Mikäs hyrrä se nyt olikaan, joka porsi? Oon vähän laiska, enkä jaksais alkaa etsimään sitä :)
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
UrS4 Avant 2.2T + B4 turbo quattro
Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
-
Juu ei ole itsellä HX40super (ei customi) kanssa ollu mitään ongelmia viinan kanssa, ja lähinnä rata rallausta ainoastaan ajettu.
2,3 ahdoilla ajettu (mut piikannu tosin joskus 2,7 kun oli pienoista hukkaportti/ahtomittari aivo pierua eräällä matkalla )
+ Toki joitain "siirtymä ajoja"/säätö yrmäytyykset kans. (ja ajettu on muutama vuosi alle bensallakin)
Kilometrejä en oo tosin laskenu, mut on niitäkin kertyny...ja kunnon rasitusta suhteessa cruisailuun = 85/15%
Ölppänä ollu 10-60 Valvolinen VR1
Joten vähän kyllä kummastuttaa tuo sinun ahtimen rikkoutuminen. :(
Minkäsmoinen öljyn tulo ja lähtö sulla olikaan? Onko jotain kuristuksia?Viimeksi muokannut VilkkuS; 7.11.2014, 13:12.
Comment
-
Kessu, hieman rikkaalla menty täysvedossa. Ratapäivillä kyllä tarkastelin öljyjä useampaan otteeseen, eikä mitään liruuntumista ollu havaittavissa, öljynpaineetkin pysy hyvänä koko ajan eikä öljyvalo vilkkunu missään vaiheessa, öljylämmöt oli siellä reilu 110 astetta, joten aika vauhdilla haihtuu mahdolliset etanolit huohotuksen mukana. Öljynä Gulf Competition 5W-40 esteriölppä, kuumapaineet tuntu pysyvän paremmin kuin monilla muilla öljyillä joita oon kokeillu.
Ville, tossa ylempänä olin maininnu noi linjat, tulo on AN4 ilman kuristuksia, paluu sisähalk. 20mm, hieman isompi ku ahtimessa itessään. Ilmeisesti aika yleisesti käytetty tän kokoluokan linjoja näissä...
Enkä nyt mitenkään halua dissata turbofirmaa tässä, asiallisen ystävällisesti sieltä on oltu yhteyksissä, nopeasti saivat ahtimen purettua ja korjattua. Tuolilta vaan meinasin tipahtaa kun huollon hinnan kuulin... ja tosiaan ehkä kesään menessä saan sen lunastettua. Ja hieman toki ihmetytti tää e85 asia, koska en tämmösiin ongelmiin oo törmänny missään. Jotenki kuulalaakeriahtimen hajoamisen olis ehkä voinu hyväksyä et ottaa herkästi nokkiinsa, mut tämmönen ns. "pomminkestävä" ahdin... kovin on herkässä kyllä siinä tapauksessa ollu..? Muutenki näytti ja tuntu et tässä customiahtimessa oli vakioahdinta pienemmät välykset siipien ja pesien välillä(siksi ehkä päässy hipomaan seinämiä?) joten olisko myös laakerivälys ollu vakioholsettia pienempi? Vain ajatus joka tullu itellä mieleen.
Pitää ens kerralla ite korjata jos vastaava käy, nuo huoltosarjat kuitenki ovat aika edulliset. Aksilan tasapainotus pitää toki teettää muualla. Nyt on vakio HX40S kiinni ja ens viikolla dynoon ponnistamaan kokoonpanoa. Toivotaan et Vems ja vakiotriggerit pelaa yhteen. Katotaan kuin tämä turpo nyt sit kestää...
Comment
-
-
No ei nyt sentään noin paljoa ku ei tarvinnu aksilaa vaihtaa, sai kuulemma kiilotettua. En nyt täällä halua hinnasta sen enempää keskustella. Näistä customi ahtimista nyt ei osaa sanoa onko kaikki "genuine" osaa, vai jotain muuta, esim. imupesässä ei lue Holset, eikä siinä oo muitakaan merkintöjä. Voi tietysti olla, et toi keskiö on täysin alkuperäinen ja koskematon Holsetin valmistama. Mistä näistä kuolevainen ihminen tietää..?
Öljynpaineet on normi AAN koneen, 4-5 barin välillä kierroksilla kuumana, vähä alta 2 baria tyhjäkäynnillä.
Comment
-
Ei ton ahtimen ois pitänny hajota koska sulla on kaikki niinkö kuuluukin. Joten ainoat vaihtoehdot on että siinä on jo uutena ollu vikaa taikka jotain mokattu ahtimen customoinnissa. Koska ahdin ei ole heti hajonnu vaan vasta 5000km jälkeen ainoa järkevä vaihtoehto on moka ahtimen modauksessa...
Comment
-
No,nyt puhutaan ns. hybridistä. Voi olla että siellä on sotkettu osia eri ahtimista turbopajan toimesta. Voi olla takuuasiat aika veikeitä,kun ei oo minkään valmistajan tekemä ahdin. Holsullahan oli jokin aika sitten raivotakuu joka kattoi ostopäivästä puolen vuoden sisällä tapahtuneet vauriot, jotka ei aiheutuneet asennusvirheestä. Sinänsä harmi,kun tässä projektissa on muutenkin ollut näitä takapakkeja, vaikka asiat on tehty muuten huolella.
