Katsele kantta siinä asennossa missä se konehuoneessa on ja mieti mihin öljy nokilta ja nostimilta kertyy ja mitä kautta sen pitäisi kannesta päästä pois. Sieltä löytyy valuvirheitä, "kesken" jääneitä koneistettuja paikkoja ja muuta pientä jonka pois jyrsimällä saa sitä öljyn liikkumista helpotettua. Sama homma lohkon ja öljypumpun kanssa painepuolella, siellä on kaikenlaista ryssänvinkkelia virtausta estämässä. Ei juurikaan mitään yksittäisiä isoja asioita mutta pisaroista kertyy lopulta joki tai jotain sinnepäin.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
UrS4 Avant 2.2T + B4 turbo quattro
Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
-
Kannen öljynpaluuta on hankala parantaa, eikä minkään valupurseiden ja muiden knöölien poisto auta siihen, että se venakoppa tulvii ihan oikeasti sitä öljyä. Öljy valuu alakertaan vain kannen pakopuolen nurkissa olevia kanavia pitkin, ne on halkaisijaltaan muistaakseni luokkaa 15mm.
Öljynpaluuta parannan ainakin itse sillä, että on 7A venakoppa, eikä lainkaan huohotuskanavaa yläkerrasta. Se vähän paine, mitä sinne venakoppaan muodostuu, tunkeutuu öljyjen mukana alakertaan ja sieltä ulos. Nähtävissä kyllä on, että venakopan tiiviste parista kohdasta hieman hikoilee öljyä, mutta melko mitättömiä määriä. Kyseessä on myös nokkien vuoksi melko raskaasti modattu tiiviste, joka ollut ajossa pari kesää.
Comment
-
No, ei nyt sentään. :D
Lomat just alko niin kiirehän siinä vaan lisäänty, et ei oo ehtiny mitään tehä. Kaikki osat olis kerättynä ja valmiina asennusta varten... paitsi turbon turbiiniaksila on vielä tasapainottamatta. Pitää teräviä särmiä vähä siistiä ja lähettää tasapainotukseen.
Tuossa olis kansitilanne tällä hetkellä:
Comment
-
Kuulemma mukaan aika marginaalinen vaikutus mihinkään noilla kolhuilla, mutta joo uus genuine Holset aksila kustantaa sen 250-300e, ja siihen vielä tasapainotukset päälle. Kiinalainen sen ~100e mutta kiinalaiset tietysti hieman epäilyttävät. Toisaalta sais 3mm isompaa siipeä, mutta se on 12 lapainen joten herääminenen kärsii väkisin, ja tietysti suuremman koonkin takia. Superin 10 lapainen on vissiin aika erilailla heräävää sorttia, joskin kuulemma mukaan virtaa huonommin kuin tavallinen 12 siipinen.
Tietty jos nyt oikein taas antais mopon ryöstäytyä käpälistä niin sovittais tommosen billetti kompurasiiven ja sille kaveriksi toi isompi turbiini niin sit olis "HX40" 6767 ahdin, mutta luulen et jätän ton tekemättä, vaikka kaveri lupas kyllä tarvittavat koneistukset tehä... on niin montaa mielipidettä asiasta et ei siitä selvää ota. Toisaalta ei voi tietää kokeilematta... Budjettiratkaisu taitaa olla vaan ton nykyisen siiven tasapainottaminen ja sillä selvä.
Comment
-
Aika hitaasti on edennyt. Kesälomat meni ettei ehtiny juuri mitään tehä ja sit viikko meni selkäkipujen kanssa, ei paljon huvittanu konetilaan kurkotella. Harmittaa tosin ettei päässy kerhopäiville botniaringille. Mutta kuitenkin alakerta on hoonattu, rengastettu ja niputettu. Muuten oikeastaan kaikki on valmiina kunhan ahtimen keskiosa saapuu, luultavasti ens viikolla. 7A venakoppaakin tossa hieman sovitellut...
