Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

UrS4 Avant 2.2T + B4 turbo quattro

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Sain tommosia ammattilaatuisia abiko rengasliittimiä jotka tuntuvat huomattavasti jämäkämmiltä mitä noi halppikset. Kokeilen niillä. Juttelin työmaan sähkärin kanssa, ja meinas et yks huono liitin voi kyykäyttää koko linjan, vastuksen kasvaessa myös virta kasvaa ja näin aiheuttaa ylikuormaa muihinkin liitoksiin.

    Comment


      Mulla on tossa työpisteen seinällä taulukko jossa on (automaatio)sähkökeskuksen johtimen mitoitusvirtoja: 1.5mm2 = 14A, 2.5mm2 = 20A, 4mm2 = 26A, 6mm2 = 33A, 10mm2 = 62A, 16mm2 = 82A. Ton varjolla laittaisin kymppiä tai tuplakutosta johdotukseen, jos 50A sulake. Tuplakutonen varmaan käytännöllisempi.

      Comment


        Muistaakseni noi pumpuile menevät johdot ovat kutosta(molemmille menee omat johdot), ja tuolla akun, sulakeboksin ja releen välillä on sit jotain paksumpaa hifikaapelia, et johdoista ei pitäis olla kiinni. Luulen et noi hennot laatta-abikot vaan pilaavat koko systeemin.

        Comment


          Noi mitotusvirrat ei ole ihan noin yksiselitteisiä, riippuu vähä kaapelin säikeidenkin määrästä. Mutta joo 2x6mm2 ei olis taipuvuuden kannalta huonompi vaihtoehto. Toki jos löytää jonkun todella taipuisan 10mm2 lakun, niin ei sekään yhtää huonompi ole.

          Comment


          • Alkuperäinen kirjoittaja sprawl Näytä viesti
            Kyllähän noita lattasulakkeita on autossa paljon isommillakin kuormilla kuin 40A.
            Vaihtaisin varmaan johdotkin paksumpaan, koska sillon kaapelitkin on lähellä maksimikuormia jos sulake sulaa jatkuvasti.
            On, muttei yleensä täyden kuorman jatkuvaan ajamiseen.

            Comment


            • Piirräs ny PI-kaavio tuosta sun remmi+turbo kytkennästä.
              Vähä ihmetyttää ku kuvissa näkyy mm. 2.ilmanputsaria ?

              Comment


                Mites muuten tollasen normi 1kpl tankissa olevalle 044 pumpun johdotus/reletys/sulake?
                Tuos Coupes täysin orkkis piuholla ja nallilla. Muistaakseni pumpulle oli 15A sulake.
                500-600Max tarkotus ottaa.... tai sen mitä tuolla GTX3071R:llä saa irti.

                Comment


                  Tuossa tommonen hätäinen kaaviokuva :)

                  Attached Files
                  Viimeksi muokannut Thuppu; 15.5.2022, 21:29.

                  Comment


                    Tuossa pieni pätkä ton takaiskuventtiilin toiminnasta. Tein myös tommosen pienen trumpettipään sen ympärille virtauksen parantamiseksi.

                    https://www.youtube.com/watch?v=7hT_F-KeJDM

                    Comment


                      Tuli lisättyä huohotuslähtö tohon venakoppaan. Ennestään oli käytössä vain toi lohkon takaosassa oleva lähtö ja sylkee aika kivasti voimalla öljyt huohottimesta lähdöissä ku öljy pakkautuu ainoaan huohotuslähtöön/letkuun. Toivon mukaan tämä nyt hivenen auttais ongelmaa..? Kannen huohotus on AN10 palikoilla kasattu. Biltemasta nykyään löytyy näitä AN tarvikkeita ja ovat halvempia kuin ebayssä. Löytyy noita hitsausnippojakin alumiinisina ja teräksisinä.

                      Teetin myös uuden öljynpaluu letkun huohotuspöntöltä öljypohjaan. Vanha oli tehty perus ilmaletkusta joten öljynkestävyys ei ollu hyvä, letku muistutti enemmän purukumia. Kuitenkin kohtuu kriittinen komponentti jos rikkoutuu niin pääsee osa öljyistä karkaamaan... Tuo nyt on ehkä vähä overkilliä mut ei tarvi varmaan hetkeen sitä miettiä enää. :D





                      Attached Files
                      Viimeksi muokannut Thuppu; 15.5.2022, 21:29.

