Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

UrS4 Avant 2.2T + B4 turbo quattro

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Olen kyllä kade tuosta jyrsimestä :)

    Comment


      Kenax, lohkon modaa niin ei tarvi kaikkia vaihtokansia aina tehä. :) Toki niihin ny pultinreiät joutuu kairaamaan. Ja tuo pakan avain on siellä ihan sitä varten et halusin nähä onko meillä valveutuneita foorumilaisia täällä. :D

      Jyrsin on osoittautunut melko monipuoliseksi mukavan isojen liikevarojensa ansiosta. Tuo käytössä oleva pääkin on aika erikoinen ku saa käännettyä vähä joka suuntaan.

      Minkälaista terää ammattilaiset suosittelee lohkon ja kannen oikasuun?

      Comment


      • Tekisi mieli hankkia itsekin tuollainen joku moninivelinen työkalujyrsin.

        Isot pojat ja Osaavat Miehet käyttää kuuleman mukaan lohkon oikaisuun riittävän isoa kiekkoa, jossa yksi leikkaava terä. Esim. pienehkö sorvin sisäveitsi vaihtopalalla. Iso kiekko voi olla esimerkiksi vanha vauhtipyörä.

        Comment


          Eli vähä sama idea ku flycutterissa. Onko vauhtipyörän funktio vähentääkseen värinöitä?

          Comment


          • Kai siin on pohjimmiltaan se, että vauhtipyörä noin lähtökohtasesti on suht tasaisesti pyörimisakselinsa ympäri pyörivä hyvin puntissa oleva valmis kiekko ja lisäksi tietysti se, että ei plaanaussovelluksessa varmaan inertiasta haittaakaan ole.

            Nyt kun sulla on tuollainen näppärä säädettäväpinoolinen jyrsin, niin asettaisin ehkä semmoisen n. 250mm plaanauskiekon leveydeltä n. 0,03-0,05mm vinoon lohkon/pöydän pituussuunnassa ja leikkaisin ottopäällä.

            Comment


              Oli näköjään hieman tiukat männäntapit osaan FCP kankien yläheloista. Nämä 155mm kanget on siis koneistettu FCP:n toimesta 20 -> 22mm. 159mm kankea saa suoraan 22mm tapille. Mutta joo, vein eilen koneistamolle noi hoonattavaksi ja tänään sai hakea pois, oli simppeli ja nopea toimenpide. Nyt olis kaikki samanlaiset ja tapit luikuu nätisti helassa.




              Tuli myös männänrenkaiden katkosvälykset sovitettua kuntoon. Ylärengas 0,50-0,55mm ja kakkosrengas 0,55-0,60mm. Öljyrenkaisiin ei tarvinnu sattua.






              Attached Files
              Viimeksi muokannut Thuppu; 14.5.2022, 17:14.

              Comment


              • Mitkä männät nuo on? Ehdottaisin, että käyt kaikki nurkat läpi ja teet vähintään jonkin r1 jokaiseen reunaan ja varmistat, ettei jää tuollaisia paperinohuita ainevahvuuksia esim. tuonne venttiilitaskujen reunoille. Noista lähtee tuhot liikkeelle.

                Comment


                  Minä arvaan että Rossin männät. Aika terävät nurkat kyllä näyttää olevan.

                  Comment


                    Kulhon syvyydestä päätellen varsin matalia puristuksia haetaan?

                    Comment


                      Kenax, juu, olis tarkoitus tosiaan vielä pyöristellä noi. Varsinki noi venataskujen reunat sulais välittömästi jossei niille mitään tekis.

                      Teppo, toisaan vähä tämmönen oldschool rakennelma tulossa matalilla puristuksilla. Alaväännön puutos kompensoidaan sit mekaanisesti ahtamalla. :)

                      Comment


                        Näin vähän arvelinkin että absoluuttinen teho on oleellisempaa kuin alavääntö.

                        Comment


                        • Matalapuristeiset on pysyneet paremmin kasassa kun korkeapuristeiset.

                          Comment


                            Ja kyllähän tohon alavääntöä tulee silti reilusti enemmän kuin millään korkeapuristemännillä on mahdollista(ilman mekaanista ahdinta), jos vanhat merkit paikkansa pitää. Vanhassa setupissa vääntö kasvoi 2krpm alueella +40hv/150Nm, 2,5krpm +70hv/200Nm, 3,5krpm +120hv/250Nm remmiahtimen lisäämisellä. Jännä nähä miten käy kun nyt tulee pitkäiskuisempi kone. :) Tottakai erotus olis varmasti ollut pienempi jos tuo mun vanha setuppi olis ollu korkeapuristeisempi, mut oli se sentään vakiomännillä puristus n. ysin pinnassa.
                            Viimeksi muokannut Thuppu; 25.10.2017, 20:09.

                            Comment


                              Ja kun mitään edistystä taas ei oo tapahtunut, niin laitetaan video parista testilähdöstä 80:llä. Märällä tiellä, niin eihän tos mitään järkeä oo, mut eipä ainakaan laatikko poksahda niin helposti.

