80:iin piti värkätä parempi paikka huohotukselle 7A venakoppaan sekä avartaa tulpanreiät 1.8T puolille sopiviksi, mutta homma sit karkas lapasesta. :D
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
UrS4 Avant 2.2T + B4 turbo quattro
Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
-
Alkuperäinen kirjoittaja Thuppu Näytä viestiLisäksi hieman mietiskelly tota laatikon puolta kans, ja Tempon kanssa päädyttiin tilaamaan kaks kustom settiä 1-2 vaihdetta laatikkoon. Ovat suorakytkyjä, ykkönen 2.80 ja kakkonen 1.82 välityksellä. Aksila paksumpi 27mm chevyn boorilla.
Viimeksi muokannut Thuppu; 14.5.2022, 17:25.
Comment
-
Vakio kytkinaksila vs kustomi. Näkee erot aika hyvin.
Laatikkohan pelaa oikein mainiosti nyt Tempon Typ85:ssa. Mitään ongelmaa ei oo liikkeellelähdössä, vaikka kohtuu pitkä ykkönen onkin. Kakkonen menee pesään hyvin määrätietoisesti kivan klunks äänen saattelemana. Vinkunaa lähtee jonkin verran, mutta ei häiritsevästi ja ei paljon haittaa vain ykkösellä ja kakkosella. Tyhjäkäynnillä pakkoillaan laatikko rallattelee jonkin verran ja hiljenee heti kun kytkimen painaa pohjaan. Johtunee tuosta siirtopakasta jossa selkeä klappi, mutta kuulunee asiaan jouhevan toiminnan varmistukseksi ja ehkä noilla suorilla hampaillakin on vaikutus ääneen.. Vedossa huomaa kyllä selkeän eron, kierrokset tippuu nyt n. 900rpm vähemmän ykköseltä kakkoselle vaihdossa ja reilu 200rpm vähemmän kakkoselta kolmoselle vaihdossa. Iso turbo ei tipahda alueelta enää ekassa vaihdossa, vaan veto palaa välittömästi.
Suljetun alueen testi: https://www.youtube.com/watch?v=aqrRimoPDcwViimeksi muokannut Thuppu; 14.5.2022, 17:25.
Comment
-
Vieras
No niin juuri kans kirjottelin että sama laakeri ottanu vähä osumaa, mistä löytyi ja kuinka suolanen hinta? :D
Comment
-
Vieras
Joo no hinta on sellanen että tähän 5 loviseen en ala kyllä pian laittamaan. Säästetään nekin rahat 6 loviseen.
Oireiliko toi muuten jo vai huomasitte vasta purkaessa?
Mä en muista ainakaa mitää ääntelyä mutta tuon huomattuani käsin pyörittäessä ainaki kuvittelin sen ääntävän tai vähä takertelevan mutta voihan olla että on ollu vaikka kuinka kauan rikki.
Comment
-
Ei oo aiemmin ollu ajos toi laatikko, oli Tempolla hommattuna muualta, joten ei voi sanoa. Suomesta ku ostaa niin kaikki myydään priimana mut tosiasia on joku muu, nm. yks DSY laatikko itelläki ostettuna josta etuperä räjähtäny, pinjoniratas(aksila) ja laakeri hajalla. Kovin tietämätön oli myyjä koko asiasta.
Comment
-
Mistä nuo akselit tuli? Ja mitä ne maksaa?
Onko siellä nyt tiedossa että mitä ongelmia oli, että seuraavat tulee oikeilla mitoilla? Olikos tuo loota alunperin leveällä ykkösellä?
Miten muuten sääditte tuon pinion-akselin välykset? Siihenhän on olemassa hiton kallis erikoistyökalu.Viimeksi muokannut okkim; 1.8.2017, 10:14.
Comment
-
Vieras
Paljonko siinä pitää olla välystä? Saa kai sen mitattua esin kellolla akselin päästä ja jollain kampeaa akselia molempiin suuntiin? Mutta käsittääkseni se akseli jäi alkuperäiseksi..?
Oisko muuten mittoja tuosta laakerista? Mietin vain että voisko soveltaa jotain muuta laakeria jos tekee sopivat sovitteet.. hinnat tosiaan on sitä 230-250€ luokkaa.
Jännä että nuo hajoaa usein vaikka käsittääkseni vedossa ei paina laakeria tiukemmalle vaan löyhälle. Tai se voi olla myös syy koska silloin sivuttainen voima kohdistuu pienemmälle alueelle..
Mihinköhän hintaan mahtaisivat tehdä vakiovälityksille suorakytkyn. Sitten ei tarttis tehä kun siirtopakka ja toinen ratas 1. ja 2. Vaihteelle...? :o
Mua ainakin kiinnostais.Viimeksi muokannut jesse47; 1.8.2017, 11:29.
Comment
-
Sitä 01E-sekventiaalimodia speksattiin jossain essonbaari- vai verkkobongailutopikissa. 016-lootaan se on ko olemassa, kustannus 3k € luokkaa.
Edit. Tuosta
http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...t=01E+suora%2A
Comment
-
Kuten sanottu Honon kautta nämä sarjat meille järjesty, ja kun kaks otettiin kerralla niin hinta ehkä oli vähä edullisempi kuin vaan jos yhden tilaa, mutta en ala hintoja nyt tässä speksaamaan. Honolta kysykää tarjousta. Käsittääkseni nämä oli kaks ensimmäistä tämmöstä 1-2 sarjaa mitä on tehty. Honolle toki oli tehty aksila jo aiemmin PARin hajonneen tilalle.
