Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

UrS4 Avant 2.2T + B4 turbo quattro

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Katsele kantta siinä asennossa missä se konehuoneessa on ja mieti mihin öljy nokilta ja nostimilta kertyy ja mitä kautta sen pitäisi kannesta päästä pois. Sieltä löytyy valuvirheitä, "kesken" jääneitä koneistettuja paikkoja ja muuta pientä jonka pois jyrsimällä saa sitä öljyn liikkumista helpotettua. Sama homma lohkon ja öljypumpun kanssa painepuolella, siellä on kaikenlaista ryssänvinkkelia virtausta estämässä. Ei juurikaan mitään yksittäisiä isoja asioita mutta pisaroista kertyy lopulta joki tai jotain sinnepäin.

    Comment


    • Kannen öljynpaluuta on hankala parantaa, eikä minkään valupurseiden ja muiden knöölien poisto auta siihen, että se venakoppa tulvii ihan oikeasti sitä öljyä. Öljy valuu alakertaan vain kannen pakopuolen nurkissa olevia kanavia pitkin, ne on halkaisijaltaan muistaakseni luokkaa 15mm.

      Öljynpaluuta parannan ainakin itse sillä, että on 7A venakoppa, eikä lainkaan huohotuskanavaa yläkerrasta. Se vähän paine, mitä sinne venakoppaan muodostuu, tunkeutuu öljyjen mukana alakertaan ja sieltä ulos. Nähtävissä kyllä on, että venakopan tiiviste parista kohdasta hieman hikoilee öljyä, mutta melko mitättömiä määriä. Kyseessä on myös nokkien vuoksi melko raskaasti modattu tiiviste, joka ollut ajossa pari kesää.

      Comment


      • Joko projekti on lopetettu :D

        Comment


          Joo, paalattu on. :(

          Comment


            No, ei nyt sentään. :D

            Lomat just alko niin kiirehän siinä vaan lisäänty, et ei oo ehtiny mitään tehä. Kaikki osat olis kerättynä ja valmiina asennusta varten... paitsi turbon turbiiniaksila on vielä tasapainottamatta. Pitää teräviä särmiä vähä siistiä ja lähettää tasapainotukseen.



            Tuossa olis kansitilanne tällä hetkellä:

            Comment


              Eiköhän tossa ala olla uuden siiven paikka..

              Comment


                Kuulemma mukaan aika marginaalinen vaikutus mihinkään noilla kolhuilla, mutta joo uus genuine Holset aksila kustantaa sen 250-300e, ja siihen vielä tasapainotukset päälle. Kiinalainen sen ~100e mutta kiinalaiset tietysti hieman epäilyttävät. Toisaalta sais 3mm isompaa siipeä, mutta se on 12 lapainen joten herääminenen kärsii väkisin, ja tietysti suuremman koonkin takia. Superin 10 lapainen on vissiin aika erilailla heräävää sorttia, joskin kuulemma mukaan virtaa huonommin kuin tavallinen 12 siipinen.

                Tietty jos nyt oikein taas antais mopon ryöstäytyä käpälistä niin sovittais tommosen billetti kompurasiiven ja sille kaveriksi toi isompi turbiini niin sit olis "HX40" 6767 ahdin, mutta luulen et jätän ton tekemättä, vaikka kaveri lupas kyllä tarvittavat koneistukset tehä... on niin montaa mielipidettä asiasta et ei siitä selvää ota. Toisaalta ei voi tietää kokeilematta... Budjettiratkaisu taitaa olla vaan ton nykyisen siiven tasapainottaminen ja sillä selvä.

                Comment


                • Mielenkiintoista ois tietää onko jotain edistystä tallissa? :)

                  Comment


                    Aika hitaasti on edennyt. Kesälomat meni ettei ehtiny juuri mitään tehä ja sit viikko meni selkäkipujen kanssa, ei paljon huvittanu konetilaan kurkotella. Harmittaa tosin ettei päässy kerhopäiville botniaringille. Mutta kuitenkin alakerta on hoonattu, rengastettu ja niputettu. Muuten oikeastaan kaikki on valmiina kunhan ahtimen keskiosa saapuu, luultavasti ens viikolla. 7A venakoppaakin tossa hieman sovitellut...