                              https://www.youtube.com/watch?v=kmJZLoYNxYc

                              Comment


                              • No niiin :D

                                Comment


                                  Piti katsoa ihan useempaan kertaan :D

                                  Comment


                                    Hienot sävelet!

                                    Comment


                                      Joo, on se vähä yliampuvan äänekäs kulkuun suhteutettuna. :D

                                      Erittäin tyytyväinen olen kuitenkin ahtimeen. En muista mainittinko jo tässä säikeessä, mut on hieno "katukäyttöön". Alkaa ahtamaan jo kahdes tonnis, ja baari on kolmessa tonnissa nelosvaihteella, eikä pienemmilläkään vaihteilla paljoa huonompi oo. Holsetteihin verrattuna myös reagointi on hyvin nopeaa. Vaihteen vaihdossa ei oo semmosta pientä lagia vaan lähtee välittömästi mukaan. Vielä tosin on ponnistamatta yltääkö vastaaviin lukemiin kuin esim. HX35S..?
                                      Viimeksi muokannut Thuppu; 22.11.2017, 13:13.

                                      Comment


                                        Kuulostaa turbon toiminta aika maukkaalta.
                                        Mikäs ahdin siellä on kun ei äkkiseltään sattunut silmään?

                                        Comment


                                          Ostin ahtimen yksityiseltä, mutta oli kuitenkin käyttämätön, ja on siis vähä erikoinen yhdistelmä. Selvittelin aikani mistä tuo on lähtöisin(ja mikä turbo se ylipäätään on) ja jäljet hauskasti lopulta johti repon luo. On siis vanha Comp Turbo, jossa Garrettin imupesä. Imusiipi on kooltaan 54/76mm ja pakosiipi kohtuu iso 62/74mm. Mutta toisaalta sit pakopesä on pieni A/R .48. On ollu käyttämättömänä monet vuodet. Näitä on alunperin ollu kaks identtistä johonki tuplaturbo vehkeeseen tarkotettuna. Toivotaan et kestäis hyvin, n. pari tuhatta km ny on menty.



                                          Attached Files
                                          Viimeksi muokannut Thuppu; 14.5.2022, 17:15.

                                          Comment


                                            Jotain pientä hifistelty koneen osalta. Mäntien lakien terävät reunat pyöristetty, kampurakaulat kiillotettu, lohko valmistelut kaikin puolin ja nyt korsetin shimmejä justeerattu...






                                            Nyppäsin muutaman tkm ajetut öljyruuttat tosta yhestä lohkosta, putsasin huolella ja iskin kiinni...

                                            Attached Files
                                            Viimeksi muokannut Thuppu; 14.5.2022, 17:15.

                                            Comment


                                              Korsetin asennuksessa pitikin sitten hipistellä shimmejä hieman...








                                              Attached Files
                                              Viimeksi muokannut Thuppu; 14.5.2022, 17:17.

                                              Comment


                                              • Sullakin on näköjään toi iänikuisen vanha DXF, jossa on peintä heittoa mm. huohottimen lähdössä =)

                                                Comment


                                                  Paljonpa oli lähtenyt lastua kampiakselista. :)

                                                  Comment


                                                    Mietin ihan samaa :) Millä se on kiillotettu?

                                                    Comment


                                                      Hehe, no juu, kunnon hipokone reiluilla välyksillä :D

                                                      Eipä tuota oo sipaistu ku vähä 400 + 800 nauhalla ja wd40:llä.

                                                      Kenax, tältä foorumilta lähtöisin toi malli, ei se loppupeleis toiselta reunalta paljoa heitä. Ihan turha se reikä muutenki tässä systeemissä on ku ei tuu huohottamaan lohkon lähdöstä.

                                                      (Edit. puhelimen näppäinvirheitä korjattu)
                                                      Viimeksi muokannut Thuppu; 30.12.2017, 15:40.

                                                      Comment


                                                        Vihdoin ja viimein alkaa loota olla kasassa. Tuonhan joutu purkaan ja kasaamaan muutamaan otteeseen uudestaan. Ykkösratas otti koteloon kiinni, niin jouduttiin shimmaamaan aksilan kartiolaakereista eri kohtaan, siitähän aiheutui se et etudiffin pinjoniratas tuli noin millin sisemmäs, joten etudiffin paikkaa jouduttiin kans muuttamaan sivusuunnassa.





                                                        Attached Files
                                                        Viimeksi muokannut Thuppu; 14.5.2022, 17:17.

                                                        Comment


                                                          Valmiina asennusta varten...





                                                          Chevyn aksila on hieman jytkympi ku Audin.



                                                          Attached Files
                                                          Viimeksi muokannut Thuppu; 14.5.2022, 17:19.

                                                          Comment


                                                            Onpa pornon värinen tuo keskiosa, mee like!

                                                            Miten siirsit etudiffiä taaksepäin? Siinähän jää vetarien reiät liian eteen jos niitäkin ei siirrä? Kuulostaa aika työläältä hommalta.

                                                            Comment


                                                              Etudiffiä piti siirtää sivusuunnassa laakereita shimmaamalla. Pinjoniratas on kartio, joten meni liian tiukaksi kun se siirty eteenpäin, meni kokonaan jumiin ku hivenen kiristi kotelon pultteja.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X