Noista epäkohdista ollaan oltu yhteyksissä suoraan koneistajan kanssa, eli lähinnä ainoa varsinainen virhe oli toi lukkorenkaan ura joka oli liian pieni. Näkyy tuossa kuvassa jossa molemmat aksilat, ykkösrattaan vasemmalla puolella oleva ura. Se laakeripinta oli näillä näkymin vain toisessa aksilassa, joku pieni heitto tullu mitoitukseen, mut sen sai ite hiottua sorvis kohdalleen. Stefa taas voi olla sopiva toiseen laatikkoon, en oo varma, mutta tämä oli urssin CBL laatikko ja siihen se ei menny. Ja aksila oli tosiaan kapealla ykkösellä joten ehkä tämä menee suoraan leveän ykkösen laatikkoon, en tiedä..? Pakkiratasta joutuu joka tapauksessa sorvaamaan.
Pinjoniaksila meni sisään samoilla kaluilla kun oli ollutkin joten sitä ei shimmailtu mitenkään.
Comment
-
Laitetaan tänne ny vielä pikku päivitys joka tuli 80:iin tehtyä, jos jotakuta sattuis kiinnostamaan..? :) Elikkäs sain ton Vemsin lähtöpaukun pelittään kivasti kytkinpolkimesta aktivoituna. Tuolla oli valmiina käyttämätön katkaisija polkimessa johon tinasin johdot vaihtoreleelle joka sit maadottaa ton Vemsin tulon. Muutenhan olis pelkkä katkaisija riittäny, mutta ku toi toimii just väärin päin, eli lepoasennossa kiinni ja poljin painettuna auki. Hieman käsi oon autosähköhommien kanssa niin hyvät ohjeet löyty EFI expressin sivuilta. Lisäks sit on/off kytkin jolla ominaisuuden saa kokonaan pois päältä. Voi olla tietty et laatikko tykkää kyttyrää jos kovin lähtöjä treenaa ja varsinkin näillä kumeilla. :D Mutta pelaa ny kumminki.
Pikkuriikkinen testivideo :)
https://youtu.be/FTICv_wilakViimeksi muokannut Thuppu; 14.5.2022, 17:27.
Comment
-
Vieras
Voi veljet toi paukku ois hieno varttimailille.
Kyllä tuollane 60/64mm ahdinkin on aika hankala saada heräämään sopivasti paikalta. Se on aina joko liikaa tai liian vähä happea.. pistää kyllä komeasti painetta.
Mutta ootko koittanu miten nopeissa vaihoissa tekee toi kytkimestä aktivoituva, vai saako vaihtaa kaasu auki? 8)
Comment
-
Voispa viimein olla aika rakennella loppuun, tai siis aloittaa toi strokerin niputtaminen. Kovasti yrittäny odotella jospa se sieltä tallinnurkasta itsekseen kasaantuis, mutta huonosti tuntuu tekeytyvän, ei siis yhtään mitään oo tapahtunu.
Tänään oli pitkästä aikaa hieman mielenkiintoa ja virtaa elvytellä tuota(syynä saattaa olla ku lauantaina kävin kattomas Lapuan quattro cornerissa Tempon projekteja). Otin siis vingun käteen ja tein tilaa kiertokangille, nehän eivät mahtuneet pyörimään tuolla. Irrottelin moottorikorvan alle jäävän pakkaspropun jossa oli letkulähtö turbolle(volvossa tässä kohtaa) ja laitoin tilalle blankon propun. Viereen tuli proppu johon hitsasin AN6 nipan. Puhdistin lohkon huolellisesti bräkleenillä ja paineilmalla ja jätin odottamaan seuraavaa kertaa. Seuraavaksi pitääkin irrotella kampuran päästä se automaatin ylimääräinen holkki, ja sit saakin alkaa asentelemaan hilpettä lohkoon.
Koneistamon jäljiltä lohkon modit. Ei tarvi toiste teettää näitäkään, piti munuainen luovuttaa et sain silloin kotiutettua lohkon sieltä. No nykyään tietty on vehkeet jolla onnistuu tommoset pikkujutut tehä itsekin. Tosin kaikista yksinkertaisin ja halvin ratkaisu olis vaan hitsata öljyreikä tukkoon ja perään porata reikä johon hitsillä letkulähtö.
Viimeksi muokannut Thuppu; 14.5.2022, 17:28.
Comment
-
Ja vielä takanurkan öljynpaluu reiän suurennos 18 -> 18,5mm ja M20x1,5 kierre. Saa siihen kiristää pultinpätkän liimalla kiinni. Ei kait noissa sit muuta ku vingutella vielä kangille tilaa ja sit koneistamoon poraukseen. Jakoremmin kiristäjälle pitää kyllä kans tehä muutamat M6 kierrereiät, mutta niiden paikat näkee vasta kun kone on koekasattun, ja koko jakopään osalle on vielä ehkä muutama muuttuja. AAN remmiä ja öljypumppua on kuitenki tarkoitus käyttää näis kaikis lohkois.
Dekin oikasuun pitäis itelle kyllä soppeli terä hommata tai tehä flycutter...
Viimeksi muokannut Thuppu; 14.5.2022, 17:31.
Comment
Comment