Jos haluaa säästää, 16/20v salmiakkitiivisteitä vaan käyttöön.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
UrS4 Avant 2.2T + B4 turbo quattro
Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
-
Alkuperäinen kirjoittaja porkkisHyvin kestää kipinää, ei siis vaikuttaisi olevan tukossa. Jostain syystä vaan ahdot jäivät pyydetyistä.
Elikkäs hukkaportin kireämpää jousta pitää kait alkaa tilailemaan. Mitään hyväksi todettua edullista mallia jossain?Viimeksi muokannut Thuppu; 7.8.2010, 17:00.
Comment
-
Tuohon ahtojen jäämiseen pyydetystä muuten tuli mieleen sellainen, johon juuri yhdessä autossa törmäsin... Tarkastapa meneekö kaasu pohjaan asti. Ahtoja tilataan kierrosten ja kaasun asennon funktioina, joten jos läppä ei aukea kokonaan ei myöskään tilata sitä maksimiahtoa.
Toinen vaihtoehto sitten tietysti asentoanturivika. Vagcomilla näkee kyllä kaasun asennon.
Comment
-
Pitää tarkistaa toi kaasujuttu. Epäilen silti jotenki tota hukkaporttia, et päästää liikaa. Ainakin mitä netin syövereistä juttua löysi niin n. 1,5 baria olis just toi vakiojousen speksi ja kiristämällähän paineet nousi pyydettyyn. Ehdin kyllä jo tilaamaan 2,2 barin jousen ja katotaan tuoko se käytökseen mitään muutosta... jos ei muuta niin onpa valmiina tulevaa varten. ;)Viimeksi muokannut Thuppu; 9.8.2010, 18:07.
Comment
-
Nyt kun olet perehtyny tohon mittaristoon niin onkos toi liitin oikeassa yläkulmassa ulkolämpömittarin piuhasta? Ja onkos se ulkolämpötila näyttö paha ottaa pois? Pitäs vaan vaihtaa siihen taustavalo kun on pimeenä.
Comment
-
Oujee, aamuisen ajon perusteella näyttää kaikki pelittävän ok. Jarrupalaherja loistaa poissaolollaan ja toivon mukaan myös nopeusmittarin jumittelu on historiaa. Mahdollinen syy oli tommonen: http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...2&postcount=20
Antti: Jos tota kellertävää johdon päässä olevaa liitintä tarkoitat niin mulla ei oo autossa vastakappaletta sille. Ainakaan mittariston takana sellaista ei ollut. Sen verran on räpelletty yksilö tämä et en yhtään ihmettele vaikka se johto olis jossain muualla kojelaudan sisällä piilossa. Kokonaisuudessaan toi mittariston irrottaminen ja purkaminen on suht simppeli homma ja tohon palikkaan pääsee hyvin käsiksi. Tuskin sen avaaminen ja korjaaminen kovin kumma homma ole..?
Ville: Ei minkäänlaista hajua syystä tohon notkahdukseen. Joku tietävämpi ehkä voi valaista.
Comment
-
Hienot lukemat =)
Tuosta ulkolämpötilanmittarista. Mullakin se oli paikoillaan, mutta muut rojut puuttuivat. No laitoin nuo puuttuvat johdot/anturit itse ja halvalla tuli kuntoon (~50 euroa) Tarinaa löytyy tuolta mun projektista, myös lista tarvittavista osista.
Miltä auto tuntuu normiliikenteessä? Käyrästä huomaa, että alakierroksilla ei voimaa jaellaan niukasti ja kun päästään sinne 3500 kiekan tienoille niin johan alkaa voima jylläämään. Mulla on edelleen ikäviä muistoja ~420Hv RS2:sta joka ei jaksanut nousta edes meidän kotimäkeä ylös pienillä kiekoilla.
Tuon takia, en edes halua omastani kovinkaan tehokasta (en halua kasvattaa turbon kokoa liikaa, että se heräisi edes hiukan alempana).
Comment
-
Näyttäisi tuossa olevan yli 200Nm 2000 kierroksella. Se on sen verran mitä esimerkiksi tyypillisessä 1.8T-moottorissa on maksimissaan vakiona. Kaikki on suhteellista :)
Kolmessa tonnissa on sitten lastutetun 1.8T:n maksimit...
Tuohon notkoon ei sen kummemmin ole ajatuksia. Voi johtua vähän mistä vaan.
Comment
-
No tuota, alipaineilla ajettaessa pienillä kierroksilla tuntuu tässä koneessa olevan silti enemmän vääntöä kuin tossa ex 2,6E moottorisessa. Tosi kevyesti tuntuu liikkuvan eikä mitään ongelmia ole pysytellä liikenteen mukana. Tiedä sitten onko toi normaalia et vitoskone vääntää alakierroksilla tällä tavoin vai onko joku ajoitus hypänny sivuun(tai säädetty sivuun)? Siihen ehkä liittyen oli kyllä yks vikakoodi. Porkkis ehkä voi valaista mikä se tarkalleen oli ku ite en sitä oikein hahmottanut.
Penkittäjä kehui et mukavasti alkaa alhaalta jo ahtamaan. Verrokkina oli useampia vastaavan tehoisia driftereitä jotka olleet täysin hengettömiä alle neljän tonnin ja sit tehopiikki on lähes pystysuora...
