Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

UrS4 Avant 2.2T + B4 turbo quattro

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #91
    Joo saa laittaa privaviestiä, jos joku pystyy koneistamaan noita kuvan mukaisia anturin paikkoja jotenkin suunnilleen järkevällä kustannuksella alumiinista tai teräksestä. Ei tarvii olla putkea, kunhan tuo uloke olisi sähköliimattavissa.
    Proto on sikakittimallia, joka toki toimii täydellisesti, mutta ei ole näyttelyesine :)

    Comment


      #92
      No niin, tossa on toi video.

      http://koti.mbnet.fi/pro-ht/Videot/w..._2.2t_dyno.wmv

      17s kohdalla alkaa kuulumaan jämerä vihellys kun ahdin alkaa kunnolla tuottamaan. Ahtovuotoja ei ole.

      Comment


        #93
        Aaah, ihanaa herjoja ei enää ole mittaristossa. Modasin just ton lightcheck boksin ton ohjeen mukaan. http://forums.audiworld.com/showthread.php?p=18825367 Ainoastaan brems licht tarkistus suoritetaan ja kuitataan normaalisti painamalla jarrua. :)

        Mitään mietteitä tosta ahtimen vihellyksestä? On varmasti vielä pakosarjassakin halkeamaa joten voipi ääni tulla sitäkin kautta. Tuntuu et hieman säksättää.

        Comment


        • #94
          (kessu74 kyllä tuossa mielestäni jokin mättää,jos kompressori on 60mm?? samankokoisilla kompressoreilla kuitenkin penkitetty 600hv pintaan,tosin isommilla paineilla.)

          ota huomioon, että tuo taitaa olla vielä vakio alakerralla.. joten lyöntiä on varmasti jouduttu rajoittelemaan..

          muuten on kyllä piirtänyt nätit käppyrät .. .nälkä kasvaa syödessä..;)

          Comment


            #95
            saattaahan se olla että porkkis on tehnyt turvallisen ohjelman,että ennakoihin on jätetty pelivaraa.

            ja saattaa motronic myös rajoittaa tehoja.

            nuo mistä olen teholappuja nähnyt, ne on kaikki olleet säädettävillä moottorinohjauksilla.

            myös tehopenkit olleet erit,ettei suoraan pysty vertaamaan.

            Comment


              #96
              Tietysti jos olis ollu H-profiilikanget alakerrassa ja hukkaportti mahdollistanut niin enemmänhän oltaisiin yritetty. Nyt jätettiin ahtopyynti 1,7 baariin joskin oli vaikeuksia saavuttaa sitä. Syy tais olla hukkaportin löysässä jousessa.

              Comment


                #97
                Kuten tuolla mainittiin niin nälkä kasvaa syödessä =) Onko sulla mielessä mille tehoille koetat tuon auton saada? Vai onko vain taivas rajana...

                EDIT. Niin tuosta vihellyksestä, vaikea hahmottaa videon perusteella äänen lähdettä, mutta olet kaiketi melko varma, että se tulee turbosta tai sen tienoilta? Tuossa kaverin kanssa katseltiin jo mieleen tuli, että se tulee putkistosta. Painetta sen verran, että se alkaa viheltämään. Ei muuten ole eka auto joka noin tekee. Eräskin RS2 vihelsi nätisti vakiotakapöntöllä kun alkoi ahdot olla kohdallaan. Pöntön vaihto poisti ongelman...

                Comment


                  #98
                  Eipä tän suhteen mitään tarkkaa suunnitelmaa ole. Olishan se 500hv+ ihan mukavan kuuloinen summa. Todennäköisesti melko pitkässä juoksussa pitää kuitenki keräillä osia. Talvi ainakin menee nän...

                  Pitäis lähiaikoina jakopään remmi + hilut vaihtaa ettei vahinko käy. Huoltokirjaan oli merkitty edellinen vaihto, km näyttää olevan kohtuullisesti jäljellä mutta aikaa on kulunut pian 5v. Jos nyt sitten mittarin km ovat pysyneet koskemattomina..? Joskus se on ollu auki ja ainakin sen vihreän piirilevy muovirunko on 94 leimalla, kaikki muut osat 92 loppuvuoden leimoilla.

                  Kyllä tuo vihellys tuntuisi kuuluvan auton etupäästä konehuoneen seudulta, mutta ei se sata varmaa ole. Noh, pian pääsee uutta pakosarjaa väsäämään ja tutkitaan toi ahdin sitten. Sain pakosarjan laipat tehtyä tänään, vielä pitää hakea putkea ja käyriä...

