Sain tommosia ammattilaatuisia abiko rengasliittimiä jotka tuntuvat huomattavasti jämäkämmiltä mitä noi halppikset. Kokeilen niillä. Juttelin työmaan sähkärin kanssa, ja meinas et yks huono liitin voi kyykäyttää koko linjan, vastuksen kasvaessa myös virta kasvaa ja näin aiheuttaa ylikuormaa muihinkin liitoksiin.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
UrS4 Avant 2.2T + B4 turbo quattro
Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
-
Mulla on tossa työpisteen seinällä taulukko jossa on (automaatio)sähkökeskuksen johtimen mitoitusvirtoja: 1.5mm2 = 14A, 2.5mm2 = 20A, 4mm2 = 26A, 6mm2 = 33A, 10mm2 = 62A, 16mm2 = 82A. Ton varjolla laittaisin kymppiä tai tuplakutosta johdotukseen, jos 50A sulake. Tuplakutonen varmaan käytännöllisempi.
Comment
-
Muistaakseni noi pumpuile menevät johdot ovat kutosta(molemmille menee omat johdot), ja tuolla akun, sulakeboksin ja releen välillä on sit jotain paksumpaa hifikaapelia, et johdoista ei pitäis olla kiinni. Luulen et noi hennot laatta-abikot vaan pilaavat koko systeemin.
Comment
-
Noi mitotusvirrat ei ole ihan noin yksiselitteisiä, riippuu vähä kaapelin säikeidenkin määrästä. Mutta joo 2x6mm2 ei olis taipuvuuden kannalta huonompi vaihtoehto. Toki jos löytää jonkun todella taipuisan 10mm2 lakun, niin ei sekään yhtää huonompi ole.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja sprawl Näytä viestiKyllähän noita lattasulakkeita on autossa paljon isommillakin kuormilla kuin 40A.
Vaihtaisin varmaan johdotkin paksumpaan, koska sillon kaapelitkin on lähellä maksimikuormia jos sulake sulaa jatkuvasti.
Comment
-
Tuossa pieni pätkä ton takaiskuventtiilin toiminnasta. Tein myös tommosen pienen trumpettipään sen ympärille virtauksen parantamiseksi.
https://www.youtube.com/watch?v=7hT_F-KeJDM
Comment
-
Tuli lisättyä huohotuslähtö tohon venakoppaan. Ennestään oli käytössä vain toi lohkon takaosassa oleva lähtö ja sylkee aika kivasti voimalla öljyt huohottimesta lähdöissä ku öljy pakkautuu ainoaan huohotuslähtöön/letkuun. Toivon mukaan tämä nyt hivenen auttais ongelmaa..? Kannen huohotus on AN10 palikoilla kasattu. Biltemasta nykyään löytyy näitä AN tarvikkeita ja ovat halvempia kuin ebayssä. Löytyy noita hitsausnippojakin alumiinisina ja teräksisinä.
Teetin myös uuden öljynpaluu letkun huohotuspöntöltä öljypohjaan. Vanha oli tehty perus ilmaletkusta joten öljynkestävyys ei ollu hyvä, letku muistutti enemmän purukumia. Kuitenkin kohtuu kriittinen komponentti jos rikkoutuu niin pääsee osa öljyistä karkaamaan... Tuo nyt on ehkä vähä overkilliä mut ei tarvi varmaan hetkeen sitä miettiä enää. :D
Viimeksi muokannut Thuppu; 15.5.2022, 22:29.
Comment
-
Biltemasta nykyään löytyy näitä AN tarvikkeita ja ovat halvempia kuin ebayssä.
Ei ole minusta ollenkaan overkilliä tuo öljyletku, on kuitenkin palavaa nestettä ja radan pinnassakin sangen vittumaista tavaraa. Hyvä vaan että on kunnon letkut.
Comment
-
Näyttäis pelaavan hienosti nyt toi huohotus. Ennen konetila ui öljyssä ja sitä tippui konepellistä kun sen avas. Nyt näkyy vain pinenenpieniä öljysumun täpliä. Vois laittaa tosta vielä letkulla toi suodatin johonki pönikkään jos haluaa...
