Alkuperäinen kirjoittaja porkkis
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
UrS4 Avant 2.2T + B4 turbo quattro
Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
-
Miten muuten ootte puhdistaneet kampuran öljykanavat? Jotain liuotinta sisään ja paineilmaa perään?
Comment
-
Minulla on kaksi käyttämätöntä unkarin huijarin h-profiiliveiviä hyllyn koristeena, jos korvaavia tarvitset.
Öljykanavat pääsee kaikki tökkimään piippurassilla läpi, liuotinta ja harjaa vaan perään.
Itse rikon syystä olisin sitä mieltä, että syytä voi joutua etsimään ratin ja penkin välistä. Jos olen tarinan oikein lukenut ja asiat oikeassa järjestyksessä, niin kun tarinasta löytyy ainekset kuten isompi ahdin, koeponnistukset ilman säätöä kyseiselle ahtimelle ja ahtojen karkailu, niin ennuste on huono. Öljynpaineet putosivat, kun laakerit ottivat isommin kipeää ja sen jälkeen oli vain ajan kysymys milloin ensimmäiset liuskat pettivät lopullisesti. Ja syynä siis liikaa ennakoita kyseiselle paketille. Sen verran säädöt olivat kohdallaan ja tuuria matkassa, että veivi ei napannut kaulaan kiinni, ottanut taivutusmomenttia puristuksen avuksi ja tehnyt käkikelloa samaan hintaan. Voin tietysti olla väärässäkin.
Vitosen öljysysteemi on melko yksinkertainen ja siellä ei oikein ole vikamahdollisuuksia jos paikat on oikein kasattu. Ja kanavien tukkeutuminen niin, että vain kaikki kiertokangen laakerit menevät ei ole oikein todennäköistä. Öljypumpun taustalevyn irtominen voi ehkä hukata öljynpaineet, mutta se on helppo tarkastaa.
Comment
-
Joo, ei oo pois suljettu vaihtoehto toikaan. Joskus ennenkin on ollu vikaa samalla suunnalla, siis ratin ja penkin välimaastossa.
Asiasta viidenteen, millaisille välyksille oottee porauttanu pytyt takomännille? JE:n männille kait tehdas suosittelee jotain 0.1-0.12mm välystä mut tolla kuulemma kolisee kylmänä jo selvästi. S2forumilla monet on käyttäny jopa niinkin alhaisia välyksiä kuin 0.076-0.08mm hyvällä menestyksellä. Kuulemma on vähemmän ohivuotoa ja pienempi öljynkulutus ja hiljainen startatessa kylmänä. Tiedä tästä nyt taas sitten..?
Comment
-
Pitkästä aikaa katselin tätä projektia ja aloin ihmettelemään, että taasko kone auki. Piti sitten mennä sivutolkulla taaksepäin ja lukea tarina siitä mihin viimeksi jäin...
Ikävä kuulla, että kone mennyt. Voin vain kuvitella v...käyrän määrää tuossa vaiheessa. Ainakin jos oma kone olisi mennyt sillä sen kunnostaminen tuli niin kalliiksi ettei mitään rajaa. No tuohon syynä on lähinnä oma kädettömyys joten teetin kaiken ulkopuolisella. Mullakin on auto edelleen säätämättä eli pitää hoitaa tuo asia heti kuntoon kuhan auto taas joskus liikkuu.
Comment
-
No niin, nyt olis vesiurat koneistettu lohkoon(myös varalohkoon). Huomenna pitäis viedä toinen(ruosteisempi) moottorikoneistamoon porattavaksi ja samalla vedetään kansidekki puhtaaksi ja oikoseksi. Onkohan muuten noi keskitystapit kuinka lujassa, prässätty kiinni..? Itellä ei ollu oikein mitään työkalua, hohtimia tms. millä ne sais irti.
Tuli myös tommonen billett letkulähtö lohkon takaosaan, pitäis kestää vähä paremmin kuin muovinen. :)
Viimeksi muokannut Thuppu; 30.5.2022, 11:18.
Comment
-
Comment
-
Onkohan muuten noi keskitystapit kuinka lujassa, prässätty kiinni..? Itellä ei ollu oikein mitään työkalua, hohtimia tms. millä ne sais irti.
edit. myöhästyin näemmä
Comment
-
mut toi etummainen tapinreikä on kyllä ummessa alapuolelta
Comment
-
Alkais lohko olla mallillaan, vielä pientä raapustelua ja sit vasaralakka pintaan. Nyt kun sai lohkon ja männät takaisin hiomolta niin pitää paketoida lähetys R-koneistukselle, tasapainotukseen. Lisäksi pitää joitain pientä pisteosaa vielä hommata lohkoon, öljyruutat, check valve, anturia, jne... Jätin sitten vielä kannenkin plaanattavaksi, et on noi tasopinnat vimpan päälle ok.
Viimeksi muokannut Thuppu; 30.5.2022, 11:18.
Comment
-
-
Oho, ensimmäisen kerran näen jotain dokumenttiä tasapainotuksesta. Tähän mennessä on tullut vastaan vain koneistamoita, jotka sanoo, et joo joo on se tasapainotettu. Sitten kun kysyy paperia omaan arkistoon, niin suurinpiirtein nauravat päin naamaa. Hieno projekti ja nautinnollista luettavaa kaikin puolin!
Comment
-
No joo on se kantti kyllä ihan hyvä varmistaa kun kuitenkin lohkon dekistä ja kannestakin on tavaraa pois lähtenyt, saatika sitten paljon männät yli tulee ;) Ainakin itselle kun tuli virtalalta wisecon 8,5:1 kantin männät niin ne tuli dekistä jo toista milliä yli... joten ois kantti ollut varmasti pikkase enemmän mitä ilmoitettiin, ja tilatki ois melko vähissä ollut. Joten itse ainaki suosin moottorin koekasausta ennenkun mitää kummempia koneistuksia tekee.
Comment
-
-
Olipas nopea toimitus CP-pistonsin Freddyltä. Viime perjantaina postitti uudet tapit ja tänään täällä, ja muutenkin oli kyllä niin loistavaa palvelua et harvoin näkee. :)
CP vs. JE. Ei suurta eroa silmällä katsottuna, mutta CP:ssä on hivenen pakumpi seinämä ja materiaali on sit ihan eri luokkaa.
Viimeksi muokannut Thuppu; 30.5.2022, 11:20.
Comment
Comment