Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

UrS4 Avant 2.2T + B4 turbo quattro

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Hienon näköistä jälkeä ja muutenkin mielenkiintoinen projekti. Ainakin omaa silmää miellyttää tuo nykyinen putkenpää.
    Kaasua kyllä saa kulumaan paljonkin jos vetää juurikaasun kanssa, mutta normaalissa käytössä ainakin itsellä tuo 20l pullo kestää kohtuudella maltillissa l/min virtauksilla. Hitsasitko juurikaasun kanssa?

    Comment


    • Mitäs tälle projektille kuuluu? Joko on sisäänajot suoritettu ja auto leimattu?

      Comment


      • Kerro myös, miten putkistossa kestää villat, etenkin siinä vaiheessa kun vehkeet on jonkin aikaa saanu kunnolla sikaa..

        Noi omat Vibrant Performancen pöntöt oli alkuun ihan jees, mutta sitten ajan myötä muuttui lähinnä kaikukopiksi. Roskiin joutavat ja tee-se-itse pönttöä tilalle.

        Comment


        • Mullahan on kans tommonen isompi rst-simonssi niinkuin Thupullaki. On siinä varmaan äänet ja huminat kasvanu vanhemmiten mut eise hiljanen ole ikinä ollu. ;) Tiiä sit miten paljon vaikuttaa tuo pienempi pönttö kaverina tuossa Thupun autossa..

          Comment


          • Voititko lotossa tai jotakin kun näköjään sitä rahaakin alkoi löytymään? :) Meni aika rattoisasti aamupäivä lueskellessa tätä rojektia. Millon lisäät videoita? Aika pitkä projekti on kyllä ollut mutta niinkuin se sanontakin menee "hiljaa hyvä tulee". Ja tämä näyttää kyllä törkeen hyvältä.

            Comment


              Sisäänajoa suoritetaan parasta aikaa ja just tänään vaihtelin öljyt. Ongelmana vaan meinaa olla öljyn kulutus ja pölläyttely. Tiedä sitten johtuuko siitä ettei männänrenkaat oo vielä asettunu, kun mitään kovin kovaa kurmutusta oo viittiny antaa vajavaisella softalla, vai siitä et kannen venat oli irti oikaisussa ja ohjurikumit olis ottanu siipeensä..? Max 0.5barin ahtoja oon käyttäny ja siinä vaiheessa kun alkaa ahdot nousta näkee kyllä peilistä sinistä savua jonkin verran, tosin tuntuu et jos on enemmän kierroksia niin ettei vedätystä tapahdu niin ei aina näykään... Ekan lämpimäksi käytön jälkeen vaihdoin ölpät, 350km nyt ajettu toisilla öljyillä ja nyt vaihdoin uudestaan.

              Leimattu ei oo, ku oli vielä leimaa ens kuun alkuun. Nyt kun on tullut jonkin verran ajeltua, niin kyllä toi putkisto on kovempiääninen kuin vanha, ja kuminaa esiintyy aika paljon. Lisäksi laatikon jurina kuuluu aika paljon selvemmin sisälle kun on jäykät laatikon kumit.

              Comment


                Paljos menee öljyä ?

                Comment


                  En sen koomin huomannut kattoa paljonko sitä lisäilin, mittatikun alamerkin kohdilta ylämerkkiin, eli kohtuu paljon. Pitää huomenissa tehdä semmonen 100km ajolenkki yhteen pötköön ja tarkistaa tilanne uudemman kerran.

                  Comment


                    No niin, tuli 130km ajettua ja vähä eri tyylillä kuin aiemmin. Eli nyt käytössä huomattavasti kovemmat kierrokset lähes koko ajan, aiemmin max. 4000 rinkiä, nyt 3000-6000 lähes koko ajan. Kiihdyttelyä ja moottorijarrua lähes katkotta, kuitenkin melko kevyellä kuormalla ettei seokset karkaile. Seokset pysyivät 13 ja 15 välissä lähes koko ajan paitsi tietenkin moottorijarrulla. Tahtoo noi karata rikkaan puolelle helposti tuossa keskirekisterissä, joten yritin sitä erityisesti välttää.

