Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

UrS4 Avant 2.2T + B4 turbo quattro

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Kyselen hieman vanhoja. Oliko polttoainelinjojen leikkuurenkaat myös HST, RST vai tavan sinkittyjä? Onko helmet vuotaneet? Mietin vaan että miten hyvin sinkitty leikkuurengas puree HST putkeen.

    Comment


      Aha, täällä oli näköjään jotain kyselty. Nuo päät joista lähtee letkut tulivat ihan normi sinkityillä nipoilla kiinni putkiin. Mut sit auto alla on yhet jatkot niin ne tuli happiksesta. Kaikki ovat kiinni pysyneet ja olleet vuotamatta.

      Tuli käytyä Botnialla vähä pörräämässä, ja hajoshan se vihdoin. Ahdot katosivat kokonaan ja joutu kotia ajelemaan vaparina, kyllä on muutes laiska. Arvelin jo paikan päällä et mun läppä oli irronnut ja pitihän se paikkansa. Jännityksellä kurkkasin miltä turbon kompura näyttää, mut ei onneksi ollu menny mitään pikkuhilua siitä läpi. Itse läppähän ei sinne mahdu tulemaan. Saranaruuvit olivat paikoillaan, mutta sarana oli syönyt itsensä prikoista läpi, ja muutenkin se 1,6 baria on tehnyt tehtävänsä tuolle läpälle joka oli siis piikkisuora alunperin. Aika yllättävää koska ei ollu edes mistään purukumiteräksestä tehty, vaan lujuus oli suurinpiirtein tuplat normi moniteräkseen.

      Imulämmöt taas oli siellä sadan asteen tuntumassa koko ajan, joten jotain sille osastolle on kehitettävä. Oli myös pientä ongelmaa polttoainesyötössä, alko vetämään laihalle kovilla kierroksilla, joten luulen et toinen pumppu on sanomassa itseään irti tehtävistä. Tekis mieli laittaa joku yksittäinen e85 suurtehopumppu ja muutenkin muuttaa hieman tota kerääjäsäiliösysteemiä.


      (kuva by Happo)
      Attached Files
      Viimeksi muokannut Thuppu; 15.5.2022, 18:12.

      Comment


        Pientä videoo... https://www.youtube.com/watch?v=aFLQvYRdTK4

        Ja tuossa nuo läpän kuvat:







        Attached Files
        Viimeksi muokannut Thuppu; 15.5.2022, 18:13.

        Comment


        • Ei vissiin ollu slickit alla. Kova on puskemaan. Uus päällyste vissii aika liposa? Hyvinhän tuossa voimaa on tulla kurvista ulos ;)

          Comment


            Ei ollu sliksejä ei, ja suurelta osin märkä ratakin, joten melko liukasta oli. Takajouset pitäis vaihtaa jämäkämpiin niin vois ehkä saada puskemistaipumusta vähennettyä, mutta taitaa kiireet sen suhteen olla vähä takanapäin.

            Comment


            • Minkäslaiset jousiarvot siellä nyt on etu- ja taka-akselilla?

              Comment


                Mun mielestä ei kannata ensisijaisesti lähteä balanssia hakemaan takapään pitoa huonontamalla. C4:ssä tietysti vähän huono kun etuvakaaja on kovin kiinteä osa tuentaa, mutta jostain köyhälistömallista voisi koittaa katsella ohuempaa vakaajaa eteen. Mites ne camberit oli tällä erää? Onko ongelma mutkaan sisään mentäessä vai ulos tultaessa? Jos pääsääntöisesti ulostulossa niin silloin kannattaa investoida torsen-modiin ja/tai takatasurin lukkoon.

                Comment


                  Ok, toi vois olla ihan hyvä idea. Tuntuu siis helposti puskevan kun lähtee kääntymään kurviin, jarruttamalla samalla kun alkaa kääntämään keventää perää niin et sen saa helpommin luisuun, kohtuu helposti. Mut esim. kun kurvissa menee tasakaasulla penellä puskemisella ja yrittää kaasulla saada luistoon niin yleensä etupyörät vaan puskevat kovemmin.

                  Jouset oli 750lbs edessä ja 500lbs takana. Mulla olis yhet 670lbs takajouset ylimääräisenä.