Comment
-
Hallianturistahan siellä oli muistaakseni mechanical malfunction -koodi muistissa ennen säätöä. Jos ei uusiudu, ei piitata siitä. Jako on kyllä kohdallaan käppyröiden perusteella.
Herkkyys ja ala-alueen käyttövoima perustuu hyvin pitkälti säätöihin. Softallani ajelevat luultavasti tietävät mistä puhun, oli ahdin jne mikä hyvänsä.
Comment
-
Hieno kuulla, sen verran epämiellyttävä kokemus tuo RS2, että yritän välttä kaikinkeinoin moista configuraatiota.
Mennään nyt aluksi tuolla perus RS2 setillä. Kone tulee kuitenkin rakennettua jo valmiiksi hyvillä osilla eli tehoreserviä on tulevaisuudessa mahdollisuus kasvattaa "helposti", jos alkaa tuntumaan siltä, ettei voima riitä.
Comment
-
Suosittelen laittamaan heti kerralla palikkaa jotka riittää pidemmälle, jos mahdollista ja lompakko kestää, ja skippaamaan ton RS2 välivaiheen. Turha lykätä väistämätöntä. Loppupeleissä säästää monta euroa kun laittaa heti semmoset palikat jotka riittää. Ite esim. benspumpun kodalla ajattelin säästää enkä malttanut laittaa 044:sta. Seuraavaan stageen pitääkin sekin taas päivittää ja tietenkin suuttimet, ahtimen, moottorin sisuskaluja ym. ym.
Tiedä sitten mihin tämä ahdin riittää jos ahtoja vois nostaa kovemmiksi? Mihin asti muuten nämä suuttimet riittikään, reilu 400?Viimeksi muokannut Thuppu; 12.8.2010, 11:33.
Comment
-
Suunnitelma on juuri tuo eli koneeseen kunnon rojut sisään. H-profiili kanget, Mahle männät. Yläkerta jää vakioksi, mutta se ei ihan heti tarvitsekaan päivitystä. RS2 vehkeet on jo hyllyssä ja niiden vaihtaminen/päivittäminen on pieni juttu, sillä puhutaan kuitenkin ulkoisista komponenteista.
Jos olisin heti alkuun havitellut >400Hv:n tehoja niin tämä mun projektin budjetti olisi karannut totaalisen käsistä. Onhan se lipsahtanu jo nyt, mutta pitäähän sitä jättää jotakin tuohon Phase 2:een =)
Yksinkertaistettuna suunnitelmissa on saada auton tekniikka 100% iskuun. sen jälkeen keskitytään ulkonäköseikkoihin (maalaus yms) ja silauksena päälle auton sisustan päivittäminen.
Tämä on hiukan tulevaisuutta, mutta mulla on tarkoitus rakentaa tuohon autoon ihan toinen moottori, jossa on tehoja hiukan eri malliin. Sitä voisi sitten rauhassa ja ajatuksella tehdä...eikä tuota Urssia tarvitsisi ottaa liikenteestä sen takia pois.
Comment
-
Suuttimet riittää 500. MAF ei. Muutaman kympin sieltä varmaan saisi vielä nyt kaiveltua, jos ahdot saa siihen mitä tilataan.
Nokka-akselipuolelle kannattaa melkein Thupun seuraavaksi kohdistaa mielenkiinto. Pakopuoli kun ei ennakko-odotuksista poiketen vaikuta kovinkaan tukkoiselta, on tuon kokoinen hyrrä aika mielestäni hyvä "perusviri", jolla on tosiaan vielä mukavasti käyttövoimaa eikä aina tarvitse rekan ohitukseen hakea kolmosta pesään.
RS2-viri on ihan hyvä helppoutensa takia, jos oikeasti osaa pysyä siinä, mutta aika harvapa sitten lopulta siihen tyytyy, kun tehonnälkä iskee.
Comment
-
Laitan asiantuntijoille iltapäivän aikana, kunhan pääsen töistä, videon tosta penkityksestä jossa kuuluu ton ahtimen ääni. Jännästi ääntää kun kunnolla alkaa ahtamaan. Toki toi ääni on ollu tossa koko ajan. Ajatus käyny mielessä et onko turbiinisiivestä lähteny pala tms. Otan kyllä ton ahtimen irti ja aukaisen sen kun pakosarjaa vaihdan, sittenpä näkee mitä on syönyt.
Mitäs hyötyä tosta nokkapuolesta koituu?Ja mielenkiinnosta kyselen, et millainen MAF on käypä? Motronicin ajattelin tonne rajaan asti kuitenki säilyttää ja porkkis tietenki ohjelmoi. :D
Comment
-
Vakiomafista tekemällä on nykyinen reitti. Tyhmää sitoa kädet spq mafeilla, koska ne on kalliita ja hankalia löytää. On mulla yksi sellainen, jos joku välttämättä sen haluaa ostaa :)
Tällä hetkellä isomaf-protoautossa on 89mm putkessa vakio mittapää ja HX40 1,6 barin säädöissä. Lähiaikoina katsotaan 2 barin kortti rullilla. Homma on kuitenkin edelleen protoasteella eli ei kannata pihaan ajaa isomaf-vehkeitä vielä...
89 putkessa pitäisi teoriassa riittää noin 580hv asti.
Comment
Comment