                    Kun lähdin ajamaan kattelin peilistä et lähes koko ajan tuli sinistä enemmän tai vähemmän, mutta ei kauaa tarvinnut kurmuttaa kun tapahtui muutosta ja nyt enää satunnaisesti sain pöläyttämään ihan pikkusen pitkän moottorijarrutuksen jälkeen. Useimmiten tahto vaan tulla harmaata tai mustaa jos seokset meni alle 13:sta.

                    Katoin tulpat ennen kuin lähdin ja ne oli pikimustat ja kierteet öljyiset, nyt ajon jälkeen ne oli saanu semmosen kivan harmaan värin. tun tu et alko käymään tyhjäkäyntiäkin paremmin. Todennäköisesti siis liian lupsusti ja väärällä tyylillä oon ajellut tähän asti eikä renkaat oo asettunu kunnolla ja päästävät öljyä ohitseen.

                    Huomenna samanlainen lenkki. Tekis varmasti terää kun pystyis vetämään kunnuon täsykaasuvetoja, mutta setuppi ei semmosia vielä salli.

                    Comment


                    • Tuotanoin, ajelitko alussa mummotahtia miten pitkään?

                      Minä olen hoitanut sisäänajot siten, että motonetin halvimmilla mineraaleilla (motox super mineral) heti ekasta koeajosta alkaen ihan kunnon ajoa, ei nyt ihan täydellä paineella rajottajalle saakka tosin, mutta muutoin kyllä ihan reipasta tahtia.

                      Mitä pelkäät ja tarkoitat "rikkaan puolelle karkaamisella"? Jos nyt ei alle 11:1 AFR mene, niin ei ole mitään hätää..

                      Tuliko sulle uudet nokat? Ajoitko ne sisään miten ja rasvasitko jotenkin erityisesti?

                      Comment


                        Huh, eikös AFR 11 oo jo aivan sikarikas? Johonki 11,5-11,8:aan ehkä menee aika helposti. Ajattelin vain et jos syntyy jonkinlaista huuhteluvaikutusta pyttyyn joka häiritsee tota sisäänajautumista..? En minä tiedä...

                        En nyt varsinaista mummoajelua harrastanut, ihan normaalia vaihtelevaa ajoa sekä vedätyksiä pikkukierroksilta sinne neljään tonniin.

                        Ei tullu uusia nokkia, mutta noi vanhat kyllä rasvailin asennuspastalla kokoonpanovaiheessa.

                        Comment


                        • 11,5-11,8 on sitä luokkaa, mitä parin barin paineilla tarvitaan. Eli onhan se hieman rikkaalla alipainealueella tai pienillä paineilla, mutta ei se mitään vahinkoa tee. Hyvät "vapariseokset" on luokkaa 12,5-13,2. Siitä sitten esim 1bar paineella 12,2-12,8 ja 1,5bar 12,0-12,5.

                          Jos ajattelet sisäänajoa männänrenkaiden hioutumisena sylinteriseinien kanssa, niin hyvä öljykalvohan heikentää sitä. Oli miten oli, niin haluat sisäänajossa tehdä mahdollisimman suuren pintapaineen näiden kahden osan välille, jotta ne muotoutuvat mahdollisimman tiiviiksi yhdessä.

                          Anna vaan sikaa sille vehkeelle, sitä se on vailla. Ekat 500km esim. 1,0-1,5 barin paineilla, mutta rajoitin vaikkapa sinne 6000rpm. Sen jälkeen öljynvaihto, edelleen paskaa mineraalia koneeseen ja öljyjen käyttö lämpimäksi ja muutamia vetoja isommilla vaihteilla ja perään moottorijarrua. Tälläistä ajoa pari sataa kilsaa ja sitten öljyjen vaihto kunnolliseen kamaan ja filtterin vaihto. Tässä vaiheessa öljyt on hyvä valutella suoraan ajosta kuumana vaikka maalisuodattimen läpi ja tutkia, onko seassa mitään hienojakoista jauhoa ihmeellisempää höttöä. Mikäli odotat ajon jälkeen ja/tai annat muljun jäähtyä, kaikki irtomateriaali saostuu öljypohjaan, eikä tule valuttamalla sieltä pois.