                      Comment


                        Biltemasta nykyään löytyy näitä AN tarvikkeita ja ovat halvempia kuin ebayssä.
                        Tai siis alumiinisia jic-yhteensopivia letkuliittimiä, kehtaan epäillä että täyttävät oikeasti Army-Navy-speksin. :) Mutta eipä niiden nyt aina tarvikkaan, auton järjestelmissä on suht pienet paineetkin.

                        Ei ole minusta ollenkaan overkilliä tuo öljyletku, on kuitenkin palavaa nestettä ja radan pinnassakin sangen vittumaista tavaraa. Hyvä vaan että on kunnon letkut.

                        Comment


                          Millä nimellä ne Biltemasta löytyy? Aina saa arvuutella että miten ne on tällä kertaa suomennettu :)

                          Comment


                            Autoilu/MP -> Autotarvikkeet -> Viritys -> AN :)

                            Comment


                              Näyttäis pelaavan hienosti nyt toi huohotus. Ennen konetila ui öljyssä ja sitä tippui konepellistä kun sen avas. Nyt näkyy vain pinenenpieniä öljysumun täpliä. Vois laittaa tosta vielä letkulla toi suodatin johonki pönikkään jos haluaa...




                              Tuli myös otettua tommonen pieni sitkeystestipätkä 6-vaihteella 60-120km/h. Ei paljo tarvi pykältää jos tarvii ohittaa.

                              https://www.youtube.com/watch?v=N-Y46nsZlBI
                              Attached Files
                              Viimeksi muokannut Thuppu; 15.5.2022, 21:30.

                              Comment


                                Olikos tuosta pöntöstä takaisin kierrätys öljytilaan? Miten toimis se scavange venttiili joka laitetaan pakoputkeen imemään huohotusta.

                                Comment


                                  Juu, paluu menee öljytilaan. Se vois kyllä pelittää ihan hyvin. Pitää laittaa mietintään.

                                  Comment


                                  • Onko tuas ny jotain etua sitte haettu vrt. perinteinen lancia kytkentä vai mikä johti tuohon ratkaisuun ? Alla "lancia" kytkis :

                                    Comment


                                      Vaikea sanoa kun ei oo dynossa käyty, mutta teoriassa tuottaa vähemmän lämpöä, ja syö vähemmän tehoa kampuralta. Remmiahdinta uskaltaa pyörittää ylikierroksille kun ei joudu työskentelemään vastapainetta vasten kovilla kierroksilla, jolloin myös alakierroksille saa enemmän ahtoja. Lisäksi yksinkertaisempi rakenne.

                                      Comment


                                        Onhan tuossa Lancian kytkennässä kanssa ohitus remmille, mutta sepä onkin tehtaan resuilla tehty.

                                        Lisäksi autohan on rakennettu voimalinjan ympärille, eikä yritetty sovitella olemassa olevaan koriin asioita.

                                        Comment


                                          Tuli penkissä tätä käytettyä et näkee miten pelittää, ja paljastihan se muutamia ongelmakohtia. Penkki oli tällä kertaa reilusti tarkempi mitä viime kerralla(ja kuulemma mukaan näyttää n. 50hv vähemmän mitä Boschin penkit, todellista tehoa..?), tämä paljasti kaikki pienet epäkohdat käyrissä ja kuten näkyy yläringeillä on pahoja ongelmia. Onko sit kipinän puutetta vai mitä..? Oma epäilys menee tohon VEMSin boksiin, häiriöitä signaaleissa, triggeriongelmaa(vaikkei flagia tulekaan alle 7000 ringin), tai jotain häikkää noissa sytkälähdöissä tms..? Tuo selittää viimevuotisen kuopan tehokäyrässä juuri ylä-alueella, ainut vaan et siinä dynossa käyrä oli siloiteltu niin ettei siinä näkyny mitään häiriöitä. Säätäjä ei halunnu lähteä hakemaan max tehoja koska selvästi tuolla ylärekisterissä on jotain häikkää, nyt taidettiin kokeilla 2,3 barin ahtoja suurimmillaan. Dynokäppyrät ovat 2 barin paineella.

