Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

UrS4 Avant 2.2T + B4 turbo quattro

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Kyllä noilla jo sinne reiluun kuuteen sataan pääsee, sitten alkaa vähän käydä pieneks.

    Comment


      Hmm, eikö pidemmälle riitä? Ei sillä etteikö toi mulle riitä mutta mietityttää vain ku esim. 630cc/4bar suuttimilla on otettu 540hv:n pyörätehot(Mitähän olis koneesta, reilu 600?). Luulis et 1000cc irtoais satku enemmän aika kevyesti..?

      Comment


      • Senpä näkee suuttimien käyttöasteesta sitten sen penkkivedon jälkeen. Kyllä tonnisilla suuttimilla pitkälle yli 700 heppaa on penkitetty, mut 850cc tuotolla ei sinne saakka omiin kokemuksiin perustuen päästä.

        Comment


          Hengitystä ajatellen uudelle ilmanotolle ja putkistolle hieman tarviketta... :)

          Comment


            Homma taas edistyy hitaasti mutta varmasti. :) Kävin tänään metsästämässä M12x1,5 -> AN4 adapteria, ja löytyhän semmonen ihan paikallisesta hytikka-liikkeestä. Vielä pitää suunnitella tota "air-intakea" koska tuntuu olevan aika haasteellista vetää 4" -> 3,5" imuputken johon saa maffin ja reilun kokoisen kartiofilsun sopimaan...

            Tuossa siis syy miksi 4"... :/



            Tänään saapui myös käytetty satsi A6:sen ovilistoja. Kiitos Villelle(Razur) toimituksesta. Et yhtään isompaa laatikkoa löytänyt? :D Hyvin oli pakattu!

            Comment


            • Piti alunperin sillä pienemmällä lootalla laittaa, mutta ei mitta ihan piisannu. Tuo oli sitten seuraava koko laatikosta, mitä löytyi :) Mutta mahtui ainakin, eikä pitäny matkahuollon hellässä huomassakaan hirveästi hajoilla. Seuraillaan koska listat löytää paikoilleen.

              Comment


                Listat vaatinee ainakin värin vaihdon ennen asennusta. :P

                Comment


                  Pientä edistystä taas...





                  Comment


                    Yllättävän helposti uusi ahdin istu paikoilleen. Ei tarvinnut kuin vaihtaa DP:n laippa ja lyhentää tota v-band adapteria n. 7mm ja hitsata takaisin kiinni.





                    Huomenna pitää vielä teettää uudet öljylinjat, modata kompuran lähtöä ja tulpata vesiliitännät.

                    Comment


                    • Ja poistaa bensatukin peitteen virheelliset tekstit ;)

                      Holset ftw.

                      Comment


                      • Katajainen kansa, joka traktoriturboilla virittää :)

                        Comment


                          Milläs pakopesällä tuo sinun HX40 sjuuperi on?

                          Comment


                            Mielenkiintoista.

                            Mikä oli vaihdon syy? Oliko tuo CT peräti kuulis?

                            Comment


                            • Milläs pakopesällä tuo sinun HX40 sjuuperi on?
                              Brittifoorumille oli Thuppu kirjotellu: "It's a standard HX40 Super. 60/65mm with a #16 turbine housing."

                              Comment


                              • Tuo CT on varmaan aika samoissa lukemissa vs. Garrett GT30R? Itsellänikin mietinnässä turbon vaihto, mutta saas ny nähdä. Tätä ainakin seurataan mielenkiinnolla :)

                                Comment


                                  CT:ssä ei varsinaisesti mitään vikaa ollu, hivenen ehkä oli pettymys heräämisen suhteen mutta täytyy muistaa et mun nokkasetuppi ei varsinaisesti kylläkään paranna ahtimen heräämistä ja lisäksi setuppia ei ollu vielä softattu. CT olis varmasti käyttäytynyt paremmin kun olis kunnon custom ohjelma tehty. Mutta nyt kun Motronic ei enää oo niin rajoittunut suuttimien suhteen ajattelin et laitetaan kunnolla hösseliksi joten päädyin sitten tämmöseen "Holsuun". :)

                                  Tänään sain kaikki nippelit kohdalleen ja pääsi tyypitkin ottaan ja kyllähän siinä meinas taas hymy väkisinkin tulla naamalle.

