEn aikainen edustaja lipsauttaa, että siitä ei katsota olevan oleellista muutosta moottoriin. Joten pulttaa vakioahdin sovitelaipalla sarjan päähän ja uudestaan konttorille hakemaan seuraava ongelmakohta. Monessa kaupungissa tuntuu nämä uudet tuoreet asemat olevan pikkutarkkoja hylkäysautomaatteja ja vanhan liiton asemat enemmän autoilijaystävällisiä, noin niinkuin lisävinkkinä. Voi ollaa sattumaakin.
Comment
-
Onnea vaan sinnekin. :) No niin, auto oli ekaa kertaa ulkosalla yön yli ja päivän seiso tuulessa, miinus 8-10 astetta, nyt oli hyvä testata miten kesälaatuinen E85:nen syttyy. Kylmiltään yritin startata eikä luvannutkaan. :D Laitoin roikkaan kiinni lohkolämmittimen ja annoin olla puolitoista tuntia jonka jälkeen uusinta startti, nyt hörähti käyntii kuin palmun alta.
Comment
-
Jaahas, mut on bongattu laput silmillä taas. :D
Kyllähän toi ajelu kieltämättä maistuu vaikkei mikään mukavuuden huippu enää olekaan kun puslia ja tukikumeja on jäykistetty. Laatikko pitää kyllä aika härskiä krohinaa lämmetessään.
Piti käydä "lähitankilla" Alavudella tänään lyömässä tankin täyteen ja samalla muutama kannu ainetta mukaan. :)
Comment
Comment