                                          Toinen ongelma näyttäis olevan ohitusläpän ilmanottoa rajoittava vaikutus, eli ilmeisesti vaati vähä isomman läpän tonne, nyt 70mm. Ysikymppi silikonin kun otti turbon imusta irti, niin et se veti suoraan ulkoa ilmaa, tehot nousi n. 45hv. Tämä siis samalla ahtopaineella, toki seosta tweakaamalla ero olis voinu tasoittua hivienen. Penkissä huomas miten alipaine imuputkessa pyrki vetämään silikonimutkaa kurttuun. Mekaaninen ahdin myös tuntuu lämmittävän ilmaa jonkin verran, eli tämäkin varmaan tiputtaa tehoa vähän.

                                          Muuten kyllä pelitti hienosti, siirtymä ahtimien välillä on lähes huomaamaton, eli sen suhteen varsin onnistunut modi. Ajettavuus on nyt kyllä oikein mainio, alavääntö on jotain ihan käsittämätöntä. :)

                                          Attached Files
                                          Viimeksi muokannut Thuppu; 15.5.2022, 21:30.

                                          Comment




                                            Vähä äänimaailmaa...



                                            https://www.youtube.com/watch?v=tO7S4Bwt7n4

                                            ...saa heittää mietteitä mikä vois aiheuttaa ton epätasaisuuden yläkierroksilla..? Toki ymmärrän jos alkaa kyllästyttää tän ruoskan projektikertomukset, ku woimaakaan ei koskaan saada ulos. :D
                                            Attached Files
                                            Viimeksi muokannut Thuppu; 15.5.2022, 21:30.

                                            Comment


                                            • Tämä rojekti kertomus ei kyllä tylsäksi pääse.
                                              Yllättävän vähän tuossa oli voimaa, odotin enemmän.

                                              Mutta tuo äänimaailma, pakko päästä livenä kuulemaan joku kerta. :)

                                              Comment


                                                Säätäjä meinas et antaa kyllä voimaa, mut ei järkeä ku on jotain häikkää. 512hv anto 2,3 barilla remmin kanssa, mut selvästi kuristaa toi turbon imuputki/läppä. Toki sit alakierroksilla, esim. 3500 kierroksen kohalla on n. +130hv/250Nm kasvu. :)
                                                Viimeksi muokannut Thuppu; 30.5.2015, 19:43.

                                                Comment


                                                  Tämä on kyllä ehdottomasti kiinnostavin projekti tällä hetkellä. Arvostan! Laitahan vaan lisää videopätkää :)

                                                  Comment


                                                    Luenko jotenkin väärin vai onko tuossa oikeesti 350nm/4500rpm? Ajattelin että remmillä olisi oikeasti myös alarekisterissä joku kotona.

                                                    Comment


                                                    • Se riippuu, onko kone suunniteltu remmille. Jyrkälle vaparinokalle, kun sen heittää, niin ei alhaalta järkyttävää paukkua löydy. Tästä motista en tiedä, mutta jotakin kokemusta remmistä on.

                                                      Comment


                                                        Mä aattelin että ois ollu tuo sininen ylempi käyrä vääntö. Eli alkaa 2000 rpm 275Nm. 500Nm tulee ulos tuossa karvan alle 4000rpm. Pitääkö paikkansa?

                                                        Comment


                                                          Teho- ja vääntö 2 ovat remmin kanssa. Näkyy tosi huonosti toi vääntökäyrä. Niin ja vääntö on taulukon oikeassa laidassa. 325Nm @2000rpm.
                                                          Viimeksi muokannut Thuppu; 30.5.2015, 21:47.

                                                          Comment


                                                            Aivan lukihäiriö omalta osalta puolittain :(. On muuten kiinnostavin projekti! Päivittäin tulee katseltua :)
                                                            Viimeksi muokannut Barabbas; 30.5.2015, 22:04. Perustelu: Lisäystä

                                                            Comment


                                                              Editoin dynotuloksien kuvan värisävyjä hieman. Nyt pitäis näkyä selvemmin kakkostulokset(remmiahtimella). Huonosti säädetyllä näytöllä näkyivät tosi huonosti aiemmin.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X