                                  Tein ahtimen vesikierrosta tommosen suljetun piirin, en jaksanu alkaa tulppaamaan noita vesilähtöjä ja on nyt sit valmius vesijäähylle jos joskus sattuu ahtimen vaihtaan. :D


                                  Öljylinjasta tuli oikein hyvä ja järeä, kaikki on teräsliittimiä. Öljynpaluu on sama mikä ennen, oli laippa samalla jaolla. Ajatuksen on tosin tehdä jossain välissä uus teräspunosteflon-letkusta ja kunnon prässiliitoksilla.


                                  Ton verran piti ahtoputkea modata et sai siitä optimaalisen. Hitsailin pienen kauluksenkin joten ei pitäisi enää poksua irti.


                                  Imuilman otto on vielä sama vanha joka on nyt sovitettu ahtimeen silikonisupistajalla.

                                  Comment


                                    Ei saakeli, melko hurjalta näyttää =) Miten ihmeessä meinaat saada joskus tuohon leiman katsastuskonttorilta? Ei niin sokeaa katsastusmiestä olekaan, että ei huomaisi tuota "pientä" muutosta konehuoneessa...

                                    Comment


                                      Leimalle vaan paljon muovia päälle, "Nää on nää nykyautot tällasia muovitettuja" :D

                                      On kyllä aikalailla sopivan kokonen ahdin, alkaa olla sitä jalkapallo-kokoluokkaa ;)

                                      Comment


                                      • Vähän aikaa sitten tuollaista superia hypistelin ja totesin että painaa ihan v#tusti. Meinasitko mitään tuentaa tehdä tuolle?

                                        Comment


                                          Jari, tämmöseltä sen kuuluis näyttää tehtaalta lähtiessään. :P

                                          Marko, joo kait tohon pitää jotain tukea tehdä jossain vaiheessa, painavahan toi on.

                                          Comment


                                            Jari:
                                            Ikivanha sanonta: "Kauneus on katsojan silmissä" - pätee monessakin asiassa, leimakonttoreillakin...
                                            Viimeksi muokannut hoff4; 27.8.2011, 01:08.

                                            Comment


                                              No, jätetään noi leimausasiat ny pois kuitenki.

                                              Nyt on testattu hieman enemmän ja käyhän siinä niin et yliahdolle paukauttaa aika selvästi, n. 2:een baariin nousee(1,7 bar on pyynti). Eli jää siis toi vakio hukkaportti pieneksi. Ennen kuin lähden vaihtamaan porttia, niin ajattelin kokeilla vaihtaa portin pakoputkesta se orkkis joustopala veks, siellähän on sisällä vain joku tuumanen pilli. Lisäksi voi kokeilla pystyykö tota vakioporttia avartamaan pari kolme milliä..? Kukaan tehnyt tommosta modia? Jos tätä softauksen jälkeen käytetään yli 2 barin paineilla niin tarviiko hukkaportille välttämättä tehä mitään?

                                              Muuten täytyy kyllä sanoa et olen positiivisesti yllättynyt ahtimen tuntumasta, odotin lagisempaa tapausta. Toi alakierrosten pieni "mikroherääminen" on tietysti heikompi kuin CT:ssä mutta muuten ei kovin kauas siitä jäädä. Ääni on myös kähee, tulee ihan kuorma-auto mieleen. :P En muotoillut mitenkään tota pakopesän nielua pakosarjan laippaan sopivaksi, kantsiskohan tehä tuokin vielä jossain välissä?
                                              Viimeksi muokannut Thuppu; 27.8.2011, 12:42.

