Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

UrS4 Avant 2.2T + B4 turbo quattro

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Noi molemmat edut siitä pitäis tulla. Tehokkaamman jäähdytyksen ansiosta pitäis kestää enemmän ennakoita. Tiivistys kuulemma on myös parempi.

    Comment


      Kiitos valistuksesta. Eikös aikaisemmin tehdyt kupariset liekkirenkaat ajaneet vähän samaa asiaa? Lämmönjohtuminen on kuparissa melko hyvä.

      Comment


        En oo mikään asiantuntija näiden suhteen, mutta olen käsittänyt et liekkirenkaita käytetään lähinnä semmosissa vehkeissä joissa ei saada kantta muuten pitämään. Sitä ongelmaa ei kait näissä audin vitosissa metalliiivisteillä kovin kauheasti ole..? Jostain kuullu myös et liekkirenkaat tehdään pianolangasta ja sille ajetaan pieni ura lohkoon. Mutta tämän audin kannen modin päätarkoitus on kait lähinnä toi lisäjäähdytys = suuremmat ennakot = enemmän tehoa. :)

        Repon kommenttia S2foorumilta:
        Water jackets usually allow 3-6 degrees more ignition advance on load. Best effect for four degrees more advance, I've seen so far was 250hp at 8500 rpm range, so yes, it has effect, but worth of nothing, if not mapped accordingly.

        Also, +600hp daily divers tend to have pressure leak to water system in the long run, on high load that is. After water jacketing, they resist those problems MUCH better.

        I've been using those for almost 10 years now.

        Comment


          Aika paha jos päivittäisellä sukeltajalla on painevuoto vesijärjestelmään. Sorry, ei pystynyt.

          Itse en ole edes koskaan moista kuparirengasta nähnyt, kuullut vain. Arvatenkin siinä on kuitenkin muitakin oheishyötyjä jotka muistuttavat, mutta eivät ole tasoltaan sitä mitä tuo vesiura tuo.

          Yksinkertainen on aina kaunista, ja jos kannessa on ihanan pyöreä reuna joka painaa tiivistettä niin se on kauneutta. Kiitos näistä.

          Comment


            Kyllähän ton luulis tiivisteen kestoon vaikuttavan myönteisesti ja varmaan jäähdyttääkin paremmin.
            Selkiskös sitä mahdollista aiheuttajaa sen kangen laakeriliuskojen kulumiselle?

            Comment


              Ei oo selvinnyt, mutta epäilys on toi bensa öljyn seassa, näyttää aika rikkaalla käyneen ja samaahan kerto seosmittarikin juuri keskialueen suhten. Tulee tosin nyt uus pumppu, eri lohko ja eri kampura et ei pitäisi ongelma seurata mukana jos raudasta olis kiinni. Nyt kun koneen saa kasaan niin softaus suoritetaan heti paikalla jos kelit vaan sen sallii ja velholla aikataulu sopii yhteen.

              Comment


                Ei saata kulkea lohko matkahuollossa. Siellä on 55kg raja.

                Comment


                  Eli tyhjä lohko painaa enemmän kuin 55kg?

                  Edit. Löysin tämmösen painon paljaalle AAN lohkolle, 118lbs = 53,5kg. Pitääköhän paikkansa?

                  Edit II. Vajaa neljä kymppiä olis rahtikulut 55kg bussipaketille MH kautta.
                  Viimeksi muokannut Thuppu; 31.12.2011, 13:38.

                  Comment


                  • Lohko ja kampura ei ainaskaan mene. Noiden yhteispaino huiteli jossain lähempänä 80kg:a. Mitähän kampura painaa, mahtaako aivan 30kg:a olla...?

