Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

UrS4 Avant 2.2T + B4 turbo quattro

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Kuullostaa hyvälle, odottelen kokemuksia samanmoisten satuloitten omistajana ;)

    Comment


      Nyt vasta tuli nypättyä toi imusarja irti ja olihan siellä tosiaan vähä ratkeillu paikat. Ihmekään jos ei ahdot noussu edes kahteen baariin. :D









      Pitää joskus opetella hitsaamaan...
      Attached Files
      Viimeksi muokannut Thuppu; 30.5.2022, 10:15.

      Comment


        Hurja että oli noi kannakset antautuneet. Uskallatko vetää saumat vaan umpeen ja kovaa ajoa?

        Comment


          Joo, arvasin kyllä aiemmin heti silloin kun toi pääsi paisumaan et noi olakkeet olivat pettäneet. Ajattelin et rälläköin irti ton kartioputken ja prässään takaisin muotoonsa ja hitsaan olakkeet kiinni, vähä isommalla palolla. Vois vähä muutenkin vahvistella tota rakennetta. Toi ratkennut pitkä sauma on vielä se ylimääräinen sauma jota ei alunperin pitänyt olla, mutta kun joutu madaltamaan tota imusarjan sijaintia et mahtu konepelti kiinni niin joutu tommosen tekemään.

          Comment


            Imusarja olis korjattu ja vahvistettu. Saa ny nähä mistä seuraavaksi ratkee..? Ei meinaa toi alumiinin hitsaaminen sujua vieläkään, saumat ovat aika mielenkiintoisen näköiset. :D Huvikseen harjottelua ei paljo malta harrastaa näillä kaasun hinnoilla, 140e/20L. Prässäsin noi osat suurinpiirtein takaisin muotoonsa.





            Attached Files
            Viimeksi muokannut Thuppu; 30.5.2022, 10:16.

            Comment


              Löyty myös orastavaa halkeamaa kartioplenumin ulkosaumasta. Hioin sen matalaks ja hitsasin uusiksi.



              Attached Files
              Viimeksi muokannut Thuppu; 30.5.2022, 10:17.

              Comment


                Tulppaa kannen laippa ja työnnä kompuralla imusarjaan 3 baria, niin ei tarvitse autossa testata :)

                Comment


                  Voi kestää tasaista painetta vaikka loputtomiin, mutta kun paine vaihtelee jatkuvasti, niin alkaa materiaali väsymään.

                  Comment


                    Varmaakin niin, mutta kyllähän tuon jotenkin saa testattua sellaisella ylipaineella mitä koneessa ikinä ei ole.

                    Comment


                    • Minäkin uskon niin, jotta se väsyminen on se ongelma kun sauman kohalta repsahtaa. Lämmennyt sauma ei elä samallailla, kuin itse imusarja. Ymmärsin Thuppu jotta hioit entisen sauman vain tasaseks, oisit tehny v-uran siihen, niin olisi kestävyys ollu huomattavasti parempi.

                      Mutta silti kokeilisin niinkuin Mikko sanoi.

                      Comment


                        No juu, auto on jo ajossa. Yks vuotokohta löyty lisää kun painetestiä tein, eli toi halppisdumppi vuota ohjauspuolelta. Näyttää tuleva männän välistä ilmat ulos. Ohjausletkun kun taittaa kaksinkerroin niin ei vuoda. Vuoto on sen verran pieni että paine nousee imuputkistossa kun kompuralla päästää, mutta laskee kohtuu nopeasti kuitenkin. Hyvin nyt tuntu vetävän kuiteski, kun kävin testailemassa. Mukava pitkästä aikaa taas Urssilla päristellä, ku reilu kuukauden on ajellu AX sitikalla. :D

                        Comment


                          Tuli viimeisteltyä ahtomittarin asennus. Maalasin polttimon punaiseksi niin sopii paremmin mittaristovalojen kanssa yhteen. Samaan syssyyn tietenkin poistin vanhan ahtomittarin A-pilarista ja VEMS:in mittarikin siirtyi sieltä tonne alas bilteman teräksiseen pidikkeeseen. Nyt vain tarttis löytää uus suojapaneeli tohon kuskin A-pilariin, vaalean harmaa sävyltään. Saa tarjota jos tommonen löytyypi.

                          Attached Files
                          Viimeksi muokannut Thuppu; 30.5.2022, 10:17.

