Ainoa vaan, et kaikilla ei oo semmosta uunia missä vois paistaa, muuten kyllä. :/
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
UrS4 Avant 2.2T + B4 turbo quattro
Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
-
No niin... Sain kasaan noi ovihärpäkkeet ja samalla noi kajariasennukset tuli valmiiksi ja hiilarilistat oviin.
Muutamia kuvatuksia kaiuttimien asentamisesta jotka lupasin tänne upata:
Tee nyt sitten tässä hommia. :)
Asentaja ollu urakkapalkalla töissä tehtaalla ku ei oo paperilappua ehtiny siirtää kun on diskantin vetäissyt kiinni.
DLS R4 keskiääni vs. OE Nokia keskiääni.
OE Nokia diskantti vs. DLS R4 diskantti.
Comment
-
Tuli leikattua tommoset kustom sovitteet keskiääniä varten. Ei noita muuten saa istumaan tohon vakiokoteloon millään. Materiaalina 4mm teräs ja M4 kierrereiät elementille.
Diskanteille tein tommoset kulmaraudat joilla ne sai kiinni noihin alkuperäisiin diskanttikehyksiin. Vingulla vingutin aavistuksen isommaksi tota kehyksen sisäkehää niin toi DLS istui mukavasti paikoilleen.
Diskanttia pystyy jopa hieman suuntailemaan tuolla kehyksen sisällä.
Noin se istuu paikalleen...
Comment
-
Keskiäänet tulivat tosiaan kiinni noihin adapterikehyksiin ja adapteri ruuvattiin kiinni koteloon. Väliin tiivistenauhaa. Johdon läpiviennin tiivistin myös tolla nauhalla kun se puristuu kasaan ruuvatessa ruuvit kiinni, alunperin siinä oli jotain silikoonin tapaista liimaa...
Siihen se istahti.
Ja tuolta se näyttää ovessa ilman suojaritilää. Suojaritilä kyllä istui nätisti paikalleen tohon päälle.
Jakosuotimet sain sittenkin istumaan tonne ovien sisään. Rälläkällä pala pois tosta kyynärnojan kohdalta niin sinnehän se uppos. Yhellä ruuvilla kiinni ja hieman pehmikettä ympärille tukemaan ja estämään heilumista.
Comment
-
Onkohan noi tarrat kaikissa ursseissa samassa kohtaa kiinni, kerran kun odottelin perheen kauniimpaa osapuolta parkkiksella keksin pistellä jollain terävällä tohon diskantin ritilään reikiä ja kas kas alkoi diskantit kuulumaan huomattavasti paremmin. :)
Nyt tais selvitä se lopullinen syy miksi, omia pahveja en ole vielä kertaakaan ottanut irti mutta eiköhän sieltä se tarra löydy. Enivei, kiitos kuvista ja tämä on tehtävä listalla myös itsellä. Paraniko ääni huomattavasti?
Comment
-
Toi lappu oli apparin puolella eri kohdassa, eli kuskin ovessa se oli jääny tonne diskantin alle.
Kohtuu hillitty ero noiden välillä on. Basari(se mikä ny 4" irtoaa) pysyy kontrollissa melko selvästi paremmin eikä ääni ole enää niin kylmä ja honottava. Diskantti on myös siistimpi joskin jakarien keskiasennossa kohtuu vaisu ja suosittelen säätämään jumpperit Hi asentoon jos tämmöseen R4 sarjaan päädyt. Valmistaja ilmoittaa et vaativat sisäänajoa ja yleensä ääni paranee kun elementit sisäänajautuvat. Mielestäni toi urssin ovikotelo toimi refleksinä paremmin kuin suljettuna, basso kuulosti jotenki aavistuksen täyteläisemmältä. Kohtuu hyvin puhaltaa noista putkista vaikka on niin pienet elementit.
Joku pieni apubasso olis näiden kanssa poikaa, ja ehkä jonku 8" sais sopimaan tonne etupäähän hanskalokeron alle/taakse johonki 10-15l suljettuun koteloon..?
Niin, ja multa saa kyllä hommattua noita wooferien adapterikauluksia jos tulee tarve. :)Viimeksi muokannut Thuppu; 22.3.2011, 19:05.
Comment
-
Tuli hommattua foorumin kautta HP2 jarrusatulat jotka aion sovittaa varastossa oleviin ylimääräisiin UFO-tolppiin. Satulat oli hyväkuntoiset vaikka ulkonäkö oli aika hapokas. Kaikki liu'ut ja männät ovat hyväkuntoiset ja liikkuvat hyvin ja kumit on ehjät. Yks muovituutti puuttuu, joka kuuluu päätyliukujen kumisuojien päähän, mutta eiköhän tommosen löydä jostain...
Puhalsin ja maalasin noi valurautaosat. Alumiinirunkoa putsailin vain hieman teräsharjalla, aika hapettuneet olivat, mutta ei niiden ulkonäöllä nyt niin nuukaa ole, pian ne kumminki on saman näköiset.
Comment
-
Joku vaalea raita tohon vanteen reunaan voisi passata aika hyvin, tähän tyyliin.
Lainataan japelta kuvaa:
http://jtmedia.kuvat.fi/kuvat/Audi-P...G_8087copy.jpg
Comment
-
Heh, ei sitten kyllä yrittämälläkään jakoavainta auton kylkeen, pelkästään yliajamalla.. mutta huonolla tuurilla kaikki on mahdollista :D
Vanteiden kanssa on kyllä ollut hommaa.. oli aika hmm ajetun näköiset :D .. Nyt kelpaa kun on uusi väri pinnassa :)
niin ja ääni porschen merkeille!
Comment
-
Joo, onpa vanteet nyt edes sellaset et tasapainot pysyy kiinni. :D Vielä kun tota keulaa saa hieman alemmas, oikean näköiset jarrut tonne vanteen sisälle ja muutenkin pientä fiksausta sieltä täältä.
Nyt olis kasassa suurinpiirtein kaikki osat koneeseen, sillä olettamuksella ettei sieltä paljastu yllätyksiä. Kaikki alakerran laakerit tuli Tepolta, jäykemmät venttiilinjouset on tilattu ja kaupat sovittu järeämmästä vauhtis/kytkin kombosta. Tulevaa ulkonäköehostusta silmällä pitäen tuli myös tilattua tommonen listasarja
Hieman oon odottanu naapurifoorumille kuvatuksia Matin "M5" bemmistä uusilla valsseilla, missäs ne viipyy? ;)
Comment
-
Aikasta hyvän hintanen listasarja, täällä myös uusimisen tarvetta. Passaa muuten noi possu logot hyvin. ;)
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Thuppu Näytä viesti... Hieman oon odottanu naapurifoorumille kuvatuksia Matin "M5" bemmistä uusilla valsseilla, missäs ne viipyy? ;)
Kumejahan ne on odotellu, kunnes tänään sitten pyöräytettiin hankookit "suojiksi".. tuli aika pelottavan näköiset venytykset :D .. muutta vaatii vielä paljon nyhjäämistä, pohjapanssarit, diffuusoorit, putkisto, alusta jne.. Sumarit voisit kyllä joku päivä koodata siitä veke ;)
Comment
-
Joo, kyllä noi porsasmerkit istuu kivasti omaankin silmään vaikkei autossa mitään porsasta olekaan, mutta eihän se nyt niin tarkkaa ole. :D
Jännityksellä odotan millainen stance nokilekaan tulee... Varmasti härski. Katotaan sitä koodausta joskus täs, soittele sit kun on ajankohtaista. :)
Comment
Comment