                          Jos oikein on askarteluhenkeä, niin voit purkaa suodattimenkin ja tutkia sen paskaisuuden. Oletettavasti se on kuitenkin täynnä harmaanmustaa muljua, josta suurin osa on ARPpien ja nokkien asennusrasvaa.

                          http://kauppa.motonet.fi/web/guest/e...ductid=59-9507

                          Tuolla oon sisäänajanut kaikki moottorit. Eipä tarvitse hintalapun takia ainakaan jättää vaihtamatta öljyjä riittävän usein. Tuo menee myös aivan "vedeksi" jos pääsee lämpeämään kunnolla yli 100 asteen, mutta uutta vaan sisään, jos litkuuntuu liikaa.

                          Comment


                            Juuri samaa ölppää mulla on koneessa. Ekat öljyt ja suodattimen vaihdoin tosiaan ekan lämpimäksi käytön jälkeen ja oli pikimustaa asennuspastasta. Sitten seuraavilla öljyillä ajoin 350km sekalaista ajoa, tosin tuli aika lyhyissä erissä ajettua ja kohtuu paljon kylmäkäynnistyksiä. Leikkasin myös auki suodattimen tämän rupeaman jälkeen ja muljua oli pohjalla jonkin verran(aika vähä oikeastaan) ja suodattamalla löyty myös muutamia alumiinihippuja ja pari millin kokoluokkaa olevaa "sorvinlastua". Öljy haisi myös jonkin verran bensalta, siitäkin ajatus tuosta liian rikkaasta seoksesta. Nyt laitoin vielä Motoxit sisään ja tarkoitus on antaa happea vähä pidemmissä erissä.

                            Selvästi kyllä tyhjäkäynti parani tänään ton ajorupeaman jälkeen, eli ei sammahdellut enää niin herkästi. Ja muutenkin tuntu melko "herkälle" jollain tapaa tien päällä, tosi vaivattomasti kelas vauhtia. Mutta tosiaan, jännittää silti sikana häviääkö öljymenekki, tai edes vähenis merkittävästi.

                            Huomenna ajattelin tarkistaa puristukset sekä tehä ahtovuototestin, jotenki kuulostaa hassulta toi ahtimen ääni, huomasin vain kun tänään vähä enemmän ahtoa oli pelissä. Vai voiko ääni muuttua kovin paljon avaramman DP:n ja imuputkiston ansiosta?

                            Comment


                              Eiköhän nuo molemmat äänimaailmaan vaikuta...
                              DP muutokset ainakin itellä vaikuttaneet aika paljon ääniin.
                              (siis kun tyyliin muu kokoonpano pysynyt samana)
                              Tosin tuon holsetin kanssa ollut itellä DP kokoajan sama, mutta sekin pitäisi nyt laittaa isommasta, joten tulee tämäkin "kuulo luulo" taas testattua :)

                              Comment


                              • Itsellä muuttui DP isommaksi ja katti 400 cell:stä 200:seen niin äänet koveni aika reilusti. Nyt pitää miettiä jotain äänen hiljentämis keinoja.

                                Comment


                                  No ei ollu normaali ääni. Olin näköjään kiristänyt kompuran v-band lähdön hieman huolimattomasti, oli jääny kantamaan niin et oli pieni rako jääny. Paineilmaa kun lykkäs putkistoon niin hieno vihellys alko. Irrottelin muutenkin coolerille tulevan ahtoputken ja tarkistin ettei oo öljyä imupuolella. Rutikuivat olivat sisäpinnat joten ei ainakaan ahdin vuoda järjestelmään öljyä. Kävin taas heittämässä 50km lenkin kohtuu rankalla sisäänajotyylillä enkä kyllä enää saanu sinistä savutusta näkymään peilistä katsottuna. Pitää vielä käydä öljymäärä tarkistamassa kun vehkeet on vähä jäähtyny...

                                  Comment


                                    Tarkista mielummin kuumana, ei tule ainakaan ylitäyttöä

                                    Comment


                                      Kävin tänään katsastamassa urssin ku havahduin että tänään oli viimeinen päivä näyttää. Ihan mukava vikalista sieltä tulikin, osa tietysti ihan aiheesta tottaikai. Päästöt heitti aika paljon.