                    Comment


                    • Kummallisia nuo kesälomat kun ei kerkee mitään tekemään! :)

                      Looking good

                      Comment


                      • Höh, no ompas vastustanut! Harrastaminen on kivaa, mutta tuossa kohdassa kun samaa paikkaa rempataan lyhyessä ajassa moneen kertaan rahan kanssa, niin ainakin allekirjottaneella olisi palanut jo pääsulakekkin! :D

                        Hienoa kuitenkin että kiinnostusta vielä piisaa, ja kyllähän se palkitsee sitten sitäkin leveämmällä hymyllä kun lopulta pääsee nauttimaan toimivasta kokoonpanosta! Zemppiä sinne! ;)

                        Comment


                          Vihdoin auto on taas käyntikunnossa. Vielä pitää vaihtaa jäähdytin neste(pelkkää vettä sisässä) ja takaylätukivarret ja käyttää auto katsastuksessa. Hyvin lähti käyntiin n. 18 asteen tallilämpötilassa tolla E85 softalla. Ei mitään röpötystä/rykimistä. Jännä nähä miten lähtee pakkasessa..?

                          Comment


                            jätäppäs yöksi pihalle ja kokeile sitten :)

                            Comment


                              Joo, äkkiähän se selvää miten syttyy kun alilämpöiseksi vetää. :)

                              Comment


                                Takaylätukivarret tuli vaihdettua, ja olipas kerrankin harvinaisen helpot vaihdettavat.



                                Samalla meni tietysti talvipyörät alle. Ja oli siis ekaa kertaa nyt nämä 16" Fuchsit noiden B5 S4 HP2:en kanssa ja huhuh himppasen lähelle satulat tulee vanteen puolia. Just taitaa hesarin sivu mahtua välistä. :P

                                Comment


                                  Eipä tää värkki näköjään liikenteeseen halua sitten millään. Kävin tänään yrittämässä katsastusta ja hylkyhän sieltä tuli. Ensin vaikutti ettei mee päästöistä läpi, mutta pyysin kerrättämään hieman enemmän konetta. Auto ajettiin ulkopisteelle ja inssi hieman polki sitä siinä paikoillaan, näytti ettei auta mitään. No yhtäkkiä CO:t alkoivatkin laskea ja tommoset lukemat sieltä tuli:

                                  CO 0.28/0.30
                                  CO2 14.7/14.7
                                  O2 0.42/0.38
                                  HC 0066/0047
                                  Lambda 1.009/1.007

                                  Jotai se valitteli lambda-arvosta, mut en kyllä tajua mitä koska ei se ylity/alitu edes tossa ensimmäisessä mittausyrityksessä.

                                  Nooh, tolla nyt ei oo väliä ky varsinainen hylky tuli koneen "muutoksista". Lähinnä kait toi ahdis siinä hämäs. Tiedä sitten miten nyt edetä, pitääkö vaan lyödä vakio KKK tohon tuubisarjan päähän..?

                                  Comment


                                    Katos vaan, otteessahan ei ole määritelty muutakuin että on pakokaasu ahdin, eikö tuo sen määrittelyn täytä? Eikös tuo Holset ole muutenkin se vakio ahdin ;)

                                    Comment


                                      Harmi ettei mennyt läpi. Tosin olenkin jo aikaisemmin ihmetellyt miten noita saa katsastettua. Melko sokea katsastusmies saa olla, joka tuon antaa mennä läpi =)

                                      Comment


                                        Milläs konttorilla sitä käytiin?

                                        Seuraavaan katsastukseen dynolappu jossa tehot sallitun rajoissa ja omavalmistemoottorilla leima?
                                        Tai väsäät hyvin peittävän "suojamuovin" koko koneen päälle? :D

                                        Comment


                                        • "Omavalmistemoottori" taitaa vaatia ne vtt mittaukset tms, ei noin "nuorta" pelkillä lapuilla viedä leimaan. Samoin tuo suojamuovin luulisi kiinnostavan katsuria yleensä :)

                                          Comment


                                            Eikait sen omavalmistemoottori tarvitse olla. Ahtimen, kuten monen muunkin osan saa käsittääkseni vaihtaa "tarvikemalliksi", jos vaikka alkuperäinen on mennyt rikki.
                                            Nooh, tolla nyt ei oo väliä ky varsinainen hylky tuli koneen "muutoksista". Lähinnä kait toi ahdis siinä hämäs
                                            Eikö perustellut asiaa enempää?

