Kyllä noilla jo sinne reiluun kuuteen sataan pääsee, sitten alkaa vähän käydä pieneks.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
UrS4 Avant 2.2T + B4 turbo quattro
Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
-
Homma taas edistyy hitaasti mutta varmasti. :) Kävin tänään metsästämässä M12x1,5 -> AN4 adapteria, ja löytyhän semmonen ihan paikallisesta hytikka-liikkeestä. Vielä pitää suunnitella tota "air-intakea" koska tuntuu olevan aika haasteellista vetää 4" -> 3,5" imuputken johon saa maffin ja reilun kokoisen kartiofilsun sopimaan...
Tuossa siis syy miksi 4"... :/
Tänään saapui myös käytetty satsi A6:sen ovilistoja. Kiitos Villelle(Razur) toimituksesta. Et yhtään isompaa laatikkoa löytänyt? :D Hyvin oli pakattu!
Comment
-
CT:ssä ei varsinaisesti mitään vikaa ollu, hivenen ehkä oli pettymys heräämisen suhteen mutta täytyy muistaa et mun nokkasetuppi ei varsinaisesti kylläkään paranna ahtimen heräämistä ja lisäksi setuppia ei ollu vielä softattu. CT olis varmasti käyttäytynyt paremmin kun olis kunnon custom ohjelma tehty. Mutta nyt kun Motronic ei enää oo niin rajoittunut suuttimien suhteen ajattelin et laitetaan kunnolla hösseliksi joten päädyin sitten tämmöseen "Holsuun". :)
Tänään sain kaikki nippelit kohdalleen ja pääsi tyypitkin ottaan ja kyllähän siinä meinas taas hymy väkisinkin tulla naamalle.
Tein ahtimen vesikierrosta tommosen suljetun piirin, en jaksanu alkaa tulppaamaan noita vesilähtöjä ja on nyt sit valmius vesijäähylle jos joskus sattuu ahtimen vaihtaan. :D
Öljylinjasta tuli oikein hyvä ja järeä, kaikki on teräsliittimiä. Öljynpaluu on sama mikä ennen, oli laippa samalla jaolla. Ajatuksen on tosin tehdä jossain välissä uus teräspunosteflon-letkusta ja kunnon prässiliitoksilla.
Ton verran piti ahtoputkea modata et sai siitä optimaalisen. Hitsailin pienen kauluksenkin joten ei pitäisi enää poksua irti.
Imuilman otto on vielä sama vanha joka on nyt sovitettu ahtimeen silikonisupistajalla.
Comment
-
No, jätetään noi leimausasiat ny pois kuitenki.
Nyt on testattu hieman enemmän ja käyhän siinä niin et yliahdolle paukauttaa aika selvästi, n. 2:een baariin nousee(1,7 bar on pyynti). Eli jää siis toi vakio hukkaportti pieneksi. Ennen kuin lähden vaihtamaan porttia, niin ajattelin kokeilla vaihtaa portin pakoputkesta se orkkis joustopala veks, siellähän on sisällä vain joku tuumanen pilli. Lisäksi voi kokeilla pystyykö tota vakioporttia avartamaan pari kolme milliä..? Kukaan tehnyt tommosta modia? Jos tätä softauksen jälkeen käytetään yli 2 barin paineilla niin tarviiko hukkaportille välttämättä tehä mitään?
Muuten täytyy kyllä sanoa et olen positiivisesti yllättynyt ahtimen tuntumasta, odotin lagisempaa tapausta. Toi alakierrosten pieni "mikroherääminen" on tietysti heikompi kuin CT:ssä mutta muuten ei kovin kauas siitä jäädä. Ääni on myös kähee, tulee ihan kuorma-auto mieleen. :P En muotoillut mitenkään tota pakopesän nielua pakosarjan laippaan sopivaksi, kantsiskohan tehä tuokin vielä jossain välissä?Viimeksi muokannut Thuppu; 27.8.2011, 12:42.
Comment
-
Olen avartanut yhden vakioportin. Vaihdoin siihen isomman venttiilin (tein kuorma-auton pakoventtiilistä käypäisen) ja tein uuden "seetirenkaan" sekä isontelin sen kanavia. Ei se hajonnut 50 tkm ajolla mutta tehoja ei ollut kuin se 450hv joten en tiedä miten toimii sinun paketissa.
Comment
-
Sitä ei kyllä saa isonnettua järkevästi (siten että olisi työn arvoista) ilman venttiilin vaihtoa, tai sitten tekee niinkuin mun yhteen oli tehty eli sorvaattu lautanen pienemmäksi ja siihen sitte sorvattu laippa orkkis venttiiliin kiinni, hyvin toimi sekin.
Onkos vastapaineista mitään tietoa, onhan jousi tarpeeksi jäykkä että saa ruuvattua säädön kaikista löysimmällä että se vena pääsee edes avautumaan, ja ahdonohjaus arvot kokeiltu ettei siellä ole mitään saavutettavissa?
Comment
-
Thuppu, portin pienuuden lisäksi kyse voi olla myös N75:stä. En omien testien perusteella saanut sitä toimimaan mitenkään yli 1,5bar ahdoilla, ilmeisesti venttiilin jousen voima on liian pieni tuota suuremmille paineille. Jos sulla ei ole käytössä N75, niin sitten isompaa porttia peliin. Itsellä toimi superilla oikein mainiosti 60mm kiina-tial.
Comment
-
On N75 käytössä ja melko uus vena on kyseessä, ja on kyllä toiminut 1,7barin paineilla ok. Mitä muuta ton N75:sen tilalla voi käyttää? Eikös toi nyt kuitenki oo eräänlainen turvalaitekin yhdessä motronicin kanssa?
Vastapaineista ei oo tietoa, pitää kait viritellä pakopainemittari tohon, mutta egt lukemat on oikeastaan identtiset CT:n kanssa, ja onhan sekä turbiini että pesä fyysisestikin isompi kuin CT:ssä. Aloin miettimään tota AnLe:n kommenttia ku en heti sitä tajunnu... :D Et jos nyt on pienemmät pakopaineet kuin ennen niin jospa hukkiksen jousi on liian jäykkä eikä portti jaksa avautua tarpeeksi aikasin? Eli sama ilmiö kuin mitä tapahtu CT:llä kun kokeilin 2,2barin jousta hukkiksessa eli meni kans yliahdolle sinne 2 barin hujakoille. Nyt on siis 1,9barin jousi ja jospa kokeilis vakiojousta...
Comment
-
Tarkoitin sillä venttiilin liikerataa, sillä on joku 13mm luokkaa oleva tila liikkua, ja jos olet sen ruuvvannut aivan tiukaksi, ei se venttiili pääse aukeemaan ja siten ei mahdu kaikki kama läpi, eli sen takia niin jäykkä jousi kun paineet vaatii jotta sen portin säädön saat ruuvattua aivan auki.
N75 voi testata siten että jätät sen roikkumaan töspeliin ja teet perinteisen bleedaus ohjaukse, jos sekään ei jaksa pitämään paineta kurissa on vika mekaaninen, eli joko portti liian pieni tai vastapaine liian iso, molempiin tapauksiin lääke on sama, joko isompi pesä tai isompi portti.
Comment
Comment