                  Comment


                    #99
                    Otin tänään käteen ton ahtimen tuolta ja tarkistelin sen kuntoa. Kaikki ruuvit ja mutterit oli niin hennosti kiinni et melkein sormin aukes. Tiivisteet puttui pakosarjan ja ahtimen välistä samoin kuin DP:n liitoksen välistä. Tarkat mitat on nyt sitten kompuralle joka on A/R.50, 60mm, siipi oli 58mm halkaisijaltaan aukon kohdasta. Pakopesä on A/R.63 ja 55mm turbiinilla. Noin 0,7mm sain mitattua poikittaivälystä aksilasta kompuran puolelta. Kompura näytti olevan ok, mutta sen sijaan turbiinista paljastui ikävä yllätys. :(



                    Eli rotta on käynyt kylässä nakertamassa... Ehkä tämä sittenkin selittää miksei ahdot noussu ennen kuin kiristi hukkiksen jousen lähes pohjaan asti. Ei ihan huonot teholukemat olosuhteisiin nähden. Mietityttää vaan et onko toi edelleen käyny laihalla ku on toi turbiini melkein valkoinen? Ilmavuodot pakosarjassa ja liitoksien välistä on voinu tosiaan huijata säätöä reilustikin. On toi rikkinäinen turbiini todennäköisesti ollu alusta pitäen tommonen ku toi hämärä ulina on vaivannut koko ajan.

                    Että semmosta. Saa tarjota sopivaa T3 55mm turbiinia/aksilaa jos löytyy semmonen jemmasta. Ei taida maissia just nyt irrota HX40 Superiin... :(

                    Comment


                      No eipä ihme, että vihelsi. Ei noista teholukemista olisi uskonut, että noin huonolla hapella tuo sun hyrrä olisi. Kuhan saat kuntoon niin käyppä uudelleen katsomassa minkälaista käyrää saat aikaiseksi...

                      Tervetuloa muuten tähän "ihmeelliset viritykset" kerhoon. Edellisellä omistajalla on rahat/mielenkiinto loppunut ja menty pahasti sieltä missä se aita on matalin. Hyväkuntoista Urssia on kohta vaikea löytää.

                      Comment


                        poikittais välystä saa vähän olla,pitkittäistä ei.

                        tainnu käyrä joskus vähän laihalla, kun on pakosiipi sulanut,ja värikin sen kertoo.

                        finturbolta kannattaa kysellä turpiinin akseleita,ne niitä on paljon rakennellut.

                        yllättävän pieni kompura siipi kompressoriin nähden.

                        Comment


                          Laitat varmaan samalla sen pakolämpöanturoinnin ettei tarvitse jatkossa arvailla.... En usko tuota kuitenkaan nyt sulatetun vaan on ollut jo aiemmin.
                          Valkoisuus on normaalia.

                          Tosiaan akseleita varmaan löytyy turbopajoista. Vaikuttaa äkkiseltään normaalilta t03 stg5-akselilta.

                          Comment


                            tarkoitin myös että tuskin nyt suilanut,vaan edellisen omistajan aikana.

                            itsellä kyllä ollut aina pakosiipi musta,kun olen turboa irti käyttänyt.

                            Comment


                              Et varmaan aja keveässä kiihdytyksessä lähelle 16 bensalla että olisi mahdollisimman taloudellinen :)

                              Comment


                                joo se kävi mielessä,että säädetty tuskin taloudellisuus ajoa silmällä pitäen

                                Comment


                                • Kuten myös. Itseasiassa ei tarvitse kauaakaan olla uusikaan ahdin kiinni niin pakosiipi musta. Vaikka ei nuo omatkaan seokset turhan paksulla ole.

                                  Comment


                                    Se on varmaa ettei toi nyt oo menny. Ahtimen käytös on pysynyt samalaisena koko ajan ja samaten toi erikoinen(epänormaali) vihellys...

                                    Joo, kyllä ajattelin laittaa pakolämpöanturille paikan pakosarjaan. Onkohan noissa antureissa aina sama kierre? Vemsin anturissa on ainakin 1/8 NPT. Olisko mitään muuta mitä vois samalla huomioida pakosarjassa?