                  Comment


                    Joo, kuulostais siltä että lisää camberia, casterithan sulla tais ollakkin jo tapissa mitä saa? Lisäksi voi kokeilla vähentää aurausta/laittaa vähän harituksen puolelle eturenkaita. Sladissa eteneminen on näyttävää, mutta ei nopeaa :)

                    Comment


                      Ihan läkkäriksihän tuo ajo meni ku oli aika liukkaat olosuhteet. Videolle koostin lähinnä kaikki kömmähdykset ja liukastelut. Hauskaahan se toki oli, ja kiivaahan se olis jos osais nelikkoa viedä sladissa asfaltillakin. :)

                      Camberia ja/tai casteria pystyy aavistuksen vielä lisäämään, lähinnä jättäny camberin kompromissiin jolla kehtaa vielä kadullakin ajaa. On niin raivostuttavaa kääntää camberia ku aurauskin muuttuu samalla. Nyt on auraus suurinpiirtein nollilla.

                      Comment


                      • Liposta näytti olevan ku kyntöä sorallakin harjoitettiin ja taisi se luisuuttelukin maittaa :D Ai että ku sais annattaa vaa menemää, eiks je ;) ? Savua niin paljo koppihi, että ei henki kulje :D

                        Comment


                          Tanehau, sulle annettiin mahdollisuus! Vai joko on unohtunut? Nyt kannattaa jo lopettaa se "leikillään" tinkaaminen siitä driftistä.

                          Comment


                          • Kuppis; ihan yleisesti vaan tsemppasin Thuppua :) Looking good ;)

                            Comment


                            • Alkuperäinen kirjoittaja Thuppu Näytä viesti
                              Jouset oli 750lbs edessä ja 500lbs takana. Mulla olis yhet 670lbs takajouset ylimääräisenä.
                              Mitäs nuo nyt on länsimaisissa yksiköissä? Noi ylimääräiset on joku 120kg/cm? Miten pitkät ja millä sisähalkaisijalla?

                              Comment


                                500 lbs = ~ 227 kg
                                750 lbs = ~ 340 kg
                                670 lbs = ~ 304 kg

                                500 lbs on noin 90 kg/cm, 750 lbs on noin 135 kg/cm. Ylimääräiset 120 kg/cm.
                                Viimeksi muokannut arto s; 10.9.2015, 06:48.

                                Comment


                                  (lbs/in) / 560 = Kg/mm

                                  Comment


                                    Oho, oli jääny kenaxin kysymys havaitsematta, noi takajouset on 180mm pitkät ja sisähalkaisija on välikoko 62mm.

                                    Onko muuten heittää ehdotuksia mikä olis hyvä e85 kestävä pumppu joka riittäis yksittäisenä kiloheppaan?

                                    Comment


                                      Fuelab tuotteista ainakin löytyy

                                      Comment


                                        Fuellab 42401-c
                                        http://fuelab.com//wp-content/upload...-Fuel-Pump.pdf

                                        Mites tuo?

                                        Tai tuo:
                                        http://www.magnafuel.com/products/efi/pumps/MP-4301.htm

                                        Comment


                                          Aeromotive A1000 tai Eliminator.

                                          Comment


                                            Olipas khöhöm, hintavia pumppuja. Pitää nyt sit kattoa viittiikö pumppuja alkaa pävittämään. Ihan kiva nyt yrittää selvittää kumpiko sieltä alkaa kyykähtämään, ku muuten toimivat normaalisti. Olis toki yks uus 044:nen hyllys, et kovaava löytyis heti tilalle. Tai sit pitäis tota 4 barin peruspainetta tiputtaa 1 barilla. 2,9 barin ahdoilla bensapaine on nyt kuitenki jo se 6,9 baria.


                                            Asiasta viidenteen. Tuli mieleen vanhaa juttua tästä säikeestä. Tästä loiskelevystähän on saatu kokemusta tänä kesänä parilta ratapäiviltä ja tuntu pelittävän hyvin. Yhtään ei kertynyt öljyä huohotuskannuun. Eli kaiken aa ja oo tuntuu olevan toi et estetään loiskeöljyn pääsy lohkon huohottimeen.