                                      CO 0,25/1,03
                                      HC 173/184
                                      Lambda 0/1,04
                                      CO2 11,70/13,30
                                      O2 4,20/1,66

                                      Eli CO, HC ja Lambda olivat pois hyvästä. Jotenki epäilyttää et johtuu samasta syystä mistä savutuskin, jonkin verran näyttää vielä tupruttelevan kovissa lähdöissä. Vaikea sanoa miten todellisuudessa tupruttelee, kun taakse ei kunnolla näe. Jännittää asia kyllä todella paljon koska säädätys on parin viikon päästä, no saapahan monoa viimeistään sit kunnolla. E85:lla mennään. Mitenköhän vaikuttaa päästöihin? :/

                                      Tosin täytyy muistaa et viime vuonnakin päästöt heitti aika paljon, mutta inssi huudatti 5-10min katteja lämpimiksi niin alko arvot tippua ja meni alle sallitun. Nytkin on 4" ränni ja 100cell katti niin voipi olla et vaatii kunnon lämpötilat ennen kuin toimii ok..?

                                      Lisäksi oikea etu-alatukivarren pusla näytti huonolta. Ei saanut välystä tuntumaan, siitä huolimatta tuli korjauskehotus. Molemmissa taka-alatukivarsissa oli sisemmät puslat kans huonon näköiset muttei ollu välystä, näistä huomautus ja suositus vaihtaa. Molemmat taka-ylätukivarret oli väljät, toinen sisänivelestä ja vasen puoli ulkonivelestä/puslasta. Vasen puoli oli kyllä kaameessa kunnossa, ainakin sentin välys, ihme ettei edellisessä katsastuksessa ollu huomattu. Lisäksi tuulilasin apparin puolella oleva halkeama oli muka näkökentässä, siitä huomautus... sitä en lähde vaihtamaan muuta kuin vasta sitten kun ulkokuorta lähdetään ehostamaan.

                                      Uretanipuslat olis kyllä poikaa noihin alatukivarsien sisempiin niveliin, menikös Typ44:sen powerflex puslat noihin etutukivarsiin? Taakse kyllä sais helposti itekin teetettyä sopivat uretaanipuslat. Lisäksi vaikka uniballit takaylätukivarsien ulommaisiksi niveliksi. :)

                                      Paljon juttuja ja stressi sen kun lisääntyy. :P
                                      Viimeksi muokannut Thuppu; 2.7.2012, 20:03. Perustelu: tarkennusta

                                      Comment


                                        Tuli tänään asennettua uusi G62 anturi, eli se jäähdytinnesteen lämpöanturi/kytkin joka on kannen takaosassa. Vihdoin ratkes tyhjäkäyntiongelma joka on vaivannut autoa koko sen ajan jona se mulla on ollut. Kierrokset laskee pehmeästi tyhjäkäynnille enkä saanut enää autoa sammahtamaan vaikka miten yritti. Aiemmin on saattanut sammahtaa jos esim tuli risteykseen ja polkaisi kytkimen pohjaan. Tai sit jos kierrätteli paikoillaan ja kun kierrokset tippu alas niin tyhjäkäynti notkahti ja pompahti ylös, ja joskus jopa sammahti.

                                        Motonetistä löyty sopiva anturi. Tais olla 100 dieselin nimikkeellä, mutta ainoa jossa oli M14x1,5 kierre. Anturi oli FAE 33030. Nopea googlettelu tiskillä paljasti et näytetään listaavan esim. 90, 100 ja RS2 malleihin joten uskalsin sen ottaa.

                                        Nyt on sit enää savuttelu ratkaistavana toivon mukaan ennen ohjelmointia. Ostin Motonetistä venttiilien irroitustyökalun jolla pitäis onnistua venajousien irroitus kantta irrottamatta. Lisäksi pitkäkärkiset pihdit jolla toivottavasti sais ohjurinkumit kiskottua irti. Epäilen kovasti et imuventtiilien kumit ovat ottaneet nokkiinsa kun kansi kävi oikaistavana ja imuvenat on käytetty irti. Myös JNL Racingin JP totes et kumit pitäis aina vaihtaa jos venttiilit käyttää irti.