                                    Comment


                                      löytyy eri kierteitä riippuen anturista,samalla siihen laittaa myös pakopaineitten mittaus muffin

                                      Comment


                                        Jahas, niinpä tietenkin. Pakopaineille riittää ilmeisesti joku letkulähdön tyyppinen systeemi? Tosin pitää kait olla senverran pitkä ettei letkut sula. Tai no vetäisee siihenki kierreholkin niin saa sitten jonku adapteriholkin kiinni.

                                        Comment


                                          Pakosarjaan pari kierremuhvia, jotka saa tulpattua. Käytössä sitten kiertää (helmi?)liittimet paikoilleen. Pakopaineelle kuulemma riittää pieni pätkä putkea, josta sitten vaihtaa letkuksi. Itse suunnittelin sellaista noin metrin putkesta vieteriksi kiepitettyä patenttia, luulisi riittävän.

                                          Noilla tulpattavilla yhteillä säästyy ylimääräiseltä mittaripatterilta kabiinissa ja turhilta letkuilta, putkilta ja piuhoilta pannuhuoneessa ja kabiinin puolella. Jokaisella toki mielipiteensä niiden häiritsevyyteen.

                                          Comment


                                            Alkuperäinen kirjoittaja arto s
                                            Pakosarjaan pari kierremuhvia, jotka saa tulpattua. Käytössä sitten kiertää (helmi?)liittimet paikoilleen.
                                            Onko ehdotelmaa millasella kierteellä olevat muhvit olis yleiskätevimmät?

                                            Comment


                                              R1/8 tai M10x1.

                                              Comment


                                                M8x1 löytyy myös

                                                Comment


                                                  Kävin hakemassa pari R1/8 muhvia+tulpat ja yhen helmiliitosmuhvin 6mm hydrauliputkelle.

                                                  Ajattelin sijoittaa ne niin, et noi 1/8 muhvit tulee kylkiin, molemmin puolin, tohon ahtimen laipan kiinnitysmutterien väliin. Pakopainelähdön meinaan laittaa hukkaportin laipan alapuolelle taaksepäin osoittamaan.



                                                  Kait se VEMSin laajakaista/egt sitten jokukerta laitettava... pitää vain DP:hen asentaa vielä toiselle lambdalle paikka.


                                                  Edit. olikos noi egt-anturit halkaisijaltaan 6mm vai mitä? On noissa 1/8 muhveissa vain 5mm läpireikä joten pitää vetäistä poralla suuremmaksi.
                                                  Attached Files
                                                  Viimeksi muokannut Thuppu; 30.5.2022, 11:00.

                                                  Comment


                                                  • pakosiiven sulamiseen en ota kantaa, mutta siiven väriin sen verran että ohan siinä ny vissi ero onko se otettu irti heti kohta ''lennosta'' kuumasta koneesta vai onko kylmiltään puksutellu tyhjää ennen irrotusta tms?

                                                    Vems egt-anturin mukana tulee hiton hyvä nippa/helmi liitos. Ite anturi lienee 6/2mm..

                                                    Comment


                                                    • Miltäs tuo näyttää paremmalta puolelta?

                                                      Comment


                                                        Alkuperäinen kirjoittaja mikael
                                                        Miltäs tuo näyttää paremmalta puolelta?
                                                        Mitä tarkoitat? Olen hieman hidas... :D

                                                        Comment


                                                          Tarkoitti ilmeisesti tuolta sisäpuolelta =)

                                                          Miten sait viistettyä nuo putket? Ilmeisesti metallimiehiä ihan ammatikseen?

                                                          Comment


                                                            Aha joo, laitan samat kuvat tänne mitkä on tuolla pakosarja treadissa. Sisäkuvissa ei näy vielä tässä egt anturin nippoja eikä pakopaine lähtöä.

                                                            Ahtimen suunnasta:


                                                            Hukkaportin aukosta:



                                                            Lähes valmiina viimeistelyä vaille...





                                                            ...
                                                            Attached Files
                                                            Viimeksi muokannut Thuppu; 30.5.2022, 11:01.

                                                            Comment


                                                              ...




                                                              Nauhahiomakone on kätevä tohon seevaamiseen. Teinkin samalla lailla joka putkenpätkälle ja muuten päittäisliitoksilla joten ei kauheasti pitäisi olla roiskeita sisäpuolella. Metallimiehiä joo mutta hitsaaminen on viime vuosina jäänyt vähälle jonka kyllä huomaa. :D Pääasiassa tulee laserilla vaan pilkottua peltiä eri muotoihin.
                                                              Attached Files
                                                              Viimeksi muokannut Thuppu; 30.5.2022, 11:01.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X