                                            Lisäksi tämän ahdinrikon jälkeen noin puolivuotta kiinni ollut 40 superi sekä kesän kiinni ollu tämä korjattu 40 customi ovat kestäneet ongelmitta melko kovaa rääkkiä. Ja täysin samat voitelulinjat ollu koko ajan käytössä.

                                            Comment


                                              Täältäkin kehuja tuolle loiskelevy tyypille! Mulla on noin 0.5l pönttö ja tästä AN10 paluu öljypohjaan. Ei ole kertaakaan lentänyt pöntön suodattimesta öljyä.

                                              Comment


                                              • Ei taida oikeasti noikaan Aeromotiven pumput ihan kiloheppaan riittää. Pistä kolme Boschia tai pari-kolme tankinsisästä 400 walbroa. Walbroissa tosiaan se huono puoli, ettei niitä pysty istuttamaan ulkoiseksi, eikä siten oikein helposti tekemään kerääjäsäiliötä, ellei niitä nyt sitten torppaa johonkin purnukkaan.

                                                Kaksi Boschia riittää vajaaseen kiloheppaan viinalla.

                                                Comment


                                                  Kyllä noi pari 044sta riittäis varmasti muuten hyvin toistaiseksi, mut jotain häikkää on jossain ku alkaa seokset karkaamaan laihalle kovilla kierroksilla ja lämpimällä polttoaineella. Botnialla nyt viimeksi huomas selvästi ku alkas oireilemaan. Ei kehdannu enää vetää kovin ylös ku lambda näytti 0,85-0,87. Samaahan tapahtui pari kertaa dynossakin. Ku oli päivän jauhettu rullilla oli polttoainekin todella kuumaa, niin viimesissä vedoissa vetäisi yhtäkkiä hännähuipun laihalle. Voihan toi olla vika suuttimissa tai painesäätimessäkin, jos vaan joku paikka ei tykkää lämmöstä..?

                                                  Suuttimet ovat nämä: http://www.finjector.com/verkkokaupp...-p-125606-188/

                                                  Ja painesäädin on tämä: http://www.summitracing.com/parts/maa-4305m

                                                  Hmm, kiinnittypä huomio tässä nyt ton painesäätimen spekseihin joka on 30-100 psi:tä(2-6,9bar). Eli tulisko vaan raja vastaan siinä? Vaikka Botnialla ei ollu edes täysiä ahtoja käytös, oli n. 2,5-2,6 baria. Mutta taidan nyt ensin kokeilla tiputtaa peruspainetta 3:een baariin.
                                                  Viimeksi muokannut Thuppu; 21.9.2015, 05:51.

                                                  Comment


                                                    Kannattaa miettiä uutta systeemiä rakentaessa ettei se turhaan lämmittäisi polttoainetta. Se kun voi alkaa kiehumaan, ja muuttaa seostakin jonkin verran kuumetessaan. Mulla odottaa hyllyssä Fuelabin pumppu joka säätyy ahtojen mukaan, eli koskaan ei pumppaa liikaa.

                                                    Comment


                                                      Eikös tuo 30-100psi alue tarkoita peruspaineen säätöaluetta ja ahtopaineen mukaan säättyy sitten niin kuin tarve on. Mulla on säätöalue 30-70psi ja ylittää ahtopaineilla reilusti tuon ongelmitta.

                                                      Comment


                                                        Näin se minustakin menee että säädetään peruspaine ja siihen vielä kerranto päälle (1:1 yleensä)

                                                        Comment


                                                        • Ihan selkeästi polttoaineen lämpötilaan liittyvä ongelma toi laihalle vetäminen. Olen törmännyt aivan samaan tilanteeseen useasti.

                                                          Eikös sulla ollut siellä jäähdytin polttoaineen paluulinjassa?

                                                          Comment


                                                            Jäähdytin on hommattuna muttei asennettuna. Pieniä muutoksia kontin puolelle suunnitteilla niin aikomus oli et laitan sit vasta kun selkeytyy miten komponentit on järkevä sijoittaa.

                                                            Comment


                                                            • Noniin, sitten eikun asentamaan se vaikka sitten väliaikaisesti johonkin, niin ongelmien pitäis kyllä hävitä.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X