                    Comment


                      Tuolta painoja....

                      http://www.sjmautotechnik.com/troubl...rm.html#weight

                      Comment


                        Tuon mukaan ja google convertterilla 118 pounds = 53.5 kilograms

                        Itse punnasin piruuttaan tuossa kun tallilla ähräsin niin 7a tyhjän lohkon jossa oli runkopukit mukana: 47kg. Vaaka nyt ei ihan absoluuttisen tarkka ole ja ainakin kilo tulee lisää AAN lohkoon pienemmästä porauksesta, mutta vielä pitäis kyllä matkiksella kulkea.

                        Comment


                          Ok, hieno homma, kiitti. Ei tarvi tota jännittää... Lohko on vielä 82 porauksella joten on hivenen perus AAN:ää kevyempi. :)

                          Laitetaan pari kuvaa öljypumpusta et pysyy mielenkiinto yllä.



                          Attached Files
                          Viimeksi muokannut Thuppu; 30.5.2022, 11:14.

                          Comment


                            Tyhmiä kysymyksiä väliin, mutta olikos tämä öljypumppu nyt joku erikois malli mikä kestäisi kierroksia paremmin?

                            Comment


                            • Tuo uloin ratas vaihdettu CrMo-rattaasen, muuten normipumppu.

                              Yli 8krpm ovat ilmeisesti kierrätelleet tommosella.

                              Comment


                                Alkuperäinen kirjoittaja Mr.Crossfire
                                Tuon mukaan ja google convertterilla 118 pounds = 53.5 kilograms

                                Itse punnasin piruuttaan tuossa kun tallilla ähräsin niin 7a tyhjän lohkon jossa oli runkopukit mukana: 47kg. Vaaka nyt ei ihan absoluuttisen tarkka ole ja ainakin kilo tulee lisää AAN lohkoon pienemmästä porauksesta, mutta vielä pitäis kyllä matkiksella kulkea.
                                Tiedoksi vielä, et tämä AAN lohko painoi 58kg eikä matkahuolto huolinut sitä kyyditettäväkseen. Ehkä heidän vaaka heitti muutamalla kilolla tai sit 20vt lohkot ovat jytkympiä kuin vapareiden..? Joka tapauksessa, lohko saapui tuskattomasti perille Kiitolinjalla. :)


                                Laitetaan nyt vielä pari kuvatusta köyhän miehen porttauksesta, ku häiritsi noi pakokanavien reunat. Hyöty varmaankin plus miinus nolla, mut psykologinen vaikutus oli suuri. :P







                                Viimeksi muokannut Thuppu; 8.1.2012, 14:31.

                                Comment


                                  Loppupään lohkoissa on enemmän rautaa mutta en tiedä onko ero ihan noin paljoa kiloissa. Ja ero on myös turbokoneen lohkoissa, ei pelkästään turbo versus vapari. S2forumin kuvien mukaan se "uusi" lohkosi on sitä painavampaa sarjaa. Ja toivottavasti myös vahvempaa, eli toivottavasti vahvistuksia ja paksumpia seinämiä ei ole lisätty sinne pelkästään huonomman raudan takia.

                                  Pakokanavien ongelmakohta on heti seetien jälkeen kanavan alussa, ulostulossa koko on jo riittävä alunperin.

                                  Comment


                                    Juu, tiedossa on toi kanavahomma. Seetiterällä on toki aiemmin muotoiltu uusiksi kanavan alkupää(ja venat muotoiltu), mutta ohjurin alueelle ei oo koskettu, nyt vain kevyesti viimeistelin nämä loppupäät. En ajatellutkaan etteikö koko piisaisisi, tulipahan nyt vain hivenen virtaviivaisemmat. :)

                                    Lohkoasia oli kiinnostava, eli niissä on eroja. Ja yllättävän paljon sit onkin vaparin lohkoon...