                                              Comment


                                              • Olen avartanut yhden vakioportin. Vaihdoin siihen isomman venttiilin (tein kuorma-auton pakoventtiilistä käypäisen) ja tein uuden "seetirenkaan" sekä isontelin sen kanavia. Ei se hajonnut 50 tkm ajolla mutta tehoja ei ollut kuin se 450hv joten en tiedä miten toimii sinun paketissa.

                                                Comment


                                                • Asiallinen konehuone, laitahan pientä videon tynkää niin saadaan me muutkin hymy naamalle. :)

                                                  Comment


                                                    Jarno, muistatko paljonko sitä seetirengasta vois avartaa ilman venan vaihtoa? Olihan toi itelläkin kädessä mutta ei tullu katottua sitä sillä silmällä.

                                                    Comment


                                                    • Hommaa suoraan isompi portti..

                                                      tarviit sen vielä kumminkii ku himo kasvaa ottaa superi tappiinsa...

                                                      Comment


                                                        Sitä ei kyllä saa isonnettua järkevästi (siten että olisi työn arvoista) ilman venttiilin vaihtoa, tai sitten tekee niinkuin mun yhteen oli tehty eli sorvaattu lautanen pienemmäksi ja siihen sitte sorvattu laippa orkkis venttiiliin kiinni, hyvin toimi sekin.

                                                        Onkos vastapaineista mitään tietoa, onhan jousi tarpeeksi jäykkä että saa ruuvattua säädön kaikista löysimmällä että se vena pääsee edes avautumaan, ja ahdonohjaus arvot kokeiltu ettei siellä ole mitään saavutettavissa?

                                                        Comment


                                                        • Thuppu, portin pienuuden lisäksi kyse voi olla myös N75:stä. En omien testien perusteella saanut sitä toimimaan mitenkään yli 1,5bar ahdoilla, ilmeisesti venttiilin jousen voima on liian pieni tuota suuremmille paineille. Jos sulla ei ole käytössä N75, niin sitten isompaa porttia peliin. Itsellä toimi superilla oikein mainiosti 60mm kiina-tial.

                                                          Comment


                                                            On N75 käytössä ja melko uus vena on kyseessä, ja on kyllä toiminut 1,7barin paineilla ok. Mitä muuta ton N75:sen tilalla voi käyttää? Eikös toi nyt kuitenki oo eräänlainen turvalaitekin yhdessä motronicin kanssa?

                                                            Vastapaineista ei oo tietoa, pitää kait viritellä pakopainemittari tohon, mutta egt lukemat on oikeastaan identtiset CT:n kanssa, ja onhan sekä turbiini että pesä fyysisestikin isompi kuin CT:ssä. Aloin miettimään tota AnLe:n kommenttia ku en heti sitä tajunnu... :D Et jos nyt on pienemmät pakopaineet kuin ennen niin jospa hukkiksen jousi on liian jäykkä eikä portti jaksa avautua tarpeeksi aikasin? Eli sama ilmiö kuin mitä tapahtu CT:llä kun kokeilin 2,2barin jousta hukkiksessa eli meni kans yliahdolle sinne 2 barin hujakoille. Nyt on siis 1,9barin jousi ja jospa kokeilis vakiojousta...

                                                            Comment


                                                              Tarkoitin sillä venttiilin liikerataa, sillä on joku 13mm luokkaa oleva tila liikkua, ja jos olet sen ruuvvannut aivan tiukaksi, ei se venttiili pääse aukeemaan ja siten ei mahdu kaikki kama läpi, eli sen takia niin jäykkä jousi kun paineet vaatii jotta sen portin säädön saat ruuvattua aivan auki.

                                                              N75 voi testata siten että jätät sen roikkumaan töspeliin ja teet perinteisen bleedaus ohjaukse, jos sekään ei jaksa pitämään paineta kurissa on vika mekaaninen, eli joko portti liian pieni tai vastapaine liian iso, molempiin tapauksiin lääke on sama, joko isompi pesä tai isompi portti.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X