                          Comment


                            Päätin kokeilla 750lbs:n eli 134kg etujousia. Apujouset tuli 150lbs. Noi takatolpat näyttävät pieniltä, ovatkin hieman liian lyhyet joten täytyy yläpään kiinnitykseen tehdä 5-10cm koroke. Takajousethan ovat 500lbs, toivottavasti ovat riittävät..? Vielä etutolppien puhallus ja maalaus niin saa alkaa suunnittelemaan alle laittoa. Etujarrujen sovitukset ja adapteritkin ovat valmiina, tosin sinkitykseen pitää viedä pientä pisteosaa ensin.





                            Attached Files
                            Viimeksi muokannut Thuppu; 30.5.2022, 10:18.

                            Comment


                            • Hmm, ootko sä siirtänyt ohjausvarsien korkeutta alemmas? Ei huono idea.. Jos oot irrottanut, niin mikset samalla ihan pikkuisen lyhentänyt? ;)

                              Edit: onks sulla muuten ABS-antureiden kalvainta?

                              Comment


                                Joo, noi oli irti tosiaan ja hitsasin kiinni niin alas kuin mahdollista. Eipä tullu mieleen lyhentää, tosin eipä se ongelma ole vieläkään, tiedä sit onko tarvetta, hivenenhän se kyllä nopeuttais ohjausta. Ei oo kalvainta. En oo noita antureita viittiny edes yrittää pois ku eivät ehjänä tuu. Jospa ne säilyis toimivina näiden pyörittelyjen yli...

                                Pumput noihin pitäis kyllä vielä hommata. Konin keltaiset noi on, mut ovat elämää nähneet ja pois hyvästä. Ajattelin samanlaiset laittaa. Uudet saa jo lähes sillä hinnalla mitä näiden vanhojen huolto tulis maksamaan joten eipä oo järkeä huollattaa.

                                Comment


                                • Mulla on toi sama operaatio edessä ku täs vaan kerkeis tekee ja sain tolpat sillee, että absin anturit oli tuhottu irti niistä..

                                  Comment


                                    Tolpat maalattuna. En jaksanu ruveta lyhentämään noita ohjausvarsia.



                                    Piti vähä jarrujakin mallata paikoilleen.



                                    Seuraavaksi pitäis tosiaan saada ne iskarit ja sit laakeroidut camberlautaset pitäis yrittää kyhätä. Ei kellään oo C4 tolpan vakio yläpäätä ylimääräisenä, vaikka lainalle? Sais siitä mitoittaa, eikä tarvi autoa pitää telakalla sitä aikaa...
                                    Attached Files
                                    Viimeksi muokannut Thuppu; 30.5.2022, 10:18.

                                    Comment


                                      Yllättäen motonetin ABS anturit tuntuvat olevan ihan toimivaa kamaa. Toki kupariholkki sitten marmorilta tai itse taiteillen.

                                      Comment


                                        Kyllä noi motonetin anturit toimivat ilman ongelmia, on semmoset näissä nykyisissä kiinni olevissa tolpissa.

                                        Comment


                                        • Kerro sitten kokemuksia jousipaineista!

                                          Comment


                                          • Alkuperäinen kirjoittaja gedu Näytä viesti
                                            Yllättäen motonetin ABS anturit tuntuvat olevan ihan toimivaa kamaa. Toki kupariholkki sitten marmorilta tai itse taiteillen.
                                            Kupari holkkiakin saa motonetistä tai biltemasta!

                                            Comment


                                              Onko linkkiä heittää, kummastakaan paikasta ei löydy ainakaan Audi 100 alta..?

                                              Comment


                                                http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---M...SHOLKKI-65650/

                                                Comment


                                                  No olihan niitä. En vain osannu kattella. Pitääpä hakea noita muutama hyllyyn.

                                                  Comment


                                                    Selvisipä syy miks toi on savutellut aina välillä käynnistyksen jälkeen hetken. Kuten näkyy esim. tässä kuvassa Botnialta kesällä.



                                                    Ajattelin et venttiilien ohjurit ovat väljänä, mutta toisaalta siellä oli uudet kumit. Epäilys alko kohdistumaan ahtimeen kun näytti ulkopuolelle vuotamisen merkkejä ja käryä tuli kabiiniin. Pakopesän välistä näytti öljyä puskevan... Eipä tossa epäselvää oo mistä vuotaa kun ton sai käteen. Huomenna ahdin lähtee kohti turbohuoltoa niin saavat tutkia mikä tota vaivaa. 5-5,5tkm vain ajettu tolla.



