Noin mullakin on. Siirtopumppuna ihan joku pikku facet.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
UrS4 Avant 2.2T + B4 turbo quattro
Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
-
-
Tässä on tainnut lähteä vähän mopo käsistä nyt bensasysteemien kanssa? Tosiasia on kuitenkin se, että bensalla hx40 kanssa riittäisi 1kpl 044 tankissa vakion tilalla ja vakiolinjoilla. Syöttösähkön parannuksella saa lisävarmuutta ja se on hyvä idea.
Comment
-
Juu, viinallehan tämä olis nyt laitettu jos sitä olis täällä saatavilla. Vaasassa tankilla käynti ei ole kovin kätevää, joten pitää nyt 98:lla mennä. Mutta tarkoitus on siis varmistaa viinalle päivitysmahdollisuus jos/kun sitä täältä alkaa saamaan. Ja toisekseen en halua enää pensalinjastoon koskea enää kertaakaan tässä vehkeessä... Mopohan tosiaan karkas täs kanssa joku aika sitten. :P
Comment
-
Bensalinjat konehuoneessa on valmiit, lukuun ottamatta painemittaria. Pieni fibahan tuossa tuli kun otin 3/8" letkua niin en huomioinut liittimien sisäreikää... 7mm on sisähalkaisija. Porasin tulolinjan liittimet puoli milliä suuremmaksi, enempää ei kärsi ottaa... Katotaan jos nuo tulee vaihdettua jossain vaiheessa jos siirrytään viinaan. Tällä hetkellä nuo luulis riittävän 40 superille 98:lla..? Pitää konttiin kerääjäsäiliölle nyt kuitenkin kerrasta laittaa 1/2 letkut liittimineen.
Painemittarista vielä kyselyä, et riittääkö mekaaninen mittari konehuoneeseen? Mihin on paras kytkeä, suutintukkiin vai painesäätimeen? Säätimessä olis paikka valmiina. Miten varmistaa oikea paine täysillä ahdoilla, pitääkö vetää letkulla tuulilasin ulkopuolelle? Ajattelin myös motonetin halpaa paineanturia ja sähköistä mittaria sisälle, mutta onko noi kuinka tarkkoja?
Mitä mieltä ootte jos laittais vesi/metanoliruuttan säiliön ja pumpun tonne "akkukoteloon" tulipellin taakse? Eipä ollu tonnekaan aiemmin tullu kurkattua, niin paljastuhan sieltä taas pieni patentti, eli raitisilmasuodattimesta ei ollu kuin kaulus jäljellä ja sekin oli vedetty kiinni peltiruuveilla. Jos tonne siis tekis säiliön niin pitää patentoida hieman pienempi raitisilmasuodatin... muistaakseni orkkis on aika isokokoinen..?
Viimeksi muokannut Thuppu; 30.5.2022, 11:41.
Comment
-
Ruutan suuttimesta. En ole katsellut tuleeko tässä by-pass välijäähdyttimen kylmälle vai kuumalle puolelle, mutta jos tulee kylmälle puolelle on huomioitava se ruutan suuttimen sijoittelussa. Ruutta olisi myös hyvä sijoittaa ennen imuilman lämpötila-anturia. Onko se tässä mallissa sitten kaasuläpässä, kuten 1.8t AUQ:ssa?
Periaatteessa: mitä lähempänä välijäähdytintä (mitä kauempana imusarjaa) sen parempi, että ruiskutettu aine ehtii sekoittua hyvin ahtoilmaan.
Käytännössä: kuuleman mukaan tällä ei ole kuitenkaan isoa merkitystä, koska sumu sekoittuu kuitenkin hyvin.
Ja tuolla by-passilla tarkoitin sitä, että jos by-pass on, tai tulee joskus olemaan välijäähdyttimen kylmällä puolella, tulee by-pass olla virtaussuunnassa ennen ruutan suutinta. Muuten by-passin avautuessa menee nestettä myös ahtimen imupuolelle, joka ei ole hyvä.
Edit:
by-passin lähtö näytti olevan melkein heti ahtimen jälkeen?
Myös pumpun sijoittelua kannattaa miettiä: Jos asennat pumpun ruiskutussuuttimen yläpuolelle, valuu kaikki putkessa oleva neste suuttimen kautta ahtoputkeen, eli pumpun painepuoli valuu tyhjäksi kun pumppu ei pumppaa.
Comment
-
Vielä tuosta pumpun sijoittamisesta korkeammalle kuin suutin. En tiedä kenen sarja tähän tulee, ja miten siellä ohjataan suuttimia, mutta ainakin dewilsown:ssa on suositeltavaa asentaa solenoidit, jos pumppu tulee ylemmäksi kuin suutin. Siltä nyt ainakin näyttäisi, jos pumpun tuonne tuulilasin alapuolelle istutat. Tässä dewilsownin solenoidi: http://www.alcohol-injection.com/en/...d-upgrade.html
Muutenkin kannattaa asentaa pumppu niin, että paineputki on mahdollisimman lyhyt. Pumppu lopettaa nopeasti pyörimisen, mutta kyllä sitä litkua sieltä suuttimesta vielä tulee vähän sen jälkeen.
Comment
-
Hmm, suuttimissa ei kyllä ole venttiiliä, mut siinähän on se pääventtiili, joku suurtaajuussolenoidi joka säätelee ruiskutuspulsseja. Eli systeemissä on täys paine ja solenoidi vaan säätää paljonko jerkkua tulee läpi, ja muistaakseni toi solenoidi oli vapaasti sijoitettavissa, eli voi laittaa lähelle suuttimia.
Comment
-
Eilinen päivä meni vähä epätehokkaasti, lähinnä tuumatessa... Sain kuitenki haettua toisen 044:sen ja filtterin ja tältä tuos bensansyötön systeemi alkaa näyttämään. En kyllä keksinyt miten järkevästi olis saanut ne takaiskut säilytettyä tossa välissä..? Aika moni näyttää laittaneen ilman niitä.
Pitää kehitellä vielä joku aluslevy kokoonpanolle, jonka ajattelin laittaa tärinäkumeilla kaukalon pohjaan kiinni. Lisäksi pitää tehä alumiinista semmonen bensan jakotukki joka yhdistää noi filtterien ulostulot yhdeksi linjaksi, banjopulteilla kiinnitys filtterien jatkoksi... Pitää rasiaporalla myös tehdä läpiviennit kaukalon etuseinään letkujen läpivientiä varten.Viimeksi muokannut Thuppu; 30.5.2022, 11:41.
Comment
-
Aika ahterista on starttaaminen motronikin kanssa puuttuvan tai vajaan kiskopaineen kanssa vakiosysteemillä, jossa pumppu lähtee päälle vasta kun vauhtipyörä pyörii riittävästi. Ilman takaiskuja virittäisin pumput lähtemään päälle jo syttyvirrasta tai sitten erillisen napin taakse pumppujen esikäyttö starttausta varten.
Comment
-
Taas ahdistaa, ei tahdo mistään tähän hätään löytää 20mm alumiinilattaa josta tehä toi bensajakotukki. Jos joltain löytyy noin 20x30x200mm alumiinimöhkäle niin saa laittaa tarjousta. Tietty saa semmosen koneistaakin valmiiksi asti sopuhinnalla jos löytyy vehkeet. Pari 12mm reikää 100mm jaolla(banjopulteille) ja toisesta päädystä 14mm reikä joka puhkaisee noi edelliset, ja 3/8" BSP kierre päähän.
Comment
Comment