No tää nyt on tämmöstä amatöörin yritys erehdys ranettamista koko ajan. Alumiinista sais kyllä painoa hyvin pois. Jos osoittautuvat toimiviksi niin sitä vois sit suunnitella. Nämä teräsosat menee sähkösinkittäväksi kyllä, ku on pientä kuormaa tässä menossa pikapuolin käsiteltäväksi. Ruuvit olis tarkoitus kuitenki vaihtaa uppokannoiksi ja lujemmiksi ensin, ja tietty mekanismit täytyy tehä valmiiksi. Paloiksi valkkasin tommoset vanhempien Volvo, Audi, Porsche, Ford jne. mallin palat joita todennäköisesti löytyy mistä vain, motonetissa kustansi alle kympin.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
UrS4 Avant 2.2T + B4 turbo quattro
Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
-
Vaikuttaa aika ahtaalta tuo kenno. En oo koskaan mittaillu jäähdyttimien kanavia mutta olishan se hyvä että virtauspinta-alaa olis ees tuplaten mitä ahtoputkessa, virtausnopeuskin tippuis puoleen niin jäis ahtoilmalle aikaa jäähtyilläkkin. Ja ainahan se huonontaa ahtimen/moottorikokoonpanon toimintaa kun tulee ylimääräsiä vastuksia matkan varrelle.
Koskaan ei voi olla liian iso... :D
Comment
-
Vanteiden väri on kyllä tarkoitus vaihtaa, ei millään kestä kattella tota vihreää. :P
Tuli myös noi palojen kiinnityshärpäkkeet "entisöityä". Ei malttanut ostaa uusia, viiskymppiä olis menny niihinkin. Liottelin sitruunahapossa, teräsharjalla harjaten ja sinkki pintaan. Menettelee vaikka vähä karkea pinta jäikin, toiminee ok kuitenkin.
Viimeksi muokannut Thuppu; 30.5.2022, 10:22.
Comment
-
Aloittelin noita coilien tekoa etutolpista, lähti jousilautaset roskiin ja irrottelin noi käntövarret jotka hitsaan kiinni alemmas. Samalla piti sovitella jarruja ja synty tämmönen adapteri etusatuloille. Jostain pitäis vaan taikoa parit kpl M12x1,5mm uppokantaruuvit jolla sais noi alemmat kiinnityskohdat hoidettua kiinni tolppaan. Näyttäis olevan aika harvinainen ruuvi...
Viimeksi muokannut Thuppu; 30.5.2022, 10:22.
Comment
-
Noin se onnistuis kyllä, mut satula jää vähä hassuun asentoon. Mut jos ei ruuvia löydy niin muutetaan tota noin niinkuin sanoit.
Edit. Toinen vaihtoehto olis jos vetäisee M10 pultilla toiselta puolelta kiinni ja tekee adapterin reiän pienemmäksi ja M10 kierteellä. Tai poraa tolpan reiästä kierteet pois niin saa M12 pultin samalla tyylillä.
Comment
-
Niin ja vielä sen verran, et ideaali adapterin paksuus olis 13mm, jollasta levyä nyt ei tahdo helposti löytyä, eli tein 12mm adapterit ja millin rosteriprikat satulan ja adapterin väliin. Tietty jos jyrsimellä noi tekis niin sais heti kerralla ne tohon 13mm paksuuteen, mut mutkistaa asioita kovasti...
On UFO-tolpat juu. Eli vaativat lisäksi navan pienentämisen et levyt mahtuvat paikoilleen. Tuo onnistu kätevästi kun akkukoneella pyöritti napaa ja rälläkällä ja fiiberillä hio ulkokehää samalla. :)Viimeksi muokannut Thuppu; 30.5.2022, 10:23.
Comment
-
Kannattanee kysäistä josko Helsingin ruuvihankinnasta löytyisi (http://www.ruuvihankinta.fi/). Sieltä oon löytänyt sen mitä tarjoustalosta puuttuu.
Comment
-
-
No juu, tohon on kaks syytä. Vähä pitää laskea noita jotta kierreholkit mahtuu paikoilleen ja et iskarin tulpat kierteytyy pohjaan asti. Toinen syy on sit et sais raidetangot alemmas, vähentää ilmeisesti bumpsteeriä. Ite laitan noi niin alas kuin mahdollista, kuitenki autoa on laskettu enemmän kuin se 30mm.
Comment
-
-
Ok. Sinänsähän vois porata kierteet pois alimmasta kiinnitysreiästä et sais menemään M12 pultin siitä läpi, mut tein nyt uudet adapterit M10 kierrereiällä jotka sais vaan heittää kiinni ilman poraamisia ja siksi siis M10 ala-pultti. Alimmaisen kiinnitysreiän pultti on siis tarkoitus laittaa toiselta puolelta.
Comment
Comment