Tuli myös otettua tommonen pieni sitkeystestipätkä 6-vaihteella 60-120km/h. Ei paljo tarvi pykältää jos tarvii ohittaa.
https://www.youtube.com/watch?v=N-Y46nsZlBIViimeksi muokannut Thuppu; 15.5.2022, 22:30.
Comment
-
Vaikea sanoa kun ei oo dynossa käyty, mutta teoriassa tuottaa vähemmän lämpöä, ja syö vähemmän tehoa kampuralta. Remmiahdinta uskaltaa pyörittää ylikierroksille kun ei joudu työskentelemään vastapainetta vasten kovilla kierroksilla, jolloin myös alakierroksille saa enemmän ahtoja. Lisäksi yksinkertaisempi rakenne.
Comment
-
Tuli penkissä tätä käytettyä et näkee miten pelittää, ja paljastihan se muutamia ongelmakohtia. Penkki oli tällä kertaa reilusti tarkempi mitä viime kerralla(ja kuulemma mukaan näyttää n. 50hv vähemmän mitä Boschin penkit, todellista tehoa..?), tämä paljasti kaikki pienet epäkohdat käyrissä ja kuten näkyy yläringeillä on pahoja ongelmia. Onko sit kipinän puutetta vai mitä..? Oma epäilys menee tohon VEMSin boksiin, häiriöitä signaaleissa, triggeriongelmaa(vaikkei flagia tulekaan alle 7000 ringin), tai jotain häikkää noissa sytkälähdöissä tms..? Tuo selittää viimevuotisen kuopan tehokäyrässä juuri ylä-alueella, ainut vaan et siinä dynossa käyrä oli siloiteltu niin ettei siinä näkyny mitään häiriöitä. Säätäjä ei halunnu lähteä hakemaan max tehoja koska selvästi tuolla ylärekisterissä on jotain häikkää, nyt taidettiin kokeilla 2,3 barin ahtoja suurimmillaan. Dynokäppyrät ovat 2 barin paineella.
Toinen ongelma näyttäis olevan ohitusläpän ilmanottoa rajoittava vaikutus, eli ilmeisesti vaati vähä isomman läpän tonne, nyt 70mm. Ysikymppi silikonin kun otti turbon imusta irti, niin et se veti suoraan ulkoa ilmaa, tehot nousi n. 45hv. Tämä siis samalla ahtopaineella, toki seosta tweakaamalla ero olis voinu tasoittua hivienen. Penkissä huomas miten alipaine imuputkessa pyrki vetämään silikonimutkaa kurttuun. Mekaaninen ahdin myös tuntuu lämmittävän ilmaa jonkin verran, eli tämäkin varmaan tiputtaa tehoa vähän.
Muuten kyllä pelitti hienosti, siirtymä ahtimien välillä on lähes huomaamaton, eli sen suhteen varsin onnistunut modi. Ajettavuus on nyt kyllä oikein mainio, alavääntö on jotain ihan käsittämätöntä. :)
Viimeksi muokannut Thuppu; 15.5.2022, 22:30.
Comment
-
Vähä äänimaailmaa...
https://www.youtube.com/watch?v=tO7S4Bwt7n4
...saa heittää mietteitä mikä vois aiheuttaa ton epätasaisuuden yläkierroksilla..? Toki ymmärrän jos alkaa kyllästyttää tän ruoskan projektikertomukset, ku woimaakaan ei koskaan saada ulos. :DViimeksi muokannut Thuppu; 15.5.2022, 22:30.
Comment
-
Säätäjä meinas et antaa kyllä voimaa, mut ei järkeä ku on jotain häikkää. 512hv anto 2,3 barilla remmin kanssa, mut selvästi kuristaa toi turbon imuputki/läppä. Toki sit alakierroksilla, esim. 3500 kierroksen kohalla on n. +130hv/250Nm kasvu. :)Viimeksi muokannut Thuppu; 30.5.2015, 20:43.
Comment
Comment