                                    Comment


                                      Ei se taida olla ahdettu vastaan vapari vaan kiinni lohkon valmistusajankohdasta. Itse huomasin nuo erot, mun minulla oli vierekkäin oletetusti -91 S2:n 3B lohko ja marmoritiskiltä joskus vuosituhannen vaihteessa ostettu varaosalohko. Selvimmin huomattavat erot lohkon sisäpuolella ovat ylimääräiset tukirivat runkolaakeripukkien juuressa. Runkolaakerien kohdilta on öljynsuodattimen puoleinen lohkon kylki myös vähintään 5mm paksumpaa valua kuin vanhempi lohko. Lohkon ulkopuolella uudemmassa on jonkin verran enemmän jäykisteripoja, taas öljynsuodattimen puoleiselle kyljellä enemmän.

                                      Vanhan perimätiedon mukaan viimeisten valmistusvuosien lohkojen piti olla heikompia tai ainakin halvemmalla tehtyjä, mutta ei nuo ainakaan heikommille vaikuta noiden vahvistusten perusteella.

                                      Comment


                                        Taitaa olla myös aika suhteellinen käsite tuo "heikko" tässä yhteydessä. :)

                                        Comment


                                          Vihdoin ja viimein olis viimeiset tärkeät osat kasassa, et sais siirtää palikat poraukseen ja tasapainotukseen. :)



                                          Attached Files
                                          Viimeksi muokannut Thuppu; 30.5.2022, 11:14.

                                          Comment


                                            Kutsutaanko noita sitten +-profiili kangiksi?

                                            Comment


                                            • X-profiili on Pauterilla. Tai niiksi ne noita kutsuu.

                                              Ja myydään noita I-profiileinaki.

                                              Millä puristuksella tuli männät Thuppu?
                                              Viimeksi muokannut eske; 13.1.2012, 15:10.

                                              Comment


                                                8,5:1 ja vakiosta matalamman puristussuhteen tehonmenetys alipaineilla yritetään kompensoida sylinterin kokoa kasvattamalla. Ei tosin ole hajuakaan onko n. 100cc riittävä määrä tota kompensoimaan..?

                                                Comment


                                                • Tuskin edes huomaat eroa pelkästään matalemmasta puristussuhteesta. Enemmän kärsit suuresta pakopuolesta, mutta tokihan tuo puristussuhdekin vaikuttaa heräämisen, mutta vähän.

                                                  Comment


                                                  • Onpa tuota pärjänny ton 8.5 puristuksen kanssa ainaki vielä.

                                                    Comment


                                                      Kaikki kanget oli 592-593g ja männät 303-304g sisällä. Kokonaispaino tapin, renkaiden ja sokkien kanssa kilon verran. En huomannut ottaa vanhaa mäntä/kanki settiä tallilta mukaan et olis nähnyt onko paljon eroa. Pitää punnita ne myöhemmin.

                                                      Attached Files
                                                      Viimeksi muokannut Thuppu; 30.5.2022, 11:14.

                                                      Comment


                                                        Verrokkina H-kanki + vakio mäntä hiluineen.

                                                        Attached Files
                                                        Viimeksi muokannut Thuppu; 30.5.2022, 11:14.

                                                        Comment


                                                          Heitän ulkomuistista, että vakiokanki ei paljon poikkea 600 grammasta.

                                                          Comment


                                                          • Menikö nuo vanhat kanget ns. vituiks? Vai oliko mahdollisuus että niitten syytä koko revohka?

                                                            Comment


                                                              Yks kanki on hieman kyseenalainen, siinä laakeri oli pyörähtänyt ja kampuran kaula on päässy sitä hieromaan.. Pitäis mitata onko vielä mitoissa vai onko menny soikeaksi. Plastigaugella noi välykset kyllä tarkastin ennen asennusta ja oli kaikki spekseissä. Tiedä sitten mikä oli, varsinaista vikaa en oo löytänyt muuten. En toki oo öljypumppua avannu, eikä kampuran tai lohkon öljykanavia tarkistanut.

                                                              Miten muuten ootte puhdistaneet kampuran öljykanavat? Jotain liuotinta sisään ja paineilmaa perään?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X