Jos karpiola auttaisi asiassa.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
UrS4 Avant 2.2T + B4 turbo quattro
Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
-
Vieras
Eikös 80 ja s2 takavetarit oo ihan samat...? Eikö ihan vaparinki etuvetareista vois tehä taakse, onhan neki paljon vahvemmat..
Sinänsä jännä kun mulla on coupen alkuperäset vetarit joka nurkassa eikä oo vielä yksikään antautunu lähdöissä. Etuset on jonkun verrqn kierteellä kyllä jo mutta se lie väistämätöntä.. Kuitenki viimeksikin mentiin vartilla neljä alle 10.5s vetoa.
Takana ei oo lukko ollu ikään päällä ja mietinki että voiko lukko tehä jonku tohon kun saattaahan siinä jäädä toiseen löyhää, että jos se jotenki pamauttaa vetarille sitte lähössä.
Mulla tosin ei yleensä takapää lyö tyhjää vaan aina etupää.
Comment
-
Ongelmahan on vielä kans siinä etten ny haluais muuttaa viispulttisiks napoja ku joutuis vanteetkin kattelemaan uudet jne... :( 4x108 napaa isolle laakerille on kyllä olemassa(B4q avant 2.6/2.8), mutta tuntuu olevan kiven alla.
Tosin kyllähän navatkin vois "korjata" 4-pulttisiksi.
Tuli ny semmonen mieleen, et mitä jos kattelee sopivan A4/S4 isoboorisen navan ja koneistaa siihen 4x108 reiät(täytehitsaa vanhat 5x112) ja lisäksi sorvaa millin pois varresta et menee tuommonen 42/75 laakeri siihen..? :D
Siis tämmönen bemarin pyöranlaakeri: https://spareto.fi/tuotteet/713-6493...anlaakerisarjaViimeksi muokannut Thuppu; 12.6.2018, 15:37.
Comment
-
Vieras
Siis eikö 80 etuvetaritkin oo paljon vahvemmat kun takavetarit, ja eikös iistä saa taakse ku koneistaa vaan isommalle laakerille ja heittää etunavan, vai oonko ymmärtäny väärin? Nimimerkillä sellaset hilut varalla :D
Comment
-
Tässä mun 80:ssä on etuvetarien laipat 100mm ja myös vetari aksilat näytti ohuemmilta mitä S2:sessa. Tiedä sit onko toi etulaakerikin 75mm..?
Laitoin ny alkajaisiksi uuden SKF:n vakio-nivelen paikoilleen joten auto siltä osin kunnossa ja ajossa. Kattoo sit mitä jatkossa...
Comment
-
Niinhän siinä sitten kävi et 80:in ahdin antautui n. 7tkm käytön jälkeen. Täydes vedos kävi pöllähdys ja lakkas ahtamasta. En vielä ruuvanu ahdinta irti, mutta kompura ei taho pyöriä käsin väännettäessä, jotain kilinää kuuluu putkesta ja putken cut off venttiili jumittu auki asentoon. Onko sit läppä ottanu osumaa tai jääny jotain väliin, sen näkee sitten. Käryttää myös aika mukavasti. Ny tarttis jotain uutta asap. Varmaan jonku väliaikasen kiinaihmeen joutuu budjettisyistä laittaan, jos ei jollain sattuis jotain käytettyä 500-600hv ahdinta olla tarjolla..?
Comment
-
Uusi ahdistin saapui tänään. Ei ny kumminkaan kiina-ahdinta kehdannu laittaa. Jännä nähä miten käyttäytyy ja mihin venyy näillä spekseillä, 58mm billet imu ja 60mm pako #12 pesällä. Tosin suuttimet alkaa olla rajoilla pian(580cc@3bar).
Downpipen liitos vaan on aika typerä tos. Tosi pieni verratuna vanhaan, ja reilusti liian pitkä, voi tulla pieni ongelma sovittaa 3,5" downpipe tohon. Saa nähä sorvaanko vaan lyhyemmäks tota pakopesän liitäntää ja hitsaan siihen isomman laipan, tai sit joutuu downpipeä muokkaan jotenki..
Viimeksi muokannut Thuppu; 14.5.2022, 15:30.
Comment
-
Otinpa ton auki tänään. Aivan kuin jotain puuttuis tuolta. :D
https://youtu.be/5vR07Fp79NY
Antti, ihan kylmiltään TIG:llä ja 304 rosterilla vetäisin ton vanhan ahtimen v-pannan laipan kiinni. Hyvin on pysyny tän ajan, ei näkyny halkeamia. Oli tosin silloin jo hitsattu kun hommasin sen ahtimen, mut siinä oli hyvin pieni sauma joka oli haljennu lähes ympäriinsä.
Comment
-
Kyllä mahtaa olla pakopesät voimakkaasti nikkeliseosteista tavaraa kautta linjan. Nopeesti googlella löyty esim. tämmönen:
http://www.ask-chemicals.com/foundry...r-casting.html
Comment
Comment