                                                    Attached Files
                                                    Viimeksi muokannut Thuppu; 30.5.2022, 10:19.

                                                    Comment


                                                    • Minkä kokonen turbon öljynpaluu linja sulla on?Onko moottorin huohotus ollu tukossa taikka alimitotettu? Noi on ne yleisimmät syyt miksi ahdin alkaa vuotaan öljyä pakopuolelle.Myös tulolinjan koko vaikuttaa ja monet käyttää 2.5-3.0mm kuristinta öljyntulossa. :)

                                                      Comment


                                                        20mm paluu, AN4 tulo, huohotus on tommonen 30mm rööri lohkosta öljyerittimeen ja siitä suoraan pihalle. Edellinen vakio HX40S pelas ilman ongelmia. Ite epäilen et aksila on epätasapainossa, ihan inan verran on siivet päässy hipaismaan pesien seinämää pienestä kohtaa, sekä pako- että imupuolella, mikä vois viitata värähtelyihin..?

                                                        Comment


                                                        • No ei sit pitäs olla öljynpaluu syyllinen taikka huohotus jos pihalle öljynkerääjästä on kans 30mm nippa. Mul hajos yksi hx40 liian ahtaan ilmanputsarin takia ja yksi alko vuotaan huohotuksen takia just samalla tavalla pakopuolelle.

                                                          Pistä inffoa mitä sanovat syyksi. :)
                                                          Viimeksi muokannut primerap10gtr; 28.10.2014, 21:34.

                                                          Comment


                                                            Juu ei pitäis ilmanputsarikaan syyllinen olla, ja separaattorin ulostulo on tosiaan kans 30mm, kertaluokkaa suurempaa ku vakio huohotisysteemissä. Olis 12 päivä aikaa penkkiin säätöön, tarkoitus oli ottaa kaikki irti ahtimesta(tai suuttimista, riippuen mitkä loppuu ensin jos ei paljastu Vems triggeriongelmia), joten vähä huonoon saumaan paljastu tämä. Mutta mahikset olis vielä saada homma kuntoon ennen sitä... muuten joutuu ton vakio 40 superin laittaan kiinni.

                                                            Comment


                                                              No niin, tuomio tuli. Pakopuolen laakeri leikannu ja se kelluva laakeriholkki on alkanu pyöriä aksilan mukana josta syntyny epätasapaino joka on aiheuttanut sen et siivet hipaissu pesien senämää. Hienoa asiasta tekee se, et on kuulemma ihan normaalia, varsinkin jos ajaa e85:lla kun sitä joutuu öljyjen sekaan. Eli 5tkm ja 1ke Holsetti on vainaa. Mitähän olis tapahtunu jos babyahtojen sijasta olis alettu kunnolla paineistamaan..? Joka tapauksessa kustannus on sen verta suuri et mun harrastebudjetilla saan ahtimen ehkä ens kesään mennessä lunastettua, joten dynoon mennään nyt sitten tolla vakio HX40 superilla. Selviääpä edes pelaako toi Vemsi kunnolla vai pitääkö alkaa triggerijumppaa harrastamaan.

                                                              Jos kiroilisin niin nyt tähän kohtaan olis muutama voimasana, sen verran taas patittaa...

                                                              Edit.

                                                              Vielä mietin et miten tämmöstä öljyjäähdytteistä ahdinta uskaltaa käyttää jos haluais sen kestävän kauemmin? Ikinä ei oo suoraan kovasta ajosta sammutettu, laadukkaat esteriölpät ollu käytössä. Jotenki vaan tuntuu et välys tohon laakeriholkkiin on ollu liian pieni jos se kerta on leikannu kiinni. Holset kuitenki on kestävän ahtimen maineessa jota ei millään saa hajalle ennen aikojaan..?

                                                              Olishan se ollut kiva nähdä mihin asti tämä ahdin olis riittänyt. Käsittääkseni yhtäkään tämmöstä ei vielä vitoskoneen kyljessä oltu ponnistettu ainakaan siinä vaiheessa kun tämän hommasin, ainakaan Fin-turbon tekemänä.
                                                              Viimeksi muokannut Thuppu; 4.11.2014, 15:18.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X