                                        Kaveri tänään polki kaasua auton ollessa paikoillaan ja itse kaasun polkaisun yhteydessä ei tullu sinistä, mutta kun kierrokset laski tyhjäkäynnille tuprutteli hetkisen kunnes sit hälveni. Toisaalta sanotaan et finaalissa olevat ohjurinkumit pölläyttää kovasti käynnistettäessä, mitä tämä ei ilmeisesti tee, mut nyt täytyy muistaa et imuvenat taitavat olla niin vinossa ettei öljy jää makaamaan ohjurin päälle, joten öljyä ei valu ohjurin ohi paljoakaan auton ollessa sammuksissa. Koneen ollessa käynnissä öljyä taas roiskuu ympäriinsä ja valuu ventiilinvarsia pitkin kumin välistä ja myös alkuperäiset(jo ehkä hieman uusia väljemmät) ohjurit edesauttavat öljyn kulkeutumista poltettavaksi. Tällai olen asian järkeillyt, toivottavasti pitäis myös paikkansa. :P

                                        Saapui myös E85:lle sopivammat suuttimet. EV14 1200cc@3bar/1400cc@4bar.

                                        Attached Files
                                        Viimeksi muokannut Thuppu; 30.5.2022, 11:44.

                                        Comment


                                          On niille kumeille ihan omatkin pihdit, joilla varmasti lähtee.

                                          Comment


                                            Joo, katoin kyllä et ebaystä näyttäis löytyvän pätevän näköisiä, mutta en vain keksi mistä paikallisesti löytyis. Viikonloppuna olis tarkoitus yrittää vaihtoa. Jos joku tietää mistä löytyy esim. tämän tyyliset kohtuu hintaan ja onnistuis postittamaan huomenna 1-luokassa niin saa ilmoittautua. Maksan tuotteen, postituksen ja pullakahvien hinnan.

                                            Comment


                                              Minä hitsailin joskus pitkänokkaisiin pihteihin prikanpuolikkaat, niin sai vedettyä ohjurinkumit pois.

                                              Comment


                                                Motonet tai Biltema kyllä palvelee noiden kanssa.

                                                Comment


                                                  Molemmat löytyy paikkakunnalta, mutta en semmosia valikoimista löytäny.

                                                  Comment


                                                  • Tuolta motonetistä löytyisi seuraavat työkalut jotka saattaisivat toimia, eli 76-5203 ja 76-5177

                                                    fixus liikkeestä saisi tilattua sarjan jossa tulisi nuo kaikki, mutta oli vähän tyyris. Tosin tänään tuli joku toolpack tarjouslehti töihin, missä tuo oli tarjouksessa. Hintaa oli silti vielä muistaakseni melkein 140e.
                                                    Viimeksi muokannut Mehtala; 5.7.2012, 20:02.

                                                    Comment


                                                      Noi Jessen linkaamat vermeet on kyllä pätevät. Tosin NF-koneen (2.3E 10vent.) kanteen ei tuo puristin passannut ihan suoraan. Joutui muistaakseni kaventaa ja jatkaa tuota varressa olevaa haarukkaa vai mikä se nyt oli.

                                                      Comment


                                                        Erittäin asiallisen oloinen sarja, mut taitaa valitettavasti mennä yli budjetin.

                                                        Comment


                                                        • fixus myy noita kunnon venavarrenkumipihtejä hintaa 50€ joka on varsin suolanen hinta. Motonetistä on kuulemma myös joskus saanut mutta ei saa enään ja biltemasta ei saa. Ite mietin pitkään olisko ostanu tuon mehtalan linkittämän sarjan mutta oli sit liian kallis kuitenkin sillä hetkellä.

                                                          Comment


                                                            http://www.ebay.de/itm/330680196107

                                                            Comment


                                                            • On tullut seurattua tätä projektia säännöllisesti ja nyt hoksasin, että taidat ajella Vaaramentiellä Seinäjoella? Saman näköinen ja matalalta muriseva S4 tuosta ainakin välillä kämpän ohi ajelee :)

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X