                                            Comment


                                            • Kai tuohon tarvikepykälään voi vedota siinä vaiheessa kun osa oikeasti vastaa OEM-osaa mitoiltaan yms.
                                              Ainahan nämä vähäpäästöisen muutokset on tuurista kiinni, alkuperäistä vastaavat romut kiinni ja leimalle. Toivotaan että ensi vuonna irtoaa leima helpommin.

                                              Comment


                                                En tahdo kääntää veistä haavassa, mutta itse en edes lähtisi konttorille tuollaisen ahtimen kanssa, ellei inssi olisi jo valmiiksi voideltu. Harva inssi on niin pihalla, että päästäisi läpi, kun konehuoneessa möllöttää jalkapallo.
                                                Harmi sinänsä, nyt jää merkintä tuosta tietokantaan, niin ei auta kuin muuttaa vakioksi ja käydä näyttämässä. Edes konttorin vaihto ei auta.

                                                Comment


                                                  En tahdo kääntää veistä haavassa, mutta itse en edes lähtisi konttorille tuollaisen ahtimen kanssa, ellei inssi olisi jo valmiiksi voideltu. Harva inssi on niin pihalla, että päästäisi läpi, kun konehuoneessa möllöttää jalkapallo.
                                                  Itse kävisin hakemassa lapun tehoista "miedoilla painella" ja luulisi sen riittävän inssille. Toki jos sinne menee lippa vinossa ja kehuu tehot maasta taivaaseen, niin ei varmasti tule leimaa.

                                                  Comment


                                                    Jos jossain paikoissa inssi hylkää jo coolerin takia niin nähtävästi se teholappu ei auta tässäkään tapauksessa. Kyllähän tuo pallo tuolta nenään meinaa osua kun konepellin avaa. :)

                                                    Comment


                                                      Alkuperäinen kirjoittaja GTI 2.0 Näytä viesti
                                                      Itse kävisin hakemassa lapun tehoista "miedoilla painella" ja luulisi sen riittävän inssille. Toki jos sinne menee lippa vinossa ja kehuu tehot maasta taivaaseen, niin ei varmasti tule leimaa.
                                                      Vaan kun auto on vähäpäästöinen, niin taitaa se inssi kuitenkin torpata leimauksen.

                                                      Comment


                                                        No jos joltain löytyy k24 vakioahdin niin saa tarjota.

                                                        Comment


                                                          Alkuperäinen kirjoittaja mika_.s Näytä viesti
                                                          Jos jossain paikoissa inssi hylkää jo coolerin takia niin nähtävästi se teholappu ei auta tässäkään tapauksessa. Kyllähän tuo pallo tuolta nenään meinaa osua kun konepellin avaa. :)
                                                          Itse esim jouduin tuon jaappanin auton kanssa edellisvuonna ottamaan IC:n pois, "moottoria muutettu". Noh laitoin jälkitarkastukseen suoran putken tilalle, kun välijäähdyttimestä hylky tuli. (mallikohtainen sarja, ei hullun silmään pistävä) Nyt tänä vuonna toisessa paikassa ei tullut mitään sanomista.

                                                          Comment


                                                            Mites sitten kun jo näihin ursseihin alkaa ilmestyä osia mitä ei enään audilta saa niin jos sen sitten korvaa after market osalla ja katsuri meinaa antaa hylkyä. Paaliinko? :)

                                                            Tai jos se osa maksaa puolet auton arvosta ja vastaavan sais kymmenes osan hinnalla kiinasta. esim. cuuleri??

                                                            Comment


                                                              Jos osat istuvat alkuperäisten osien kanssa yhteen, niin ongelmia ei tule...

                                                              Thuppun konehuone näyttää kyllä siltä, että pitää olla inssin sokea, ettei tajua, että nyt ei ole edes "tarvikeosa" kyseessä.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X