Comment
-
Höh, no ompas vastustanut! Harrastaminen on kivaa, mutta tuossa kohdassa kun samaa paikkaa rempataan lyhyessä ajassa moneen kertaan rahan kanssa, niin ainakin allekirjottaneella olisi palanut jo pääsulakekkin! :D
Hienoa kuitenkin että kiinnostusta vielä piisaa, ja kyllähän se palkitsee sitten sitäkin leveämmällä hymyllä kun lopulta pääsee nauttimaan toimivasta kokoonpanosta! Zemppiä sinne! ;)
Comment
-
Vihdoin auto on taas käyntikunnossa. Vielä pitää vaihtaa jäähdytin neste(pelkkää vettä sisässä) ja takaylätukivarret ja käyttää auto katsastuksessa. Hyvin lähti käyntiin n. 18 asteen tallilämpötilassa tolla E85 softalla. Ei mitään röpötystä/rykimistä. Jännä nähä miten lähtee pakkasessa..?
Comment
-
Takaylätukivarret tuli vaihdettua, ja olipas kerrankin harvinaisen helpot vaihdettavat.
Samalla meni tietysti talvipyörät alle. Ja oli siis ekaa kertaa nyt nämä 16" Fuchsit noiden B5 S4 HP2:en kanssa ja huhuh himppasen lähelle satulat tulee vanteen puolia. Just taitaa hesarin sivu mahtua välistä. :P
Comment
-
Eipä tää värkki näköjään liikenteeseen halua sitten millään. Kävin tänään yrittämässä katsastusta ja hylkyhän sieltä tuli. Ensin vaikutti ettei mee päästöistä läpi, mutta pyysin kerrättämään hieman enemmän konetta. Auto ajettiin ulkopisteelle ja inssi hieman polki sitä siinä paikoillaan, näytti ettei auta mitään. No yhtäkkiä CO:t alkoivatkin laskea ja tommoset lukemat sieltä tuli:
CO 0.28/0.30
CO2 14.7/14.7
O2 0.42/0.38
HC 0066/0047
Lambda 1.009/1.007
Jotai se valitteli lambda-arvosta, mut en kyllä tajua mitä koska ei se ylity/alitu edes tossa ensimmäisessä mittausyrityksessä.
Nooh, tolla nyt ei oo väliä ky varsinainen hylky tuli koneen "muutoksista". Lähinnä kait toi ahdis siinä hämäs. Tiedä sitten miten nyt edetä, pitääkö vaan lyödä vakio KKK tohon tuubisarjan päähän..?
Comment
-
Eikait sen omavalmistemoottori tarvitse olla. Ahtimen, kuten monen muunkin osan saa käsittääkseni vaihtaa "tarvikemalliksi", jos vaikka alkuperäinen on mennyt rikki.
Nooh, tolla nyt ei oo väliä ky varsinainen hylky tuli koneen "muutoksista". Lähinnä kait toi ahdis siinä hämäs
Comment
-
Vieras
En tahdo kääntää veistä haavassa, mutta itse en edes lähtisi konttorille tuollaisen ahtimen kanssa, ellei inssi olisi jo valmiiksi voideltu. Harva inssi on niin pihalla, että päästäisi läpi, kun konehuoneessa möllöttää jalkapallo.
Harmi sinänsä, nyt jää merkintä tuosta tietokantaan, niin ei auta kuin muuttaa vakioksi ja käydä näyttämässä. Edes konttorin vaihto ei auta.
Comment
-
En tahdo kääntää veistä haavassa, mutta itse en edes lähtisi konttorille tuollaisen ahtimen kanssa, ellei inssi olisi jo valmiiksi voideltu. Harva inssi on niin pihalla, että päästäisi läpi, kun konehuoneessa möllöttää jalkapallo.
Comment
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja GTI 2.0 Näytä viestiItse kävisin hakemassa lapun tehoista "miedoilla painella" ja luulisi sen riittävän inssille. Toki jos sinne menee lippa vinossa ja kehuu tehot maasta taivaaseen, niin ei varmasti tule leimaa.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja mika_.s Näytä viestiJos jossain paikoissa inssi hylkää jo coolerin takia niin nähtävästi se teholappu ei auta tässäkään tapauksessa. Kyllähän tuo pallo tuolta nenään meinaa osua kun konepellin avaa. :)
Comment
-
Mites sitten kun jo näihin ursseihin alkaa ilmestyä osia mitä ei enään audilta saa niin jos sen sitten korvaa after market osalla ja katsuri meinaa antaa hylkyä. Paaliinko? :)
Tai jos se osa maksaa puolet auton arvosta ja vastaavan sais kymmenes osan hinnalla kiinasta. esim. cuuleri??
Comment
Comment