Comment
-
Ei ton ahtimen ois pitänny hajota koska sulla on kaikki niinkö kuuluukin. Joten ainoat vaihtoehdot on että siinä on jo uutena ollu vikaa taikka jotain mokattu ahtimen customoinnissa. Koska ahdin ei ole heti hajonnu vaan vasta 5000km jälkeen ainoa järkevä vaihtoehto on moka ahtimen modauksessa...
Comment
-
En tiiä,mutta kai se näkyy sit muaallakin se voiteenpuute, ku turbossa. Itellä menossa moottori purkuun, kun kolistaa aika kivasti tyhjäkäynnillä. Epäilen juurikin E85:s huuhtelua. Mutta voi myös olla Amerikan ihmemännän aiheuttama toi ääni. Kuten totesin aikaisemmin,että mulla ei ole ollut ongelmia Holsetin kanssa, vaikka sillä on E85 kilometrejä takana kiitettävästi nii sanotusti virityskäytössä. Ja virheitäkin sattuu jopa luksusauton valmistajille.
Comment
-
Ja, noinhan se pitäis kaikkien tehdä. Nyt en sit syytä turbon tekijää, mutta joskus hommat vaan ei onnistu. Ollaan kuitenkin kaikki "ns" inhimillisiä olioita. Ajoin aikoinaan Amerikan ihmeturbon paskaksi,mutta kukaan ei tullu vastaan missään suhteessa. Mutta ei se mua lannistanut. Laakereittenki piti olla siinä värkissä sellaiset,että niitä ei saa mistään. No soitin Etraan ja sieltä löytyikin sit ne "ihmelaakerit" hyllystä. Piti olla keraamilaakeri turbo. Ei ollu. Oli hybridilaakereilla.
Comment
-
-
Kyllähän toi pahasti näyttää voitelun puutteelta. Ei kyllä pitäs an4 linjalla saada liian vähän öljyä ellei siellä joku tukos ole. Se vakio hx40 hajoaa sit samalla tapaa jos siellä on öljyntulolinjassa jotain sanomista...
Comment
-
Ihan mielenkiinnosta: Mitkä esteri ölpät sulla on ollu käytössä?
Itse olen ollut siinä uskossa, että esteri pohjaiset öljyt eivät välttämättä olisi hyväksi E85:n kanssa...
Tämä tosin vain interweebin ihmeellisessä maailmassa bongattua, tosin löytyy useassa eri yhteydestä.
Esim. Motul 300V:stä ollut paljon vääntöä, ettei sopisi hyvin E85:n kanssa.
Mahd. lyhyt öljyn vaihtoväli tietty keypointteja.
Comment
-
Mites thupulla oli moottorin huohotukset toteutettu? Pääseekö kerääjään mahdollisesti tiivistyvät vedet öljypohjaan? Aika rankasti pitää viinaa olla öljyn seassa, että se tuollaista jälkeä tekee ja kun otetaan huomioon viinan verrattain alhainen kiehumispiste, niin sen kertyminen on oikeasti kohtuullisen vaisua. Vesi sen sijaan...
Comment
-
-
Laitetaan nyt tänne kohtalontoverin tueksi, vähän samankaltainen tapaus.
Vaihdoin omaani öljyt Castrol tws 10w-60 (sn luokitus eli voitelukalvo pysyy myös e85:llä) neljä kertaa 2500km aikana ja siltikin oli hieman kompurasiipi jo kolissut koteloon. Öljystä oli helposti haistettavissa e85, siksi niitä noin tiheään vaihtelinkin. Seokset alipaineilla lambda 1.02 ja paineilla n.0.87 tuntumassa. Ruutat ev14 1200cc, jotka tarkistutin varmuudeksi joku viikko sitten Finnjectorilla, olivat 2% sisällä toisistaan. Koneen avattuani selvisi syy siihen, miksi noin oli päässyt käymään, ei voinut johtua muusta kuin epäsopivasta sylinterien porauksesta mäntiin nähden. Välystä oli useita kymppejä liikaa ja tämä konehan oli siis tehty pitkänmatkan endurance kisoja varten, siksi sen varmaan halvalla sainkin.
Comment
-
Kuin kylmillä öljyillä SamSam ja Thuppu ajelee ahtopaineen puolella? Lähinnä sitä meinaan että jos öljynlämmöt päästää 70-80c väliin ennen kun ahdin menee kertaakaan ahtopaineelle niin ylimääräsen viinan pitäs olla haihtunnu jo öljynseasta. :)
Comment
-
Vähän hankala nyt mitään ihan tarkkaa lukemaa kertoa, mutta kyllä se öljynlämpö mittari on aina hieman noussut ennen pikkuahdoille menoa, alle 0,5bar. Mutta eipä tuo oikein mun tapaukseen päde, kun tuota välystä oli motissa niin julmetusti, että olishan sieltä mennyt muutenkin vaikka gekko läpi :)
Comment
-
Mittasitkos SamSam moottoristasi ohivuodot ennen avaamista? Ei se suuri sylinterivälys välttämättä aiheuta hirmuista ohipuhallusta, jos renkaat on kunnossa.
Kysymys molemmille: Minkälaiset crankkiasetukset teillä on ollu? Onko autoa joutunut sahaamaan käyntiin pitkiä aikoja? Öjyt ja sitä kautta moottori pilataan parhaiten starttivaiheessa.
Comment
Comment